Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

Data: 2011-02-06 12:02:03
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
Nie ma problemów z odpalaniem, w zeszłym roku dawała rade i przy -26C.
Odpalanie wyglądało zawsze tak, że po zakreceniu i "załapaniu" obroty wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
Od kilkunastu dni obserwuję że po zakręceniu i załapaniu obroty bardzo leniwie rosną do tych 1300 (do zagrzania), tak że najlepiej kilka sekund przytrzymać delikatnie pedał gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów i zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i przytrzymać ten pedał gazu.

Co to może być?
Czy to boli? ;-)

TIA i pozdrowienia,

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2011-02-06 12:14:07
Autor: Michał Gut
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
jak masz gaz to sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza

jak nie masz gazu to tez sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza;)

najlepiej wymien ów filtr i upewnij sie ze nie masz popekanych zatrzaskow od jego obudowy.
bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl uszkodzony kolektor dolotowy

Data: 2011-02-06 12:23:57
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
jak masz gaz to sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza

jak nie masz gazu to tez sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza;)

najlepiej wymien ów filtr i upewnij sie ze nie masz popekanych
zatrzaskow od jego obudowy.
bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl
uszkodzony kolektor dolotowy

Ok, sprawdze.
Mam gaz, nawet kilkanascie miesiecy temu jak sie poprzednie kable WN konczyly to sobie kilka(nascie?) razy strzelil, ale to bylo 1.5 roku temu i od tamtej pory nie bylo problemow.
Ale tym bardziej przejrze kolektor dolotowy (filtr wymieniony jesienia).
Dziekuje za pierwszy trop :-)

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2011-02-06 21:29:55
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Ok, oczywiście namierzyłem.
Piecio-gwiazdkowe śruby (czym to odkręcić? na allegro nawet takich kluczy nie ma) ale jak to sie czysci?

Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2011-02-06 22:34:20
Autor: Dykus
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Witam,

W dniu 2011-02-06 21:29, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)

Nie wiem, czy odpisujesz w sprawie zaworu ISC, ale jeśli tak, to np. tu coś znajdziesz:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=236997&c=118&f=23
http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=14248
Do tego oczywiście sztandarowa lektura: Martynn Randall - Toyota Corolla Owners Workshop Manual. :)

Oczywiście poradnika nie ma. Podobno na ToyoDIY coś można znaleźć, ja nie znalazłem. Trochę informacji na temat czyszczenia można znaleźć na forach, ale mocno rozproszone (m.in. posty Bigelektron). No i cała masa ludzi, którym wydaje się, że wiedzą. ;)

Ja w podobnej sprawie planuję zawitać do mechanika na wiosnę (oczywiście specjalizacja - Toyota). Ktoś na forum pisał, że kosztuje to ok. 50zł... ile naprawdę - się okaże. Spuszczanie płynu chłodzącego (choć to nie do końca), jednorazowe uszczelki (przy przepustnicy), dziwne klucze - trochę zabawy jest. I podobno trzeba umieć to dokładnie wyczyścić (to może być zaleta robienia tego samemu)...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-02-06 15:00:34
Autor: Mateusz
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
On 6 Lut, 22:34, Dykus <dykus.gr...@spamy.wp.pl> wrote:

Do tego oczywi¶cie sztandarowa lektura: Martynn Randall - Toyota Corolla
Owners Workshop Manual. :)

http://www.ropro.net/phocadownload/toyota_corolla_e11_manual.pdf

Je¿eli chodzi o bigelektrona, to go¶æ nie jest tani (z tego co wiem
pracuje w aso toyoty w katowicach) ale to mega mózg. Na motonews mo¿na
go spotkaæ.

Data: 2011-02-06 12:33:15
Autor: Dykus
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Witam,

W dniu 2011-02-06 12:02, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Co to może być?

Na podstawie tego, co kiedyś czytałem to wychodzi na to, że możesz mieć problem z zaworem ISC - on reguluje obroty biegu jałowego i zapewnia podwyższone obroty, gdy silnik jest zimny ("odpowiednik" silnika krokowego). Często wystarczy jego wyczyszczenie...

PS Poczytaj na forum corollaclub, podobne tematy są wałkowane dość często. :)


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-02-06 12:41:34
Autor: Inead
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

"Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> wrote in message news:iilv35$sop$1news.onet.pl...
Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
Nie ma problemów z odpalaniem, w zeszłym roku dawała rade i przy -26C.
Odpalanie wyglądało zawsze tak, że po zakreceniu i "załapaniu" obroty wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
Od kilkunastu dni obserwuję że po zakręceniu i załapaniu obroty bardzo leniwie rosną do tych 1300 (do zagrzania), tak że najlepiej kilka sekund przytrzymać delikatnie pedał gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów i zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i przytrzymać ten pedał gazu.

Co to może być?
Czy to boli? ;-)

Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

Data: 2011-02-06 12:47:17
Autor: Michał Gut
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

e tam.
moja matka przetelepala sie ta corollka ponad 100kkm na lpg i nadal lata jak strzała

Data: 2011-02-06 12:57:52
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
Moja jest przed liftem.

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2011-02-06 16:13:02
Autor: Inead
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

"Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> wrote in message news:iim2bq$7n4$1news.onet.pl...
Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
Moja jest przed liftem.


Ja mam 4E-FE. U mnie może instalację spieprzyli i dlatego tak mam przejebane z tymi zaworami, praktycznie kazde sprawdzenie luzów wiąże się z regulacją. Zresztą ona i tak jest bardzo oszczędna - max 8 litrów po mieście.

Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona