Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Cross a dziecko (w foteliku)

Cross a dziecko (w foteliku)

Data: 2012-07-04 09:22:32
Autor: ...::QRT::...
Cross a dziecko (w foteliku)
Dnia Tue, 3 Jul 2012 23:40:47 +0200, Krzysiek napisał(a):



Z drugiej strony mam obawy jak zachowają się na korzeniach i dziurach
cienkie 28 calowe koła (w szczególności tylne) obciążone dodatkowo
kilkunastokilowym dzieciakiem.

spokojnie - to nie ma wiekszego znaczenia - wytrzymałość koła 28 jest niby
teoretycznie nieco gorsza niż 26 ale tutaj i tak najwiecej zależy od
jakości komponentów oraz prawidłowego zaplotu.  W każdym razie przy prawidłowo zaplecionym kole nie powinieneś mieć żadnych
kłopotów.
No i przyzwyczaiłem się też trochę do tej
sportowej geometrii MTB. Czy np. na crossie trudniej jest dobrze
"przycisnąć"?

da sie. wszystko zależy od pozycji na rowerze. Albo masz kanapę albo
sportową geometrię. Zarówno rowery na kołach 26 jak i 28 mogą być jednym i
drugim.
Dziwi mnie też, że większość crossów wygląda jak przerośnięte MTB

bo te corssy to jakieś takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy
czym niestety IMO po obu typach dziedziczą raczej wady niż zalety :) Z resztą aktualnie nie ma żadnych powodów by kupować crossa - komuś
celującemu w taki rower polecałbym stanowczo zainteresowanie sie 29er -
przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwiekszą bolączką
crossów.

Data: 2012-07-04 00:41:28
Autor: rmikke
Cross a dziecko (w foteliku)
On Wednesday, July 4, 2012 9:22:32 AM UTC+2, ...::QRT::... wrote:

bo te corssy to jakieďż˝ takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy
czym niestety IMO po obu typach dziedzicz� raczej wady ni� zalety :) Z reszt� aktualnie nie ma �adnych powod�w by kupowa� crossa - komu�
celuj�cemu w taki rower poleca�bym stanowczo zainteresowanie sie 29er -
przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwieksz� bol�czk�
cross�w.

A tak z ciekawości spytam: Jak jest z dostępnością ram 29er z mocowaniami do bagażników i błotników?

Data: 2012-07-04 10:05:46
Autor: ...::QRT::...
Cross a dziecko (w foteliku)
Dnia Wed, 4 Jul 2012 00:41:28 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

On Wednesday, July 4, 2012 9:22:32 AM UTC+2, ...::QRT::... wrote:

bo te corssy to jakieďż˝ takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy
czym niestety IMO po obu typach dziedzicz� raczej wady ni� zalety :) Z reszt� aktualnie nie ma �adnych powod�w by kupowa� crossa - komu�
celuj�cemu w taki rower poleca�bym stanowczo zainteresowanie sie 29er -
przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwieksz� bol�czk�
cross�w.

A tak z ciekawości spytam: Jak jest z dostępnością ram 29er z mocowaniami do bagażników i błotników?

zasadniczo raczej lipa  - kilka ram ma otwory (takie jak do bagażnika) w
górnej czesci tylnych wideł, ale jak to pożenić z bagażnikiem skoro
wszystkie sa tylko pod tarcze a zacisk mają standardowo umieszczony - to
powiem szczerze - nie wiem.   Z błotnikiem to pewnie by sie dało (gdy wstawić jakąś trekingową oponę -
inaczej mie ma miejsca) bo jakieś tam otworki w pobliżu haków to
najczęściej posiadają. Można jeszcze zrobić customa ale to chyba nie o to pytałeś :D

Data: 2012-07-04 12:50:27
Autor: Tomasz Minkiewicz
Cross a dziecko (w foteliku)
On Wed, 4 Jul 2012 10:05:46 +0200
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote:

Dnia Wed, 4 Jul 2012 00:41:28 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

> On Wednesday, July 4, 2012 9:22:32 AM UTC+2, ...::QRT::... wrote:
> >> bo te corssy to jakieďż˝ takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy
>> czym niestety IMO po obu typach dziedzicz� raczej wady ni� zalety :) >> Z reszt� aktualnie nie ma �adnych powod�w by kupowa� crossa - komu�
>> celuj�cemu w taki rower poleca�bym stanowczo zainteresowanie sie 29er -
>> przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwieksz� bol�czk�
>> cross�w.
> > A tak z ciekawości spytam: Jak jest z dostępnością ram 29er z mocowaniami do bagażników i błotników?

zasadniczo raczej lipa  - kilka ram ma otwory (takie jak do bagaĹźnika) w
górnej czesci tylnych wideł, ale jak to pożenić z bagażnikiem skoro
wszystkie sa tylko pod tarcze a zacisk mają standardowo umieszczony - to
powiem szczerze - nie wiem.  

Potwierdzam – lipa. Przymierzyłem do swojego 29era bagażnik Topeaka
przystosowany do montażu z tarczami i owszem, zacisk został ominięty,
okazało się za to, że bagażnik jest za niski. Siedzi na oponie.
Musiałaby być z 5 mm węższa, żeby tam w ogóle jakikolwiek prześwit
był. A o błotniku można w ogóle zapomnieć.

Mam dobry bagaĹźnik, przystosowany do montaĹźu na swojej ramie,
wystarczająco wysoki i z mocowaniem do pivotów hamulca, ale on nie
współpracuje z tarczami.

Przed sakwiarskim urlopem przezbrajam rower na kółko ze SRAMem S7 –
innego rozwiązania sytuacji nie widzę. :-|

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-07-04 11:11:08
Autor: Krzysiek
Cross a dziecko (w foteliku)
Dnia Wed, 4 Jul 2012 09:22:32 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

Dnia Tue, 3 Jul 2012 23:40:47 +0200, Krzysiek napisał(a):



Z drugiej strony mam obawy jak zachowają się na korzeniach i dziurach
cienkie 28 calowe koła (w szczególności tylne) obciążone dodatkowo
kilkunastokilowym dzieciakiem.

spokojnie - to nie ma wiekszego znaczenia - wytrzymałość koła 28 jest niby
teoretycznie nieco gorsza niż 26 ale tutaj i tak najwiecej zależy od
jakości komponentów oraz prawidłowego zaplotu.  W każdym razie przy prawidłowo zaplecionym kole nie powinieneś mieć żadnych
kłopotów.
No i przyzwyczaiłem się też trochę do tej
sportowej geometrii MTB. Czy np. na crossie trudniej jest dobrze
"przycisnąć"?

da sie. wszystko zależy od pozycji na rowerze. Albo masz kanapę albo
sportową geometrię. Zarówno rowery na kołach 26 jak i 28 mogą być jednym i
drugim.
Dziwi mnie też, że większość crossów wygląda jak przerośnięte MTB

bo te corssy to jakieś takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy
czym niestety IMO po obu typach dziedziczą raczej wady niż zalety :)

A mógłbyś to rozwinąć? Bo ja myślałem, że cross to jest taki trekking tylko
bez błotników i bagażnika i lampek. A nie chciałem kupować trekkinga, bo
bagażnik musiałbym i tak zdemontować (fotelik), a lampki mam.

Z resztą aktualnie nie ma żadnych powodów by kupować crossa - komuś
celującemu w taki rower polecałbym stanowczo zainteresowanie sie 29er

Ale to już trochę drogo, a ja chciałbym się zmieścić w 2 tys.

przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwiekszą bolączką
crossów.

I znowu - fajnie jakbyś napisał dlaczego jest to problematyczne. Przecież
crossy są na rynku znacznie dłużej niż choćby 29.

Pozdrawiam,

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

pisząc na mail dodaj k na początku adresu

Data: 2012-07-04 11:18:21
Autor: Krzysiek
Cross a dziecko (w foteliku)
Sorki za długi cytat, dawno nie używałem grup.

Data: 2012-07-04 11:31:07
Autor: ...::QRT::...
Cross a dziecko (w foteliku)
Dnia Wed, 4 Jul 2012 11:11:08 +0200, Krzysiek napisał(a):


bo te corssy to jakieś takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy
czym niestety IMO po obu typach dziedziczą raczej wady niż zalety :)

A mógłbyś to rozwinąć? Bo ja myślałem, że cross to jest taki trekking tylko
bez błotników i bagażnika i lampek. A nie chciałem kupować trekkinga, bo
bagażnik musiałbym i tak zdemontować (fotelik), a lampki mam.

no to własnie o to chodzi :) zeby nie było - mam do codziennego używania rower mtb i oraz rower z
bagażnikiem błotnikami i lampkami. I zasadniczo uważam iż błotniki i
bagażnik bardzo sie przydają na codzień. W MTB już mniej ale to rower do ze
tak powiem specyficznych zastosowań. Jesli rower ma być poprostu do jeżdzenia a nie do szaleństw, IMO
zdecydowanie warto go w taki sprzęt wyposażyć. Dlatego też sadze ze lepiej
od razu kupić trekinga z całym tym szpejem, niż crossa którego trzeba by
potem do dokupić.  Ale to czywiście moje własne subiektywne zdanie.
Z resztą aktualnie nie ma żadnych powodów by kupować crossa - komuś
celującemu w taki rower polecałbym stanowczo zainteresowanie sie 29er

Ale to już trochę drogo, a ja chciałbym się zmieścić w 2 tys.

to prawda.
przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwiekszą bolączką
crossów.

I znowu - fajnie jakbyś napisał dlaczego jest to problematyczne. Przecież
crossy są na rynku znacznie dłużej niż choćby 29.

bo nie produkuje sie aktualnie grubych opon (terenowych) które by sie
zmieściły do crossa/trekinga. Zanim 29er na dobre sie pojawiły było takiego
ogumienia kilka modeli na rynku (zazwyczaj 1,9 cala). Obecnie najgrubsze
trekingowe opony to bodaj 1,6 cala. Tutaj musze zaznaczyć ze zasadniczo to moje własne preferencje - ja
poprostu nie widze najmniejszego sensu w jeżdzeniu w jakimkolwiek terenie
poza asfaltem (wliczając szutrówki) na cienkich oponach. To nie ma zadnych zalet (poza masa) a obniża komfort jazdy ze o
trudnościach z pokonywaniem nieco nawet piaszczystych odcinków nie wspomnę.
Tutaj dodatkwo kilka słów na temat oporów toczenia grubych opon:
http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/?gesamt=47&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=143&tn_mainPoint=Technik

Cross a dziecko (w foteliku)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona