Corsa C - problem z emisją spalin

Data: 2012-01-13 22:39:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Corsa C - problem z emisją spalin
W dniu 2012-01-13 22:35, Przemekdl pisze:
Jestem posiadaczem Opel Corsa 1.0 XEP z końcówki 2003 roku. Auto jest na benzynie, ma 185 tyś przebiegu.

Od listopada świeci mi się lampka kontrolna emisji spalin co oznacza awarię w układzie kontroli emisji spalin. Diagnozy w serwisach w takiej sytuacji to wymiana sondy lambda. Na tym się skupili, wymieniłem na nową Boscha i problem nadal jest ten sam. Po skasowaniu błędu powraca on po przejechaniu 400 - 500 km.

Dodatkowo spaliny śmierdzą. Później po wymianie sondy lambda na stacji diagnostycznej dowiedziałem się, że jestem na granicy przekroczenia norm emisji spalin.

Błędy jakie można wymigać sobie samodzielnie to:
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?
0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki

Proszę o diagnozę co się mogło stać w mojej Corsie C. Może katalizator popsuł się ?

Jeśli smród spalin jest mocno odmienny od normalnego, to katalizator poszedł w las. Do wymiany.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Corsa C - problem z emisją spalin