Cos sie blokuje

Data: 2012-02-20 08:23:07
Autor: J.M.Oizo
Cos sie blokuje
Klocki od ręcznego "przyklejaj± się " do tarczy.

Użytkownik "Adam Klobukowski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:13302202.2414.1329721810805.JavaMail.geo-discussion-forums@vbai14...

Witam

Moja Toyota Avensis 2000r. stoi sobie w hali garażowej (w dodatniej temperaturze). Jaki¶ czas temu, zauważyłem, że przy ruszaniu z hali, co¶ 'jakby odpuszcza', w sensie takie jednorazowe 'pyng'. Jak dot±d było to bardzo słabe i ledwo wyczuwalne (o ile wcale), dlatego nie przywi±zywałem do tego specjalnej wagi. Dzi¶, to 'pyng' było bardzo silne i słyszalne. Samochód stał cały weekend, w czasie postoju miał zaci±gnięty ręczny (ale oczywi¶cie puszczony przed ruszeniem). Żadnych innych dziwnych efektów nie zauważono, samochód chodzi normalnie. Cóż to może być? Klocki?

Adam Kłobukowski

Data: 2012-02-20 00:07:26
Autor: Adam Klobukowski
Cos sie blokuje
Jak bardzo powinno mnie to martwić?

Adam Kłobukowski

Data: 2012-02-20 09:24:00
Autor: Tmek
Cos sie blokuje

Użytkownik "Adam Klobukowski" <adamklobukowski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:27956647.971.1329725246435.JavaMail.geo-discussion-forumsvblb5...
Jak bardzo powinno mnie to martwić?

Wcale.

Data: 2012-02-20 09:28:07
Autor: Jackare
Cos sie blokuje
[...]

Po prostu zmień przywyczajenia. Nie zaci±gaj ręcznego na dłuższe postoje i nie zaci±gaj ręcznego gdy jest mróz.
Podczas dłuższego postoju auta, tarcze hamulcowe pokrywaj± się rdz±. Bębny trochę mniej ale oczywi¶cie też - czuć to przy pierwszym hamowaniu po postoju - to może być jedna przyczyna "pyng". Drug± może być dobijanie tłoczków w zaciskach hamulcowych przez tarcze w trakcie ruszania. Im klocek bardziej zużyty i tym samym im bardziej wystaje wycisk z kopyta - może wydawać dĽwięki.
Co do zmiany przyzwyczajeń:
- zaci±gnięcie ręcznego na mrozie może skutkować zamarznięciem linek i co najmniej trudno¶ciami ze zwolnieniem ręcznego i ruszeniem.
- zaci±bnięcie ręcznego w hali parkingowej może spowodować dwie rzeczy: w przypadku jakiej¶ kolizji parkingowej gdy np kto¶ uderzy w twój samochód może ci wyrz±dzić więcej szkód gdy będziesz miał zaci±gnięty ręczny, a druga to niemożno¶ć przepchnięcia pojazdu lub wytoczenia go przez obsługę parkingu gdyby zaistniała taka konieczno¶ć

Data: 2012-02-20 01:11:45
Autor: Adam Klobukowski
Cos sie blokuje
To że zaci±gać ręcznego na dłuższy czas (zwłaszcza zim±) się nie powinno to wiem. Problem w tym że podłoga w hali garażowej jest pochyła, i jak nie zaci±gnę ręcznego to samochód wytoczy się na ¶rodek blokuj±c innym przejazd. Nie wiem czy zostawienie na biegu wystarczy i się tego trochę obawiam.

Data: 2012-02-20 10:18:42
Autor: AZ
Cos sie blokuje
On 02/20/2012 10:11 AM, Adam Klobukowski wrote:
[...]
Nie powinno się ze względu na to, że zamarzaj±ca woda w lince czy bębnie może nie pozwolić na zluzowanie ręcznego. Jak masz temperatury w hali na plusie to spokojnie możesz zaci±gać. To normalne, że klocki przyłapuj± do tarczy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-20 10:29:05
Autor: Bydlę
Cos sie blokuje
On 2012-02-20 10:11:45 +0100, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> said:

jak nie zaci±gnę ręcznego to samochód wytoczy się
 na ¶rodek blokuj±c innym przejazd.

