Cos sie blokuje

Data: 2012-02-20 11:23:18
Autor: Jacek
Cos sie blokuje
W dniu 2012-02-20 08:10, Adam Klobukowski pisze:
Witam

Moja Toyota Avensis 2000r. stoi sobie w hali garażowej (w dodatniej temperaturze). Jakiś czas temu, zauważyłem, że przy ruszaniu z hali, coś 'jakby odpuszcza', w sensie takie jednorazowe 'pyng'. Jak dotąd było to bardzo słabe i ledwo wyczuwalne (o ile wcale), dlatego nie przywiązywałem do tego specjalnej wagi. Dziś, to 'pyng' było bardzo silne i słyszalne. Samochód stał cały weekend, w czasie postoju miał zaciągnięty ręczny (ale oczywiście puszczony przed ruszeniem). Żadnych innych dziwnych efektów nie zauważono, samochód chodzi normalnie. Cóż to może być? Klocki?
Normalne zjawisko.
Mokre tarcze i klocki, więc przez te kilkanaście godzin zdąży się wytworzyć rdza i "skleić" jedno z drugim. Przy ruszaniu robi pyng".
Zjawisko nie będzie występować w czasie suchej i ciepłej pogody.
Jacek

Data: 2012-02-20 11:36:05
Autor: AZ
Cos sie blokuje
On 02/20/2012 11:23 AM, Jacek wrote:

[...]

Dochodzi do tego jeszcze sól drogowa która przyśpiesza proces.

--
Artur
ZZR 1200

Cos sie blokuje