Coś znowu w mBanku będą grzebać

Data: 2010-08-27 22:01:53
Autor: tadzik
Coś znowu w mBanku będą grzebać
Data: 2010-08-28 21:41:50
Autor: Jacek Osiecki
Coś znowu w mBanku będą grzebać
Dnia Fri, 27 Aug 2010 22:01:53 +0000 (UTC),  tadzik napisał(a):
będą, a jakże
http://prnews.pl/wojciech-boczon/mbank-wprowadza-mozliwosc-personalizacji-systemu-transakcyjnego-54944.html

No tak, nie ma to jak wprowadzanie skórek. Na co komu wyszukiwanie
transakcji po dowolnym ciągu tekstowym? Ciekawe, czy kiedyś mBank
w końcu dorobi się funkcjonalnego systemu bankowości internetowej
który zastąpi tę obecną protezę...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-29 06:05:35
Autor: m1ch4l.j
On 28 Sie, 23:41, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:

[...]

A kto powiedział, że to jedyna zmiana? Według zapowiedzi mBanku do
końca roku pojawi się sporo nowości w systemie transakcyjnym -
włącznie z odświeżoną usługą maklerską. Pytanie tylko, czy w
najbliższym wdrożeniu - wszystko okaże się w nadchodzącym tygodniu.
Pewne jest jednak, że na skórkach się nie skończy.

Data: 2010-08-30 13:13:32
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 29 Aug 2010 06:05:35 -0700 (PDT), m1ch4l.j napisał(a):
[...]

Szkoda, że tam w ogóle ktoś się na łby pozamieniał z... nie wiem czym.
Praktycznie wszystko jest zrobione źle - np. w ogóle nie ma historii zleceń
stałych (zlecenie stałe po zakończeniu znika, nie ma szans by sobie ot tak
sprawdzić od kiedy do kiedy, na jaki numer i kwotę było ustawione), a te ich
komunikaty można wyłącznie skasować - bo w przeciwnym razie będą do usranej
śmierci zaśmiecały główny ekran.
Tam potrzebują kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o ergonomii, bo błędy o
której piszę są od zawsze :(

Pewnie wyszukiwanie po nazwach kontrahentów i tytułach przelewów pojawi się,
gdy taką funkcjonalność wprowadzi ostatni z konkurencyjnych banków :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-30 23:49:08
Autor: m4rkiz
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrni7j0ku.58j.joshua@tau.ceti.pl...
Ciekawe, czy kiedyś mBank
w końcu dorobi się funkcjonalnego systemu bankowości internetowej
który zastąpi tę obecną protezę...

takie samo bylo moje wrazenie po tym jak pierwszy raz bawilem sie
mbankiem, delikatnie mowiac masakra... w porownaniu do kilku polskich
i zagranicznych systemow mbank wypada beznadziejnie pod wzgledem
funkcjonalnosci, a w dodatku za cholere nie umiem sie w nim polapac
jak juz skorzystac musze, jakos zawsze mam uczucie siegania prawa reka
do lewej kieszeni (w porownaniu do inteligo, ing czy zagranicznych boi
i aib gdzie poprostu intuicyjnie wiem jak dowolna rzecz zrobic)

Data: 2010-08-31 08:44:17
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
m4rkiz pisze:

[...]

No widzisz, a dla mnie jest dokładnie odwrotnie. :-)
MBank to dla mnie wzór bankowości internetowej - nie ma tam żadnych obrazków, animacji, flashy i innych wodotrysków, spowalniaczy i zaciemniaczy. Jest czysty tekst, sama esencja - czyli to, co jest mi w banku potrzebne. Do tego menu proste jak budowa cepu. :-)
Co nie znaczy, że pewnych funkcji nie mogliby dodać - byleby tylko ogólnej koncepcji interfejsu nie zmieniali...

