Data: 2012-07-04 09:22:32 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Cross a dziecko (w foteliku) | |
Dnia Tue, 3 Jul 2012 23:40:47 +0200, Krzysiek napisał(a):
spokojnie - to nie ma wiekszego znaczenia - wytrzymałość koła 28 jest niby teoretycznie nieco gorsza niż 26 ale tutaj i tak najwiecej zależy od jakości komponentów oraz prawidłowego zaplotu. W każdym razie przy prawidłowo zaplecionym kole nie powinieneś mieć żadnych kłopotów. No i przyzwyczaiłem się też trochę do tej da sie. wszystko zależy od pozycji na rowerze. Albo masz kanapę albo sportową geometrię. Zarówno rowery na kołach 26 jak i 28 mogą być jednym i drugim. Dziwi mnie też, że większość crossów wygląda jak przerośnięte MTB bo te corssy to jakieś takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy czym niestety IMO po obu typach dziedziczą raczej wady niż zalety :) Z resztą aktualnie nie ma żadnych powodów by kupować crossa - komuś celującemu w taki rower polecałbym stanowczo zainteresowanie sie 29er - przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwiekszą bolączką crossów. |
|
Data: 2012-07-04 00:41:28 | |
Autor: rmikke | |
Cross a dziecko (w foteliku) | |
On Wednesday, July 4, 2012 9:22:32 AM UTC+2, ...::QRT::... wrote:
bo te corssy to jakieďż˝ takie ni pies ni wydra. Ani to treking ani MTB. Przy A tak z ciekawości spytam: Jak jest z dostępnością ram 29er z mocowaniami do bagażników i błotników? |
|
Data: 2012-07-04 10:05:46 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Cross a dziecko (w foteliku) | |
Dnia Wed, 4 Jul 2012 00:41:28 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
On Wednesday, July 4, 2012 9:22:32 AM UTC+2, ...::QRT::... wrote: zasadniczo raczej lipa - kilka ram ma otwory (takie jak do bagażnika) w górnej czesci tylnych wideł, ale jak to pożenić z bagażnikiem skoro wszystkie sa tylko pod tarcze a zacisk mają standardowo umieszczony - to powiem szczerze - nie wiem. Z błotnikiem to pewnie by sie dało (gdy wstawić jakąś trekingową oponę - inaczej mie ma miejsca) bo jakieś tam otworki w pobliżu haków to najczęściej posiadają. Można jeszcze zrobić customa ale to chyba nie o to pytałeś :D |
|
Data: 2012-07-04 12:50:27 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Cross a dziecko (w foteliku) | |
On Wed, 4 Jul 2012 10:05:46 +0200
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote: Dnia Wed, 4 Jul 2012 00:41:28 -0700 (PDT), rmikke napisaĹ(a): Potwierdzam â lipa. PrzymierzyĹem do swojego 29era bagaĹźnik Topeaka przystosowany do montaĹźu z tarczami i owszem, zacisk zostaĹ ominiÄty, okazaĹo siÄ za to, Ĺźe bagaĹźnik jest za niski. Siedzi na oponie. MusiaĹaby byÄ z 5 mm wÄĹźsza, Ĺźeby tam w ogĂłle jakikolwiek przeĹwit byĹ. A o bĹotniku moĹźna w ogĂłle zapomnieÄ. Mam dobry bagaĹźnik, przystosowany do montaĹźu na swojej ramie, wystarczajÄ co wysoki i z mocowaniem do pivotĂłw hamulca, ale on nie wspĂłĹpracuje z tarczami. Przed sakwiarskim urlopem przezbrajam rower na kĂłĹko ze SRAMem S7 â innego rozwiÄ zania sytuacji nie widzÄ. :-| -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-07-04 11:11:08 | |
Autor: Krzysiek | |
Cross a dziecko (w foteliku) | |
Dnia Wed, 4 Jul 2012 09:22:32 +0200, ...::QRT::... napisał(a):
Dnia Tue, 3 Jul 2012 23:40:47 +0200, Krzysiek napisał(a): A mógłbyś to rozwinąć? Bo ja myślałem, że cross to jest taki trekking tylko bez błotników i bagażnika i lampek. A nie chciałem kupować trekkinga, bo bagażnik musiałbym i tak zdemontować (fotelik), a lampki mam. Z resztą aktualnie nie ma żadnych powodów by kupować crossa - komuś Ale to już trochę drogo, a ja chciałbym się zmieścić w 2 tys. przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwiekszą bolączką I znowu - fajnie jakbyś napisał dlaczego jest to problematyczne. Przecież crossy są na rynku znacznie dłużej niż choćby 29. Pozdrawiam, -- Pozdrawiam, Krzysiek pisząc na mail dodaj k na początku adresu |
|
Data: 2012-07-04 11:18:21 | |
Autor: Krzysiek | |
Cross a dziecko (w foteliku) | |
Sorki za długi cytat, dawno nie używałem grup.
|
|
Data: 2012-07-04 11:31:07 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Cross a dziecko (w foteliku) | |
Dnia Wed, 4 Jul 2012 11:11:08 +0200, Krzysiek napisał(a):
no to własnie o to chodzi :) zeby nie było - mam do codziennego używania rower mtb i oraz rower z bagażnikiem błotnikami i lampkami. I zasadniczo uważam iż błotniki i bagażnik bardzo sie przydają na codzień. W MTB już mniej ale to rower do ze tak powiem specyficznych zastosowań. Jesli rower ma być poprostu do jeżdzenia a nie do szaleństw, IMO zdecydowanie warto go w taki sprzęt wyposażyć. Dlatego też sadze ze lepiej od razu kupić trekinga z całym tym szpejem, niż crossa którego trzeba by potem do dokupić. Ale to czywiście moje własne subiektywne zdanie. Z resztą aktualnie nie ma żadnych powodów by kupować crossa - komuś to prawda. przynajmniej nie bedzie problemu z doborem opon co jest najwiekszą bolączką bo nie produkuje sie aktualnie grubych opon (terenowych) które by sie zmieściły do crossa/trekinga. Zanim 29er na dobre sie pojawiły było takiego ogumienia kilka modeli na rynku (zazwyczaj 1,9 cala). Obecnie najgrubsze trekingowe opony to bodaj 1,6 cala. Tutaj musze zaznaczyć ze zasadniczo to moje własne preferencje - ja poprostu nie widze najmniejszego sensu w jeżdzeniu w jakimkolwiek terenie poza asfaltem (wliczając szutrówki) na cienkich oponach. To nie ma zadnych zalet (poza masa) a obniża komfort jazdy ze o trudnościach z pokonywaniem nieco nawet piaszczystych odcinków nie wspomnę. Tutaj dodatkwo kilka słów na temat oporów toczenia grubych opon: http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/?gesamt=47&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=143&tn_mainPoint=Technik |