Creative Commons

Data: 2013-03-26 17:56:43
Autor: jureq
Creative Commons
Próbowałem przebrnąć przez treść tej licencji, ale to chyba przekracza nieco moje możliwości. Więc może ktoś może mi rozwiać jedną wątpliwość. Jest pewna książka udostępniona przez autora jako plik .pdf na licencji CC-BY-ND.

Czy będzie zgodne z licencją udostępnienie tej książki:

1. Jako pliku .txt?

2. Jako audiobooka?

Pomińmy wszelkie rozważania czy licencja CC jest w PL legalna.

Data: 2013-03-26 22:14:26
Autor: Yakhub
Creative Commons

W liście datowanym 26 marca 2013 (18:56:43) napisano:

[...]

Tylko pod warunkiem umieszczenia informacji o autorze.

2. Jako audiobooka?

IMHO - nie.

Powyższe piszę raczej zgodnie z "duchem" licencji, a nie z jej literą.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-03-28 15:43:08
Autor: Leszek Jakubowski
Creative Commons
On 03/26/2013 10:14 PM, Yakhub wrote:>
[...]

O wiele łatwiej i przejrzyściej będzie zapytać się (chociażby mailowo)
autora, z zaznaczeniem jak będzie opisane autorstwo (np. że na początku
audiobooka będzie odczytanie kto jest autorem, tłumaczem, korektorem
itp.). Większość autorów nie widzi przeszkód, jeżeli nie ingerujesz w
treść pierwotnego utworu.

--
Leszek

Creative Commons