Cudzoziemcy w polskiej ekstraklasie - pytanie naiwniaka

Data: 2010-09-02 23:14:36
Autor: wauekWYTNIJTO
Cudzoziemcy w polskiej ekstraklasie - pytanie naiwniaka
Witam
To mój pierwszy post na grupie, zazwyczaj ograniczałem się wyłącznie do jej czytania, ale coś we mnie pękło obserwując pewne zjawisko w naszej ekstraklasie. Być może jestem naiwny, może nie mam wiedzy, ale jeśli tak jest to proszę o odpowiedzi, które naprowadzą mnie na właściwe tory.
Od dawna oglądam naszą ekstraklasę. Oprócz tego cenię sobie ligę angielską, którą również namiętnie oglądam. I mimo że różnica jest totalna to jednak uwielbiam tą naszą kopaninę; serce mi zabrania nieoglądania naszej ekstraklasy. Niemniej jednak jest wielu piłkarzy, którzy umieją grać w piłkę i to na niezłym poziomie, po prostu mają umiętności. Chciałbym podkreślić, że chodzi mi o piłkarzy z polskim obywatelstwem.
Chcę przejść do klu mojej wypowiedzi. Zastanawia mnie jedno: czy polskie kluby z ekstraklasy wysyłają swoich skautów do oglądania meczów 1,2 albo nawet 3 ligii? Dlaczego w naszej lidze sprowadzany jest totalny szrot z zagranicy? Przepraszam, może częściowo szrot, ale też po prostu byle co. Aktualnie moim zdaniem obok Vrdoljaka, Diaza i Deleu po prostu u nas grają cudzoziemcy którzy są po prostu tragiczni. Najlepszym dla mnie aktualnym przykładem jest Tchibamba, który moim zdaniem nie nadaje się absolutnie do gry w ekstraklasie a i podejrzewam że w 1 lidze miałby kłopot, że nie wspomnę o ligach zachodnich. A taki człowiek, który kompletnie nie umie się ustawiać i któremu po prostu brak inteligencji na boisku gra u cholernego mistrza Polski ubiegłego sezonu !!! Do Śląska Wrocław ściągnięto z MKS Kluczbork Waldemara Sobotę, który moim zdaniem naprawdę gra świetnie (ok, w ostatnim meczu z Lechią zgasł jak świeczka, ale Kafarski po prostu uśmiercił skrzydła Tarasiewiczowi). Nie wierzę, żeby go do Wrocławia (i innych klubów chętnych na jego usługi) wzięli po obejrzeniu jego wyczynów na youtube. W Pogonii Szczecin gra chłopak Piotr Petasz, który moim zdaniem absolutnie się nadaje do ekstraklasy. Czy to tak trudno przez pół sezonu chociażby rozesłać pięciu sześciu skautów do obserwacji chłopaków z niższych lig i spokojnie notować ich słabe i złe strony? Jak znaleziono Lewandowskiego ? W meczu z GKS Bełchatów gola dla Ruchu Chorzów strzela koleś, który został wyciągnięty chyba z zespołu, który gra o ile się nie mylę w 2 lidze (proszę o poprawkę jeśli się mylę). Dlaczego skauci największych klubów ekstraklasy jeżdżą do Ameryki Płd., Afryki itd. ? na co oni liczą? Że przywiozą tutaj talent na miarę Didiera Drogby czy Javiera Mascherano? Te kontynenty są pokryte siatkami skautingowymi największych firm europejskich i wygarnięcie stamtąd chociażby namiastki takiego talentu graniczy z cudem.
Zatem ja mam pytanie: jak wygląda skauting polskich zespołów z ekstraklasy jeśli chodzi o obserwację naszej rodzimej ligii nr 1, 2, 3. Bo mam wrażenie, że w Polsce skauting jest kompletnie wypaczony i nastawiony na wpychanie do zespołów przeciętniaków i szrotu z zagranicy za wielkie pieniądze, a przysłowiowy Jasiu z talentem w 2 lidze może sobie biegać do usranej śmierci bo i tak nigdy nie będzie się mógł rozwinąć. Oczywiście pomińmy tu kwestie systemu szkolenia bo nawet La Masia nie pomoże, jeśli Jasiu zamiast kopać piłkę w czołowym zespole ekstraklasy będzie ze swoim szkoleniem po La Masi kopał wiecznie piłkę gdzieś pod lasem.

Data: 2010-09-03 09:02:56
Autor: yamma
Użytkownik wrote:

[...]

