Cormay - emisja? [2,47zł]

Data: 2009-06-08 22:46:59
Autor: Palm
Cormay - emisja? [2,47zł]
Żeby nie było, że piszę po szczycie to dzisiaj jest cena 2,47 zł.

Jak emisja się powiedzie to będziemy się wszyscy witać w innym wymiarze.
Do 10 mln akcji głosi info ze zwołania ZWZ, więc jeśli chcą pozyskać do 40 mln złotych to daje cenę do 4 zł za akcję.

To w skrajnym przypadku (przy maksymalnej cenie) daje +62% potencjału wzrostu do górnego ograniczenia ceny emisyjnej (plus oczywiscie ktoś wykładający kasę będzie oczekiwał dodatkowego profitu). Rzecz jasna nie znamy dolnego ograniczenia. Skoro ta kasa pójdzie na akwizycje i ktoś prywatny wyłoży na to gotówkę to nie dlatego, zeby się miało to nie opłacać i żeby wyszedł na tym na zero tj. 4 zł. Weźmy pesymistycznie, że emisja dojdzie do skutku po o wiele niższej cenie np. starej cenie emisyjnej = 2,60. To jeśli ktoś tyle wyłoży kase na emisje bez prawa poboru to de facto chyba nie po to, zeby zarobić na tym 20% i coś jednak będzie widział w tej spółce (czego nie widzi jeszcze rynek a co widzę prawie wyłącznie ja!).

Przyjmijmy, że wykładający kasę będzie idiotą (bądź idiotami) i będzie chciał zarobić tylko wyłącznie 20% - to de facto da nam oczekiwana przez niego wartość 3,12 zł (2,60 zł + 20%).

Pomijam już wartości dodane jakie może przynieść spółce akwizycja zagraniczna.... wpływ na wyniki finansowe i tak dalej i tak dalej...

Widac gołym okiem, że Spółka została odleszczona więc pchnięcie w górę kursu może być jak z procy - ale oczywiscie tak sobie pitole pobozne zyczenia - jak zwykle zresztą zdaniem niektórych ;]

Czas pokaże jak się skończy serial by Palm i będziecie mnie wtedy rozliczać.

P.S. tak się zastanawiam czemu jeden z lepszych szwajcarskich funduszy (UBS Global Asset Management) wyłożył już dawno temu 2,60 na 950 tysięcy akcji (8% kapitału) - ja się domyślam :) - inni niestety jeszcze niet ;]
http://stooq.pl/q/h/?s=crm

--

= = = = = = =
 P a l m @

Emisja akcji mogłaby nastąpić w trzecim kwartale 2009 roku, a akwizycja mogłaby zostać dokonana do końca tego roku.

"Chcielibyśmy pozyskać z emisji do 40 mln zł i przeznaczyć pieniądze na zakup technologii produkcji aparatury do diagnostyki laboratoryjnej, ale też na akwizycje zagraniczne. Chcemy dokonać akwizycji jeszcze w tym roku" - powiedział PAP Tomasz Tuora.

"Mamy nadzieję, że w trzecim kwartale mogłaby ta emisja, tzw. prywatna, nastąpić" - dodał.

Prezes nie chciał podać więcej szczegółów na temat planowanej akwizycji, ale w 2008 roku spółka podawała, że planuje przejęcie podmiotu specjalizującego się w produkcji podłoży mikrobiologicznych, a prezes mówił wtedy o planach przejęcia większościowego pakietu szwajcarskiej firmy.

Obecnie kapitał PZ Cormay dzieli się na 11.861.977 akcji.

W 2008 roku skonsolidowane przychody PZ Cormay wyniosły 31,1 mln zł, a zysk netto 1,65 mln. Prezes spodziewa się poprawy wyników w 2009 roku.

"Sądzimy, że dynamika wyników na każdym poziomie będzie dodatnia w tym roku i będzie ona dwucyfrowa" - powiedział Tuora.

Obecnie w skład grupy kapitałowej PZ Cormay wchodzą jeszcze dwie zagraniczne spółki dystrybucyjne: Kormiej Rusłand w Rosji oraz Kormej DIANA na Białorusi.

Eksport PZ Cormay stanowi ok. 70 proc. łącznych przychodów ze sprzedaży, a produkty spółki eksportowane są obecnie do ponad 30 krajów, m.in. Niemiec, Austrii, Francji, Grecji, Turcji, Indonezji, Malezji, Anglii, Chin, Portugalii, Czech, Słowacji, na Ukrainę, Łotwę, do Bułgarii oraz Indii.

Oferta PZ Cormay obejmuje osiem podstawowych grup produktów, w tym m.in. odczynniki i aparaturę do testów dla chemii klinicznej, odczynniki i aparaturę do badań hematologicznych, odczynniki i aparaturę do badań koagulologicznych, żele do rozdziału elektroforetycznego białek, próżniowy system pobierania krwi Vacuette i odczynniki monoklonalne do oznaczania grup krwi oraz aparaturę do laboratoriów diagnostycznych.

