Cross a dziecko (w foteliku)

Data: 2012-07-04 08:17:19
Autor: margol
Cross a dziecko (w foteliku)
Z drugiej strony mam obawy jak zachowają się na korzeniach i dziurach
cienkie 28 calowe koła (w szczególności tylne) obciążone dodatkowo
kilkunastokilowym dzieciakiem. No i przyzwyczaiłem się też trochę do tej
sportowej geometrii MTB. Czy np. na crossie trudniej jest dobrze
"przycisnąć"?

Dziwi mnie też, że większość crossów wygląda jak przerośnięte MTB (siodełko
na tej samej wysokości co kierownica), jedynie nieliczne mają dłuższy,
zagięty do góry, regulowany wspornik kierownicy. A może coś mi umyka?

Wg mnie cross to ma być "przerośnięte" MTB, a Ty myślisz chyba
bardziej o trekkingu. Nie wiem ile ważysz, ale myślę, że nie ma się czego obawiać. Zaczynałem jeździć na crossie jak ważyłem ok 105 kg
i jedyną rzeczą, która szybko padła była tylna ośka, dlatego radzę
kupić rower z porządną tylną piastą na maszynowych łożyskach.
Teraz ważę 85, jeździłem na oponach 700x35c a teraz 700x28c pompowanych
do 6 atm i nie zdarza mi się pokrzywić felg, a nie jeżdżę delikatnie.
Do jazdy terenowej można założyć jakieś grubsze opony np 700x45,
wtedy i komfort jazdy na pewno wzrośnie :-)

mg

Cross a dziecko (w foteliku)