Crosso - czy firma upada?

Data: 2009-04-11 18:18:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie RK, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grpn1q$24i$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

Crosso podwyższyło ceny na sakwy średnio o 50 zł, na bagażniki o 20 zł. Czy w firmie aż tak źle się dzieje, że konieczna była podwyżka o prawie 20%?

Crosso nie produkuje materiałów z których szyją sakwy tylko kupuje je za
granicą. Bagażniki spawa jakaś firma w Niemczech. Popatrz na kurs jewro.

Data: 2009-04-11 09:37:43
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 11 Kwi, 18:18, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Crosso nie produkuje materiałów z których szyją sakwy tylko kupuje je za
granicą. Bagażniki spawa jakaś firma w Niemczech. Popatrz na kurs jewro.

Bagażniki to kupują z Tajwanu, nie Niemiec :)
Nie oszukujmy się - wprowadzili nowe ceny, bo przede wszystkim chcieli
zarobić, a mają dobry pretekst, zmiana kursu euro nie usprawiedliwia
aż tak drastycznej podwyżki. Dlaczego u Ortlieba wchodzą tańsze sakwy
niż były przed kryzysem? Przecież Ortlieby też się sprowadza z
Niemiec, też za euro.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-11 18:57:49
Autor: T.Weigt
Crosso - czy firma upada?

Dlaczego u Ortlieba wchodzą tańsze sakwy
niż były przed kryzysem? Przecież Ortlieby też się sprowadza z
Niemiec, też za euro.

Wydaje mi sie ze byla bardzo mala sprzedaz wiec rynek wymusil spadek cen

Data: 2009-04-11 10:13:33
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 11 Kwi, 18:57, "T.Weigt" <we...@poczta.onet.pl> wrote:

Wydaje mi sie ze byla bardzo mala sprzedaz wiec rynek wymusil spadek cen

Doprawdy? To jak zrozumieć, że im się opłaca zniżać ceny, a Crosso
podnosi je drastycznie? Dla Ortlieba polski rynek to jest dziesiąta
woda po kisielu, to chyba najpopularniejszy producent sakw na świecie;
dla Crosso to właściwie rynek jedyny.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-11 20:37:46
Autor: T.Weigt
Crosso - czy firma upada?

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:f77c6b11-20ae-4cb3-8261-9d99965530b5g20g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Jest takie powiedzenie: nim gruby schudnie to chudy zdechnie.
Nie wiem czy ortlieb to manufaktura czy fabryka. Podejrzewam ze crosso to manufaktura. Moze po prostu stac ich na obnizenie cen.

Data: 2009-04-11 20:49:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada? [ot] (was: Crosso - czy firma upada?)
Panie T.Weigt, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grqopj$lf8$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

Święci Pańscy... Popraw cytowanie, błagam. --

Data: 2009-04-11 21:06:42
Autor: T.Weigt
Crosso - czy firma upada? [ot] (was: Crosso - czy firma upada?)

Święci Pańscy... Popraw cytowanie, błagam.

Wlasnie nie wiem ale m inn jak Michalowi odpisuje to nie wyskakuja mi znaczki cytowania. u ciebie wyskakuja.dlaczego?????

Data: 2009-04-11 21:15:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada? [ot]
Panie T.Weigt, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grqqfr$nlr$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

Święci Pańscy... Popraw cytowanie, błagam.

Wlasnie nie wiem ale m inn jak Michalowi odpisuje to nie wyskakuja mi znaczki cytowania. u ciebie wyskakuja.dlaczego?????

Mam normalny czytnik.

Data: 2009-04-11 20:56:43
Autor: Solar
Crosso - czy firma upada?
Michał Wolff pisze:

[...]

Może właśnie dlatego?
Ortlieba stać, żeby opuścić ceny w PL i utrzymać markę/sprzedaż na naszym rynku. Zarobią na innych rynkach, albo po prostu zarobią na ilości sprzedaży tańszych produktów na całym świecie. A Crosso musi się utrzymać tylko z naszego rynku.

"Brak więc geniuszów u kobiet jest widać właściwością ich natury"
                                     ks. Michał Klepacz

Data: 2009-04-11 13:01:12
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 11 Kwi, 20:56, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

[...]

Przykro mi, ale zwyczajnie w to nie wierzę. Nie wierzę, że koszty
sprowadzenia materiałów z których szyją uprawniają do takich podwyżek.
Ja kupowałem ich bagażnik za 60zł pod koniec 2006 roku, teraz
dokładnie ten sam model kosztuje 120zł. Przez 2,5 roku ceny wzrozły o
100%? Kto ma w taki kit uwierzyć?
A Ortlieb nie spuszcza cen - tylko wprowadza tańszy produkt na rynek -
a to nie jest to samo, Classiki i Plusa nie spadły ani grosza. Crosso
to samo robiło przy wprowadzeniu nowej serii, to samo robi teraz. Mają
dobrą pozycję na rynku, Ortlieb jest konkurencją jedynie dla
najdroższych sakw, w segmencie tańszych - ciągle są monopolistą i to
wykorzystują.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-11 22:40:03
Autor: Solar
Crosso - czy firma upada?
Michał Wolff pisze:

[...]

Pewnie korzystają z hasła "kryzys" itp., ale weź pod uwagę np. tegoroczny wzrost cen prądu. U mnie w domu wzrosło o 20%. Dla firm wzrosło o 20-50%. Euro też kosztowało 20-25% mniej.

"Religia jest dla ludzi bez rozumu."
                                     Józef Piłsudski

Data: 2009-04-11 13:47:45
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 11 Kwi, 22:40, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

Pewnie korzystają z hasła "kryzys" itp., ale weź pod uwagę np.
tegoroczny wzrost cen prądu. U mnie w domu wzrosło o 20%. Dla firm
wzrosło o 20-50%. Euro też kosztowało 20-25% mniej.

Jak napisałem ja nie wierzę, że tylko koszta, a nie chęć zysku ich
skłoniła do podwyżek, za dużo jednak podnoszą. Jak dolar i euro
spadało - też podnosili. Jak napisałem w ten sposób powoli tracą swój
główny atut - czyli niską cenę. Nikt nie kupi Expertów - jak ma do
wyboru tańsze Ortlieby, które są po prostu lepsze, ważą mniej i mają
gwarancję na 5 lat.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-11 22:57:10
Autor: Solar
Crosso - czy firma upada?
Michał Wolff pisze:

główny atut - czyli niską cenę. Nikt nie kupi Expertów - jak ma do
wyboru tańsze Ortlieby, które są po prostu lepsze, ważą mniej i mają
gwarancję na 5 lat.

A tu już możesz mieć całkowitą rację, bo sakwy są DLA MNIE dobrem zbędnym. :)

"Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od przyjmowana czegokolwiek na wiarę.
Przyzwyczajenie do wiary jest największą przeszkodą nauki."
                                       Giordano Bruno

Data: 2009-04-11 21:31:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie Solar, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grqp6p$blv$1news.onet.pl> przy ul....

A Crosso musi się utrzymać tylko z naszego rynku.

Musi? Przecież może rozwijać skrzydła. (czy nie chce, czy nie może to już
nie mnie oceniać. Możliwości - prawne - ma)

Data: 2009-04-11 19:55:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

Crosso nie produkuje materiałów z których szyją sakwy tylko kupuje je za
granicą. Bagażniki spawa jakaś firma w Niemczech. Popatrz na kurs jewro.

Bagażniki to kupują z Tajwanu, nie Niemiec :)

Jak prowadziłem dyskusję to była mowa o Niemczech. Ale nic to. Ważne, że
bagażnik (jak na razie) działa.

Nie oszukujmy się - wprowadzili nowe ceny, bo przede wszystkim chcieli
zarobić,

Wolny rynek.

a mają dobry pretekst, zmiana kursu euro nie usprawiedliwia
aż tak drastycznej podwyżki.

Jeszcze raz: wolny rynek. Ich prawo podnieść ceny, Twoje prawo kupić
Otrlieba.

Dlaczego u Ortlieba wchodzą tańsze sakwy
niż były przed kryzysem?

Matko i córko. Przecież wahania cen walut to norma, przestań(cie!) gadać o
kryzysie.

Przecież Ortlieby też się sprowadza z
Niemiec, też za euro.

Niech się sprowadza. Ja mam Crosso i jestem zadowolony. Zajadę Crosso -
kupię Otrlieba albo Crosso, zależy od szybkości zajechania.

Data: 2009-04-11 21:12:25
Autor: Wojtek Paszkowski
Crosso - czy firma upada?
"Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:61575b97-bc3b-4e94-97d7-4d0e33b91ae0l13g2000vba.googlegroups.com...

[...]

kurs dolara (a za towar z Tajwanu płaci się zazwyczaj w dolarach, bynajmniej nie tajwańskich) wzrósł od zeszłego roku o ponad 50%. Naprawdę uważasz, że podwyżka 20% jest w tych warunkach drastyczna i nieuzasadniona?

Cen Ortliebów nie byłbym taki pewien - przymierzam się do zakupu pewnego osprzętu Made in Germany i po cenach katalogowych dystrybutora z początku roku tego już się w PL nie kupi...

pozdr

Data: 2009-04-11 13:36:32
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 11 Kwi, 21:12, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:

kurs dolara (a za towar z Tajwanu płaci się zazwyczaj w dolarach, bynajmniej
nie tajwańskich) wzrósł od zeszłego roku o ponad 50%. Naprawdę uważasz, że
podwyżka 20% jest w tych warunkach drastyczna i nieuzasadniona?

No proszę bardzo!
Chyba zapomniałeś co się działo jak dolar spadał, jak był na poziomie
2zł?
Co robiło wtedy biedne Crosso? Bo jak mnie pamięć nie myli również
podnosiło ceny! :)
Jak kupowałem bagażnik pod koniec 2006 kurs dolara wynosił ok.3,15zł i
bagażnik kosztował 60zł. Obecnie kurs dolara wynosi ok. 3,4zł i
bagażnik kosztuje 109zł. Dolar podrożał o 8%, bagażnik podrożał o 82%
- to jest ta skala :))

Niestety zachłanność nie zna granic, przez zachłanność bankierów mamy
ten kryzys, przez zachłanność takie firmy jak Crosso wykorzystują
kryzys do powiększania własnych zysków
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 11:04:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Niestety zachłanność nie zna granic, przez zachłanność bankierów mamy
ten kryzys

Jaki, kłerwa, kryzys się pytam? Przecież to jest w pełni normalna sytuacja,
że przedsiębiorstwa upadają! Błędem Związku Socjalistycznych Stanów Ameryki
(Północnej) było danie "pomocy" tym bankom, bo jak się coś dostaje za darmo
to się tego nie szanuje tak jak wypracowanego własnoręcznie.
Ergo - gdyby ZSSA zostawiły pierwszy bank na pastwę wolnego rynku to żaden
kolejny by nie upadł!

Data: 2009-04-12 02:19:40
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 12 Kwi, 11:04, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> ten kryzys

Jaki, kłerwa, kryzys się pytam? Przecież to jest w pełni normalna sytuacja,

Nie na taką skalę. Jeśli upada duża ilość przedsiębiorstw, jeśli
zwalnia się duże ilości ludzi - to się właśnie nazywa kryzysem

Błędem Związku Socjalistycznych Stanów Ameryki
(Północnej) było danie "pomocy" tym bankom, bo jak się coś dostaje za darmo
to się tego nie szanuje tak jak wypracowanego własnoręcznie.

A to jest inna sprawa, jak z kryzysem walczyć. Wielu uważa, że
pompowanie pieniędzy z podatków nie jest dobrą metodą. Ale nie
zapominaj, że bank to nie jest jakaś grupka mitycznych finansistów,
środki na swoją działalność biorą od zwykłych ludzi - i ich straty
oznaczają przede wszystkim straty zwykłych ludzi, bankierzy sa na tyle
bogaci, że kryzys ich specjalnie nie dotknie, najwyżej zamiast 2mln
zarobią 0,5mln. Ale to Ci co tym bankom zaufali stracą najwięcej - i
dlatego by ich uratować pompuje się tam rządowe pieniądze.

A nawet i teraz dochodzi do tak skandalicznych sytuacji, gdy banki
które państwo ratuje wypłacają jakieś ogromne pieniądze na odprawy -
tym zachłannym bankierom, którzy ten kryzys przez swoją rządzę zysku i
przyznawanie kredytów bez poważnych zabezpieczeń wywołali.

Ergo - gdyby ZSSA zostawiły pierwszy bank na pastwę wolnego rynku to żaden
kolejny by nie upadł!

Wydaje Ci się. To nie jeden bank był zagrożony upadkiem, bo jeden bank
nie byłby w stanie wywołać takiego efektu. To polityka finansowa
niemal całego sektora tak wyglądała.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 11:51:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:
[...]

[na początek pragnę zauważyć, że to nie jest dyskusja na tę grupę, ale
jedziemy...]
Reszty, pozwolisz, nie zacytuję. Nie obraź się, ale uważam Twoje słowa za
brednie. Zaczęło się od upadku jednego banku, który w kretyński sposób
rozdawał kredyty nawet na nowy karton dla bezdomnych. Potem reszta
finansiery uznała "ej! Skoro oni dostali to my też chcemy! Ogłaszamy
niewypłacalność!" czy coś około tego. Tak powstał kryzys.
Walka z kryzysem? Pozwolić upaść źle zarządzanym bankom!
Mój znajomy popełnił był wpis na blogu swoim, do którego odsyłam:
http://juszi.tawerna.net/2008/12/09/system-ciasta-czastkowego-cz1.html
Stąd właśnie wziął się kryzys - z kretyńskich banków.

EOT.
Michał! Bierz wolne na wtorek i przyjeżdżaj, rano uderzamy w góry, spokojne
150km.

Data: 2009-04-12 03:21:19
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 12 Kwi, 11:51, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

No to są tylko Twoje wymysły, nic innego. Czy Ty myślisz, że ludzie
zarządzający finansami w USA, pracujący w rządzie  - to są skończeni
idioci? Jeden padający bank nie wywoła nigdy takiego efektu, w
nieodpowiedzialny sposób kredytów udzielały ich dziesiątki, a kolejne
tysiące inwestowały w ich papiery wartościowe, których wartość nie
miała pokrycia, itd, utworzony został system naczyń połączonych między
setkami instytucji obracających pieniędzmi, na całym świecie.

Tak więc zanim weźmiesz się za ocenę przyczyn kryzysu finansowego - to
trochę poczytaj, a nie prezentujesz dość zabawne teorie spiskowe, bez
żadnego pokrycia w rzeczywistości

Walka z kryzysem? Pozwolić upaść źle zarządzanym bankom!
Mój znajomy popełnił był wpis na blogu swoim, do którego odsyłam:http://juszi.tawerna.net/2008/12/09/system-ciasta-czastkowego-cz1.html

W tym wpisie jest wiele racji, też mnie nie przekonują te metody
dodawania kapitału wybranym bankom, tym bardziej że efektów nie widać,
a państwo dające te środki zadłuża się coraz bardziej, powstaje w ten
sposób za dużo wirtualnych pieniędzy. Ale to się nijak ma do przyczyn
powstania kryzysu, które sa daleko bardziej skomplikowane niż to
przedstawiasz.

EOT.
Michał! Bierz wolne na wtorek i przyjeżdżaj, rano uderzamy w góry, spokojne
150km.

Niestety raczej małe szanse, trochę za dużo ostatnio mnie te pociągi
kosztują, a tak to musiałbym zasuwać w dwie strony, co się równa
jakieś 150-200zł
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 14:35:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

 Czy Ty myślisz, że ludzie
zarządzający finansami w USA, pracujący w rządzie  - to są skończeni
idioci?

Tak.

Data: 2009-04-12 06:03:17
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 12 Kwi, 14:35, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

>  Czy Ty myślisz, że ludzie
> zarządzający finansami w USA, pracujący w rządzie  - to są skończeni
> idioci?

Tak.

No stary - ale kim Ty jesteś, żeby wydawać takie opinie? Z tego co
piszesz o źródłach kryzysu, widać że pojęcie o ekonomii masz bardzo
mgliste, więc i Twoja opinia co do działań rządu i bankierów jest
równie mglista.

PS
Wysłałem Ci maila odnośnie wypadu w góry po świętach, jeśli
interesowałby Cię jakaś wersja wypadu dwudniowego - to chętnie bym się
zabrał
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 13:05:04
Autor: Jacek_P
Crosso - czy firma upada?
sp...@gmail.com> wrote:

> [...]

piszesz o źródłach kryzysu, widać że pojęcie o ekonomii masz bardzo
mgliste, więc i Twoja opinia co do działań rządu i bankierów jest

Kim on jest? Czlowiekiem, ktorego dotykaja bledne decyzje tych
'zarzadzajacych finansami w USA'. Ekonomia to jeszcze w zasadzie
pre-nauka, z mnostwem zasad empirycznych, z niewielka iloscia
wiedzy pewnej i z ogromnym ladunkiem szamanizmu politycznego.

Wiec nie ma co klekac przed ludzmi, ktorzy poprzez swoje przelozenia
polityczne funduja nam zalamania gospodarki, manipulacje kursowe
i uzdrowiencze receptury typu nawiedzonego Sachsa. Nota bene sam
Sachs przyznaje sie teraz, podobnie jak Friedman tuz przed smiercia,
ze calkowicie blednie ocenili sytuacje w krajach postkomunistycznych,
a w szczegolnosci ze forsowanie prywatyzacji przy zalamaniu systemu
prawnego doprowadzilo jedynie do grabiezy i rabunku majatku narodowego.
No i co mi teraz przyjdzie z ich kajania? Czy wyposazysz mnie albo Marka
w ekwiwalent tego, co zagarneli Kulczyk, Gudzowaty i reszta zblatowanych z nimi kolesiow styropianowych? Czy zwrocisz Boliwijczykom zrabowany
majatek, zasoby i zmarnowane lata? Czy zwrocisz to samo Argentynczykom
umoczonym przez MFW w sztywny kurs wzgledem dolara, a potem jednoczesnie
wzgledem euro i wyplukanym z wszelkich oszczednosci? Przeciez we wszystkich
tych krajach polityke finansowa kreowali chicago boys i ich nasladowcy.

Nie wmawiaj nam jakiejs ogromnej wiedzy tych guru ekonomii, bo oni sami w to nie wierza. Ida jak dzieci we mgle i tylko sadza kolejne dete oswiadczenia bez pokrycia.

A JP Morgan stabilnie zwieksza stan posiadania, he, he. Bank, ktory
sam sobie drukuje dolary. Niezle!
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-04-12 06:24:54
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
On 12 Kwi, 15:05, Jacek_P <Lato-i-U...@cyf-kr.edu.pl> wrote:
Michał Wolff napisal:

> [...]

pre-nauka, z mnostwem zasad empirycznych, z niewielka iloscia
wiedzy pewnej i z ogromnym ladunkiem szamanizmu politycznego.

Nie wylewaj tu swoich żali do ekonomistów, bo nie o tym jest mowa.
Komentowałem Marka definicję przyczyn kryzysu i jego dziecinną ocenę
światowych finansistów - i tyle, więc takie kazania możesz sobie
darować, bo nic nie wnoszą
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 16:07:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie Jacek_P, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:grsou0$nf6$1srv.cyf-kr.edu.pl> przy ul....

