Coroczny serwis kociołka

Data: 2010-08-30 07:51:43
Autor: Ryba
Coroczny serwis kociołka
Witam

Mam do Was pytanie. Czy zgodnie z instrukcją serwisujecie kotły gazowe CO/CWU ?
Instrukcja mówi, że należy ale ...

Mam w mieszkaniu piec Viessmana Vitopend 100 dwufunkcyjny.
Niedługo trzeba będzie uruchomić grzanie więc naszły mnie przemyślenia.
Piec działa od 3 lat. Narazie odpukać bezawaryjnie. Nie był do tej pory
serwisowany.

Jak wygląda taki serwis i ile kosztuje? Czy jest tylko przysłowiowe
zaglądnięcie czy są czyszczone jakieś ważne elementy?

Ryba

Data: 2010-08-30 08:22:37
Autor: ***Einstein***
Coroczny serwis kociołka
Witam
Ja też jakoś nie serwisowałem swojego dwufunkcyjnego junkersa, ale jakoś stwierdziłem, że dla bezpieczeństwa lepiej aby zajrzał do niego fachowiec. Nie było mnie akurat w domu przy pierwszej wizycie, ale z opowiadania wiem, że gościu zdemontował wężownicę i gdzieś ją woził. Potem oczyścił wnętrze jednostki z kurzu. Sprawdził ciąg powierza w kanale itp. Ogólnie całość trwała około 3 godziny. Koszt 200 zł (można taniej coś koło 150), ale wiem że mogę spać spokojnie.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-30 08:24:10
Autor: Jan Kowalski
Coroczny serwis kociołka

Użytkownik "Ryba" <trybski@USUNpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4c7b46ed$0$27044$65785112news.neostrada.pl...
Witam

Jak wygląda taki serwis i ile kosztuje? Czy jest tylko przysłowiowe
zaglądnięcie czy są czyszczone jakieś ważne elementy?

Tyle, że serwis serwisowi nierówny. Drugi serwisant, który byl u mnie (piec olejowy) wyregulowal dysze powietrza i paliwa, wyczyścił palenisko i piec startuje bezszeleśnie. Tylko za co wziął kasę poprzedni serwisant? Koszt jakieś 250 złotych (pod Warszawą).

Data: 2010-08-30 17:26:54
Autor: geyb
Coroczny serwis kociołka
Zaglądnięcie plus:
- wyczyszczenie wnętrza kotła (wymiennika) i palnika
- sprawdzenie ciągu w kominie
- regulacja ciśnienia gazu zasilającego dysze
- sprawdzenie spalin (obecność CO)
- sprawdzenie szczelności instalacji (wyciek gazu)
- sprawdzenie instalacji wodnej w kotle
- sprawdzenie zapalacza
- sprawdzenie i ew. wymiana termopary
- ogólne oględziny pieca
Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz.

Data: 2010-08-30 20:57:30
Autor: cezarys
Coroczny serwis kociołka

Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i5gik0$6qm$1inews.gazeta.pl...
[...]
Gazowy, Immergas.
Przez 2 lata problemy.
Znalazłem, przyjechał, 2 godz. i 150 zł
I ciekawostka: Jeśli się zepsuje w niedzielę mam dzwonić
Jeśli to się spełni ( odpukać awarię)  mam pokera
CEzarys

Data: 2010-08-30 21:30:20
Autor: Koteczek
Coroczny serwis kociołka
Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz.

Mozna prosic tych za 150zl (telefon czy strona www)?

Data: 2010-09-19 14:48:57
Autor: lemy2010
Coroczny serwis kociołka
Urządzenia grzewcze należy serwisować corocznie przed sezonem
grzewczym. Przegląd powinna wykonać osoba z uprawnieniami gazowymi,
elektrycznymi i wiedzą na temat kotłów co.  Zakres przeglądu m.in.:
kontrola podzespołów, czyszczenie, ustawienie parametrów automatyki
kotła i regulatorów pomieszczeniowych i ew. pogodówki, a koszty usługi
wolnorynkowe. Nie trzeba chyba pisać, że coroczny przegląd serwisowy
urządzeń grzewczych przedłuża ich żywotność. Bezcenne: zaoszczędzimy
sobie zdenerwowania, gdy zima w pełni, a tu szlag trafił np.
wymiennik, elektroda zakończyła właśnie życie, nagrzewnica ma dziurę,
że palec można włożyć ;) coś kapie na mikroswitch, ale skąd? Jakby co,
to macie e-sklep www.systemgaz.com.pl z podzespołami do kotłów i
palników....
Pozdrawiam

Coroczny serwis kociołka