Crosspost - czy to nie podchodzi pod dyskryminację pod kątem płci?

Data: 2013-07-28 10:43:55
Autor: Yakhub
Crosspost - czy to nie podchodzi pod dyskryminację pod kątem płci?
W liście datowanym 27 lipca 2013 (23:39:23) napisano:

No ale przez to przed chwilą się wkurwiłem. Otóż na stronie blogów Gazety
Wyborczej został ogłoszony konkurs dla - ni mniej, ni więcej - blogujących
matek. Ja pod Matkę Polkę ni chuja podciągnąć się nie dam. (chyba że ogolę
jajka i upchnę siusiaka między gdzieś między nogami; cycki już mam, tyle że
nie mleczne) i czuję się, kurwa, dyskryminowany i urażony. Do tego w regulaminie (http://www.edziecko.pl/nakrecone_matki/1,132868,14096859,Regulamin_konkursu__Nakrecone_matki____Regulamin__.html)
"stoi" coś takiego:

"2. Uczestnikami Konkursu mogą być kobiety spodziewające się dziecka oraz
matki, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz zamieszkałe na
stałe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które spełnią warunki określone w Regulaminie."

Co  prawda  pytanie  było  o co innego, ale myślę, że odpowiedź fajnie
pasuje:
/..../
uprzejmie  informuję,  iż  preferencje  w  przyjmowaniu kobiet mają tu
charakter  działania  wyrównawczego  (tzw.  dyskryminacja  pozytywna),
które   zgodnie   z  prawem  nie  stanowi  naruszenia  zasady  równego
traktowania.
/.../
Działania   wyrównawcze  (dyskryminacja  pozytywna)  stanowią  element
szeregu aktów prawnych, między innmi /.../.
W  ww. aktach prawnych stwierdza się, iż nie stanowi naruszenia zasady
równego   traktowania   podejmowanie  działań  służących  zapobieganiu
nierównemu  traktowaniu,  lub  wyrównywaniu niedogodności związanych z
nierównym traktowaniem, między innymi ze względu na płeć.

Z poważaniem
Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania
Elżbieta Radziszewska

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Crosspost - czy to nie podchodzi pod dyskryminację pod kątem płci?