Do mbankowego ideału zbliża się jedynie Eurobank. A z kolei Meritum to dokładne przeciwieństwo - człowiek po zalogowaniu jest bombardowany całą masą informacji, których nie szuka, a które zajmują miejsce i skutecznie ukrywają to, co istotne...

--
MiCHA

Data: 2010-08-31 22:03:13
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 31 Aug 2010 08:44:17 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
m4rkiz pisze:
takie samo bylo moje wrazenie po tym jak pierwszy raz bawilem sie
mbankiem, delikatnie mowiac masakra...
No widzisz, a dla mnie jest dokładnie odwrotnie. :-)

Czyli masz po prostu małe wymagania i/lub mało intensywnie korzystasz
z bankowości internetowej ;)

MBank to dla mnie wzór bankowości internetowej - nie ma tam żadnych obrazków, animacji, flashy i innych wodotrysków, spowalniaczy i zaciemniaczy.

Ale choćby jest javascript, który jest cholernie upierdliwy - zapomnij
o odpaleniu czegoś w drugim oknie/tabie, a jak akurat sieć ma czkawkę to
i tak zapomnij o "przyspieszeniu" operacji przez ponowne kliknięcie w
przycisk - "mądry" javascript powie "akcja już wykonana".

[...]

Ale tu chodzi nie tylko o dodawanie funkcji - choć bardzo brakuje jakiegoś
sensownego filtra operacji - ale o KOSZMARNĄ ergonomię. Trzeba się naklikać
jak diabli, by zrobić parę prostych operacji - a ze względu na durne
javascripty nie można sobie np. otworzyć w nowym oknie listy ostatnich
operacji i potem normalne zlecenie przelewu.

Zlecenie stałe - po zakończeniu znika, nie ma śladu czy było czy nie.
Spamowe komunikaty zawsze będą na ekranie, dopóki ich nie skasujesz - nie da
się po prostu ich ukryć, by potem np. wrócić przy jakiejś okazji...
I co krok jakieś durne rozwiązania, przez które można osiwieć :-/

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-09-01 07:55:47
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jacek Osiecki pisze:

[...]

Korzystam z niej niemal bez przerwy...

MBank to dla mnie wzór bankowości internetowej - nie ma tam żadnych
obrazkĂłw, animacji, flashy i innych wodotryskĂłw, spowalniaczy i
zaciemniaczy.
Ale choćby jest javascript, który jest cholernie upierdliwy - zapomnij
o odpaleniu czegoś w drugim oknie/tabie,

Masz dziwne problemy. Zdarzało mi się przeglądać mbank w 3 czy 4 kartach na raz i problemu nigdy nie było...

a jak akurat sieć ma czkawkę to
i tak zapomnij o "przyspieszeniu" operacji przez ponowne kliknięcie w
przycisk - "mądry" javascript powie "akcja już wykonana".

Znowu dziwne problemy. Nigdy nie miałem potrzeby "przyspieszania"...

Jest czysty tekst, sama esencja - czyli to, co jest mi w
banku potrzebne. Do tego menu proste jak budowa cepu. :-)
Co nie znaczy, że pewnych funkcji nie mogliby dodać - byleby tylko
ogĂłlnej koncepcji interfejsu nie zmieniali...

Ale tu chodzi nie tylko o dodawanie funkcji - choć bardzo brakuje jakiegoś
sensownego filtra operacji - ale o KOSZMARNĄ ergonomię. Trzeba się naklikać
jak diabli, by zrobić parę prostych operacji

Przelew jednorazowy - jedno kliknięcie ze strony głównej.
Przelew zdefiniowany - jedno kliknięcie ze strony głównej (+drugie na wybór odbiorcy).
Historia rachunku - jedno kliknięcie ze strony głównej.

Ma być bardziej ergonomicznie? (0 kliknięć?)

- a ze względu na durne
javascripty nie można sobie np. otworzyć w nowym oknie listy ostatnich
operacji i potem normalne zlecenie przelewu.

Ja umiem.

--
MiCHA

Coś znowu w mBanku będą grzebać