Cos jak trytka tylko mocniejsze

Data: 2015-04-16 14:10:23
Autor: atm
Cos jak trytka tylko mocniejsze
Niedawno kupilem GPS Garmina, ktory ma wyjatkowo nieszczesliwa podstawke na kierownice. Zamiast wczesniejszego rozwiazania na srube, ktore umozliwialo solidne dociagniecie teraz zastosowali trytki. Juz przy montazu urwalem trzy a i tak nie zaoferowaly super stabilnego uchwytu.
Tak to wyglada: http://www.lifeonbikes.com/wp-content/uploads/2015/04/garmin_colorado_400t_bike_mount.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41oDUiT3Q4L._SX300_.jpg
Chcialbym zastapic trytki czym solidniejszym z mozliwoscia dociagniecia np srubokretem lub kluczem, tak jak to wyglada w zaciskach samochodowych: http://superfura24.pl/Files/product/600/3813.jpg
Tyle, ze:
1. te zaciski sa za szerokie w stosunku do otworow w podstawce
2. metal zapewne szybko zniszczy elementy trzymajace podstawke

Czy mozecie polecic cos sensownego?

Data: 2015-04-16 12:23:19
Autor: adam
On 2015-04-16, atm <_@vp.pl> wrote:
Juz przy montazu urwalem trzy a i tak nie zaoferowaly super stabilnego uchwytu.
Czesc.

Moze za mocno probowales zaciagnac te trytki. :)

Ja prawde mowiac z samymi opaskami zaciskowymi nie mialem wczesniej problemu chociaz szczerze przyznam ze generalnie nie uzywam tych dostarczanych od producenta bo czesto sa po prostu slabe. Kupuje lepszej jakosci trytki osobno.

A co do stabilniejszego uchwytu, ja podkladam kawalek dentki pod tego typu mocowania jezeli oryginalna podkladka z uchwytu jest za twarda.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2015-04-16 14:43:05
Autor: Maciek
Cos jak trytka tylko mocniejsze
Chcialbym zastapic trytki czym solidniejszym z mozliwoscia dociagniecia
np srubokretem lub kluczem, tak jak to wyglada w zaciskach
Czy mozecie polecic cos sensownego?

eee armata na muchę ;-)
Podklej to ta¶m± klej±c± dwustronn±, piankow± np 1mm + max. szerokie trytki, które przejd± przez otwory uchwytu i nawet nie musisz mocno ich zaciskać, wystarczy z czuciem. Nie ruszy się za ... wafla ;-)

Data: 2015-04-16 06:28:35
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 14:43:07 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

Podklej to ta¶m± klej±c± dwustronn±, piankow± np 1mm + max. szerokie trytki, które przejd± przez otwory uchwytu i nawet nie musisz mocno ich zaciskać, wystarczy z czuciem. Nie ruszy się za ... wafla ;-)

Dobrze gada, dać mu wódki.

Zamias piankowej ta¶my można użyć takiej przezroczystej, bywa w marketach budowlanych i sklepach samochodowych. Trochę trudniej
od piankowej pękn±ć j± między warstwami klejy przy wstrz±sach.
W sensie, że tę piankow± łatwiej jakby rozwarstwić.

Data: 2015-04-16 15:58:39
Autor: Zachu
W dniu 16-04-15 o 14:10, atm pisze:
Niedawno kupilem GPS Garmina, ktory ma wyjatkowo nieszczesliwa podstawke
na kierownice.

Podkładasz na ¶rodku podstawki denatkę i ¶ci±gasz trytki kombinerkami. Odbiornik nie wypada i można podnie¶ć za niego cały rower.

--
Zachu

Data: 2015-04-16 07:58:26
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 16:00:31 UTC+2 użytkownik Zachu napisał:
> [...]

Podkładasz na ¶rodku podstawki denatkę i ¶ci±gasz trytki kombinerkami. Odbiornik nie wypada i można podnie¶ć za niego cały rower.

Denatkę musisz wykombinować we własnym zakresie.
Najlepiej, jakby¶ pracował w prosektorium...

BP,NMSP

Data: 2015-04-16 08:38:32
Autor: Lisciasty
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 16:58:28 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
Denatkę musisz wykombinować we własnym zakresie.
Najlepiej, jakby¶ pracował w prosektorium...

BP,NMSP

Prawie tak dobre, jak Twoje "klejy" :P

L.

Data: 2015-04-17 04:16:12
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 17:38:33 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 16:58:28 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
> Denatkę musisz wykombinować we własnym zakresie.
> Najlepiej, jakby¶ pracował w prosektorium...

Prawie tak dobre, jak Twoje "klejy" :P

Ale tylko prawie. Spróbuj przypadkiem pukn±ć w klawisz obok
i napisać "denatka" zamiast "dętka"...

Data: 2015-04-19 19:52:21
Autor: __Maciek
Cos jak trytka tylko mocniejsze
Thu, 16 Apr 2015 15:58:39 +0200 Zachu <z@a.pl> napisał:

...denatkę

¦wietne :-)

Data: 2015-04-16 17:39:19
Autor: solar
W dniu 2015-04-16 o 14:10, atm pisze:
[...]