Kim on jest? Czlowiekiem, ktorego dotykaja bledne decyzje tych
'zarzadzajacych finansami w USA'.

A byś się zdziwił, bo mnie nie dotykają. A przynajmniej tego nie odczuwam.

Data: 2009-04-12 16:41:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Crosso - czy firma upada?
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Wysłałem Ci maila odnośnie wypadu w góry po świętach, jeśli
interesowałby Cię jakaś wersja wypadu dwudniowego - to chętnie bym się
zabrał

Hm, hm, hm. (to taki odgłos myślenia ;-) )
To co Ci odpisałem to jedno, a moje dalsze przemyślenia związane ze
studiami to druga sprawa. Odezwę się konkretnie.

Data: 2009-04-12 11:25:31
Autor: Jacek_P
Crosso - czy firma upada?
Marek 'marcus075' Karweta napisal:
Reszty, pozwolisz, nie zacytuję. Nie obraź się, ale uważam Twoje słowa za
brednie. Zaczęło się od upadku jednego banku, który w kretyński sposób
rozdawał kredyty nawet na nowy karton dla bezdomnych.

Ehm, snujesz legendy miejskie. Oba banki hipoteczne (Freddie i Fanny) nie
bylyby w stanie rozlozyc systemu, gdyby nie znacznie bardziej hazardowe
zagrania bankow inwestycyjnych. A o tym juz sie nie mowi, bo to niemedialne.
A wlasnie dopiero upadek Lehmann Brothers spowodowal implozje systemu
finansow. I zwroc uwage, ze ratuje sie system bankowy kosztem podatnikow,
ktorzy to podatnicy sa dodatkowo bici przez ten system bankowy.
Obama tak jak i Bush to emanacja wielkiego kapitalu, tyle ze Obama
przywdzial socjalizujacy ornat.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-04-12 11:18:44
Autor: Jacek_P
Crosso - czy firma upada?
Michał Wolff napisal:
[...]

A co ma do tego wylacznie dolar?
Zarobki (zrodlo GUS http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1630_PLK_HTML.htm):
- styczen 2009: 3.196,56
- srednie w 2006: 2.477,23

Wskaznik wzrostu wynagrodzen: 29%

Twoj wzrost cen zwyczajnie sledzi za wzrostem cen surowcow, energii i pracy. No i dodatkowo ryzyko kursowe. Ryzyko. Nie sam kurs.
Ciesz sie, ze ten bagaznik to jeszcze jakies surowce :) bo te ostatnio
tanieja.

A jak Crosso bedzie za drogie, to albo stanieje, albo zbankrutuja.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-04-11 13:54:58
Autor: Michał Wolff
Crosso - czy firma upada?
wrote:

Cen Ortliebów nie byłbym taki pewien - przymierzam się do zakupu pewnego
osprzętu Made in Germany i po cenach katalogowych dystrybutora z początku
roku tego już się w PL nie kupi...

Ja nie podaję cen katalogowych dystrubutora - tylko ceny detaliczne
Bikemana. Model Ortlieb City jest tańszy od Crosso Expert - to są
fakty
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-12 11:11:22
Autor: fabian
Crosso - czy firma upada?
wrote:

[...]

A może byś porównał podobne sakwy, np. Crosso Twist, one są tańsze.
A co do bagażnika, to jedyną konkurencją dla Crosso, teraz za 109 zł są bagażniki za ~300 zł. To crosso jest drogie? A może przypadkiem bagażnik Crosso jest robiony obok tego za ~300 zł?

Fabian.

Data: 2009-04-12 19:46:51
Autor: rrramos
Crosso - czy firma upada?

Użytkownik "fabian" napisał
Michał Wolff wrote:
[...]

