Cos blokuje zasilacz

Data: 2009-07-08 04:06:33
Autor: Karol Biernacki
Cos blokuje zasilacz
Witam!
Komp chodzil i nagle sie wylaczyl :) po nacisnieciu powera wiatraki
chwile sie zakrecily i zero reakcji. Wyminilem zasilacz ale po
godzinie to samo. Wkladam zasilacz ten wczesniejszy i dziala. Ten
drugi po chwili zreszta tez. Wyglada na to jak by zasilacz dostawal
zwarcie i blokowal sie na jakis czas a po odlaczeniu go na chwile od
pradu i plyty zaczyna dalej dzialac.
Sprzet:
WD Caviar SE WD2500AAJS (250GB, 8MB, SATA/300)
Logitech Internet 350 czarna USB OEM
Goodram DDR2 2048MB 800MHz CL6.0 BOX
Tracer Cherry czarno-czerwona 400W
Intel Core Duo E5200 2.50 GHz BOX
Samsung SH-S223F/BEBE czarny OEM
Asus P5N73-AM
Labtec Optical Mouse 800
FDD

Na pierwszy ogien odlaczylem lpt, dvd i usb z panelu i czekam czy sie
bedzie restartowal.
Jakies inne propozycje? Moze ktos mial podobny przypadek?

Data: 2009-07-08 13:40:05
Autor: Grzegorz Prędki
Cos blokuje zasilacz

Na pierwszy ogien odlaczylem lpt, dvd i usb z panelu i czekam czy sie
bedzie restartowal.
Jakies inne propozycje? Moze ktos mial podobny przypadek?

Ten zasilacz jest kiepski. Zmien na cos normalnego.

Data: 2009-07-08 05:34:10
Autor: Karol Biernacki
Cos blokuje zasilacz
Ten zasilacz jest kiepski. Zmien na cos normalnego.
Po co mam wymieniac jak to nie zasilacz? wiem ze kiepski jak padnie to
kupie inny ;] to komputer tylko jako maszyna do pisania wiec nie bede
kupowal tagana by powiekszyc wartosc zestawu o 30% ;)

Data: 2009-07-08 15:09:38
Autor: Vituniu
Cos blokuje zasilacz
[...]

Ale jestes swiadom, ze ten Tracer padajac moze zredukowac wartosc "maszyny do pisania" o 100%?

Tak tylko pytam... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-07-08 16:20:36
Autor: Nathan
Cos blokuje zasilacz
Karol Biernacki pisze:
[...]

Kamienie przeciw dolarom, że to zasilacz. Zimny - jako tako chodzi. Jak sie rozgrzeje - pada. Jak całkiem padnie może pociągnąć ze sobą płytę, napędy czy co tam jeszcze. Warto ryzykować?

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2009-07-09 04:31:53
Autor: Karol Biernacki
Cos blokuje zasilacz

Kamienie przeciw dolarom, że to zasilacz.
Pisalem ze po zmienie zasilacza to samo ;]

Zimny - jako tako chodzi. Jak sie rozgrzeje - pada.
Zonk zaraz po podmianie zasilacza tez nie chcial wstac ;)

Jak całkiem padnie może poci±gn±ć ze sob± płytę,
napędy czy co tam jeszcze. Warto ryzykować?
Warto bo wymienialem kilkanascie zasilaczy i nigdy nic wiecej nie
polecialo wiec ryzyko raczej male zwlaszcza ze mam 3 takie
zasilacze ;)

FDD
Dwa razy mi sie zdarzylo :) Objawy bardzo podobne.
Niestety od wczoraj chodzi bez fdd,dvd,panelu usb, lpt i tez sie
powiesil ;]

Data: 2009-07-09 17:06:20
Autor: Nathan
Cos blokuje zasilacz
Karol Biernacki pisze:
Kamienie przeciw dolarom, że to zasilacz.
Pisalem ze po zmienie zasilacza to samo ;]

AUĆ. Nie doczytałem Mea mea culpa ;)

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodz± z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2009-07-08 20:54:59
Autor: wowa
Cos blokuje zasilacz

Uzytkownik "Karol Biernacki" <wypasiony@gmail.com> napisal w wiadomosci news:e14ac628-7e94-4ef7-b555-046221186631y7g2000yqa.googlegroups.com...

FDD

Dwa razy mi sie zdarzylo :) Objawy bardzo podobne.
Wojtek

--
Nie kazde piwo to Zywiec!
..... Na szczescie :)

Data: 2009-07-10 13:42:35
Autor: Radosław Sokół
Cos blokuje zasilacz
W dniu 08.07.2009 13:06, Karol Biernacki pisze:
Komp chodzil i nagle sie wylaczyl :) po nacisnieciu powera wiatraki
chwile sie zakrecily i zero reakcji. Wyminilem zasilacz ale po
godzinie to samo. Wkladam zasilacz ten wczesniejszy i dziala. Ten

A jakie s± te dwa zasilacze? Producent, model.

drugi po chwili zreszta tez. Wyglada na to jak by zasilacz dostawal
zwarcie i blokowal sie na jakis czas a po odlaczeniu go na chwile od
pradu i plyty zaczyna dalej dzialac.

Tak zazwyczaj działaj± zabezpieczenia termiczne w zasilaczach.
Nie przegrzewa się wnętrze komputera? Albo nie próbujesz użyć
zbyt słabego (marnej jako¶ci) zasilacza?

Tracer Cherry czarno-czerwona 400W

Jeżeli to będzie zasilacz Tracer 400 W, to Ľle to wróży.

Na pierwszy ogien odlaczylem lpt, dvd i usb z panelu i czekam czy sie
bedzie restartowal.

To niewiele da raczej.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-07-13 04:17:27
Autor: Karol Biernacki
Cos blokuje zasilacz
Plyta padla juz wcale nie wstaje :) Swieca diody led na plycie ale po
wcisnieciu power wiatrak na procku/zasilaczu zakreci kilka obrotow i
staje. Co ciekawe gdy odlacze zasilanie procesora czyli te 4pinowe
gniazdo z plyty komp normalnie kreci wszystkimi wiatrakami ale plyta i
tak nie wstaje i pewnie by nawet sprawna nie wstala bez tego
zasilania. Minus dla asusa 3mc pracy biurowej i padl ;] Ogolnie jako
producenta plyt kogo polecacie jeszcze? Bo do tej pory nie mialem
problemow z asus/gigabyte i jakos mi pasowaly.

Data: 2009-07-20 19:18:59
Autor: Radosław Sokół
Cos blokuje zasilacz
W dniu 13.07.2009 13:17, Karol Biernacki pisze:
zasilania. Minus dla asusa 3mc pracy biurowej i padl ;] Ogolnie jako
producenta plyt kogo polecacie jeszcze? Bo do tej pory nie mialem
problemow z asus/gigabyte i jakos mi pasowaly.

Każdemu producentowi może się zdarzyć uszkodzony egzemplarz.
A czasem się trafiaj± nawet całe serie (np. Gigabyte wła¶nie
miał ostatnio tak±, a akurat nie trafiłe¶ i się nie zraziłe¶).

Ja osobi¶cie kupuję Gigabyte i też na razie miałem szczę¶cie,
wszystkie płyty od kilkuletnich do dopiero co kupionych dobrze
pracuj±. Ale, odpukać, oczywi¶cie która¶ mogłaby "pa¶ć" i nie
dyskredytowałoby to wcale firmy.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Cos blokuje zasilacz