Crossówka a koła 26"

Data: 2011-10-19 00:16:49
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Crossówka a koła 26"
Pewnie jeszcze w tym sezonie nie dam rady zrobić sobie zimówki. A co by było gdybym do ramy crossowej dał koła 26"? Hamowanie tarczówkami.

Koła chciałbym zmienić na mniejsze, bo mógłbym dobrać szersze opony. Przy 28" 1,6 to maks. Czy 26" 2,1 wejdzie mi do takiej ramy? I co stanie się z środkiem suportu. Nie będzie za nisko? Nie będe ocierał pedałami o śnieg? Ktoś testował taki wynalazek?

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2011-10-19 00:29:44
Autor: mt
Crossówka a koła 26"
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
[...]

No a skąd my mamy wiedzieć jakie koła Ci wejdą do ramy i czy suport nie będzie za nisko, skoro nie wiemy co to za rama i nie znamy jej wymiarów, weź linijkę i pomierz :) A co do suportu to zawsze możesz dać krótsze korby.

--
marcin

Data: 2011-10-19 00:36:03
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Crossówka a koła 26"
[...]

Rozmiar ramy nie ma przecież nic do wielkości kół. Pisałem, że mam crossówkę, a takie rowery mają 28" koła, co też zaznaczyłem. Sama obręcz 26" wejdzie mi, pytałem jak to się będzie miało do opony 2,1, której nie mam, więc nie mam co pomierzyć.

Krótsze korby nie zawsze wiążą się z krótszymi ramionami. Mam korby 175mm i 170mm, oba modele są tak samo długie, tylko mają w innym miejscu wywiercony otwór do mocowania pedałów.

Data: 2011-10-19 02:05:53
Autor: mt
Crossówka a koła 26"
[...]

Pisałem o wymiarach ramy, czyli między innymi o rozstawie widełek przednich i tylnych. Skąd mamy wiedzieć jakie twoja rama ma te parametry, przecież nie ma jednego standardu dla ram "crosowych". O co do mierzenia, to naprawdę nie potrafisz zmierzyć linijka rozstawu widełek w odległości połowy średnicy opony 26 cali? Nie musisz jej fizycznie posiadać.

Krótsze korby nie zawsze wiążą się z krótszymi ramionami. Mam korby 175mm i 170mm, oba modele są tak samo długie, tylko mają w innym miejscu wywiercony otwór do mocowania pedałów.

Podobnie jak wyżej, policz sobie wysokość na jakiej będzie środek suportu i dobierz ewentualnie korby o odpowiedniej długości. Naprawdę nie rozumiem w czym widzisz problem.

--
marcin

Data: 2011-10-19 04:46:25
Autor: Paweł Wójcik
Crossówka a koła 26"
On 19 Paź, 00:16, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
Pewnie jeszcze w tym sezonie nie dam rady zrobić sobie zimówki. A co by było
gdybym do ramy crossowej dał koła 26"? Hamowanie tarczówkami.

Tak właściwie do jakiego rodzaju jazdy chcesz używać tej zimówki?
Jazda terenowa? Tylko po ścieżkach (chociaż zimą to na jedno
wychodzi:P)? Normalne dojazdy? Kurierka? Bo może niepotrzebnie
kombinujesz i da radę zaproponować jakieś prostsze rozwiązanie.

Data: 2011-10-19 20:19:53
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Crossówka a koła 26"
[...]

Przjeżdziłem już 4 pełne zimy. Pierwszej miałem starego górala z oponami 2,25. Spisywały się świetnie. potem zakupiłem Crossówkę i tam mam maks 1,6 oponę. Szersza nie wejdzie, rozstaw ramy plus błotniki uniemozliwija taki zabieg. Na szczęście w pracy będę miał mozliwość wsadzić koła 26" 2.0 to zobacze jak to będzie wyglądać. W komórce kurza mi się właśnie obręcze 26" Alexrims G2000 stąd ten dziwny pomysł, by zrobić sobie takie koła na zimę.

P.S - Nie twierdzę, że na szosowych oponach nie da się przejeździć zimy. Dobrze toto na pewno tnie śnieg. Sam przejeździłem 3 zimy na oponach 1,5. Chciałbym jednak się czuć bezpieczniej i nie pchać roweru przez zaspy. zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak będę miał gotowy projekt, to na pewno wrzucę jakieś fotki.

Data: 2011-10-20 04:14:47
Autor: Paweł Wójcik
Crossówka a koła 26"
On 19 Paź, 20:19, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:

Przjeżdziłem już 4 pełne zimy. Pierwszej miałem starego górala z oponami
2,25. Spisywały się świetnie. potem zakupiłem Crossówkę i tam mam maks 1,6
oponę.
Ja z kolei pocinam uszosowionym góralem. Do zeszłej zimy (która
"nieco" mnie przerosła) zakładałem na śnieg i lód oponę terenową.
Zeszłej natomiast, gdy doszedłem do wniosku, że nie bawi mnie
pokonywanie 1/3 drogi z buta, pchając rower, ze starego półslicka
zmajstrowałem oponkę z kolcami (kolce po bokach, w taki sposób, że
przy normalnym napompowaniu prawie nie dotykały asfaltu)... i sam się
zdziwiłem efektem. Zwłaszcza po spuszczeniu odrobiny powietrza.
Tylko nie powiem jaka jest szerokość tego półsllicka z kolcami, bo nie
mam go pod ręką. W każdym razie bez kolców raczej średnio nadawał się
na warunki zimowe.

P.S - Nie twierdzę, że na szosowych oponach nie da się przejeździć zimy.
Dać się da, ale przyznam z niejakim zawstydzeniem;), że akurat ja nie
bardzo potrafiłem.

Data: 2011-10-19 07:57:58
Autor: MadMan
Crossówka a koła 26"
Dnia Wed, 19 Oct 2011 00:16:49 +0200, Kuba "inimicus" Stasiak
napisał(a):

KoÂła chciaÂłbym zmieniĂŚ na mniejsze, bo mĂłgÂłbym dobraĂŚ szersze opony. Przy 28" 1,6 to maks

Patrzyłeś czy opony 29" nie wejdą? Bo może wystarczy opony na takie
zmienić :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-10-19 11:17:10
Autor: Ryszard Mikke
Crossówka a koła 26
napisał(a):

> KoÂła chciaÂłbym zmieniĂŚ na mniejsze, bo mĂłgÂłbym dobraĂŚ szersze opony. Pr
zy > 28" 1,6 to maks

Patrzyłeś czy opony 29" nie wejdą? Bo może wystarczy opony na takie
zmienić :)

Jak mu wchodzi 1.6 max, to znaczy, ze wchodzi 1.6 max. Nazwa handlowa (29")
raczej nic tu nie zmieni.

Dobrze kombinuje, mniejsza obrecz powinna dac mozliwosc wsadzenia szerszej
opony, ale rewelacji bym sie nie spodziewal. Bez zmierzenia moge tylko
zgadywac, wiec zgaduje, ze gora 1.75" wejdzie...

Jak w DC, to sluze kolkami z oponami 1.9" i 1.75" na probe. W weekend.

--
rmikke

--
rmikke

Data: 2011-10-19 13:32:31
Autor: Wojtek Sobociński
Crossówka a koła 26"
Kuba \inimicus\ Stasiak wrote:

[...]

Jak dla mnie to ten rower będzie wyglądał jak jamnik ;). Ja mam akurat
odwrotnie zrobiony sprzęt - do ramy mtb wsadziłem koła 28" i zrobiłem
cieniarkę. Co do tarczówek to podzielę się spostrzeżeniem. Rower złożyłem kiedy
jeszcze kurierzyłem i postanowiłem założyć tarcze żeby oszczędzać
obręcze. Akurat wpadł mi taki widelec, że zrezygnowałem z tarczy z
przodu i okazało się to najszczęśliwszym zrządzeniem losu. Otóż okazuje
się, że na ulicach pełno jest syfu gubionego przez samochody (smar,
olej, pył ze ścieranych klocków, opon, itd.), który w trakcie ulewnego
deszczu zmywany jest z asfaltu i leci spod kół na rower. Efekt? W każdy
deszczowy dzień, po jakimś czasie (1-2 godz.) hamulec przestawał
działać. Całkowicie! Gdyby nie v-b z przodu w ogóle nie dałoby się
jeździć w deszczu... Tak więc po każdym deszczowym dniu w pracy
przecierałem klocki papierem i odtłuszczałem tarczę acetonem .
Dlaczego potrzebujesz aż takich szerokich opon? Ja wszystkie zimy w
kurierce przejeździłem na 23C, zresztą wątków o zimowych oponach już
było sporo...

--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-10-21 18:54:11
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Crossówka a koła 26"
Po teście. Okazuje się, że może to hulać. Na zdjęciu opony 2,1, myślę, żę 2.25 by również weszło. Tak więc na zimę składam koła na 26".

http://inimicus.pl/obrazy/fora/26'_kola_w_28'_ramie.jpg

Data: 2011-10-21 21:43:52
Autor: Wojtek Sobociński
Crossówka a koła 26"
Kuba \inimicus\ Stasiak wrote:

http://inimicus.pl/obrazy/fora/26'_kola_w_28'_ramie.jpg

I na jednym hamplu całą zimę?

Data: 2011-10-21 22:39:22
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Crossówka a koła 26"
http://inimicus.pl/obrazy/fora/26'_kola_w_28'_ramie.jpg

I na jednym hamplu całą zimę?

Są jeszcze nogi. Bardzo dobrze hamuje się o nawierzchnie. A tak na poważnie, to mam piastę nexus 7 z torpedo i chciałbym to pożenić z tymi hakami pionowymi. Dlatego w innym wątku męcze temat napinaczy i kompatybilności.

Crossówka a koła 26"