Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Córka leśniczego nie była pierwsza. Autorka innego listu uzgadniała z ministrem Szyszko, że obejmie stanowisko. A potem wygrała konkurs

Data: 2017-06-29 12:54:21
Autor: Presidente de San Escobar
[...]

Redakcja OKO.press jest w posiadaniu innego listu - mailowego. Tym razem
kierowanego do samego Ministerstwa Środowiska. Napisała go prawie rok temu, 28
czerwca 2016 roku, Milena Moryson-Kowalska.

,,Dzień dobry, zgodnie z naszą umową przesyłam Panom swoje CV. Jednocześnie
Panie Michale,

    chciałabym tą drogą dopytać o kilka spraw i byłabym zobowiązana za
udzielenie odpowiedzi. Na początek moja mała refleksja, że po kilku spotkaniach
w MOŚ (w tym z Panem Ministrem prof. Szyszko), idąc na spotkanie z Panami
liczyłam, że je poznam.

Podczas naszego spotkania w gruncie rzeczy nie padły żadne ustalenia, co do
przyszłych zasad naszej współpracy, założeń organizacyjnych pracy.

Jestem zainteresowana pracą w MOŚ i chciałabym, oczywiście w miarę możliwości,
być częścią zespołu od samego początku. Zatem czy jest szansa, by w
najbliższych tygodniach pojawił się jednak jakiś kalendarz działań,
zakreślający moje zatrudnienie (...).

    Skoro struktura departamentu się tworzy, a mam pełnić w nim funkcję
naczelnika wydziału, to uważam, że mój czynny udział w jego budowie byłby
wskazany" - pisała Moryson-Kowalska.

Mail adresowany był do urzędnika resortu- Piotra Matusiaka oraz do Departamentu
Strategii i Komunikacji. Dziś takiej komórki nie ma już w Ministerstwie
Środowiska. Latem 2016 roku w jej miejsce powstał Departament Edukacji i
Komunikacji. Jego szefem został Michał Nurzyński, a wiceszefem - Piotr Matusiak
(dziś żaden z nich nie pełni już funkcji).

W korespondencji nie byłoby może nic dziwnego, gdyby nie fakt, że

    dokładnie dwa tygodnie później, 12 lipca 2016 roku, ministerstwo ogłosiło
konkurs na stanowisko głównego specjalisty w Zespole Komunikacji Medialnej
Departamentu Edukacji i Komunikacji.

Zgodnie z ustawą o służbie cywilnej, pracy na tym stanowisku nie mógł dostać
człowiek ,,z ulicy". Można je było objąć tylko na dwa sposoby: w drodze awansu
wewnętrznego (do tego trzeba było mieć odpowiedni staż pracy na niższych
stanowiskach) lub właśnie w drodze konkursu.

Konkurs wygrała... Milena Moryson- Kowalska. Nie objęła wprawdzie formalnie
funkcji naczelnika (jak pisała w mailu), ale - jak wyjaśniają nasi informatorzy
z Ministerstwa Środowiska - ,,często zdarza się, ze główni specjaliści ,kierują
zespołem'. Są wtedy traktowani jak naczelnik."

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-29 14:56:31
Autor: Gorszy Sort
Użytkownik "Presidente de San Escobar" <presidente@sanescobar.so> napisał w wiadomości news:l1n9lctcv0h71cslbvf5uvntk8terl0p024ax.com...
Córka leśniczego nie była pierwsza. Autorka innego listu uzgadniała z ministrem
Szyszko, że obejmie stanowisko. A potem wygrała konkurs.

http://www.newsweek.pl/polska/kadry-pis-krewni-dzialaczy-pis-z-posadami-w-panstwowych-spolkach-i-instytucjach,artykuly,381762,1.htmldym

Dojna zmiana!

CL