Mam eTrexa na takim mocowaniu i żadnych problemów przez 2 lata nie było. A jeżdżę AM/Enduro, więc trochę się telepię po kamieniach i korzeniach. Nawet bikepark wytrzymał.

"Dziewczynki powstaj± z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."
                           ¶w. Tomasz z Akwinu

Data: 2015-04-17 11:52:01
Autor: atm
Cos jak trytka tylko mocniejsze

Mam eTrexa na takim mocowaniu i żadnych problemów przez 2 lata nie było.
A jeżdżę AM/Enduro, więc trochę się telepię po kamieniach i korzeniach.
Nawet bikepark wytrzymał.

Etrex chyba jest sporo lzejszy od Oregona. W kazdym razie dam szanse trytkom, po pierwszych urwanych trafilo mnie, ze Garmin po dobrym solidnym rozwiazaniu poszedl na takie rozwiazanie. Poki trzyma nie bede przy tym majstrowal (no chyba, ze znajda sie fajne zaciskowe/slimakowe obejmy). Nawet samo wpinanie.wypinanie GPSu jest gorzej rozwiazane: w podstawce do 60 byl glosny jednoznaczy klik, w Oregonie zas cos jakby...moze...ale lepiej jeszcze raz sprawdzic.

Data: 2015-04-17 11:18:32
Autor: qrt
Dnia Thu, 16 Apr 2015 14:10:23 +0200, atm napisał(a):

[...]

i to jest dobra koncepcja.

Otwory w podstawce poszerzyć a same zaciski ewentualnie czym¶ owinać.
Rurki z plastiku, kawałek dętki, owin±ć izolacj±,  ect.

Data: 2015-04-17 11:48:37
Autor: atm
On 2015-04-17 11:18, qrt wrote:
[...]

Hehe, robi sie wtedy z tego niezle rzemioslo.
Nie wiem czy takie podpilowanie nie oslabi zbytnio samej podstawki.
Poki co zostawie te nieszczesne trytki bo widze, ze nie ma prostego
i skutecznego rozwiazania.

Data: 2015-04-17 16:49:43
Autor: Piotr Rogoza
Cos jak trytka tylko mocniejsze
Dnia Thu, 16 Apr 2015 14:10:23 +0200, atm napisał(a):

Czy mozecie polecic cos sensownego?
Opaskę ślimakową możesz włożyć w rurkę termokurczliwą. Ja tak mam przymocowany koszyk do bidonu w góralu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-04-17 20:47:44
Autor: atm
On 2015-04-17 18:49, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Thu, 16 Apr 2015 14:10:23 +0200, atm napisał(a):

Czy mozecie polecic cos sensownego?
Opaskę ślimakową możesz włożyć w rurkę termokurczliwą. Ja tak mam
przymocowany koszyk do bidonu w gĂłralu.

Opaska slimakowa nie miesci sie tam na szerokosc, wiesz - liczylem na cos pomiedzy trytka a slimakowa ale skoro nie ma bede korzystal z tego co jest.

Data: 2015-04-17 16:51:20
Autor: Piotr Rogoza
Cos jak trytka tylko mocniejsze
Dnia Thu, 16 Apr 2015 14:10:23 +0200, atm napisał(a):

Czy mozecie polecic cos sensownego?
A jakieś mocowanie ze starej lampki? OT/Za szybko poprzedni post wysłałem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-04-17 21:08:24
Autor: Jacek
[...]
Zobacz to:
http://sklep.domino-rokicki.pl/Sprzet-rolniczy/Akcesoria5/Normalia2/Obejmy4/opaski-zaciskowe1/Hose-Clamps-Nylon/Loose10/

Jakby były za szerokie, to wygl±da na to, że da się zeszlifować, ewentualnie przyci±ć.
Jacek

Data: 2015-04-17 23:25:56
Autor: atm
[...]

Dzieki za link, ciekawy patent, niestety nie przejdzie przez oczka w mocowaniu GPSu.

Data: 2015-04-18 06:49:23
Autor: MadMan
Cos jak trytka tylko mocniejsze
Dnia Thu, 16 Apr 2015 14:10:23 +0200, atm napisał(a):

Tak to wyglada: http://www.lifeonbikes.com/wp-content/uploads/2015/04/garmin_colorado_400t_bike_mount.jpg

Te trytytki jakieś rachityczne, ja dostałem dużo szersze razem z tym
mocowaniem. Zamontowałem co prawda na mostku, ale problemów z tym
ĹĽadnych nie mam (jazda szosowa, czasami jakiĹ› las ale ĹĽadnego MTB). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-19 18:34:15
Autor: ivo.andric
atm wrote:

Tak to wyglada: http://www.lifeonbikes.com/wp-content/uploads/2015/04/garmin_colorado_400t_bike_mount.jpg

miedzy podstawke a kierownice daj tasme gabczasta dwustronna. tasma +
dobre trytki MTA (tu masz szerokosci w jakich wystepuja ->
http://www.neonplus.pl/?572,zacisk-tasmowy-plastikowy-%28czarny%29)
powinny zalatwic sprawe. roznica miedzy trytkami dodawanymi np do lampek
czy licznikow a MTA jest naprawde duza.

ivo

Cos jak trytka tylko mocniejsze