Nie widziałe¶ takich skomplikowanych urz±dzeń:
<http://p.alejka.pl/i2/p_new/61/50/klin-blokada-pod-kolo-kola-kliny-podstawka_0_b.jpg>

--

Bydlę

Data: 2012-02-20 02:04:28
Autor: Adam Klobukowski
Cos sie blokuje
On 2012-02-20 10:11:45 +0100, Adam Klobukowski <> said:

> jak nie zaci±gnę ręcznego to samochód wytoczy się
>  na ¶rodek blokuj±c innym przejazd.

Nie widziałe¶ takich skomplikowanych urz±dzeń:
> [...]

Ja jestem programist±, to jest ponad zakres moich kompetencji ;)

Adam Kłobukowski

Data: 2012-02-20 11:20:05
Autor: Bydlę
Cos sie blokuje

On 2012-02-20 10:11:45 +0100, Adam Klobukowski
<> said:

[...]

Typowy programista: "to wina hardware'u".
;-)))

--
Bydlę

Data: 2012-02-20 12:35:59
Autor: Wmak
Cos sie blokuje
Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> napisał(a):

Ja jestem programist=B1, to jest ponad zakres moich kompetencji ;)

Adam K=B3obukowski
 Zadanie dla programisty:
Jakie¶ masz dziwne kodowanie.
Zobacz swój post na:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?
group=pl.misc.samochody&tid=2313298&MID=%3C13302202.2414.1329721810805.JavaMai
l.geo-discussion-forums%40vbai14%3E  i zrób co¶, by Twoje teksty  nie miały kilometra długo¶ci w jednym wierszu a dały się normalnie czytać przez www

Data: 2012-02-20 04:48:16
Autor: Adam Klobukowski
Cos sie blokuje
Używm Google Groups. Nikt inny nie zgłaszał problemu, więc zgodnie ze złota zasad± przyjmuje że problem jest po twojej stronie :)

Data: 2012-02-20 13:39:11
Autor: masti
Cos sie blokuje
Dnia pięknego Mon, 20 Feb 2012 04:48:16 -0800 osobnik zwany Adam
Klobukowski wystukał:

UĹĽywm Google Groups.

to jest winowajca

Nikt inny nie zgłaszał problemu, więc zgodnie ze
złota zasadą przyjmuje że problem jest po twojej stronie :)

nie tylko jemu. to GG nie zawija

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-20 13:53:40
Autor: Wmak
Cos sie blokuje
Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> napisał(a):
U=BFywm Google Groups. Nikt inny nie zg=B3asza=B3 problemu, wi=EAc zgodnie =
ze z=B3ota zasad=B1 przyjmuje =BFe problem jest po twojej stronie :)

Nie zgłaszali bo może maj± monitory o szeroko¶ci 2 metrów ?....
A zagl±dałe¶ na stronę www któr± podałem?
S±dzę, że dla programisty skrócenie linka, które się przytrafiło, nie powinno być problemem.
Google same ograniczaj± (sobie) ilo¶ć znaków w wierszu a serwery www widać nie potrafi±.
Je¶li mnie, prostego staruszka bez informatycznego wykształcenia, pamięć nie myli, to gdzie¶ w ustawieniach Google Groups jest opcja ustawienia maksymalnej ilo¶ci znaków w wierszu.
Ręcznie też można Enter po zdaniu wcisn±ć.
Od większo¶ci wysyłaj±cych przez Google przychodz± przez www normalne listy, takie tasiemce, jak od Ciebie zdarzaj± się sporadycznie.

Data: 2012-02-20 06:05:27
Autor: Adam Klobukowski
Cos sie blokuje
Nie wiem jakie kto ma monitory, ale sam jak na razie nie miałem tego problemu podczas czytania grup. Niestety nigdzie nie widzę takowej opcji. Wygl±da na to że powinno się to dziać automatycznie, ale czasami się nie dzieje. Co¶ nie styka na ł±czach, dlatego pewnie sporadycznie.

Za co oczywi¶cie przepraszam.

AdamK

Data: 2012-02-20 15:36:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cos sie blokuje
Hello Wmak,

[...]