Tshibamba kosztował 300 tys. euro, Sobiech 1 mln euro. Teraz sobie odpowiedz na pytanie czy Sobiech jest 3 razy lepszy od Tshibamby? Nie. Więc piłkarze z zagranicy są stosunkowo tansi od piłkarzy polskich. Po drugie, układy pomiędzy działaczami a menadżerami w polskich klubach już od dawna podpadają pod patologię. Menadżerowie w wielu przypadkach pełnią rolę nieformalnych skautów i często zatrudnienie takiego ogórka jest formą wynagrodzenia dla takiego menadżera. Dla mnie ewidentną patologią była działalność Trzeciaka a obecnie to co się dzieje w Wiśle.

zagranicy za wielkie pieniądze, a przysłowiowy Jasiu z talentem w 2
lidze może sobie biegać do usranej śmierci bo i tak nigdy nie będzie
się mógł rozwinąć.

Skoro na zachodzie skauting jest lepiej rozwinięty to ten Jasiu już powinien być obserwowany przez zachodnich skautów.
yamma

Data: 2010-09-03 12:24:56
Autor: lhm
yamma pisze:

Tshibamba kosztował 300 tys. euro, Sobiech 1 mln euro. Teraz sobie odpowiedz na pytanie czy Sobiech jest 3 razy lepszy od Tshibamby? Nie.

Oczywiscie, ze jest lepszy - strzela gole. Tshibamba pokazal jak dotad
tyle samo co Mezenga czyli nic...

Skoro na zachodzie skauting jest lepiej rozwinięty to ten Jasiu już powinien być obserwowany przez zachodnich skautów.

Chyba niekoniecznie... przedpiscy chodzilo o to ze zachodnie kluby maja gdzies nasze nizsze ligi a przeszukuja Afryke i Ameryke Pd.
"Te kontynenty są pokryte siatkami skautingowymi
największych firm europejskich i wygarnięcie stamtąd chociażby namiastki
takiego talentu graniczy z cudem"

Pozdrawiam,
Darek

Data: 2010-09-03 12:41:54
Autor: yamma
lhm wrote:
yamma pisze:

[...]

No to sobie porównaj Rudnevsa, który kosztował 400 tys. euro.

[...]

Nie wiem czy mają gdzieś, ale był już taki czas gdy trochę te nasze niższe ligi penetrowały. Nawet kilku młodych piłkarzy wówczas wyjechało, żaden nie zrobił kariery. Widać doszli do wniosku, że nie opłaca się skórka za wyprawkę.

"Te kontynenty są pokryte siatkami skautingowymi
największych firm europejskich i wygarnięcie stamtąd chociażby
namiastki takiego talentu graniczy z cudem"

Bo dla tamtych ludzi piłka to czasami jedyny sposób na walkę z biedą. Od małego dziecka są mocno motywowani przez rodziców i uczeni ciężkiej pracy na treningach.
yamma

Data: 2010-09-03 16:53:08
Autor: AJK
03-09-2010  o godz. 12:41 yamma napisał(a):

[...]

Zaraz, zaraz -  dowodem na to, że Sobiech jest/nie jest lepszy od
Tshibamby, ma być Rudnievs? Karkołomne.

--
AJK (dowodem na to, że dąb jest twardszy od lipy jest modrzew. Modrzew.
The Larch. The Larch. And now for something completly different...)

Data: 2010-09-03 20:59:14
Autor: yamma
AJK wrote:
[...]

To miał być dowód na to, że piłkarze zagraniczni są stosunkowo tansi od polskich.
yamma

Data: 2010-09-03 23:48:41
Autor: AJK
03-09-2010  o godz. 20:59 yamma napisał:

[...]

Yhy... "Teraz sobie odpowiedz, czy Sobiech jest trzy razy lepszy od
Tshibamby"
Więc "lepszy" czy "stosunkowo tańszy"? A jeśli wnioski wyciągamy z dowolnie dobranych jednostkowych przypadków,
to stawiam Vrdoljaka przeciw Kaźmierczakowi i właśnie udowodniliśmy tezę
wprost przeciwną.
Precyzji. Odrobinę.

--
AJK

Data: 2010-09-04 08:21:47
Autor: CGC
Dnia Fri, 3 Sep 2010 20:59:14 +0200, yamma napisał(a):

[...]

Dowód? Wnioskowanie z jakże reprezentatywnej próby składającej się z dwóch
osób? Przy takiej ilości grajków, jakich obejmuje ekstraklasa, jedyne
sensowne wnioskowanie byłoby z całej populacji. Trzeba też przyjąć jakąś
sensowną metrykę. Albo skorzystać z jakiejś istniejącej, np. ta z wygraj
ligę jest niczego sobie (w sensie, że mogłaby się nadać do takiej właśnie
oceny). Możesz np. w przerwie zimowej zerżnąć stamtąd punktację, skopiować
do excela i porobić analizy tegu typu. Ale nawet wtedy to nie będzie żaden dowód, chyba że złagodzisz twierdzenie. --
CGC

Data: 2010-09-04 09:50:05
Autor: yamma
CGC wrote:

Dowód? Wnioskowanie z jakże reprezentatywnej próby składającej się z
dwóch osób? Przy takiej ilości grajków, jakich obejmuje ekstraklasa,
jedyne sensowne wnioskowanie byłoby z całej populacji.

Kiedyś, jeszcze za czasów Beenhakkera został rozegrany towarzyski mecz pomiędzy kadrą składającą się z naszych ligowców z zagranicy a polskimi ligowcami. Przewaga tych pierwszych była bezdyskusyjna przez pełne 90 minut. Różnicę było widać gołym okiem.
yamma

Data: 2010-09-04 09:15:06
Autor: Marek W.
yamma <yamma@wp.pl> napisał(a):
CGC wrote:

> [...]

Kiedyś, jeszcze za czasów Beenhakkera został rozegrany towarzyski mecz pomiędzy kadrą składającą się z naszych ligowców z zagranicy a polskimi ligowcami. Przewaga tych pierwszych była bezdyskusyjna przez pełne 90

I to ma świadczyć o czym? Że są tańsi czy droższy, bo już się pogubiłem. Raz porównujesz koszty zakupu zawodnika zagranicznego i polskiego teraz porównujesz ich umiejętności. Trudno się połapać.

Data: 2010-09-04 11:21:22
Autor: yamma
Marek W. wrote:
yamma <yamma@wp.pl> napisał(a):

CGC wrote:

[...]

Teza jest prosta: piłkarz z zagranicy za 400 tys. euro prezentuje wyższe umiejętności od polskiego piłkarza za 400 tys. euro. To oznacza, że aby kupić polskiego piłkarza o takich samych umiejętnościach to albo trzeba zapłacić więcej albo takich piłkarzy po prostu nie ma. Czego jeszcze nie rozumiesz?
yamma

Data: 2010-09-05 17:15:05
Autor: Marek W.
yamma <yamma@wp.pl> napisał(a):
Marek W. wrote:

> [...]

Teza jest prosta: piłkarz z zagranicy za 400 tys. euro prezentuje wyższe umiejętności od polskiego piłkarza za 400 tys. euro. To oznacza, że aby kupić polskiego piłkarza o takich samych umiejętnościach to albo trzeba zapłacić więcej albo takich piłkarzy po prostu nie ma. Czego jeszcze nie rozumiesz?
Rozumiem. Rozumiem, że policzyłeś sumę wartości rynkowych piłkarzy polskich i zagranicznych z tego przywoływanego przez siebie meczu i wyszły Ci wartości bardzo zbliżone. I na tej podstawie snujesz swoje dalsze przypuszczenia.

Data: 2010-09-05 20:36:42
Autor: Danpe
Cudzoziemcy w polskiej ekstraklasie - pytanie naiwniaka
On Sun, 5 Sep 2010 17:15:05 +0000 (UTC), "Marek W."
<marekwyso@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

w tym meczu gralo 11 najlepszych obcokrajowcow i 11 najlepszych
Polakow w naszej lidze.
Jesli obcokrajowcy byli drozsi to ok, ale jesli kosztowal ityle samo
to tym wiekszy wstyd dla naszych kopaczy.
Tak czy siak ten mecz udowodnil, ze w naszej lidze jest troche dobrych
graczy spoza Polski na ktorych warto stawiac.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-09-05 18:41:51
Autor: Marek W.
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Tak czy siak ten mecz udowodnil, ze w naszej lidze jest troche dobrych
graczy spoza Polski na ktorych warto stawiac.

No i właśnie w tym "jeśli" cały problem.

Data: 2010-09-03 17:01:13
Autor: Cavallino
Użytkownik "lhm" <lhm@acn.waw.pl> napisał w wiadomości news:i5qido$p5e$1cougar.axelspringer.pl...
yamma pisze:

[...]

Nieprawda.
Pokazał się całkiem przyzwoicie w rundzie wiosennej w Arce.
Był jednym z tych, którzy bardziej się przyczynili do majstra Lecha niż niejedn zawodnik grający wtedy w Lechu.

Data: 2010-09-03 14:38:54
Autor: 2wroc
Cudzoziemcy w polskiej ekstraklasie - pytanie naiwniaka
zawodnik klasowy zaczyna sie od 5 mln Euro...reszta to biegacze za chlebem;)
pzdr
2wroc

Data: 2010-09-03 17:51:42
Autor: Fidelio
[...]

Śląsk bardzo ściśle współpracuje z MKS Kluczbork, tak tłumaczył transfer Soboty jakiś ważniak ze Śląska.

Cudzoziemcy w polskiej ekstraklasie - pytanie naiwniaka