Cree: grzanie radiatora

Data: 2009-06-23 18:09:13
Autor: budfox
Cree: grzanie radiatora
Mam dwa tzw. kwadraciaki długości 62mm, nie sklejone ze sobą w których są połączone szeregowo diody R2 napędzane prądem 350mA

Jaka powinna być temperatura tych profili, bo u mnie są raptem letnie..

Data: 2009-06-23 21:28:12
Autor: FD
Cree: grzanie radiatora
budfox pisze:
Mam dwa tzw. kwadraciaki długości 62mm, nie sklejone ze sobą w których są połączone szeregowo diody R2 napędzane prądem 350mA

Jaka powinna być temperatura tych profili, bo u mnie są raptem letnie..

i to cie martwi?
chciales miec ogrzewanie na chlodne dni?

Data: 2009-06-23 13:34:04
Autor: rzymo
Cree: grzanie radiatora
On 23 Cze, 21:28, FD <fakedetec...@o2.pl> wrote:
> Jaka powinna być temperatura tych profili, bo u mnie są raptem letnie..

i to cie martwi?
chciales miec ogrzewanie na chlodne dni?

To jest w miarę prosty test, przydatny zwłaszcza przy większych
prądach zasilających diodę - jeśli obudowa takiej lampki, leżącej na
biurku, po pewnym czasie nie będzie mocno ciepła/gorąca, to znaczy że
nie ma dobrego przekazywania ciepła między diodą a obudową i dioda w
środku się "gotuje".

Data: 2009-06-23 22:45:05
Autor: budfox
Cree: grzanie radiatora
rzymo pisze:
[...]

dzięki rzymo wiedziałem, że na Ciebie można liczyć

ale pytanie

mój prąd jest mały, znaczy ma być przynajmniej tak ciepła jak woda z kranu?
czyli nie-letnia?

Data: 2009-06-23 23:41:49
Autor: SERG
Cree: grzanie radiatora

Użytkownik "budfox" napisal:
mój prąd jest mały...

Nie tylko prąd!

Data: 2009-06-23 23:48:54
Autor: budfox
Cree: grzanie radiatora
SERG pisze:
Użytkownik "budfox" napisal:
mój prąd jest mały...

Nie tylko prąd!

też dzięki, pozdrawiam!

Data: 2009-06-24 00:03:50
Autor: budfox
Cree: grzanie radiatora
budfox pisze:
rzymo pisze:
[...]

dobra chyba rozumiem

w środku jest oczywiście kątownik, jak przykleiłem do niego diodę zalmanem, to cała obudowa powinna być niezbyt zimniejsza niż ten kątownik, bo kątownik jest zalany tylko pastą i nie jest przykręcony, choć trzyma się w miejscu w inny sposób

Data: 2009-06-23 15:25:48
Autor: rzymo
Cree: grzanie radiatora
On 24 Cze, 00:03, budfox <bud...@poczta.onet.pl> wrote:
(...)
mój prąd jest mały, znaczy ma być przynajmniej tak ciepła jak woda z kranu?
czyli nie-letnia?

Pojęcie ciepłe/letnie jest względne. Ogólnie rzecz biorąc masz poczuć
że obudowa robi się cieplejsza od otoczenia. Przy 350mA nie będzie to
duża różnica temperatury.

Data: 2009-06-24 08:14:49
Autor: fabian
Cree: grzanie radiatora
budfox wrote:
Mam dwa tzw. kwadraciaki długości 62mm, nie sklejone ze sobą w których są połączone szeregowo diody R2 napędzane prądem 350mA

Jaka powinna być temperatura tych profili, bo u mnie są raptem letnie..

Przy 350mA w moim przypadku obudowa lekko się grzała, składałem to zimą więc odczucie ciepła mogło być wyraźniejsze niż teraz. Więc pewnie jest OK. Przy prądzie około 0,7A (mówię o układzie z jedną diodą) obudowa grzała się już zdecydowanie, ale to i tak IMHO nie przeszkadza jej używać - pęd powietrza robi swoje.

Fabian.

Cree: grzanie radiatora