Cube ltd - opinie

Data: 2009-09-01 16:00:51
Autor: Piotrek
Cube ltd - opinie
Witam.
Przymierzam sie na zmiane roweru, najbardziej interesuje mnie jakis rowerek CUBE. Co sadzicie o tej firmie? Jak z osprzetem i jak rama?
Dokladnie mysle o tym modelu: http://allegro.pl/item726651596.html

Pozdrawiam!

Data: 2009-09-01 07:54:03
Autor: Zip
Cube ltd - opinie
On 1 Wrz, 16:00, "Piotrek" <a...@bbb.pl> wrote:
[...]

Firma...fajna. Bardzo podobaj± mi się malowania ram i wygl±d końcowy
rowerów CUBE ale s± drogie. Nie warto przepłacać za firme osprzęt w
tym rowerze za tak± cenę wcale nie jest atrakcyjny. Korba bez
rewelacji tak samo kaseta i piasty.

Je¶li chodzi o cane/jako¶ć osprzętu najlepiej wypada chyba polski
KROSS seria LEVEL np A8

http://www.allegro.pl/item720260127_szok_tylko_u_nas_kross_level_a8_extra_warto.html

Naprawde dobry sprzęt w tej cenie.

Lepsze niż Cube na pewno ma: amortyzator, przerzutke przednia (tylnia
identyczna jak CUBE), korbe, manetki prawdopodobnie hamulce (nie
orientuje się w hierarchii HAYES-a).

Pozdrawiam

Data: 2009-09-01 13:17:25
Autor: jakuboff
Cube ltd - opinie
Piotrek wrote:
Dokladnie mysle o tym modelu: http://allegro.pl/item726651596.html

Czy takie prowadzenie przewodu przedniego hamulca jest normalne?

Data: 2009-09-01 10:59:48
Autor: Zip
Cube ltd - opinie
On 1 Wrz, 19:17, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote:
Piotrek wrote:
> Dokladnie mysle o tym modelu:http://allegro.pl/item726651596.html

Czy takie prowadzenie przewodu przedniego hamulca jest normalne?

Oczywi¶cie że nie. Widocznie kto¶ nie skracał przewodu po założeniu
hamulca ale skoro to tylko do zdjęcia to nie s±dze aby kto¶ ucierpiał
z tego powodu ;) Za to wygl±da to nieatrakcyjnie i mogli skrócić w
Photoshopie ;)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-01 20:21:23
Autor: Wooyek
Cube ltd - opinie
Przymierzam sie na zmiane roweru, najbardziej interesuje mnie jakis
rowerek CUBE. Co sadzicie o tej firmie? Jak z osprzetem i jak rama?

Firma ok, choć tańsze rowery (do 2-3 kzł) s± do¶ć drogie, jak na to co oferuj±. Im droższe, tym bardziej opłacalne ;)

Co do ram, to:
- jako¶ć jest różna - zdarzały się egzemplarze Ľle pomalowane, z odpadaj±cym lakierem i ogólnie brzydkie. Inne z kolei wygl±daj± super. Lepiej się upewnić, jaki akurat się chce kupić;
- geometria - nazywa się "Race-co¶tam", ale tak nie jest - zdecydowanie bardziej sprzyja spokojniejszej jeĽdzie (rekreacja, góry), głownie ze względu na dług± główkę ramy (więc trochę można to załagodzić wywalaj±c podkładki i obracaj±c mostek).

Dokladnie mysle o tym modelu: http://allegro.pl/item726651596.html

Moim zdaniem spoko. Słabe punkty to amortyzator i korba, czyli czę¶ci do¶ć drogie w wymianie - w tej cenie można już oczekiwać czego¶ więcej (np. we wspomnianym Levelu, który z kolei ma geometrię race-jak-najbardziej). IMHO warto dopłacić do LTD Pro z Tor± i dwuczę¶ciow± korb±:
http://allegro.pl/item727566866.html (przy okazji lepsze opony i kokpit Eastona)

Ew. kupić LTD i od razu sobie te czę¶ci wymienić - np. na Rebę i SLX. Ale to głównie w przypadku, jak jeste¶ zdecydowany, że chcesz Cube'a...

Data: 2009-09-02 13:29:43
Autor: dziki
Cube ltd - opinie
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7jon8$ik$1inews.gazeta.pl...

