Corsair 650W - gorący?

Data: 2009-12-02 22:03:00
Autor: Adam Kępiński
Corsair 650W - gorący?
Złożyłem nowy komputer (i7 na 1366, radeon 5870, troche ramu, pare dyskow) i mam problem z temperatura zasilacza.
Znam troche Corsairy, jakos nigdy mnie nie zawiodly, drugi (bodajze) 420W dziala w komputerze obok bez problemow.

Ten jednak zachowuje sie inaczej, gdyz mam wrazenie, ze jego wentylator ledwiutko sie kreci.
Zasilacz jest mocowany na spodzie obudowy, jest goracy, jego gorna pokrywa ma jakies 40-45stopni (mierzone: na reke).
Zepsute PWM? Czujka?
Wentylator kreci sie, ale leniwie, tak ze prawie w ogole cieple powietrze z zasilacza nie wylatuje.

Oddac na gwarancji?

Pozdrowiam i TIA

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-02 23:24:47
Autor: Wiktor S.
Corsair 650W - gorący?
[...]

Miałem tak we Fortronie, jajka mogłem smażyć. Bez gwarancji był, to wyrwałem czujkę i wstawiłem inny wiatrak z czujką wbudowaną.

Wentylator kreci sie, ale leniwie, tak ze prawie w ogole cieple
powietrze z zasilacza nie wylatuje.

Oddac na gwarancji?

Spróbuj, chyba że się okaże, że "ten typ tak ma".

--
Azarien

Data: 2009-12-04 17:49:36
Autor: Norbert
Corsair 650W - gorący?
Dnia Wed, 2 Dec 2009 22:03:00 +0100, Adam Kępiński napisał(a):

[...]

Mam Corsaira 520W i podobny efekt, tez sie chwile zastanawialem czemu w
idlu taki goracy i tak slabo dmucha, ale wyszedlem z zalozenia, ze
elektronice kilkadziesiat stopni nie jest straszne i pewnie jest to pod
katem ciszy ustawione. Oczywiscie moge sie mylic, dlatego zachecam innych "korsarzy" do
podzielenia sie opinia.

Norbert

Data: 2009-12-04 21:24:07
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Corsair 650W - gorący?
[...]

Kurczę, ten drugi tez jest gorący i jest to... wlasnie 520'ka!
Działa od póltora roku i nic mu nie jest, tylko szkoda ze budę podgrzewa.

Chyba go otworzę (i 650 i 520) i albo wsadzę inny wentylator, albo wyprowadzę zasilanie za zewnatrz i np. na sile podepne go do 7V (mam wrazenie jakby nawet nie na 5 ale na 4 chodzil).

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-08 15:31:00
Autor: tg
Corsair 650W - gorący?

"Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> wrote in message news:hfbr56$sta$1news.onet.pl...
[...]

moja 620 napedzajaca q6600 i gtx260 jest w dotyku ledwo letnia
wentylator kreci sie tak ze dmucha dosyc sporo, ale ciagle na granicy
slyszalnosci z odleglosci pol metra

pod pelnym obciazeniem (przez to co mam w kompie, czyli zapewne w granicach
50-60% swojej maksymalnej wydajnosci) po godzinie nagrzewa sie na tyle ze
jest cieply (nie goracy) a wentylator nieco przyspiesza (ale bez szalenstw)

skladalem kilka kompow z 520, 450 i chyba jeszcze jakis jeden, one faktycznie
byly nieco cieplejsze, ale goracymi bym ich nie nazwal

proponowalbym wrzucic do srodka na radiator sonde z jakiegos multimetra
(zeby nie przesadzic, jezeli faktycznie cos jest nie tak z czujnikiem to
zabezpieczenie termiczne moze nie zadzialac) z pomiarem temperatury,
przyblokowac mu nawiew i zobaczyc czy obroty wzrosna

Data: 2009-12-09 23:18:05
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Corsair 650W - gorący?
[...]

Dzis po calym dniu pracy zasilacz byl ledwo (jesli w ogole) letni.
Tak wiec zostawiam.