Data: 2010-07-25 19:38:47 | |
Autor: Radarro | |
Corsa A - swap | |
Cześć, urodzil sie taki pomysl, zeby zrobic swap Corsy A 1,2i :) na cos mocniejszego. Jest kilka takich wynalazkow w necie, nawet na polskich stronach tez. Dajcie znac co myslicie. Co mam:
- Corse A, rocznik 93, od nowosci w jednych rekach, zrobiona rdza, generalnie ladna buda. - mam czas :) Mysle o pol roku do roku na zrobienie calosci. - kumatego zaufanego mechanika, ktory wstepnie jest chetny na takie zabawy i robil podobne rzezby. Ale jak to dobry mechanik nie ma za wiele czasu. - jakis hajs tez mam - mysle 2-3 kPLN na start, finalnie na calosc 5-6kPLN - mam w okolicy dobrze zaopatrzony szrot specjalizujacy sie w Oplach Co chce miec: - wiecej mocy :) Mysle o aucie do ktorego bedzie mi sie chcialo wsiadac. Taki wilk w niewinnej skorze :) Ale tez zeby do roboty na codzien nim jezdzic i po jakims okresie rozruchu miec pewnosc ze nie padnie na skrzyzowaniu. Wstepny plan - zaaplikowac: - 2.0 16V oplowski, 136 kunia afair - chyba najprostsze wyjscie - 2,5 V6 tez Opla 170 kunia - wieksza moc, no i lepszy dzwiek :) - silnik turbo z Calibry, chyba 2,0T tam bylo. To doradza mechanik, ale wiadomo ze Calibry turbo co druga ulice nie stoja. Co musze przelozyc: - silnik + chlodzenie + wydech - skrzynia - polosie - mc persony, zawias, kola - wiazke - komp? licznik? Generalnie jedyna sluszna droga to kupic anglika albo rozbitka, jakas Vectra, Astra, Oma i komplet przelozyc, przerobic tam gdzie trzeba. Pytania: - Ktory silnik wybrac? Co ewent jeszcze by podeszlo? - budzet rozsadny? Czy szykowac wiecej? - jakies praktyczne porady? - o czyms zapomnialem? Jak ktos mial stycznosc z taka rzezba w praktyce, niech da znaka. Warto w ogole w takie cos wchodzic? Pozdrav! -- Radarro 3 Niemce i japonska hulajnoga SGL -- |
|
Data: 2010-07-25 19:44:39 | |
Autor: to | |
Corsa A - swap | |
Radarro wrote:
Jak ktos mial stycznosc z taka rzezba w praktyce, niech da znaka. Warto http://www.racingforum.pl/ Tam przynajmniej jednÄ CorsÄ V6 widziaĹem... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-07-25 19:48:07 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Corsa A - swap | |
On Sun, 25 Jul 2010 19:38:47 +0000 (UTC), Radarro
<r.konopinski@NOSPAM.gazeta.pl> wrote: - jakis hajs tez mam - mysle 2-3 kPLN na start, finalnie na calosc 5-6kPLN Jak zakładasz, że będzie Cię to kosztować 5-6k, to dla bezpieczeństwa pomnóż razy dwa. Jak Ci zostanie, to będziesz miał na bezynę i inne mody. - silnik turbo z Calibry, chyba 2,0T tam bylo. To doradza mechanik, ale wiadomo ze Calibry turbo co druga ulice nie stoja. Odpowiednik C20LET możesz sobie zbudować. Pytanie, czy się jakoś rozsądnie zmieści bez np. przenoszenia chłodnicy do bagażnika. Co musze przelozyc: Hamulce! - Ktory silnik wybrac? Co ewent jeszcze by podeszlo? To ma skręcać czy jeździć na wprost? - budzet rozsadny? Czy szykowac wiecej? Sky is the limit. - o czyms zapomnialem? Tak. O lekturze racingforum.pl, gdzie było trochę corsowatych z różnymi silnikami, włącznie trzylitrowym V6. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-07-25 20:07:37 | |
Autor: to | |
Corsa A - swap | |