[...]

ready for race. Geometria jest bardzo fajna. Na pewno mi sie podoba bardziej niz w zaskarze, na ktorym mialem nieprzyjemnosc jezdzic w tym sezonie. Poza tym to chyba w wiekszosci kwestia przyzwyczajenia i stylu jazdy. Ja mam rame 20", 186cm wzrostu; mostek 120mm odwrocony wcs i scigalem sie na tym przez pare sezonow, w niedziele startowalem na nim z powodzeniem w Krakowie takze jest gitara. Minus to taki, ze rama peka w okolicy zacisku podsiodlowego. Koledze inny Cube tez tak peka. No ale te nasze dobrych pare lat juz maja takze moze sie juz poprawili w tej kwestii.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-02 16:31:42
Autor: Piotrek
Cube ltd - opinie
Chyba sie troszke ogranicze co do roweru, z powodow finansowych.

Ew natrafilem na taka kone http://www.skiteam.pl/rower/kona/cinder-cone/

Amortyzator zly chyba nie jest, wkoncu to nastepca serii JUDY, a mam JUDY J2 w starszej meridce i chodzi bez zarzutow.

Or, http://www.skiteam.pl/rower/cube/Attention/ taki cube, ale wtedy bym przelozyl rock shoxa ze starego roweru, bo jakos nie trawie santourow. Duzo bardziej podoba mi sie praca owego RSa

Data: 2009-09-02 08:04:45
Autor: Zip
Cube ltd - opinie
On 2 Wrz, 16:31, "Piotrek" <a...@bbb.pl> wrote:
[...]

Ten cube moze jeszcze być, Kona to raczej kiepski zakup.
Wywnioskowałem z tego co sobie proponujesz że bardziej idziesz na
wygl±d niż na to żeby rower miał dobry osprzęt w tej cenie. Ale rób
jak chcesz. Ja znow proponuje krossa tym razem LEVEL A6:
http://allegro.pl/item728188953_letnia_wyprzedaz_kross_level_a6_super_promocja.html

Lepsze niż Cube: amortyzator, korby, manetki.

Hamulce s± V-brake ale wysoki model.

Nie to że mam jak±¶ kase za każdego sprzedanego Krossa na ¶wiecie :D
ale daj± naprawde dobry osprzet i sensowne widelce w modelach za około
2-3kzł. Sam ostatnio przesiadłem się z widelca DART3 na co¶ lepszego
(powietrznego) i różnica jest naprawdę odczuwalna.

Może kup Krossa, i za różnice kasy pomaluj rame na biało to ładnie
wygl±da i jest teraz tredy ;) Proszkowe malowanie koszt z 50zł a rama
jest jak fabrycznie malowana.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 19:40:04
Autor: Piotrek
Cube ltd - opinie
W cube w tej cenie co jest kona, mam przerzutki xt, a w konie zwykle deore.

A rama moze byc i rozowa, zreszta biala, czy czarna, czy fioletowa, co mi za roznica? :)

Data: 2009-09-02 20:01:14
Autor: Wooyek
Cube ltd - opinie
W cube w tej cenie co jest kona, mam przerzutki xt, a w konie zwykle
deore.

Hehe, standardowa zagrywka marketingowa niezmiennie działa - dać tyln± przerzutkę o 2 klasy wyższ± od całej reszty napędu i już rower ma "super przerzutki" :P

W Konie z tyłu jest SLX (a nie Deore), w Cube XT - i to jedyna różnica, bo przednie przerzutki i manetki to w obu rowerach "zwykłe deore".

Ale jak bardziej Cię jaraj± napisy na tylnej przerzutce, niż cała reszta (przede wszystkim geometria i jako¶ć jazdy), to czemu nie kupisz wspomnianego już nie raz Krossa?

Data: 2009-09-02 21:42:17
Autor: Piotrek
Cube ltd - opinie
na cube, ani na krossie nie jezdzilem, wiec nie wiem jak jakosc jazdy. Wybiore sie niebawem do ski teamu i zobacze jak wrazenia ;)

hmm... a jest jakas wieksza roznica miedzy xt a slx?

Data: 2009-09-02 22:06:49
Autor: Wooyek
Cube ltd - opinie
hmm... a jest jakas wieksza roznica miedzy xt a slx?

