Cudzoziemiec czy swój...

Data: 2012-02-06 18:57:31
Autor: jerzy.n
Cudzoziemiec czy swój...
Takie pytanie mam do znawców, czy Niemiec lub inny obywatel Unii w Polsce będzie cudzoziemcem czy swojakiem .Mi sie wydaje ze każdy obcokrajowiec w Polsce zawsze będzie cudzoziemcem, ma ktoś inne zdanie ?
Pzdr.

Data: 2012-02-06 20:12:18
Autor: Robert Tomasik
Cudzoziemiec czy swój...
Użytkownik "jerzy.n" <barnim-1@gmail.com> napisał w wiadomości news:4f30148f$0$26694$65785112news.neostrada.pl...
Takie pytanie mam do znawców, czy Niemiec lub inny obywatel Unii w Polsce będzie cudzoziemcem czy swojakiem .Mi sie wydaje ze każdy obcokrajowiec w Polsce zawsze będzie cudzoziemcem, ma ktoś inne zdanie ?

Ja mam. To leży w rozumieniu jakich przepisów. Nie można a go przykłądowo deportować. Przy czym znaczenie ma nie Unia, tylko obszar Schengen. Są drobne rozbieżności w tych dwóch pojęciach.

Data: 2012-02-07 09:48:39
Autor: jerzy.n
Cudzoziemiec czy swój...

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jgp93p$1mv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie chodzi mi o to, czy w świetle ustawy o broni i amunicji, gdzie pisze o obowiązku zgłaszania udziału w zawodach strzeleckich  obcokrajowców, czy Niemiec jako mieszkaniec Unii musi byc zgłaszany jako obcokrajowiec?

Data: 2012-02-08 00:35:45
Autor: Agall
Cudzoziemiec czy swój...

Użytkownik "jerzy.n" <barnim-1@gmail.com> napisał w wiadomości news:4f30e573$0$1208$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Prawidłowo.
Cudzoziemiec to  zarówno obywatel Unii Europejskiej,jak też państwa trzeciego,stąd za nic nie zaadoptujesz go na swojaka.W podanych imprezach traktować go należy jako zagraniczniaka.

Cudzoziemiec czy swój...