Data: 2013-06-24 20:25:01 | |
Autor: biodarek | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-24 16:08, rzymo pisze:
Po ostatniej trasie (70km samym asfaltem, zablokowany widelec, maksymalne ciśnienie w oponach) stwierdziłem, że koniec z zamęczaniem górala asfaltami. Chcę poskładać coś odpowiedniejszego. Mogę dać popróbować mojego crossa. Choć nie jest sztywny. Na ramie Authora. Widelec najtańszy z blokadą jaki można kupić. Rama 20". Widelec prawie nie działa i blokada przydaje się tylko przy podjazdach na stojąco, ale jednak miałem sytuację, gdy nie patrzyłem przed siebie, koło wpadło w dziurę przy zablokowanym widelcu i oberwałem mocno po dłoniach. Nawet przy przeskakiwaniu przez tory czy progi spowalniające jest lepiej niż lądować na zablokowanym. Zwłaszcza, że w oponach z ciśnieniem 5-6 atm. czuć każde pęknięcie asfaltu. Ten rower stoi u mnie cały rok wpięty w trenażer, więc 13kg nie przeszkadza, ale kiedy ostatnio miałem nieczynnego górala, to wyprowadziłem crossa na asfalt... i przeżyłem szok - rower sam jedzie po asfalcie! Trójka z przodu na liczniku to prawie cały czas się pali. Zrobienie góralem 100km asfaltem na oponach 29x2,1" to jest wyzwanie. Ciągle trzeba deptać, bo rower klei się do asfaltu. Crossem raz się depnie i rower sam się kula. Jeżdżę na starych oponach Marathon Slick. Inny problem u mnie to przełożenia. Blat 44z i używam tylko pół kasety, ale to już wiem jak rozwiążę w przyszłości. https://picasaweb.google.com/lh/photo/pLShqX9EtspCtZc7PKWCRtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Jeśli chodzi o pozycję to mam podobną jak w góralu 18" tylko niższą sylwetkę. Stawiając odwróconego górala na crossie mam w tym samym miejscu chwyty i siodełko. W crossie tylko dodatkowo rogi. Mogę podjechać jakbyco. -- biodarek |
|
Data: 2013-06-24 11:50:43 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 20:25:01 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2013-06-24 16:08, rzymo pisze: Tanich widłów nie akceptuję, dlatego myślałem o sztywniaku. Zwłaszcza że na obecnym góralu przy zablokowanym było ok, nie czułem że trzęsie mną nadmiernie. Ten rower stoi u mnie cały rok wpięty w trenażer, więc 13kg nie przeszkadza (...) Chcę poskładać stosunkowo lekkiego połykacza kilometrów, ze wstępnej rozpiski wychodzi mi 9.2-9.5kg (bez wydawania majątku na części i przy zachowaniu wytrzymałości). Trójka z przodu na liczniku to prawie cały czas się pali. Tak to potrafię góralem :) Tyle że 650b, zablokowany amor i 4atm w Saguaro 2.0". Zrobienie góralem 100km asfaltem na oponach 29x2,1" to jest wyzwanie. Zależy od opon, WTB Vulpine, Geax Mezcal, dużo powietrza i można kręcić kilometry ;) Mi to najbardziej brakowało ciaśniej zestopniowanych przełożeń w okolicy 30-35km/h. Inny problem u mnie to przełożenia. Blat 44z i używam tylko pół kasety, Nad przełożeniami będę musiał mocniej pomyśleć. Teraz w 650b mam blat 36, w połączeniu z 12 ząbkami na kasecie jadę 37km/h. Zrzucę na ostatnią jedenastkę i jadę ~40km/h. Blaty 44-48T nie będą miały u mnie sensu... Wstępnie rozważam 38-40 blat, 26-28 młynek i kaseta 12-27 (9rz). |
|
Data: 2013-06-24 21:14:59 | |
Autor: biodarek | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-24 20:50, rzymo pisze:
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 20:25:01 UTC+2 użytkownik biodarek napisał: Ale przez całą dobę? ;)
U mnie przy 44x11 żeby jechać > 40km/h muszę mieć kadencję powyżej 105 (slick o obwodzie 2155mm). A i tak jeżdżę raczej miękko. Średnie mam trochę ponad 90. Ale tak jak piszesz, kluczowe jest zestopniowanie kasety. A tarcze z przodu można dobrać dowolnie pod siebie. Ja stwierdziłem, że skoro nie mogę mieć 3 rowerów, to w przyszłości zmienię crossa na szosówkę. Jedyna rzecz, którą stracę, to dziury w ramie. -- biodarek |
|
Data: 2013-06-24 12:52:22 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 21:14:59 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2013-06-24 20:50, rzymo pisze: Nie ;) U mnie przy 44x11 żeby jechać > 40km/h muszę mieć kadencję powyżej 105 (slick o obwodzie 2155mm). A i tak jeżdżę raczej miękko. Średnie mam trochę ponad 90. Ale tak jak piszesz, kluczowe jest zestopniowanie kasety. A tarcze z przodu można dobrać dowolnie pod siebie. Obwód koła mamy b. podobny. Od sporej ilości osób słyszałem, że kręcę szybko i czy mnie to nie męczy ;) Kiedyś muszę kupić/pożyczyć licznik z kadencją i sprawdzić. Ta kaseta 12-27 mi się podoba, najmniejsze cztery to przeskok o 1 ząbek (12-13-14-15-17-19-21-24-27). Jakbym to zestawił z korbą 42/28 to z jednej strony mogę jechać 45+, a z drugiej przełożenie w okolicy 1:1 też się przyda. Ja stwierdziłem, że skoro nie mogę mieć 3 rowerów, to w przyszłości zmienię crossa na szosówkę. Jedyna rzecz, którą stracę, to dziury w ramie. Do szosy robiłem kilka podejść i nie, to nie jest rower dla mnie. Może kiedyś, kto wie... |
|
Data: 2013-06-25 01:04:42 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:eda0c2b1-ade0-4975-8dc6-30d9fa2d6ca9googlegroups.com... Ja stwierdziłem, że skoro nie mogę mieć 3 rowerów, to w przyszłości Do szosy robiłem kilka podejść i nie, to nie jest rower dla mnie. Może kiedyś, kto wie... jak nie szosę, to może przełajówkę? Do niektórych ram opony 1,6'' podejdą. Baranek to niesamowicie wygodna kierownica do długodystansowej jazdy, a do tego daje sporą frajdę z jazdy w terenie. Czym taki cross różniłby się od górala ze sztywnym widłem i oponami zmienionymi na wąskie? A przełaj, albo jakaś jego przerośnięta mutacja pokroju takich dziwadeł: https://picasaweb.google.com/lh/photo/gdbW9xHiujG4b4pnMVKakG3AOg-29QNy6xUpBZuUOIs?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/kVJ52m2HSIwtt-Io0wCWjtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink to już zupełnie inna wymiar zabawy z rowerem. pozdro |
|
Data: 2013-06-25 07:34:53 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 01:04:42 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
jak nie szosę, to może przełajówkę? Do niektórych ram opony 1,6'' podejdą. Baranek to niesamowicie wygodna kierownica do długodystansowej jazdy, a do tego daje sporą frajdę z jazdy w terenie. Są rowery zwane za oceanem gravel bikes. Łączą cechy szosy, przełajówki i touringa (w różnym stopniu). Zwykle stalowe sztywne ramy, wznios suportu pomiędzy szosą i przełajem, baza 1020-1045; z canti albo tarczami. W wersjach turystycznych są oczka pod bagażnik i low ridera, błotniki... Przy tarczach można używac kół z MTB do terenu, na drogi (różnej maści) - kół 700 z oponami do ponad 40 mm (w zależności od roweru). Mnie to kręci, mimo że masy gołych ca. 12 kg...;-) |
|
Data: 2013-06-25 19:25:10 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
Cross, sztywny - szukam i ciÄĹźko mi to idzie... | |
Tomasz Konik wrote:
W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 01:04:42 UTC+2 uĹźytkownik Wojtek^^^^^^^^ https://picasaweb.google.com/lh/photo/gdbW9xHiujG4b4pnMVKakG3AOg-29QNy6xUpBZuUOIs?feat=directlink No wĹaĹnie, za oceanem. OkreĹlenie wyĹźej jak i komentarz pod jednym ze zdjÄÄ pokazujÄ jak ubogi jest polski rynek rowerowy. Mam wraĹźenie, Ĺźe o fajnÄ przeĹajĂłwkÄ albo rower wyprawowy (touring) jest u nas naprawdÄ ciÄĹźko, a ze stalowÄ ramÄ to juĹź w ogĂłle. Fakt, Ĺźe na grupie istnieje pewna grupa zwolennikĂłw przeĹajĂłwek i innych rowerĂłw z kierownicami szosowymi i szosopodobnymi napawa nadziejÄ :) Szosopodobnymi, bo w koĹcu rodzajĂłw "barankĂłw" jest caĹe mnĂłstwo. CaĹe mnĂłstwo nie do dostania w Polsce. A tu najlepszy rower na Ĺwiecie: http://u.42.pl/2K3h ;-) (zdjÄcie nieaktualne, teraz ma korbÄ 105 zamiast Alfine - 200g lĹźejsza :). -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-06-25 11:58:01 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 19:25:10 UTC+2 użytkownik Krzyś Cierpiętnik napisał:
Tomasz Konik wrote: No właśnie, za oceanem. Określenie wyżej jak i komentarz pod jednym ze No, wiesz - MTB też wykluło się za wielką wodą. Temat u nas jest niszowy, jak i pedalarstwo generalnie. Ale nie jest tak źle: Konę Rove masz nawet na allegro, a Jamisa Bosanovę kupisz w sklepie. Poza tym w zachodnich sklepach (Evans choćby) wszystkie takie bajki do wyboru, do koloru, z przesyłką taniej niż u nas). Wiesz, ja też chciałbym wejść do sklepu i mieć pełną ofertę rowerów z niszowymi produktami w pełnej gamie kolorów i rozmiarów włącznie. Podobnie, jak marzy mnie się wzięcie do łapki Rossignola BC 110 i 125 czy Voile Vector BC... A to tylko w Erze, w necie i za oceanem. |
|
Data: 2013-06-25 13:45:08 | |
Autor: drops | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
A ja myślałem podobnie ... odkąd kupiłem fulla do zabawy po dziurach to HT był za bardzo amortyzowany jak na mieszczucha - a musi być mieszczuchem bo do robo bagażnik i nawet błotniki musi mieć. na szczęście stary GF Marlin ma mocowanie pod bagażnik. z tylnym błotnikiem były malutkie problemy (blaszki pod bagażnik aby można było go zamocować do tychże blaszek) + niestety trochę lata i kołace bo nie ma mocowania przy suporcie (ale nie można mieć wszystkiego w dwóch rowerach). Potem dostał opony 1,5" i ostatnio kupiłem mu zamiennik do zdechłego Matoła Axel Elite 100mm:
http://surlybikes.com/parts/forks/1x1_fork nawet ma mocowania pod błotnik :-) i jest cro-mo! no i jak mam ochotę po dziurach to full a jak połykacz kilometrów w weekend to zdejmuję bagażnik i błotnik i viola! drops ps. mi te oponki i 4 atm jakoś nie przeszkadzają na asfaltach |
|
Data: 2013-06-26 20:52:01 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Cross, sztywny - szukam i ciÄĹźko mi to idzie... | |
"KrzyĹ CierpiÄtnik" <blah@blah.invalid> wrote in message news:878v1y14so.fsffoobar.site...
No wĹaĹnie, za oceanem. OkreĹlenie wyĹźej jak i komentarz pod jednym ze eee, bez przesady. Typowego przedstawiciela "szutrowcĂłw", o jakich wspominaĹ Konik (i to nie zza Wielkiej, ale tylko MaĹej Wody), dostaniesz bez problemu nawet w Polsce: http://www.hubs.pl/towar,id-10,genesis_croix_de_fer.html Surlym chyba teĹź w Polsce ktoĹ juĹź handluje. Rynek powoli jakby roĹnie. A tu najlepszy rower na Ĺwiecie: niczego sobie. Jak sobie poradziĹeĹ z manetkÄ ?! Przymierzam siÄ do poĹźenienia piasty T3 i baranka, najchÄtniej manetkÄ bym ulokowaĹ tak jak Twoja, ale juĹź powoli pogodziĹem siÄ z koniecznoĹciÄ kupienia wersji "wajchowej". DoszlifowaĹeĹ Ĺrodek, czy to specyficzna kierownica 22,2mm? pozdro |
|
Data: 2013-06-26 21:56:54 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
Cross, sztywny - szukam i ciÄĹźko mi to idzie... | |
Wojtek Paszkowski wrote:
"KrzyĹ CierpiÄtnik" <blah@blah.invalid> wrote in message Fakt, cosik siÄ pojawiĹo, przegapiĹem. MoĹźe ja jeszcze trzymam siÄ kurczowo starej wartoĹci pieniÄ dza, ale nie daĹbym 5k za Ĺźadnego z nich. :( Surlym chyba teĹź w Polsce ktoĹ juĹź handluje. Rynek powoli jakby Surly "robi" (Tajwan robi) przyzwoite rzeczy, nie moĹźna powiedzieÄ, Ĺźe nie, ale ich cena jest (u nas) znowu nieadekwatna. Z braku laku jeszcze jako tako wypada On-One, bo z UK. Teraz nie szukaĹem, ale jak widziaĹem kiedyĹ cenÄ framesetu Cross-Check w PL, to o mamo. A tu najlepszy rower na Ĺwiecie: HubBub. http://u.42.pl/2K3o CaĹe szczÄĹcie, Ĺźe ten adapter jest naprawdÄ genialnie wykonany, bo inaczej bym siÄ chyba zaĹamaĹ. WczeĹniej miaĹem samorĂłbkÄ :) Przymierzam siÄ do poĹźenienia piasty T3 i baranka, najchÄtniej manetkÄ Nie, kierownica o standardowej Ĺrednicy. MoĹźna zrobiÄ adapter ze starego mostka na klin albo adaptera klin-ahead. CoĹ w tym stylu (PDF): http://u.42.pl/2K3p Uwaga: ten rysunek jest bĹÄdny - czÄĹÄ wchodzÄ ca w kierownicÄ ma za duĹźÄ ĹrednicÄ i w praktyce nie wejdzie. KiedyĹ potrzebowaĹem sposĂłb na manetkÄ od srama i-motion 3, a potem i tak zmieniĹem piastÄ i adapter. Na Twoim miejscu byĹbym szczÄĹliwy, Ĺźe do T3 jest manetka "wajchowa", bo do i3 niestety nie, a uciÄ g majÄ niestety róşny. -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-06-26 05:36:27 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 01:04:42 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
jak nie szosę, to może przełajówkę? Do niektórych ram opony 1,6'' podejdą. Baranek to niesamowicie wygodna kierownica do długodystansowej jazdy, a do tego daje sporą frajdę z jazdy w terenie. Te rowery z linków nijak mi się nie kojarzą z przełajem :) A przełajówce jako takiej nie mówię nie, zwłaszcza nie do końca zgodnej z regulaminem (szersze opony, skuteczniejsze hamulce, itp). Z barankiem mam jeden problem - musiałbym zrezygnować z gripshiftów, a to może być nie do przeskoczenia... No i wolę jednak szersze kierownice, nawet w tego typu rowerze. A właśnie - jak to jest z tarczami w tego typu rowerach, wiem że kiedyś tylko canti, ale obecnie tarcze się już pojawiają (myślę o mechanicznych Avidach)? Chociaż pewnie jak się dopiero pojawiają, to tanie nie będą Czym taki cross różniłby się od górala ze sztywnym widłem i oponami zmienionymi na wąskie? W moim przypadku: geometria, szerokość kierownicy, stopniowanie przełożeń, większe koła (ze wszystkimi zaletami i wadami), ogumienie i jeszcze pewnie coś się znajdzie ;) |
|
Data: 2013-06-26 20:55:07 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
Cross, sztywny - szukam i ciÄĹźko mi to idzie... | |
rzymo wrote:
W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 01:04:42 UTC+2 uĹźytkownik Wojtek http://www.flickr.com/photos/edelbikes/3701774647/ A wĹaĹnie - jak to jest z tarczami w tego typu rowerach, wiem Ĺźe BB7 Road z dowolnymi klamkami o uciÄ gu szosowym albo typowe BB7 Mountain z klamkami typu Tektro RL520 o uciÄ gu v-kowym. JeĹli chciaĹbyĹ klamkomanetki, to wtedy zostaje Ci tylko zacisk w wersji Road. -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-06-26 12:28:08 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu środa, 26 czerwca 2013 20:55:07 UTC+2 użytkownik Krzyś Cierpiętnik napisał:
(...) Jeszcze nie wiem co bym chciał z (klamko)manetek. W temacie wajch do kierownic szosowych jestem całkowicie zielony. Muszę doczytać i pooglądać obrazki ;) |
|
Data: 2013-06-26 21:03:25 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:5edbd7d7-8d29-41b3-9427-6bbce6e15d10googlegroups.com... W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 01:04:42 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał: Te rowery z linków nijak mi się nie kojarzą z przełajem :) bo to "przerośnięte przełaje", z podgatunku monstercross. Na dodatek z możliwością wstawienia amortyzatora (choć jeszcze tego nie praktykowałem). Z barankiem mam jeden problem - musiałbym zrezygnować z gripshiftów, a to może być nie do przeskoczenia... No i wolę jednak szersze kierownice, nawet w tego typu rowerze. klamkomanetki szosowe to genialne rozwiązanie, jak dla mnie to niedłączny zestaw z barankiem. A kierownica 46cm jest naprawdę szeroka, łatwo zapomnieć o jeździe na szerszych "kijach od szczotki". A dla miłośników szerokiego rozstawu są jeszcze "dirt drops" - taka Salsa Woodchipper ma ponad 60cm szerokości! Tyle że generalnie służą do jazdy w dolnym chwycie, więc górny może być wtedy za wysoko do wygodej jazdy. No i na asfalcie mogą nie dawać tak wygodnych aerodynamicznych pozycji. Ale z chęcią bym takie potestował - choć na razie w łagodniejszym wydaniu, Salsę Cowbell. A właśnie - jak to jest z tarczami w tego typu rowerach, wiem że kiedyś tylko canti, ale obecnie tarcze się już pojawiają (myślę o > mechanicznych Avidach)? Chociaż pewnie jak się dopiero pojawiają, to tanie nie będą Avidy Road są już przecież od dawna. Ceny pomijalnie wyższe niż wersje MTB. Teraz można łatwo dostać też Shimano w wersji road, są też chyba Tektro. Jak zrezygnujesz z klamkomanetek, to możesz też wstawić sobie klamki z uciągiem do V i zwykłe tarczówki. A pojawiać to się zaczynają szosowe hydrauliki, choć zapewnie w wersjach wyłącznie 10/11 speed - jak dla mnie odpada. W moim przypadku: geometria, szerokość kierownicy, stopniowanie przełożeń, większe koła (ze wszystkimi zaletami i wadami), > ogumienie i jeszcze pewnie coś się znajdzie ;) brałym coś przełajówkopodobnego. Naprawdę większa frajda z jazdy. No i baranek to wielka wygoda przy tłuczeniu kilometrów. pozdro |
|
Data: 2013-06-26 12:35:35 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu środa, 26 czerwca 2013 21:03:25 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
A kierownica 46cm jest naprawdę szeroka, łatwo zapomnieć o jeździe na szerszych "kijach od szczotki". Na kierownicy górala odmierzyłem 44cm, zaznaczyłem tasiemkami. Okazuje się, że jak jechałem dłuższymi kawałkami asfaltu to ręce układały mi się z rozstawem 42-44cm, czasem zupełnie blisko środka kierownicy. Czyli jednak nie takie wąskie te kierownice, jak mi się wydawało... Avidy Road są już przecież od dawna. Ceny pomijalnie wyższe niż wersje MTB. Teraz można łatwo dostać też Shimano w wersji road, są też chyba Tektro. Bardziej chodziło mi o ramy i widelce z mocowaniem tarcz. Jak zrezygnujesz z klamkomanetek, to możesz też wstawić sobie klamki z uciągiem do V i zwykłe tarczówki. Odnośnie manetek, klamek na kierownice szosowe muszę doczytać, bo jestem kompletnie nie w temacie. brałym coś przełajówkopodobnego. Naprawdę większa frajda z jazdy. No i baranek to wielka wygoda przy tłuczeniu kilometrów. Hmm... http://allegro.pl/szosa-jamis-nova-przelaj-disc-wyprzedaz-i3352387708.html - proszę o kilka słów co tu jest ok, a co jest złe. Będę mniej więcej wiedział czym się kierować przy poszukiwaniach podobnego sprzętu. |
|
Data: 2013-06-26 23:24:24 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:68902344-67db-4264-909e-82c452ad73d7googlegroups.com...
Hmm... http://allegro.pl/szosa-jamis-nova-przelaj-disc-wyprzedaz-i3352387708.html - proszę o kilka słów co tu jest ok, a co jest złe. > Będę mniej więcej wiedział czym się kierować przy poszukiwaniach podobnego sprzętu. - pozycja wygląda na mocno sportową - niekoniecznie może spasować, zwłaszcza na początku, więc może konieczny będzie mostek o większym wzniosie - standardowe opony wąskie, może mieć słaby prześwit. Osobiście nie pchałbym się w nic, w co nie wlezą opony 40mm (większy prześwit nigdy nie zaszkodzi) - nie wiem, jak z dostępnością klocków do Tektro ani jak z hamowaniem. Z BB7 jednak dużo łatwiej - korba typowo szosowa. Jako posiadacz korby 38/26 i kasety 11/32 nie będę mówił, co o takich wielkich tarczach myślę :) - kierownica 40cm - jak dla mnie wąsko jak na rower nie do ścigania, ale co kto lubi - klamkomanetki Sora ST-2300 to nie jest mistrzostwo świata, nie mam większego doświadczenia z szosowymi, ale kultura pracy jest daleka od moich wyobrażeń. Ale to praktycznie jedyne dostęne na 8sp (pomijam jedne pozagrupowe Sh w cenie > 1000zł), więc nie wybrzydzam i na takich jeżdżę. Tiagra i tegoroczny model Sory mają już inne rozwiązanie zrzucania biegów w manetce (umożliwiające zmianę w dół w dolnym chwycie) pozdro |
|
Data: 2013-06-26 14:49:26 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu środa, 26 czerwca 2013 23:24:24 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
- standardowe opony wąskie, może mieć słaby prześwit. Osobiście nie pchałbym się w nic, w co nie wlezą opony 40mm (większy prześwit nigdy nie zaszkodzi) Nie mogę znaleźć zdjęć od przodu/z boku/pod kątem - byłoby więcej wiadomo. Prześwit rzeczywiście nie wygląda imponująco. - nie wiem, jak z dostępnością klocków do Tektro ani jak z hamowaniem. Z BB7 jednak dużo łatwiej To akurat wiem, Lyrę miałem. BB7 jest dużo lepszym hamulcem. Piątka też. To Tectro pamiętam jako hamulec lekki (waży mniej niż BB5/7), ale ciężko ustawialny i ogólnie upierdliwy. - korba typowo szosowa. Jako posiadacz korby 38/26 i kasety 11/32 nie będę mówił, co o takich wielkich tarczach myślę :) Tu myślimy podobnie - nie wiem co bym robił z pięćdziesiątką z przodu :) W razie czego mam do wykorzystania SLX, mógłbym założyć np. 42/28. To już dużo bliżej do moich preferencji kadencyjno-szybkościowych. - kierownica 40cm - jak dla mnie wąsko jak na rower nie do ścigania, ale co kto lubi Na pewno będę chciał szerzej. - klamkomanetki Sora ST-2300 to nie jest mistrzostwo świata (...) Czyli w dolnym chwycie w tych 2300 da się zmienić tylko do góry? Dziwnie trochę. Znalazłem tabelkę: http://www.evanscycles.com/product_document/file/8f7/fef/7d7/2143/jamis-2013-nova-geometry.pdf - baza kół nieduża, wydaje mi się, że lepiej by było te parę cm więcej. Na Evanscycle w oko wpadł mi też: http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/arkose-one-2013-cyclocross-bike-ec039561 - ale to już wyraźnie wyższy koszt (mini-V czy tarcze to dla mnie w zasadzie obojętne, ale do canti się nie przekonam :)), no i miejscem na opony także nie grzeszy. Nie będzie tak łatwo znaleźć coś odpowiedniego. |
|
Data: 2013-06-27 09:03:05 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-26 23:24, Wojtek Paszkowski pisze:
- korba typowo szosowa. Jako posiadacz korby 38/26 i kasety 11/32 nie Nie, no, 50/34 to szosowa korba _kompaktowa_. Szosowy standard to 52/39 :))) - klamkomanetki Sora ST-2300 to nie jest mistrzostwo świata, nie mam Zgadzam się, moim zdaniem to największa wada tego roweru, 2300 to osprzęt z najniższej półki. Dodam jeszcze, że aluminowy widelec to też słaby punkt, karbon to już właściwie standard. http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-przelajowe/rower-merida-cyclo-cross-32012 Tu 1000zł więcej, ale lepiej. -- bans |
|
Data: 2013-06-27 10:02:07 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
Dnia Thu, 27 Jun 2013 09:03:05 +0200, bans napisaĹ(a):
A w przeĹajĂłwkach nie montujÄ korb 3-rzÄdowych? Ostatnio teĹź widziaĹem korbÄ kompaktowÄ a nie przypominam sobie nigdzie 3-rzÄdowej.- korba typowo szosowa. Jako posiadacz korby 38/26 i kasety 11/32 nie -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-06-27 12:14:49 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 12:02, piecia aka dracorp pisze:
A w przełajówkach nie montują korb 3-rzędowych? Ostatnio też widziałem Poczekaj chwile, musiałem zastanowić się, o co ci chodzi. Nie mieszasz czasem pojęć korby kompaktowej i 2-rzędowej? "Szosowa korba kompaktowa" to określenie korby o wieńcach 50 i 34, w odróżnieniu od "standardowej" korby szosowej czyli 53/39. Korba typowa dla przełajówek to 46/36. Korbę 3-rzędową, niezależnie od ilości zębów poszczególnych wieńców, można nazwać "amatorską", "brzydką" lub "kompletnie niepotrzebną w szosówce/przełaju" ;) -- bans |
|
Data: 2013-06-27 10:48:15 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
Dnia Thu, 27 Jun 2013 12:14:49 +0200, bans napisaĹ(a):
Poczekaj chwile, musiaĹem zastanowiÄ siÄ, o co ci chodzi. Nie mieszaszNo masz racjÄ. Za duĹźy przeskok myĹlowy. KorbÄ 3-rzÄdowÄ , niezaleĹźnie od iloĹci zÄbĂłw poszczegĂłlnych wieĹcĂłw,Aj tam, ja mam w szosie, uĹźywam i jestem zadowolony. TrochÄ gram a ile radoĹci daje. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-06-27 13:34:05 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 12:48, piecia aka dracorp pisze:
Trochę gram Gramów :P a ile radości daje. Toteż dałem tam emotka ;) -- bans |
|
Data: 2013-06-27 10:13:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
Dnia Thu, 27 Jun 2013 09:03:05 +0200, bans napisaĹ(a):
Dodam jeszcze, Ĺźe aluminowy widelec to teĹź sĹaby punkt, karbon to juĹźTak z ciekawoĹci, dlaczego? Przy okazji pytanko. Do czego jest ten otwĂłr w widelcu? Przy literze U: http://www.bike24.com/i/p/9/2/42229_00_d.jpg Pod przedni bagaĹźnik? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-06-27 12:40:45 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 12:13, piecia aka dracorp pisze:
Dodam jeszcze, że aluminowy widelec to też słaby punkt, karbon to już Tak z ciekawości, dlaczego? Aluminiowy widelec jest bardzo sztywny, praktycznie nie amortyzuje drgań przenoszonych na kierownicę. Przy okazji pytanko. Do czego jest ten otwór w widelcu? Przy literze U: Na to wygląda, choć przyznam, że pierwszy raz widzę przełajówkę z mocowaniem do low ridera :) -- bans |
|
Data: 2013-06-27 10:52:45 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
Dnia Thu, 27 Jun 2013 12:40:45 +0200, bans napisaĹ(a):
Aluminiowy widelec jest bardzo sztywny, praktycznie nie amortyzuje drgaĹDawno nie miaĹem okazji jechania na aluminiowym widelcu. Z chÄciÄ Â bym porĂłwnaĹ do karbonowego. A jakieĹ sensowne poĹÄ czenie karbonowego widelca i przedniego bagaĹźnika? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-06-27 13:36:16 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 12:52, piecia aka dracorp pisze:
Dawno nie miałem okazji jechania na aluminiowym widelcu. Ja nigdy :) Powiedzmy raczej tak - jeśli ktoś kupuje rower za ponad 3000zł to aluminiowy widelec w nim oznacza, że został wydymany ;) A jakieś sensowne połączenie karbonowego widelca i przedniego bagażnika? W życiu nie używałem przedniego bagażnika. -- bans |
|
Data: 2013-06-27 11:58:30 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
Dnia Thu, 27 Jun 2013 13:36:16 +0200, bans napisaĹ(a):
W Ĺźyciu nie uĹźywaĹem przedniego bagaĹźnika.TeĹź nigdy nie uĹźywaĹem. Ale padĹo Ĺźe jednak trzeba kupiÄ, a nuĹź siÄ przyda. Ale wyszĹo Ĺźe na moim amorku bagaĹźnik przedni moĹźe byÄ niestabilny bo nie mam mocowaĹ na V-ki. Inna sprawa to nie jestem pewien jak bÄdzie leĹźaĹ przy Avidach BB7 MTN. Bo z tyĹu bez tulejki siÄ nie obeszĹo. A coraz bardziej siÄ rozglÄ dam za innym rowerem: cross lub przeĹajĂłwka. I teĹź muszÄ pod tym wzglÄdem kupowaÄ swĂłj przyszĹy rower. Bo na pewno go kupiÄ tylko muszÄ znaleĹşÄ. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-06-27 14:02:11 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
bans napisał:
Aluminiowy widelec jest bardzo sztywny, praktycznie nie amortyzuje drgań przenoszonych na kierownicę. Się nie znam, ale jak czasem wjadę w jakąś dziurę czy inne dziadostwo na sztywnym karbonowym to kości w nadgarstkach niemal pękają. Naprawdę czujecie _jakąkolwiek_ amortyzację karbonowego widelca? To już gąbkowe chwyty kiery mają większy "skok" niż sam widelec, a może bredzę? Chyba że mówicie o elastyczności widelca w płaszczyźnie poziomej, przy czym przecież jak walniemy widelcem w dziurę to praktycznie jest to płaszczyzna pionowa więc nie do końca rozumiem pojęcie tej "amortyzacji". Ja przynajmniej, nawet pierwszego dnia po zamianie widelca alu na widelec karbonowy, nie zauważyłem różnicy w komforcie. Było sztywno i jest sztywno, może i dobrze bo na asfalcie wolę sztywno niż jakby miało coś pływać i energię tracić na amortyzację. Sorry Bans że w liczbie mnogiej ale to jest pytanie do ogółu, bo wiem że sporo osób powiela tezę o tej amortyzacji, choć nie wiem czy to nie jest mit pochodzący wprost z marketingowych źródeł ;) A już pierwsza z brzegu strona z google i chłopak pisze tak: "Co tu dużo pisać - czysta poezja. Exotic tłumi wszelkie małe nierówności, a te trochę większe wygładza." Na swoje usprawiedliwienie dodam, że równolegle używam roweru z normalnym amorem i może przyzwyczajenie do niego nie pozwala mi odczuć słynnej "amortyzacji sztywnego karbonowego widelca". A. |
|
Data: 2013-06-27 06:31:40 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 14:02:11 UTC+2 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
Się nie znam, ale jak czasem wjadę w jakąś dziurę czy inne dziadostwo na sztywnym karbonowym to kości w nadgarstkach niemal pękają. Naprawdę czujecie _jakąkolwiek_ amortyzację karbonowego widelca? Ja nie czuję, z tym że różne komponenty z włókna sprawdzałem albo w rowerze HT, albo w sztywniaku z dużymi oponami napompowanymi do małego ciśnienia. Dla mnie nie było żadnej różnicy, wolałem więc odsprzedać i kupić tańsze alu. |
|
Data: 2013-06-28 07:47:35 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 15:31, rzymo pisze:
Dla mnie nie było żadnej różnicy, wolałem więc odsprzedać i kupić tańsze alu. Toteż też postanowiłem nie wariować i składam sobie przełajówkę na accentowskiej ramie CX-One i ich widelcu alu :) -- bans |
|
Data: 2013-06-28 07:12:47 | |
Autor: Ignac | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu piątek, 28 czerwca 2013 07:47:35 UTC+2 użytkownik bans napisał:
Dodam jeszcze, że aluminowy widelec to też słaby punkt, karbon to już właściwie standard. Toteż postanowiłem nie wariować i składam sobie przełajówkę na accentowskiej ramie CX-One i ich widelcu alu :) No to,szanowny kolego do dzieła,przydałby się jakiś wątek z tego przedsięwzięcia :) |
|
Data: 2013-06-27 14:26:24 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 14:02, Alfer_z_pracy pisze:
Sorry Bans że w liczbie mnogiej ale to jest pytanie do ogółu, bo wiem że Toteż przyznałem, że powielam :) Ale nie zaprzeczysz faktowi, że alu jest o wiele sztywniejsze od karbonu czy stali? Do tego widelec jest ustawiony specyficznie, uderzenie nie gną go, tylko ściskają - OK, nie jestem w stanie powiedzieć, czy _czuć_ różnicę, ale niewątpliwie ona jest. Być może czuć to po 200km kumulujących się mikrouderzeń o małe nierówności na drodze? I tak jak napisałem - gdybym kupił rower za ponad 3000zł i miał on widelec alu, to czułbym się po prostu wyrolowany ;) strona z google i chłopak pisze tak: "Co tu dużo pisać - czysta poezja. No tak, to jak na grupie foto pełno było kiedyś łosi, którzy kupowali ruskie obiektywy przepłacając po 500%, aby tylko mieć "rzeźnika ostrości" ;) Przy czym nikt nie twierdzi, że te ruskie obiektywy nie były ostre - zabawne tylko było, kiedy o ich boskiej ostrości gadali goście nie robiący dużych odbitek... -- bans |
|
Data: 2013-06-27 14:38:00 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
bans napisał:
Ale nie zaprzeczysz faktowi, że alu jest o wiele sztywniejsze od karbonu czy stali? Tyle, że w komplecie rur jakim jest rama, to faktycznie można poczuć (zwłaszcza sztywność alu, pamiętam jak swego czasu ze stalówki Treka wsiadłem na aluminiowego Canona, no dramat, sztywne było jak cholera). Ale właśnie w 2 pionowych rurkach jakimi jest widelec nie umiem tego odczuć. I tak jak napisałem - gdybym kupił rower za ponad 3000zł i miał on widelec alu, to czułbym się po prostu wyrolowany ;) A to zupełnie inna sprawa:) No tak, to jak na grupie foto pełno było kiedyś łosi, którzy kupowali ruskie obiektywy przepłacając po 500%, aby tylko mieć "rzeźnika ostrości" ;) NTG! PLONK! ROTFL! LOL! USA! CCCP! A. |
|
Data: 2013-06-27 14:41:36 | |
Autor: mt | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 14:26, bans pisze:
W dniu 2013-06-27 14:02, Alfer_z_pracy pisze: A to już zależy od konstrukcji widelca i użytych materiałów. Generalnie karbon bardzo dobrze przenosi drgania. Pod tym względem znacznie lepsze byłoby włókno szklane, tylko to już stal jest lżejsza :) -- marcin |
|
Data: 2013-06-27 13:08:27 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
Dnia Thu, 27 Jun 2013 14:41:36 +0200, mt napisaĹ(a):
A to juĹź zaleĹźy od konstrukcji widelca i uĹźytych materiaĹĂłw. GeneralnieCiekawe ile jest karbonu w karbonowych widelcach? KiedyĹ miaĹem karbonowÄ kierownicÄ z aluminiowym Ĺrodkiem. I jak w takim przypadku drgania sÄ przenoszone? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-06-27 15:18:30 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 15:08, piecia aka dracorp pisze:
Kiedyś miałem karbonową kierownicę z aluminiowym środkiem. I jak w takim Moim zdaniem sensu w tym tyle, co w jedzeniu kamienia posmarowanego czekoladą ;) -- bans |
|
Data: 2013-06-27 15:07:48 | |
Autor: bans | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu 2013-06-27 14:41, mt pisze:
Generalnie No, ja zrobiłem skrót myślowy, ale ty też ("generalnie"):P Bo na tym przecież polega urok karbonu, że w zależności od ułożenia włókien może mieć różne właściwości. -- bans |
|
Data: 2013-07-06 05:01:38 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu środa, 26 czerwca 2013 21:03:25 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
(...) Tak też będzie - kierownica 44 (c-c), manetki na 99% Campa Veloce 10s, przerzutki pewnie z okolic 105'tki, kaseta 8s 13-28 (13-14-15-17-19-21-24-28), korba 46/34. Dla mnie powinno być w porządku. Tym razem postanowiłem skrzętnie notować wydatki - bo coś za dużo wydaję na rowery :) Na tę chwilę na niecałe 2kg roweru poszło 880zł [korba (ht2), pedały, kierownica, mostek, tarcze 6"+5", dętki, koszyk na bidon]. Wstępna szacunkowa masa całości to poniżej 9.5kg - myślę że nieźle jak na rower z hamulcami tarczowymi, oponami 42C, stosunkowo mocnymi kołami. Niektóre części białe, więc cięższe :), ale cóż - taką mam wizję kolorystyczną. Składanie może się przeciągnąć, w każdym razie jak już będzie gotowy, jeżdżący to napiszę dwa-trzy słowa... |
|
Data: 2013-07-06 16:02:23 | |
Autor: Ignac | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu sobota, 6 lipca 2013 14:01:38 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
Tak też będzie - kierownica 44 (c-c), manetki na 99% Campa Veloce 10s, przerzutki pewnie z okolic 105'tki, kaseta 8s 13-28 (13-14-15-17-19-21-24-28), korba 46/34. Dla mnie powinno być w porządku.W kwestii formalnej,czy manetki 10x zagrają z kasetą 8x,czy może to jest jakiś skrót myślowy,którego źle rozumiem,chodzio mi o uskok linki w manetce vs odległości między zębatkami kasety? Składanie może się przeciągnąć, w każdym razie jak już będzie gotowy, jeżdżący to napiszę dwa-trzy słowa... |
|
Data: 2013-07-07 08:50:54 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu niedziela, 7 lipca 2013 01:02:23 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
W kwestii formalnej,czy manetki 10x zagrają z kasetą 8x,czy może to jest Nie wiem czy specjalnie, czy przypadkiem, ale tak Campie wyszło, że uciąg linki Campy +2 = Shimano. Czyli Ergopowery 10 = przerzutka Shimano + kaseta 8, Ergo 11 = przerzutka + kaseta 9. Kombinacja całkiem użyteczna w przełaju (bo na szosie pozbywanie się przełożeń - nie bardzo), klamkomanetki Campy są tańsze, lżejsze i łatwiej serwisowalne (tego ostatniego nie miałem okazji sprawdzić). Za to wybór przerzutek i kaset Shimano jest dużo większy. |
|
Data: 2013-07-07 10:08:04 | |
Autor: Ignac | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu niedziela, 7 lipca 2013 17:50:54 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
Nie wiem czy specjalnie, czy przypadkiem, ale tak Campie wyszło, że uciąg linki Campy +2 = Shimano. Czyli Ergopowery 10 = przerzutka Shimano + kaseta 8, Ergo 11 = przerzutka + kaseta 9. OK.to się wyjaśniło,a korba i przerzutka przednia to jakie? |
|
Data: 2013-07-07 10:24:40 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu niedziela, 7 lipca 2013 19:08:04 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
OK.to się wyjaśniło,a korba i przerzutka przednia to jakie? Korba Sora - HT2, 46/34, suport Accent (standardowe 6805) zamiast shimanowskiego. Obie przerzutki to Shimano 105. |
|
Data: 2013-07-07 23:48:11 | |
Autor: rmikke | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu niedziela, 7 lipca 2013 19:24:40 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
W dniu niedziela, 7 lipca 2013 19:08:04 UTC+2 użytkownik Ignac napisał: Te nakrętki w suporcie Accenta są szersze, niz Shimano. Jak w Shimano miałem jedną podkładkę dystansową 2,5mm, to po zmianie na Accenta musiałem ją wyawalić i jest idealnie. |
|
Data: 2013-07-08 09:16:20 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 08:48:11 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
Te nakrętki w suporcie Accenta są szersze, niz Shimano. Jak w Shimano Tak, aczkolwiek niekoniecznie :) Mam dwa komplety misek, obie były oznaczone jako Accent BB-EX. Jedne są 1.5-2mm grubsze od drugich. http://i.imgur.com/E4sKl3J.jpg |
|
Data: 2013-07-08 10:51:13 | |
Autor: rmikke | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 18:16:20 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 08:48:11 UTC+2 użytkownik rmikke napisał: W takim razie uszczegółowię: BB EX PRO. |
|
Data: 2013-06-24 12:34:15 | |
Autor: Ignac | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 20:25:01 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
Mogę podjechać jakbyco. Cieszę się bardzo,że podjechałeś do nas ponownie,mam nadzieję,że na stałe,bo my jesteśmy fajni kolesie :) |
|
Data: 2013-06-24 18:35:21 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
Dnia Mon, 24 Jun 2013 20:25:01 +0200, biodarek napisaĹ(a):
MogÄ daÄ poprĂłbowaÄ mojego crossa. ChoÄ nie jest sztywny. Na ramieDuĹźo teĹź daje ciĹnienie w oponach. W szosĂłwce aktualnie mam 28x25C i jak napompujÄ do 8atm to komfort jazdy po nierĂłwnoĹciach spada. Ale przy niĹźszym ciĹnieniu opony "pĹywajÄ ". W gĂłralu tego efektu aĹź tak znacznie nie zaobserwowaĹem. Ostatnio na gieĹdzie w Koszalinie widziaĹem przeĹajĂłwkÄ: http://goo.gl/ zDjEl za 2500zĹ. Oj korciĹo. Fakt Ĺźe rama byĹa jakaĹ niska i niestety nie doszukaĹem siÄÂ rozmiaru. Jedyny minus przeĹajĂłwki to ciÄĹźko byĹo by wcisnÄ Ä lemondkÄ. Ale to juĹź inna sprawa. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |