Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Crdi gaśnie na wyższych obrotach

Crdi gaśnie na wyższych obrotach

Data: 2016-05-09 18:28:13
Autor: Cavallino
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi

Obajwy są takie, że po wejściu na wyższe obroty silnik gaśnie i nie daje się uruchomić przez kilka minut.
Jak już się namyśli to zapala check-engine i nie pozwala na przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasnąć.

Po jakimś czasie (np. kilku wyłączeniach silnika) ten check engine się wyłącza i jeśli nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjścia.

Ponoć pierwszy raz taki numer zrobił prawie rok temu, po ostrzejszej jeździe ekspresówką, ale od tego czasu była cisza.

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Data: 2016-05-09 18:42:42
Autor: Lewis
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:
Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi

Obajwy są takie, że po wejściu na wyższe obroty silnik gaśnie i nie daje
się uruchomić przez kilka minut.
Jak już się namyśli to zapala check-engine i nie pozwala na
przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasnąć.

Po jakimś czasie (np. kilku wyłączeniach silnika) ten check engine się
wyłącza i jeśli nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej
energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjścia.

Ponoć pierwszy raz taki numer zrobił prawie rok temu, po ostrzejszej
jeździe ekspresówką, ale od tego czasu była cisza.

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2016-05-09 18:45:51
Autor: Cavallino
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

No ale to już robota właśnie dla mechanika.
Filtr paliwa był zmieniany w marcu, więc nie wiem czy jest sens go zmieniać
ot tak profilaktycznie.

Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z największym prawdopodobieństwem?

Data: 2016-05-09 18:49:11
Autor: Lewis
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

No ale to już robota właśnie dla mechanika.
Filtr paliwa był zmieniany w marcu, więc nie wiem czy jest sens go zmieniać
ot tak profilaktycznie.

Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z największym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często potrafi pomóc.
Później próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu jałowym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2016-05-12 11:00:40
Autor: LordBluzg(R)
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

No ale to już robota właśnie dla mechanika.
Filtr paliwa był zmieniany w marcu, więc nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z największym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochę dalej w układzie...

Później próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu jałowym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok 100tys przebiegu często wymagają regeneracji.


--
LordBluzg(R)

Data: 2016-05-12 15:50:00
Autor: Lewis
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-12 o 11:00, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

No ale to już robota właśnie dla mechanika.
Filtr paliwa był zmieniany w marcu, więc nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z największym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochę dalej w
układzie...

No no ;)
Jak mu braknie paliwa na dolocie do pompy to i dalej się wszystko zesra


Później próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu jałowym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2016-05-12 16:09:49
Autor: J.F.
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nh21ma$bs$1@node1.news.atman.pl...
Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe Bosza made in Czechia ? :-)

J.

Data: 2016-05-12 17:26:00
Autor: Lewis
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nh21ma$bs$1@node1.news.atman.pl...
Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)

W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2016-05-12 17:34:50
Autor: J.F.
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nh27ab$6q9$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:
Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)

W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)

No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)

J.

Data: 2016-05-12 18:21:33
Autor: Cavallino
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 12.05.2016 o 17:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nh27ab$6q9$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:
Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie,
że ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)

W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)

No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)

Ten ma akurat ponad 200 kkm i mam nadzieję, że jednak to jakaś pierdoła, a nie wtryski.

Data: 2016-05-12 22:41:05
Autor: jerzu.xyz
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
On Thu, 12 May 2016 17:34:50 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)

No nie wiem, u mnie jest blisko 500 tys. ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-05-12 22:03:48
Autor: LordBluzg(R)
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-12 o 15:50, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-12 o 11:00, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje
się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

No ale to już robota właśnie dla mechanika.
Filtr paliwa był zmieniany w marcu, więc nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z
największym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochę dalej w
układzie...

No no ;)
Jak mu braknie paliwa na dolocie do pompy to i dalej się wszystko zesra

Zachowa się dokładnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale checka i tak nie zapali :)


Później próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu jałowym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził rzeczywiscie układ
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreańskie mają to do siebie, że ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym się różni koreańskie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Hmm a to nie delphi czasem?


