Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"

Data: 2012-06-02 14:01:29
Autor: smint
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
Witam,
Proszę o pomoc, co się mogło stać w matizie po próbie odpalania z górki (na drugim biegu) bez kluczyka?
Stoj±c na wzniesieniu zachciało mi się odpalić bez kluczyka, ale po dwóch nieudanych próbach odpaliłem z kluczyka i od tej pory strasznie ciężko wchodz± biegi i bardzo wolno samochód przyspiesza. Co się mogło 'rozsynchronizować' czy da się co¶ samemu na to poradzić?

Marcin

Data: 2012-06-02 14:49:38
Autor: dominik
Coś sie popsuło po odpalaniu "na pyc h"
On 2012-06-02 14:01, smint wrote:
Witam,
Proszę o pomoc, co się mogło stać w matizie po próbie odpalania z górki
(na drugim biegu) bez kluczyka?
Stojąc na wzniesieniu zachciało mi się odpalić bez kluczyka, ale po dwóch
nieudanych próbach odpaliłem z kluczyka i od tej pory strasznie ciężko
wchodzą biegi i bardzo wolno samochód przyspiesza. Co się mogło
'rozsynchronizować' czy da się coś samemu na to poradzić?

Z matizem... owszem da..
ZnajdĹş lepszÄ… gĂłrkÄ…, popchnij i tym razem tylko czekaj na plusk.

;)

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-06-02 15:42:51
Autor: nazgul
W dniu 2012-06-02 14:01, smint pisze:
Witam,
Proszę o pomoc, co się mogło stać w matizie po próbie odpalania z górki
(na drugim biegu) bez kluczyka?

bez kluczyka?
z gĂłrki?
to Ĺ‚atwe
zablokowała się kierownica samochód w cos przyp...
i się wszystko rozsynchronizowało.
;-)

Data: 2012-06-02 18:19:16
Autor: K
W dniu 02-06-2012 14:01, smint pisze:
[...]

rozrzad przeskoczyl?

Data: 2012-06-02 18:50:54
Autor: smint
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"

rozrzad przeskoczyl?

Też się nad tym zastanawiam, ale czy wtedy byłby problem z wł±czaniem biegów przy wł±czonym silniku?
(przy wył±czonym biegi chodz± normalnie).

Marcin

Data: 2012-06-02 18:57:06
Autor: J.F.
Dnia Sat, 02 Jun 2012 18:19:16 +0200, K napisał(a):
[...]

I biegi od tego ciezko wchodza ? J.

Data: 2012-06-02 20:54:13
Autor: yabba
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
Użytkownik "smint" <smint@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Co to znaczy bez kluczyka? Kluczyk był wyjęty?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-06-02 21:45:41
Autor: smint
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"

Co to znaczy bez kluczyka? Kluczyk był wyjęty?
Z kluczykiem w trybie "zapłon" (tak jak się odpala "na pych".

Tak wydedukowałem, że to może co¶ w stronę sprzęgła.
Biegi ciężko wchodz± (zgrzytnięcia) - nie rozsprzęgla do końca?
Słabo przyspiesza - odczucie takie jak się człowiek uczy jazdy samochodem, wciskam gaz puszczam sprzęgło on wyje a nie przyspiesza, zupełnie jak osoba pocz±tkuj±ca, która nie umie jeszcze operować pedałami. Tak jakby sprzęgło za wolno łapało.

Marcin

Data: 2012-06-02 22:07:10
Autor: Grejon
W dniu 2012-06-02 21:45, smint pisze:

[...]

IMO spaliłe¶ sprzęgło, ale już musiało być w stanie agonalnym.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-06-02 22:08:39
Autor: Nex@pl
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
¦lizga się pewnie.

Data: 2012-06-03 15:27:29
Autor: Kazimierz Uromski
On 02.06.2012 21:45, smint wrote:

Co to znaczy bez kluczyka? Kluczyk był wyjęty?
Z kluczykiem w trybie "zapłon" (tak jak się odpala "na pych".

Tak wydedukowałem, że to może coś w stronę sprzęgła.
Biegi ciężko wchodzą (zgrzytnięcia) - nie rozsprzęgla do końca?
Słabo przyspiesza - odczucie takie jak się człowiek uczy jazdy
samochodem, wciskam gaz puszczam sprzęgło on wyje a nie przyspiesza,
zupełnie jak osoba początkująca, która nie umie jeszcze operować
pedałami. Tak jakby sprzęgło za wolno łapało.

Jw., dobiłeś sprzęgło. Możesz zweryfikować na najbliższej górce - jeśli pod górkę efekt jest silniejszy to to.
Jeśli zdecydowanie przekroczyłeś żywotność sprzęgła to dowiesz się, że na jedynce można jeździć do tyłu (:

Data: 2012-06-03 18:16:40
Autor: smint
Coś sie popsuło po odpalaniu "na pych"
Jw., dobiłeś sprzęgło.

Samochód ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrów przejechane. Nie wiem czy takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

Marcin

Data: 2012-06-03 18:33:08
Autor: Grejon
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
W dniu 2012-06-03 18:16, smint pisze:
Jw., dobiłe¶ sprzęgło.

Samochód ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrów przejechane. Nie wiem
czy takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

No chyba już wiesz :)

Data: 2012-06-03 18:36:38
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-06-03 18:33, Grejon pisze:
[...]

73kkm na sprzęgło? Ojoj, to ja takiego samochodu nie chcę ;)

Data: 2012-06-03 18:46:00
Autor: marcin
Coś sie popsuło po odpalaniu "na pyc h"
W dniu 2012-06-03 18:16, smint pisze:
Jw., dobiłeś sprzęgło.

SamochĂłd ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrĂłw przejechane. Nie wiem
czy takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

oczywiscie ze nie mozna. to zwykly zbieg okolicznosci.

Data: 2012-06-03 19:33:20
Autor: Shrek
On 2012-06-03 18:16, smint wrote:
Jw., dobiłeś sprzęgło.

SamochĂłd ma 13 lat ale zaledwie 73tys. kilometrĂłw przejechane. Nie wiem
czy takim przebiegiem można "dobić" sprzęgło.

Jak chcesz, to ci nowe zajadÄ™ w 20kkm:P

Shrek.

Data: 2012-06-03 20:42:10
Autor: smint
Coś sie popsuło po odpalaniu "na pych"
Jak chcesz, to ci nowe zajadÄ™ w 20kkm:P

To mój prywatny pojazd, jeżdzę raczej spokojnie, tyle, że staram się jak najwięcej hamować silnikiem (twierdzono, że tak powinno się hamować) ale nie jestem przekonany czy to nie jest mocno obciążające sprzęgło.

Marcin

Data: 2012-06-03 20:58:18
Autor: Lewis
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
W dniu 2012-06-03 20:42, smint pisze:
Jak chcesz, to ci nowe zajadę w 20kkm:P

To mój prywatny pojazd, jeżdzę raczej spokojnie, tyle, że staram się jak
najwięcej hamować silnikiem (twierdzono, że tak powinno się hamować) ale
nie jestem przekonany czy to nie jest mocno obci±żaj±ce sprzęgło.

Marcin

Przy mocy silnika jak w matizie momentami może być bardziej obci±żaj±ce :)

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-06-03 21:02:10
Autor: smint
Coś sie popsuło po odpalaniu "na pych"
Orientuje się ktoś może ile m/w trwa wymiana sprzęgła w matizie?

Marcin

Data: 2012-06-03 21:35:41
Autor: Marek Dyjor
smint wrote:
Orientuje się ktoś może ile m/w trwa wymiana sprzęgła w matizie?

:)

Data: 2012-06-03 21:50:35
Autor: X-Man
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:jqgea1$fbi$1news.task.gda.pl...
smint wrote:
Orientuje się ktoś może ile m/w trwa wymiana sprzęgła w matizie?
:)

zostawiasz rano odbierasz po południu tyle w Octavii to trwało (znaczy sama wymiana na pewno krócej)

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-06-04 07:46:13
Autor: J.F.
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
Dnia Sun, 3 Jun 2012 21:02:10 +0200, smint napisał(a):
Orientuje się kto¶ może ile m/w trwa wymiana sprzęgła w matizie?

zwykly mechanik - jeden dzien, rajdowy - 20 minut :-)

To jest troche roboty, we wszystkich samochodach zreszta podobnie.

J.

Data: 2012-06-04 16:41:50
Autor: Marek
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
On 03.06.2012 18:16, smint wrote:
Jw., dobiłeś sprzęgło.

Ja zmienialem przy 70k. Te fabryczne sa do bani.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2012-06-04 01:37:25
Autor: yabba
Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"
Użytkownik "smint" <smint@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jqdqhj$a5e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Sam już sobie odpowiedziałe¶, co jest przyczyn± kłopotów.

Może z tej górki zjeżdżałe¶ na półsprzęgle?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-06-04 07:50:56
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Jun 2012 14:01:29 +0200, smint napisał(a):
[...]

Wersja pierwsza - sprzeglo sie slizga.

Wersja druga - cos sie pogielo, przestawilo i teraz moze dzwignia nie
mozesz trafic odpowiednio, startujesz z trojki, a moze pedal sprzegla ma
ograniczony zakres ruchu i nie calkiem sprzeglem steruje.

Obie rzeczy raczej nie powinny sie przydarzyc.

J.

Co¶ sie popsuło po odpalaniu "na pych"