Nie.

Data: 2009-09-03 00:11:25
Autor: Zip
Cube ltd - opinie

--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com //www.wooyek.pl//

Oczywi¶cie to zależy od tego co kto rozumie przez większa :) Ogółem
SLX to chyba ekonomiczna wersja XT więc skorzystali z takiej samej
konstrukcji/wymiarów tylko zrobili to dosyć tanimi kosztami. Zamiast
ładnie wyciętego aluminiowego wózka mamy wybity na prasie wózek. Do
tego jeszcze troche sam korpus jest troche niedbale wykonany w jednym
miejscu raczej estetyczna kwestia i łożyskowanie jednego kółeczka jest
maszynowe w XT a w SLX-ie oba s± chyba na ceramice.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-03 07:54:18
Autor: Jan Srzednicki
Cube ltd - opinie
On 2009-09-03, Zip wrote:
On 2 Wrz, 22:06, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> hmm... a jest jakas wieksza roznica miedzy xt a slx?

Nie.

Oczywiście to zależy od tego co kto rozumie przez większa :) Ogółem
[...]
maszynowe w XT a w SLX-ie oba sÄ… chyba na ceramice.

A jak z uszczelnieniem? Jak dla mnie to podstawowa zauwaĹĽalna przewaga
XT nad Deore. Kółeczka XT mają takie gumowe kołnierzyki, które znacząc
poprawiają szczelność. SLX też ma?

Data: 2009-09-03 12:25:12
Autor: Wooyek
Cube ltd - opinie

> [...]

A jak z uszczelnieniem? Jak dla mnie to podstawowa zauwaĹĽalna przewaga
XT nad Deore. Kółeczka XT mają takie gumowe kołnierzyki, które znacząc

Nie, system kółeczek z SLX jest standardowy:
http://www.wiggle.co.uk/images/shimano-slx-rdm662gs-zoom.jpg

Nie twierdzę, że SLX i XT są identyczne i tak samo dobre, ale jeśli to ma być "większa różnica" decydująca o zdecydowanej przewadze XT, to ja wysiadam :)

Data: 2009-09-03 10:39:56
Autor: Jan Srzednicki
Cube ltd - opinie
On 2009-09-03, Wooyek wrote:

> [...]

Nie twierdzę, że SLX i XT są identyczne i tak samo dobre, ale jeśli to ma być "większa różnica" decydująca o zdecydowanej przewadze XT, to ja wysiadam :)

No, nie napisałem, że to ta decydująca różnica. Z drugiej strony, jest
na pewno zauważalna - a czy, abstrahując od wagi, jest zauważalna różnica w
wytrzymałości czy precyzji, to nie wiem. Zauważ jednak, że różnica w
cenie między XT a SLX nie jest dramatyczna i w miarę uzasadnia samą
mniejszą wagę i lepsze kółeczka.

Między XT a XTR jest znacznie większa przepaść cenowa, a też cudawianków
zapewne nie ma.

Data: 2009-09-02 16:49:02
Autor: Wooyek
Cube ltd - opinie
Ew natrafilem na taka kone
http://www.skiteam.pl/rower/kona/cinder-cone/
Amortyzator zly chyba nie jest, wkoncu to nastepca serii JUDY, a mam
JUDY J2 w starszej meridce i chodzi bez zarzutow.

"Następca" to mocne słowo - zmienił się tylko kształt dolnych goleni ;)

Je¶li chodzi o pracę, to na tle niskobudżetowj konkurencji faktycznie wypada całkiem sensownie. Wad± jest natomiast bardzo mała sztywno¶ć boczna, a przy tym spora masa. Jak Ci to nie przeszkadza, to faktycznie Dart styknie.

A co do konkretnego wyboru (Kona/Cube), to głównie kwestia gustu - Kona jest kanadyjska, Cube niemiecki. I nie chodzi mi tu tylko o lokalizację siedziby firmy - znajduje to odbicie w charakterze tych rowerów. Kona jest bardziej prosta(cka) i wyluzowana.

Poczytaj sobie też recenzje na www.bikeradar.com - o ile pamiętam, publikowali testy tych rowerów (a jak nie, to przynajmniej na tych samych ramach).

Cube ltd - opinie