Na rynku polskim spółka jest pierwszym i największym krajowym producentem odczynników do diagnostyki medycznej in vitro i zaopatruje blisko dwa tysiące laboratoriów, funkcjonujących zarówno w ramach publicznych, jak i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej."

Data: 2009-06-08 22:55:27
Autor: Jerzy Olszewski
Cormay - emisja? [2,47zł]
Palm pisze:

[...]

Pewnie z tego powodu, że się dowiedzieli, że znany naganiacz Palm kupił akcje tej firmy i chcieli mu podbić cenę, by mógł po zakończeniu naganiania sprzedać je drożej naiwnym czytelnikom tej grupy ?

Tak się domyślam. Czy dobrze ?

Data: 2009-06-09 00:09:11
Autor: kigam
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| akcje tej firmy i chcieli mu podbić cenę, by mógł po zakończeniu
| naganiania sprzedać je drożej naiwnym czytelnikom tej grupy ?

;-) Palm o ile mnie pamięć nie myli naganiał na POLICE co jest jego prawem
po około 17 przed zjazdem, dodatkowo trzeba przyznać dobiło nawet do 20  ale
nie podał stoplosa, co jest bardzo nie fer a poza tym to miała być
inwestycja "życia". Ale za to pisze konkretnie i na temat grupy choć jak
każdy mija sie z rzeczywistością  ;-).

pzdr

Data: 2009-06-09 00:39:28
Autor: Palm
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "kigam" <pilot.zolwia@gmail.com> napisał w wiadomości news:h0k2mt$b5u$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Kolego, podawałem na Policach także momenty sell. Poza tym chyba trochę wypaczasz obraz sytuacji, przytaczając wyceny ze szczytów hossy - tak można powiedzieć o wielu wielu małych i średnich spółkach.
--

= = = = = = =
 P a l m @

Data: 2009-06-09 06:51:03
Autor: skippy
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości news:h0k3v1$6k7$1news.onet.pl...

[...]

To nie były szczyty hossy, tylko już nieźle zaawansowana bessa.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-09 10:04:50
Autor: kigam
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "skippy" <man3@on.the.moon> napisał w wiadomości

> [...]
> hossy...

To nie były szczyty hossy, tylko już nieźle zaawansowana bessa.

Jak podał stopa to ok, niezauważyłem.

pzdr

Data: 2009-06-09 14:46:53
Autor: skippy
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "kigam" <pilot.zolwia@gmail.com> napisał w wiadomości news:h0l55n$546$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

> hossy...

To nie były szczyty hossy, tylko już nieźle zaawansowana bessa.

Na Cormay był podawany, coś tam chyba około 1,57.
(nie ja podawałem taki poziom dla jasności)

Data: 2009-06-08 23:00:39
Autor: skippy
Cormay - emisja? [2,47zł]
Co do prywatnej emisji to przeanalizuj sprawę BIO.
I jaki poziom im wystarcza, żeby zasypywać.
Nie dla wszystkich +25% to psi grosz.
IMO taka emisja musi sie najsampierw przemielić, i to porządnie.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-09 00:37:46
Autor: Palm
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "skippy" <man3@on.the.moon> napisał w wiadomości news:h0ju9m$bn5$1atlantis.news.neostrada.pl...
Co do prywatnej emisji to przeanalizuj sprawę BIO.
I jaki poziom im wystarcza, żeby zasypywać.
Nie dla wszystkich +25% to psi grosz.
IMO taka emisja musi sie najsampierw przemielić, i to porządnie.

Tia - a to ciekawe. Bo Solorz i Krauze są we władzach Spółki a obejmowali emisje na siebie lub swoje firmy - tak, więc zmiany skutkowałyby komunikatami a po raporcie kwartalnym tego nie widać
--

= = = = = = =
 P a l m @

Data: 2009-06-09 00:41:37
Autor: Palm
Cormay - emisja? [2,47zł]
P.S. poza tym mylisz chyba troszeczkę płynności. Bo tutaj tego będzie niecałe 50% wszystkich akcji po nowej emisji.
--

= = = = = = =
 P a l m @

Data: 2009-06-14 11:18:23
Autor: Endriu
Cormay - emisja? [2,47zł]
[...]

A to ci ciekawostka....

http://www.bankier.pl/inwestowanie/spolki/BIOTON/ludzie.html

W RN Biotonu z Solorzem i Krauze'm siedzi były prezez TVP.....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Walendziak

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-06-14 11:27:34
Autor: Endriu
Cormay - emisja? [2,47zł]

A to ci ciekawostka....

http://www.bankier.pl/inwestowanie/spolki/BIOTON/ludzie.html

W RN Biotonu z Solorzem i Krauze'm siedzi były prezez TVP.....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Walendziak

I nasz były prezio razem z Solorzem siedzi w RN Polnordu, w którym to do nedawnw wiceprezesem zarządu był nasz znajomy Witold Orłowski....

http://www.bankier.pl/inwestowanie/spolki/POLNORD/ludzie.html

Ten sam który w najprostrzy sposób nie umie się zabezpieczyć przed ryzykiem kursowym ....