Jeszcze mniejszym problemem jest dluga linia - czytniki potrafi± j±
dzielic samodzielnie.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-20 15:35:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cos sie blokuje
Hello Adam,

Używm Google Groups. Nikt inny nie zgłaszał problemu, więc zgodnie
ze złota zasad± przyjmuje że problem jest po twojej stronie :)

Ale Twoje posty ¶mierdz± QP± i użytkownicy Opslocka też będ±
marudzić...

--
Best regards,

Data: 2012-02-20 15:32:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cos sie blokuje
Hello Wmak,

Ja jestem programist=B1, to jest ponad zakres moich kompetencji ;)
Adam K=B3obukowski
Zadanie dla programisty:
Jakie¶ masz dziwne kodowanie.

Ja tam nie widzę problemu... Tak, wiem - ¶mierdzi QP±.

[...]

A od kiedy newsy czyta się przez kulawe czytniki na www? Normalne
czytniki potrafi± złamać linię, która ma być złamana...

I dlaczego zmasakrowałe¶ linka zamiast zał±czyć normalnie?
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.misc.samochody&tid=2313298&MID=%3C13302202.2414.1329721810805.JavaMail.geo-discussion-forums%40vbai14%3E
Czytniki nie łami± linków bez potrzeby.

--
Best regards,

Data: 2012-02-20 10:34:15
Autor: masti
Cos sie blokuje
Dnia pięknego Mon, 20 Feb 2012 01:11:45 -0800 osobnik zwany Adam
Klobukowski wystukał:

To że zaciągać ręcznego na dłuższy czas (zwłaszcza zimą) się nie powinno
to wiem. Problem w tym że podłoga w hali garażowej jest pochyła, i jak
nie zaciągnę ręcznego to samochód wytoczy się na środek blokując innym
przejazd. Nie wiem czy zostawienie na biegu wystarczy i siÄ™ tego trochÄ™
obawiam.

oczywiście, ze na biegu. Już nie pamiętam kiedy używałem ręcznego. Chyba gdzieś w górach.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-20 13:00:17
Autor: kamil
Cos sie blokuje
On 20/02/2012 10:34, masti wrote:
[...]

oczywi¶cie, ze na biegu. Już nie pamiętam kiedy używałem ręcznego. Chyba
gdzie¶ w górach.

Bo gdy¶ ponieważ?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-20 13:38:10
Autor: masti
Cos sie blokuje
Dnia pięknego Mon, 20 Feb 2012 13:00:17 +0000 osobnik zwany kamil
wystukał:

[...]

pochyła, i jak nie zaciągnę ręcznego to samochód wytoczy się na środek
blokujÄ…c innym przejazd. Nie wiem czy zostawienie na biegu wystarczy i
siÄ™ tego trochÄ™ obawiam.

oczywiście, ze na biegu. Już nie pamiętam kiedy używałem ręcznego.
Chyba gdzieĹ› w gĂłrach.

Bo gdyĹ› poniewaĹĽ?

ale co poniewaĹĽ?
Że używam czy że nie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-20 13:39:26
Autor: kamil
Cos sie blokuje
On 20/02/2012 13:38, masti wrote:
[...]

ale co ponieważ?
Że używam czy że nie?

Zastanawiaj± mnie po prostu jakie¶ konkretne powody przeciwko używaniu hamulca zgodnie z jego przeznaczeniem.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-20 13:49:00
Autor: masti
Cos sie blokuje
Dnia pięknego Mon, 20 Feb 2012 13:39:26 +0000 osobnik zwany kamil
wystukał:

[...]

ZastanawiajÄ… mnie po prostu jakieĹ› konkretne powody przeciwko uĹĽywaniu
hamulca zgodnie z jego przeznaczeniem.

bo mi wygodniej wrzucić bieg niż ciągać i potem luzować hamulec

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-24 18:07:12
Autor: Bydlę
Cos sie blokuje
On 2012-02-20 14:39:26 +0100, kamil <kamil@spam.com> said:

Zastanawiaj± mnie po prostu jakie¶ konkretne powody przeciwko używaniu hamulca zgodnie z jego przeznaczeniem.

"...bo ci się linka naci±gnie i potem nie będzie trzymał..."
;)

--
Bydlę

Cos sie blokuje