Robert RÄdziak wrote:
Co musze przelozyc: ....i zawias. WĹaĹciwie przy swapie typu 1.2 -> V6 trzeba niemal caĹe auto od nowa zbudowaÄ. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-07-26 21:57:03 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Corsa A - swap | |
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrni4p57n.99b.rekindrapak.wkurw.org... Odpowiednik C20LET możesz sobie zbudować. Pytanie, czy się jakoś corsa A z 20LET mialem przyjemność jechać (jako pasażer). Jeździ w Poznaniu. Ostatnio był nawet chyba na sprzedaż. Przed LETem miał tam X30XE (czyli 3,0 V6 opel) i silnik mimo, ze mocny, to zbyt ciężki - jak sie wyraził wlasciciel. Powiem tak - do codziennej jazdy sie to nie nadaje, bo zanim zapniesz III bieg to jest walka z kierownicą i przyczepnością. Mialem też przyjemność jechać 20XEV (136KM) i to już jest całkiem niezły pocisk. Zawsze mozna też poszukać wersji 2,0 16V 150KM ... ale IMO przerost formy nad trescią. Polecam 2,0 16 lub 2,0 8V (ten drugi będzie tańszy, trwalszy ... i wcale w takim pojeździe nie za bardzo słabszy (115KM) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-07-25 20:07:15 | |
Autor: Michał | |
Corsa A - swap | |
Radarro <r.konopinski@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Cześć, urodzil sie taki pomysl, zeby zrobic swap Corsy A 1,2i :) na cos mocniejszego. Jest kilka takich wynalazkow w necie, nawet na polskich stronach tez. Dajcie znac co myslicie. Co mam:generalnie ladna buda.i robil podobne rzezby. Ale jak to dobry mechanik nie ma za wiele czasu. - jakis hajs tez mam - mysle 2-3 kPLN na start, finalnie na calosc 5-6kPLNTaki wilk w niewinnej skorze :) Ale tez zeby do roboty na codzien nim jezdzic ipo jakims okresie rozruchu miec pewnosc ze nie padnie na skrzyzowaniu.Vectra, Astra, Oma i komplet przelozyc, przerobic tam gdzie trzeba. Pytania: Moje zdanie na szybko - zaznaczając że się na temacie mało znam ;) Ale jeździłem corsą B 1993 (lub 94) 90koni (1.4). PS - a to nie chodzi o Corse B, tą okrągła, z airbagami i konsolą z datą, zegarkiem i termometrem ? Generalnie moja opinia jest taka - CORSA nie nada się - chyba że do zabawy, to dobre ale niebezpieczne ;) -Już wersja 90km rwie na mokrym (ten model nie miał ASR) -Prowadzenie po zakrętach przy większej prędkości jest "dla odważnych" u mnie tył uciekał i próbował przód wyprzedzić ;) radość jest ale tym autem można poprostu wypaść z drogi bokiem - kolega takim spadł z mostu ;) [nic mu się nie stało, ale w nic nie trafił]. -tył zawieszenie jakaś belka czy coś - to naprawdę nie skręca! -fatalne prowadzenie w koleinach, zwłaszcza jak woda jest ślizga się i szarpie kierownicą, jak deptasz po gazie wtedy to szarpie ostro. Ok tyle z pomysłów :) Jak brak elektroniki i szpery przy tej mocy może być, jak zawieszenie tylnie ujdzie, i brak aktywnego wspomagania to może i można robić ;) -będzie szybki na prostej -"agresywny" na zakrętach ;) -i głośny w środku... za 5-6k można kupić auto które by odrazu jeździło (na prostej) jak ta corsa po przeróbkach, i sporo lepiej w zakrętach, ale wtedy nie ma zabawy w przeróbki. ok- tyle komentów od gościa co sie na tym nie zna - ale jeździł corsą i innymi. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-07-25 21:56:56 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Corsa A - swap | |
