Corolla VVTi - branie oleju?

Data: 2009-07-24 23:44:11
Autor: Nokin
Corolla VVTi - branie oleju?
Marzy mi się "Rolka" E12 z motorem benzynowym. Niestety nikt ze znajomych nie ma takiego auta. Koledzy odradzają mi ten silnik,
bo podobno bierze olej w dużych ilościach (0,25l ittra/1000km)
i  to podobno jest "normalka". Dodatkowo potrafi dokuczać
nadmierny hałas w kabinie przy jeździe powyżej 100 km/h.
Czy Wasze spostrzeżenia potwierdzają powyższe uwagi?

Nokin

Data: 2009-07-24 23:55:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Corolla VVTi - branie oleju?
Nokin pisze:
Dodatkowo potrafi dokuczać
nadmierny hałas w kabinie przy jeździe powyżej 100 km/h.
Czy Wasze spostrzeżenia potwierdzają powyższe uwagi?

Moje tak. Raz jechałem jako pasażer taką Rolką z jakimś benzyniakiem pod maską. I co by nie mówić, jak by się nie starać gloryfikować, to to jednak zwykły kompakt jest. Wyciszenia rodem z klasy wyższej bym się nie doszukiwał. Śmiem twierdzić, że w Focusie I 1.6 było ciszej przy prędkościach rzędu 110-120km/h.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-25 02:07:05
Autor: Maciek Jot
Corolla VVTi - branie oleju?
Mam E11 vvti z przebiegiem 180 000 km i przy ostatniej zmianie oleju wziela 1 litr na 15 000 km co podobno jest wynikiem dobrym. Wiecej informacji znajdziesz na corolla club.

Pozdrawiam,
M.

Data: 2009-07-25 09:49:02
Autor: Kuba
Corolla VVTi - branie oleju?
Użytkownik "Nokin" <123@abc.uk> napisał w wiadomości news:h4d9vb$jbm$1news.dialog.net.pl...
[...]

Na codzień używam E12 jako pojazdu służbowego. Średnio w miesiącu przejeżdzam nim 2-4 kkm. Silnik 1,4 VVTi, nadwozie kombi. Zgodzę się z nadmiernym hałasem w kabinie powyżej 100km/h (przy prędkościach 150-180km/h jest huk jak w F16 :)). Natomiast nie mogę zgodzić się z nadmiernym apetytem na olej. Mój egzemplarz jest z 2004 roku. Aktualnie ma jakieś 173kkm przebiegu. Od 60kkm przebiegu, ASO zalewa go olejem mineralnym (pewnie na polecenie zarządzającego flotą). W firmie mamy kilkadziesiąt takich E12stek. Z tego co wiem, to problemy ze spalaniem oleju dotyczyły przede wszystkim aut z rocznika 2002 i sporadycznie 2003.

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl

Data: 2009-07-25 19:46:05
Autor: kurdybanek
Corolla VVTi - branie oleju?

[...]

W E12 są dwa silniki benzynowe VTTi: 1,4 i 1,6, choć konstrukcyjnie
identyczne. Polecam ten drugi, jest żwawiej i ciszej, za to ciut mniej
oszczędnie.
Problem z olejem w VVT-i był w Corollach E11 i na początku produkcji E12.
Zdaje się, że można założyć, że od początku 2004 nie było już zadnych
usterek z tym związanych. I rzeczywiście, moja VVT-i nie bierze wcale oleju
niezależnie od tego czy stoi w poznańskich korkach czy gna po autobahnach z
prędkościami 160-180.

Data: 2009-07-26 00:40:27
Autor: Nokin
Corolla VVTi - branie oleju?
kurdybanek pisze:

W E12 są dwa silniki benzynowe VTTi: 1,4 i 1,6, choć konstrukcyjnie
identyczne. Polecam ten drugi, jest żwawiej i ciszej, za to ciut mniej
oszczędnie.
Jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy tymi silnikami (miasto/trasa)?

--
Nokin

Data: 2009-07-26 08:27:19
Autor: kurdybanek
Corolla VVTi - branie oleju?
Jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy tymi silnikami (miasto/trasa)?

W trasie właściwie pomijalna, no może z 0.5 litra da się spalić mniej jadąc
1.4 stylem hiperemeryckim ;)
W mieście jakis litr.

Spalanie 1.6:

trasa jak emeryt, zgodnie z przepisami, bez wyprzedzania - poniżej 6 litrów
trasa normalnie - 7 litrów,
autostrada niemiecka, non-stop 160 km/h - 10 litrów

miasto nocą - 6 litrów
miasto normalnie - 8 litrów
miasto zimą w korkach 10-12 litrów

W sumie średnio wychodzi w praktyce zużycie ok. 8 litrów.

Data: 2009-07-26 03:45:36
Autor: Ludvigus
Corolla VVTi - branie oleju?
Some day 2009-07-25 19:46, some human being called *kurdybanek* claimed...
[...]

To by się potwierdzało. 2 lata temu na trasie Rzeszów - Warszawa zrobiłem Corollą 1.6 VVT-i Liftback około 30000 km i przyznaję, że przy prędkościach powyżej 120km/h odgłosy w kabinie nie rozpieszczają - dla porównania w mojej AR156 takich odgłosów nie mam nawet przy 180 km/h na A4, ale w końcu Corolla to zwykła klasa compact.
Druga sprawa: jeżdżąc na w/w trasie wyciągałem z silnika wszystko, więc olej trzeba było uzupełniać - w moim przypadku było to około 0,5 - 0,75 litry Mobil 1 5w40 na każde 5000 km. Ale jestem niemal pewny, że gdyby to był mój prywatny samochód, i nie "butowałbym" mu tak mocno, auto brało by znikome ilości oleju, bo tak na prawdę wszystko zależy od tego, jak mocno obciążasz silnik (smarowanie).
Spalanie: na trasie Rzeszów - Wa-wa przy 3-4 osobach i szybkiej jeździe, auto nigdy nie spaliło więcej, jak 7l/100km. Jeżdżąc spokojnie na odległościach 20-30km można spokojnie zejść poniżej 6l/100km.

Osobiście strasznie polecam to autko, jeśli Ci się podoba i spełnia Twoje oczekiwania. Silnik - regularnie serwisowany jest niemal nie do zajechania, z przy pojemności 1.6, dzięki tym zmiennym fazom rozrządu, daje straszną przyjemność z jazdy. Poza tym w budzie liftback auto jest bardzo praktyczne.

ps. Vmax jaką jechałem Corollą 1.6 VVT-i to 195 km/h w 2 osoby na obwodnicy Białobrzegów (trasa Radom - Wawa), a moim obecnym autem AR156 jeszcze do takiej prędkości się nie rozpędzałem :>

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

Pozdrawiam,

--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2009-07-26 08:19:50
Autor: kurdybanek
Corolla VVTi - branie oleju?
To by się potwierdzało. 2 lata temu na trasie Rzeszów - Warszawa zrobiłem
Corollą 1.6 VVT-i Liftback

Zn aczy się E11.

Data: 2009-07-26 10:17:22
Autor: Kuba
Corolla VVTi - branie oleju?
Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@aaaa.pl> napisał w wiadomości news:h4gsi8$2ap2$1opal.icpnet.pl...
To by się potwierdzało. 2 lata temu na trasie Rzeszów - Warszawa zrobiłem
Corollą 1.6 VVT-i Liftback
Zn aczy się E11.

Raczej tak - w mojej E12 średnie spalanie jeszcze nigdy nie spadło poniżej 8 litrów na 100km :) Aktualnie komputer pokazuje 9,1 średnio. Silnik 1,4.

Data: 2009-07-26 16:50:15
Autor: Inead
Corolla VVTi - branie oleju?

"Kuba" <no@spam.net> wrote in message news:h4h3el$1gca$1news2.ipartners.pl...
[...]

Tak to już jest z tymi Rolkami, mmniejszy silnik nie znaczy że będzie mniej palił. U mnie E12 1,6 Wagon pali jak opisal kolega Kurdybanek nic dodać nic ująć. kumpla E12 z 1,4 narzeka że zimą mu wychodzi 11 litrow ale ma blisko do pracy.
Ostatnio pomykałem Foką II 1.6 i ciężko było zejść niżej 11 litrów.

Data: 2009-07-26 14:14:21
Autor: Ludvigus
Corolla VVTi - branie oleju?
Some day 2009-07-26 08:19, some human being called *kurdybanek* claimed...
To by się potwierdzało. 2 lata temu na trasie Rzeszów - Warszawa zrobiłem
Corollą 1.6 VVT-i Liftback

Zn aczy się E11.

Nie znam niestety oznaczeń silnika. Corolka którą jeździłem miała rok produkcji 2001 i nie miała klimatyzacji, co sprawiało, że cała moc silnika wykorzystywana była na trasie :)

Pozdr.,

Data: 2009-07-27 12:49:23
Autor: toy
Corolla VVTi - branie oleju?
[...]

olej ich :)

bo podobno bierze olej w dużych ilościach (0,25l ittra/1000km)
i  to podobno jest "normalka".

kup model po FL a będziesz zadowolony

Dodatkowo potrafi dokuczać
nadmierny hałas w kabinie przy jeździe powyżej 100 km/h.
Czy Wasze spostrzeżenia potwierdzają powyższe uwagi?

jak na kompakt jest ok...

ogólnie, szczerze polecam :)

Corolla VVTi - branie oleju?