Słusznie!
Tak naprawdę lepiej do tego porównania wyciągnąć nawet dry za 199pln, które i tak są większe niż te city o 20l (jako para), a ważą mniej. Zresztą Twisty też są wieksze niż 40-litrowe city, a ważą podobnie.
Oczywiście pozostaje kwestia jakości materiału i systemu nośnego - jasne, ale nie zmienia to faktu, że sakwy porównywalne gabarytami i funkcjonalnością (klapa, że o kieszeniach nie wspomnę) z Expertami są wciąż dużo droższe, bo żeby uzyskać taką pakowność trzeba kupić poprostu ortlieby też na przód (25l) albo wór.

Oczywiście sakwiarze, co nie potrzebują 60l przestrzeni do zapakowania, jaką oferują Experty, mogą się zdecydować na ortlieby bike-packer classic 40l z klapą i wew kieszenią za 379 pln (cena z Bikemana), nie mniej jednak nawet tych sakw nie porównywałabym z Expertami tylko z Classikami (46l) za 319pln.

Natomiast co do bagazników, to konkurencją dla Crosso jest przecież Topeak za 130 i 176 (ceny z Bikemana).

Pozdrawiam,
rrramos

Data: 2009-04-13 11:53:04
Autor: Pawel Paron
Crosso - czy firma upada?
sp...@gmail.com> wrote:

Crosso nie produkuje materiałów z których szyją sakwy tylko kupuje je za
granicą. Bagażniki spawa jakaś firma w Niemczech. Popatrz na kurs jewro.

Bagażniki to kupują z Tajwanu, nie Niemiec :)

Sprawdźcie sobie Wolff jak się zmienił kurs dolara tajwańskiego,
brazylijskiego peso, chińskiego juana, przestaniecie pitolić, że "euro
zdrożało". Staniała złotówka, względem prawie wszystkich innych walut. A
Polska spadła we wszystkich rankingach dla zagranicznych inwestorów. Ciekawe
dlaczego...

Paweł

--
Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

Data: 2009-04-13 15:10:09
Autor: T.Weigt
Crosso - czy firma upada?

[...]

No ponoc polityka i wydarzenia polityczne nie maja NIC wspolnego z gospodarka.
Tak mowil mi w luznej dyskusji facet ktory jest handlowcem u nas firmie.
Gdybym byl wlascicielem tej firmy od razu bym go zwolnil.
Nawet najlepiej rozwijajaca sie gospodarke moga polozyc na lopatki wydarzenia w rzadzie i polityce danego kraju.
Polityka wewnetrzna kraju i jego gospodarka to naczynia scisle ze soba polaczone.

Data: 2009-04-13 16:15:43
Autor: Pawel Paron
Crosso - czy firma upada?
Dnia 13.04.2009 T.Weigt <weigt@poczta.onet.pl> napisał/a:

No ponoc polityka i wydarzenia polityczne nie maja NIC wspolnego z gospodarka.
Tak mowil mi w luznej dyskusji facet ktory jest handlowcem u nas firmie.

Ten facet jest na bieżąco ze "Szkłem kontaktowym" i mówi po linii, ale
pamięć ma bardzo krótką. Jeszcze dwa lata temu polityka miała decydujący
wpływ na kursy akcji (każdy minimalny spadek na giełdzie wywoływał
szaleństwo w "dziale ekonomicznym" GW i TVN, jak to te kaczory prowadzą kraj
do upadku), sam Donaldu Tusku w 2006 ogłosił, że "stan giełdy jest
najlepszym odzwierciedleniem skuteczności władzy", nawet ceny kurczaków i
jabłek ponoć były ustalane w gabinecie premiera. Natomiast od pewnego czasu
giełda, ceny kurczaków, kursy walut, inflacja, to wszystko stało się
całkowicie niezależne od polityki. Chyba trzeba Wolffa, żeby to jakoś
sensownie wytłumaczyć :)

Paweł

--
Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

Data: 2009-04-13 16:30:10
Autor: T.Weigt
Crosso - czy firma upada?

Nie zmienia to faktu ze wrocilem z zagranicy glosowalem na PO i upierdliwie rzadam sieci nowoczesnych autostrad , stadionow gdzie bede mogl sobie podymic;-)

Po ile jablka??

Crosso - czy firma upada?