Coś stuka... tylko nie wiem gdz ie :/

Data: 2009-06-20 09:50:00
Autor: Kuba
Coś stuka... tylko nie wiem gdz ie :/
Witajcie,

Podczas jazdy na moim rowerze (Decathlon Rockrider 5.2) daje się słyszeć bardzo wyraźne, stosunkowo głośne i częste (myślę że w porywach średnio nawet około raz na sekundę) ale jednak arytmiczne stukanie. Bywa, że objaw ten ustępuje na kilka godzin, ale zawsze wraca. Nie jestem w stanie określić skąd ten dźwięk się bierze, zupełnie jakby jego źródłem była cała rama. Takie samo wrażenie odnosi rowerzysta jadący obok mnie. Dotychczas udało mi się wykluczyć jedynie:
- napęd wraz z pedałami (stuka także kiedy jadę z nogami nie dotykającymi pedałów)
- siodełko i sztycę (stuka także przy jeździe na stojąco)

W kręgu podejrzanych pozostają:
- piasty
- rama
- stery
- amortyzator (aczkolwiek tego podejrzewam najmniej, naciskanie na kierownicę powodujące jego kompresję nie powoduje stuku)
- koła (szprychy sprawdzone - żadnych luźnych jednak nie ma)

Diagnoza "na warsztacie" nie przynosi żadnych rezultatów. Macie może jakieś pomysły jak zawęzić obszar poszukiwań?

Data: 2009-06-20 01:33:49
Autor: Przemek
On 20 Cze, 09:50, Kuba <spam...@won.pl> wrote:
[...]

Sprawdź dokładnie opony :). U mnie też występowało dziwne stukanie,
podejrzewałem amora, ale przy uginaniu nic nie było słychać. Winnym
okazał się drobny kamyczek tkwiący w beiżniku opony :D. Tkwił tak
mocno w oponie, że musiałem go wydłubać.

pozdr

Data: 2009-06-20 11:34:07
Autor: kosik

Użytkownik "Kuba" <spamior@won.pl> napisał w wiadomości news:h1i4f7$ooc$1atlantis.news.neostrada.pl...
Diagnoza "na warsztacie" nie przynosi żadnych rezultatów. Macie może jakieś pomysły jak zawęzić obszar poszukiwań?

Miałem coś takiego dwukrotnie - uszkodzona bieżnia w piaście. Raz strzelało a raz nie.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-20 13:04:34
Autor: dobrov
Kuba wrote:

[...]

Jeżeli częstotliwość stukania jest proporcjonalna do prędkości to koła.
Sprawdź jadąc wolno i szybko.

Data: 2009-06-21 12:04:04
Autor: Michoo
Kuba pisze:
[...]

Nie masz powlekanych szprych? Jak się poluzują to z racji większego tarcia robią takie numery - koło bez obciążenia chodzi jak należy, po obciążeniu hałasuje.

Ściskaj je parami 2-3 centymetry od skrzyżowania i obserwuj, czy nie "przeskakują".

Michoo

Coś stuka... tylko nie wiem gdz ie :/