W dniu 2010-07-25 21:38, Radarro pisze:
Cześć, Idź po bandzie i przerób ten kredens na podobieństwo Clio V6. Czyli, ściana za przednimi fotelami, a za ścianą trzylitrowe V6 i napęd na właściwsze dwa z czterech kół. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-07-25 22:17:53 | |
Autor: BM | |
Corsa A - swap | |
Wstepny plan - zaaplikowac: Jak 2.0 to lepiej 8V z calibry / kadeta / astry lub 16V - 150 KM (C20XE jak dobrze pamiętam) - silniki nie do zdarcia a i częsci tańsze niż do tego 136 KM. Kolega mial te 150 KM w Astrze gsi i piekelnie to latało... w Corsie to moze byc zabojczy pocisk... -- Pozdrawiam, BM |
|
Data: 2010-07-26 07:31:44 | |
Autor: huri_khan | |
Corsa A - swap | |
Dnia Sun, 25 Jul 2010 19:38:47 +0000 (UTC), Radarro napisał(a):
Cześć, urodzil sie taki pomysl, zeby zrobic swap Corsy A 1,2i :) na cos mocniejszego. Jest kilka takich wynalazkow w necie, nawet na polskich stronach tez. Dajcie znac co myslicie. Zobacz tutaj http://www.tinyurl.pl/?D3bAPZnN Co prawda Corsa B, temat liczy około 50 stron ale oprócz komentarzy możesz poczytać jakie problemy wystepują -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] |
|
Data: 2010-07-26 06:38:58 | |
Autor: Radarro | |
Corsa A - swap | |
Czesc, dzieki wszystkim za odzew :) Michal, to jest Corsa A, jak pisalem, rok 93, z przelomu modeli. Buda stara,
ale czesc gratow juz z Corsy B. Kupowanie czegos nowego odpada, bo nie mam miejsca na kolejny bolid. Zalozenie ogolne jest takie, ze Corsiak i tak ma u mnie dozywocie. Sprzedac go szkoda, bo moze ze 2 kPLN za niego wezme z dobrym wiatrem. A jak juz ma stac jako 3 auto w domu to moge go troche przerobic. Silnik - takie c20xe wyglada OK, mniej elektroniki, prostszy, ale tez chyba ciezko taki silnik dostac w dobrym stanie, nie? Albo kupic cokolwiek i remontowac, to tez jakas droga jest :) Poziom zmian - ja sobie zdaje sprawe ze to jest calkowita przerobka auta, ze tylko buda zostanie. Dlatego jak pisalem, szukalbym jakiegos Opla uszkodzonego na dawce do kompletnego przelozenia. Wlasciwosci jezdne - doswiadczenie jakies mam, co prawda z RWD. Na codzien mam 150konne e36, do tego 110 konny motocykl. Troche sie boje, ze jak dam za mocny naped, to fura bedzie tylko na wprost jezdzic a ja zakręty lubie :) Z drugiej strony, wszystko jest kwestia doswiadczenia i praktyki. Zrobienie Corsy V6 RWD tez jest baaardzo pociagajace, ale to raczej nie ten budzet i jeszcze wiekszy poziom zmian. Wieksze doswiadczenie mam w BMW, a Opel i jego przerobki to cos nowego dla mnie, czytam i douczam sie dopiero. Nie chce sie tym scigac na cwiartke (chyba :) tylko chce miec fun na co dzien. Nie wiem czy przy takim doswiadczeniu jakie mam dotychczas takie 136 czy 150 koni bedzie wystarczajace? Sprobuje uderzyc do kogos kto ma takiego swapa i zeby mnie przewiozl - moze uda sie swapami z roznymi silnikami, to mialbym lepszy przeglad co mnie kreci i latwiej byloby podjac decyzje. Dzieki! -- Radarro 3 Niemce i japonska hulajnoga SGL -- |
|