Debata o przyjęciu Euro. 13 X 2008 (24 min 50 sek filmu)
http://www.uprtv.pl/uprtv/uprtv_play.php?id=0000000356

oraz ten sam który stwierdza że duży MUSI się wolniej rozwijać od małego (13 min 00 sek) .....

Jakie to wszytsko powiązane....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-06-14 11:31:43
Autor: skippy
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "Endriu"

W RN Biotonu z Solorzem i Krauze'm siedzi były prezez TVP.....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Walendziak

A może bardziej były poseł PiS?
No i tak w ogóle co z tego ma wynikać?

Data: 2009-06-14 11:39:53
Autor: Endriu
Cormay - emisja? [2,47zł]
W RN Biotonu z Solorzem i Krauze'm siedzi były prezez TVP.....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Walendziak

A może bardziej były poseł PiS?
No i tak w ogóle co z tego ma wynikać?

Potraktujmy to jako przyczynek do analizy fundamentalnej tej firmy :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-06-14 11:42:29
Autor: skippy
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:h12fh1$7qs$1news.interia.pl...
[...]

Czyli co, będzie pompowana czy utonie?

Data: 2009-06-14 11:58:18
Autor: Endriu
Cormay - emisja? [2,47zł]

Potraktujmy to jako przyczynek do analizy fundamentalnej tej firmy :).

Czyli co, będzie pompowana czy utonie?

Tak patrząc po wolumenach, to na BIO ostatnio raczej wyprzedaja 6.05.2009 niż kupują....
Spólka nie idzie z rosnącym Wig-iem to u nich raczej kiepskawo....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-06-14 12:36:24
Autor: skippy
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:h12gjj$911$1news.interia.pl...

[...]

Nie nie, bardziej mi chodziło o AF którą zasygnalizowałeś.
Vol i korelacja z WIG to nie jest AF.

A z AT to raczej tu są pewne szanse na niezły deal w niedalekiej przyszłości.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-14 13:02:50
Autor: Endriu
Cormay - emisja? [2,47zł]
A tak apropos , to co ten Coramy tak rośnie ?.

Czyżby Donek z Senyszynówną (przy sprzeciwie ojca redemptorysty) mieli za niedługo uchwalić że będzie juz można robić dzieci z próbówki ?.

http://www.inwestycje.pl/gpw/profile_spolek?mode=view_comp&name=CORMAY

"[...] Spółka PZ Cormay specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości odczynników diagnostycznych do badań in vitro i dystrybucji aparatury do diagnostyki laboratoryjnej.[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-06-14 13:07:09
Autor: skippy
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:h12kci$d7o$1news.interia.pl...
A tak apropos , to co ten Coramy tak rośnie ?.

Czyżby Donek z Senyszynówną (przy sprzeciwie ojca redemptorysty) mieli za niedługo uchwalić że będzie juz można robić dzieci z próbówki ?.

Ta, i bezdzietne małżeństwa mające troszke kasy bedą mogły mieć dzieci.
Nie wiadomo po co, skoro biedota ma taką potęgę rozmnażania się i bezmyślnego produkowania dzieci.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-14 14:26:01
Autor: Palm
Cormay - emisja? [2,47zł]

Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:h12e8o$6b0$1news.interia.pl...
A to ci ciekawostka....

http://www.bankier.pl/inwestowanie/spolki/BIOTON/ludzie.html

W RN Biotonu z Solorzem i Krauze'm siedzi były prezez TVP.....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Walendziak

Widzisz i tutaj się zbłaźniłeś i pokazałeś, że jesteś dyskutantem na poziomie bankiera.
Zadaj sobie trochę trudu, żeby spojrzeć chociażby na raporty bieżące i zaktualizowane informacje, że już nie wspomnę o czymś takim jak czytanie raportów finansowych, uchwał walnego zgromadzenia i tak dalej i tak dalej.... "Long way przed Tobą"
http://www.gpwinfostrefa.pl/palio/html.run?_Instance=cms_gpw.pap.pl&_PageID=6&_EspiID=194414&_DocID=374332&_Site=ESPI&_CheckSum=575477736
Swoją drogą to Spółka błaźni się w ten sposób, że na stronie ma nieaktualne informacje... wstyd. Wybaczam Ci zatem tę pomyłkę ;-)
http://www.bioton.pl/about/article/show/2

Co do Cormay'a to także polecam przeczytanie czym zajmuje się dokładnie Spółka. Testy in vitro to nie tylko dzieci ze sztucznego zapłodnienia... I Cormay akurat z tą działką nie ma nic wspólnego (zapłodnień in-invitro) pomimo, że zajmuje się testami in-vitro
http://pl.wikipedia.org/wiki/In_vitro

--

= = = = = = =
 P a l m @

Data: 2009-06-14 14:57:31
Autor: Endriu
Cormay - emisja? [2,47zł]

Widzisz i tutaj się zbłaźniłeś i pokazałeś, że jesteś dyskutantem na
poziomie bankiera.

Oczywiście z tym twierdzenim całkowicie się zgadzam.
Potwierdzam, jestem  całkowitym nowicjuszem jeżeli chodzi o giełdę.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Cormay - emisja? [2,47zł]