--
LordBluzg(R)

Data: 2016-05-13 00:13:52
Autor: Lewis
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg(R) pisze:

Zachowa się dokładnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)

Mało widziałeś ;)


Hmm a to nie delphi czasem?


Nie, 1.5CRDI było na gratach boscha.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2016-05-13 20:25:05
Autor: Cavallino
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 13.05.2016 o 00:13, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg(R) pisze:

Zachowa się dokładnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)

Mało widziałeś ;)


Hmm a to nie delphi czasem?


Nie, 1.5CRDI było na gratach boscha.

Chodzi o 1.6 crdi....

Data: 2016-05-14 00:03:13
Autor: Lewis
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-13 o 20:25, Cavallino pisze:
W dniu 13.05.2016 o 00:13, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg(R) pisze:

Zachowa się dokładnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)

Mało widziałeś ;)


Hmm a to nie delphi czasem?


Nie, 1.5CRDI było na gratach boscha.

Chodzi o 1.6 crdi....

ten też na boszu ;)


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2016-05-15 11:19:54
Autor: Cavallino
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 09.05.2016 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Później zmienić filtr, wyczyścić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompę wtryskową wraz zaworem SCV ;)

No ale to już robota właśnie dla mechanika.
Filtr paliwa był zmieniany w marcu, więc nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

Jeśliby wróżyć z fusów - co z Twojej listy można obstawiać z największym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

I chyba trafiłeś.

Serwis po sąsiedzku nie dał rady nic sprawdzić, bo niby coś tam odczytał na kompie, ale niezbyt szczegółowo - więc stwierdził, że więcej nie zrobi bez kompa gadającego z Hultajem lepiej.

No, więc mój młody sam rozkręcił auto, wyczyścił to sitko, twierdzi że jest ok.
Ale pojeździ z tydzień, to się zobaczy czy problem nie powróci.

Dzięki w każdym razie za ukierunkowanie poszukiwań.

Data: 2016-05-09 19:50:15
Autor: Irokez
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Najpierw odczytać kod błędu podłączając się chociażby na początek głupim ELM327 za kilkanaście PLN.



--
Irokez

Data: 2016-05-10 11:36:19
Autor: Kamil 'Model'
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:
Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi

Obajwy są takie, że po wejściu na wyższe obroty silnik gaśnie i nie daje
się uruchomić przez kilka minut.
Jak już się namyśli to zapala check-engine i nie pozwala na
przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasnąć.

Po jakimś czasie (np. kilku wyłączeniach silnika) ten check engine się
wyłącza i jeśli nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej
energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjścia.

Ponoć pierwszy raz taki numer zrobił prawie rok temu, po ostrzejszej
jeździe ekspresówką, ale od tego czasu była cisza.

Ktoś ma jakieś pomysły czego szukać, zanim właściciel zdecyduje się na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansą jak w tym programie, na prawidłową diagnozę?

Stawiam regulator ciśnienia na pompie/listwie bądź sam czujnik ciśnienia paliwa na listwie.
Na początek porządne czyszczenie regulatora ciśnienia...

U mnie objaw był taki (Peugeot z 2,0HDI), że po przekręceniu i wyjęciu kluczyka auto pracowało jakieś 3-5 sekund. Następnie wywalało "checka" i gasło. Po odpaleniu "check" dalej świecił sobie i obcięcie mocy właśnie do 3k obr/min. Kilkukrotne odpalenie i zgaszenie auta powodowało zniknięcie "checka" i powrót auta do pełnej mocy. I tak co jakiś czas...

Data: 2016-05-10 20:37:01
Autor: radekp@konto.pl
Crdi gaśnie na wyższych obrotach
Tue, 10 May 2016 11:36:19 +0200, w <ngsa2j$189f$1@gioia.aioe.org>, Kamil
'Model' <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał(-a):

Na początek porządne czyszczenie regulatora ciśnienia...

Na początek to to co Irokez pisał.

Crdi gaśnie na wyższych obrotach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona