Corolla VVTi - branie oleju?

Data: 2009-07-25 09:49:02
Autor: Kuba
Corolla VVTi - branie oleju?
Użytkownik "Nokin" <123@abc.uk> napisał w wiadomości news:h4d9vb$jbm$1news.dialog.net.pl...
Marzy mi się "Rolka" E12 z motorem benzynowym. Niestety nikt ze znajomych nie ma takiego auta. Koledzy odradzają mi ten silnik,
bo podobno bierze olej w dużych ilościach (0,25l ittra/1000km)
i  to podobno jest "normalka". Dodatkowo potrafi dokuczać
nadmierny hałas w kabinie przy jeździe powyżej 100 km/h.
Czy Wasze spostrzeżenia potwierdzają powyższe uwagi?

Na codzień używam E12 jako pojazdu służbowego. Średnio w miesiącu przejeżdzam nim 2-4 kkm. Silnik 1,4 VVTi, nadwozie kombi. Zgodzę się z nadmiernym hałasem w kabinie powyżej 100km/h (przy prędkościach 150-180km/h jest huk jak w F16 :)). Natomiast nie mogę zgodzić się z nadmiernym apetytem na olej. Mój egzemplarz jest z 2004 roku. Aktualnie ma jakieś 173kkm przebiegu. Od 60kkm przebiegu, ASO zalewa go olejem mineralnym (pewnie na polecenie zarządzającego flotą). W firmie mamy kilkadziesiąt takich E12stek. Z tego co wiem, to problemy ze spalaniem oleju dotyczyły przede wszystkim aut z rocznika 2002 i sporadycznie 2003.

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl

Corolla VVTi - branie oleju?