Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

Data: 2011-02-06 12:41:34
Autor: Inead
Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty

"Adam 'Adak' K臋pi艅ski" <adak@poczta.onet.pl> wrote in message news:iilv35$sop$1news.onet.pl...
Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
Nie ma problem贸w z odpalaniem, w zesz艂ym roku dawa艂a rade i przy -26C.
Odpalanie wygl膮da艂o zawsze tak, 偶e po zakreceniu i "za艂apaniu" obroty wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
Od kilkunastu dni obserwuj臋 偶e po zakr臋ceniu i za艂apaniu obroty bardzo leniwie rosn膮 do tych 1300 (do zagrzania), tak 偶e najlepiej kilka sekund przytrzyma膰 delikatnie peda艂 gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie potrafi艂a wystarczaj膮co szybko skompensowa膰 temperatury/niskich obrot贸w i zdarza si臋 偶e silnik ga艣nie - trzeba zakr臋ci膰 jeszcze raz i przytrzyma膰 ten peda艂 gazu.

Co to mo偶e by膰?
Czy to boli? ;-)

Sprawd藕 luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory wymagaj膮 regulacji co 30 tys km, 艂api膮 zbyt du偶e luzy i w艂a艣nie pojawia si臋 problem z wolnymi obrotami i nier贸wna praca na wolnych obr.

Data: 2011-02-06 12:47:17
Autor: Micha艂 Gut
[...]

e tam.
moja matka przetelepala sie ta corollka ponad 100kkm na lpg i nadal lata jak strza艂a

Data: 2011-02-06 12:57:52
Autor: Adam 'Adak' K臋pi艅ski
[...]

To nie ten silnik - Ty m贸wisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
Moja jest przed liftem.

--
Adam 'Adak' K臋pi艅ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wybor贸w, mo偶e by膰 tylko mniejsze z艂o"

Data: 2011-02-06 16:13:02
Autor: Inead

"Adam 'Adak' K臋pi艅ski" <adak@poczta.onet.pl> wrote in message news:iim2bq$7n4$1news.onet.pl...
[...]

Ja mam 4E-FE. U mnie mo偶e instalacj臋 spieprzyli i dlatego tak mam przejebane z tymi zaworami, praktycznie kazde sprawdzenie luz贸w wi膮偶e si臋 z regulacj膮. Zreszt膮 ona i tak jest bardzo oszcz臋dna - max 8 litr贸w po mie艣cie.

Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty