Data: 2013-06-24 12:04:36 | |
Autor: Ignac | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 16:08:09 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
Rower ma jeździć po asfaltach (także tych zapomnianych, gdzie o ubytki w nawierzchni nietrudno), szutrach, ubitych gruntówkach i leśnych ścieżkach. Nic więcej. Myślę więc o sztywnym crossie, opony max 1.6", może 1.75". Ja mam amortyzowane crossy i uważam ,że do intensywnej jazdy "sztywniak" się nie nadaje(mam doswiadczenie z takim),zachowuje się jak młot pneumatyczny, wszystkie najdrobniejsze nierówności będziesz czuł na dłoniach/stawach/tyłku Ładnie się prezentuje,ale opócz tego istotny jest komfort jazdy,gdzie drgania przenoszone na organizm są bardzo nieporządane,szersze opony niewiele tu pomogą-też to przerabiałem. Rower który zacytowałeś,pochodzi z 2012 roku i był jeżdzony,ciekawy jestem z jakich powodów gostek go sprzedaje-nie mniej jestem na nie,taki rowerek to do lansiku wyłącznie okazjonalnego,wszystko tak naprawdę uzależnione jest od intensywności jazdy. Na takie warunki ilośc szprych w kołach jak największa,obciążenia równomierniej rozłożone i mniej dzięki temu z nimi problemów,obręcz lepiej podparta. Widziałem ostatnio kellysa axisa-crossa na szosowych kółkach i oponach,szedł jak burza po asfalcie. |
|
Data: 2013-06-24 12:41:28 | |
Autor: rzymo | |
Cross, sztywny - szukam i ciężko mi to idzie... | |
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 21:04:36 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
Ja mam amortyzowane crossy i uważam ,że do intensywnej jazdy "sztywniak" Do tej pory w sztywniakach miałem zawsze szerokie opony (w stylu 2.25 - 2..4"), a tu będzie jednak inaczej. Faktycznie nierówności zapewne dużo mocniej odczuwalne. Na takie warunki ilośc szprych w kołach jak największa,obciążenia Pewnie zostanę przy trzydziestu dwóch. Kół 29" na szprychach 2.0-1.7-1.8 nie udało mi się skrzywić, to i pewnie tu mi się nie uda ;) (zwłaszcza że myślę o mocniejszych szprychach). |
|