Curve zawieszone

Data: 2020-06-26 22:57:39
Autor: MK
Curve zawieszone
Nie wiem czy zauwazyliscie, ale od wczoraj karty Curve przestaly dzialac. Wg komunikatu problem ma byc rozwiazany w ciagu kilku dni i wynika z zawieszenia licencji podwykonawcy.
Na szczescie mam inna karte, wydana przez bank nie fintech, bez prowizji za przewalutowanie i wyplaty z bankomatow.

Data: 2020-06-27 01:10:22
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu sobota, 27 czerwca 2020 07:57:40 UTC+2 użytkownik MK napisał:
[...]

Podobno od jutra czy ponoedziałku i tak mieli przestać korzystać z tego podwykonawcy, ale nadzór im zrobił numer i zawiesił tego podwykonawcę bez uprzedzenia - podobno ma 2mld euro dziury w kasie...
Ciekawe, jak mocno walnie to w curve - i kiedy znów zaczną działać.

A co to za fajna karta backupowa?

Data: 2020-06-27 02:30:11
Autor: MK
Curve zawieszone
Chyba będą musieli wymienić karty, wydawca mojego egzemplarza jest Wirecard Card Solutions i przy dzisiejszej próbie cyklicznej płatności usunęło mi kartę, wiec trochę inaczej niż przy braku środków. Prawdopodobnie wszystkie karty wydane przez WCS zostały zastrzeżone.
Ja mam jeszcze Mastercard Platinum z PKO BP, bez prowizji za przewalutowanie, bez prowizji za wypłatę (trzeba zrobic nadpłatę lub spłacić najpóźniej w dniu rozliczenia transakcji aby uniknąć odsetek) dodatkowo darmowe ubezpieczenie z ważnym dla mnie ubezpieczeniem wkładu własnego przy wynajmie samochodu.

MK

Data: 2020-06-27 11:35:24
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu sobota, 27 czerwca 2020 11:30:13 UTC+2 użytkownik MK napisał:
[...]

Fiu, jak pozastrzegane to się curve może nie podnieść.
Ciekawe, ilu klientom przecięto karty - curve też się nie pośpieszyło, na google news miałem to wczoraj, a powiadomienie phsh dopiero dziś.
Szoda by było :(

Data: 2020-06-27 21:33:06
Autor: Michal Jankowski
Curve zawieszone
[...]

Co za różnica? Te karty są już bezwartościowe.

   MJ

Data: 2020-06-27 13:14:51
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu sobota, 27 czerwca 2020 21:33:10 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> Ciekawe, ilu klientom przecięto karty Co za różnica? Te karty są już bezwartościowe.

A może nie są zastrzeżone?
Tylko np. nieczynne?
Np. w polskich bankach jest możliwość tymczasowej blokady karty (oczywiście wyjdzie tylko przy transakcjach on-line).
O, właśnie dostałem push od curve o "get your card working again".
I sami piszą "temporarily suspended" i że nie będą potrzebne nowe karty.
Cóż, zobaczymy jak im to wyjdzie.
Ale tak czy siak jak komuś przecięto kartę, a nawet nie przecięto, ale nie mógł zapłacić, to już raczej do curve nie wróci.

Data: 2020-06-27 22:55:12
Autor: Michal Jankowski
Curve zawieszone
nie będą potrzebne nowe karty.

No cóż - skoro tak piszą, to może nie będą...

   MJ

Data: 2020-06-29 01:55:12
Autor: witrak()
Curve zawieszone
On Saturday, June 27, 2020 at 10:55:17 PM UTC+2, Michal Jankowski wrote:
> nie będą potrzebne nowe karty.

No cóż - skoro tak piszą, to może nie będą....

   MJ

Nie będą. Jak ktoś piśmienny, to sobie przeczytał.

Zresztą Curve już działa...

witrak()

Data: 2020-06-29 12:26:19
Autor: Akarm
Curve zawieszone
W dniu 2020-06-29 o 10:55, witrak() pisze:

Zresztą Curve już działa...

Tak jest.
https://www.cashless.pl/8049-Curve-karty-ponownie-dzialaja

Dzisiaj dostałem potwierdzenie na telefon:
You can now spend with ypur curve card again.
You curve card is no longer suspended, you are now able to spend as usual.

--
-          Akarm

Data: 2020-06-29 14:27:44
Autor: Robert_DF
Curve zawieszone
W dniu 29.06.2020 o 12:26, Akarm pisze:

Dzisiaj dostałem potwierdzenie na telefon:
You can now spend with ypur curve card again.
You curve card is no longer suspended, you are now able to spend as usual.

już działa tylko trzeba zaktualizować apkę w telefonie

ps
jak nie działało to dostałem odmowę, ale rachunek KK mi obciążyło, czekam na rozliczenie tego obciążenia

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-06-29 06:31:05
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2020 14:27:46 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]

> You curve card is no longer suspended, you are now able to spend as usual.
> już działa tylko trzeba zaktualizować apkę w telefonie

Podobno też niektóre karty trzeba będzie ponownie zweryfikować.
Ciekawe, które - i czemu tylko niektóre?

ps
jak nie działało to dostałem odmowę, ale rachunek KK mi obciążyło, czekam na rozliczenie tego obciążenia

A to było w terminalu czy może IO?
Ciekawostka, że przeszło dalej - ale póki co to raczej blokada niż obciążenie.
Kiedy dokładnie próbowałeś płacić?

Data: 2020-06-29 20:38:16
Autor: Robert_DF
Curve zawieszone

A to było w terminalu czy może IO?
Ciekawostka, że przeszło dalej - ale póki co to raczej blokada niż obciążenie.
Kiedy dokładnie próbowałeś płacić?

wczoraj ok. 14.00

a dzień wcześniej nie dało się wcale zapłacić, pojechałem do piekarni po chleb i zonk, musiałem wrócić po inną kartę

czasem narzekamy, że bank X lub Y ma jakąś przerwę w autoryzacji kart, a tutaj zero ostrzeżenia

Data: 2020-06-29 12:56:01
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2020 20:38:18 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]

czasem narzekamy, że bank X lub Y ma jakąś przerwę w autoryzacji kart, a tutaj zero ostrzeżenia

Nie no, mail był z datą 27 czerwca zaraz po północy. Powiadomienie push jednak dopiero po południu.
Cale szczęście że nie wyskoczyło "destroy card".

Hmm, pytałem chyba ostatnio, może nawet Ciebie, po co płacić curve na codzień i już zapomniałem odpowiedzi.
A minus w postaci nieszczęsnego DCC jest.

Ja kart mam ze sobą 6. Inna sprawa, że dziś sobie poszedłem na zakupy w ogóle bez kart i gotówki, dobrze, że się 50m od firmy zorientowałem, a nie w sklepie.
Tak to jest, jak się zaczęło na rowerze jeździć i wizytownik zamiast w kieszeni to w plecaku nosić. I nawet naklejka na breloczku by nie pomogła, bo tylko klucze od firmy w kieszeni, domowe w plecaku.
Czas chyba telefon z HCE od citka uruchomić...

Data: 2020-06-30 08:24:43
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2020 15:31:06 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> już działa tylko trzeba zaktualizować apkę w telefonie

Podobno też niektóre karty trzeba będzie ponownie zweryfikować.
Ciekawe, które - i czemu tylko niektóre?

Macie jakieś karty do ponownej weryfikacji po aktualizacji apki?
U mnie dwie:
- debetówka visa z milka, która już dawno jest zamknięta (razem z rachunkiem), a którą zapomniałem z curve skasować.
- debetówka MC z mBąka, która się właśnie odnowiła (była ważna do lipca 2020 - kurtałka, już ponad 5 lat minęło od "ponownego założenia konta" w mBąku - nie miałem raptem kilka godzin ;) - ciekawostką jest to, że debetówki visy wydawali wtedy na 3 lata - i odnowiona w 2018 też jest na 3 lata - a była to również pierwsza debetówka, która mi zginęła na poczcie przy odnawianiu się - ciekawe, czy teraz wydają już może na 5? - bo MC wydawali w 2015 już na 5 lat - przekonam się w marcu - a i przy okazji przypomniało mi się o nowej karcie "owsiakowej" - już zamówiona).

Ciekawi mnie, czy przyczyną były te "wydarzenia specjalne" w międzyczasie (a ściślej unieważnienie/zmiana CVC/CVV), czy też po prostu mBąk (nie mam dodanych do curve pozostałych dwóch debetówek, więc nie mam porównania) i milek robią "ogólne" problemy.
Kredytówki santandera oraz debetówki citka i bnp weryfikacji dodatkowej nie chcą.

Data: 2020-06-30 18:20:29
Autor: Robert_DF
Curve zawieszone

[...]

mam podpięte:
1. KK Gold z Mille
2. KK z Citka
3. Twisto
4. debetówkę z PeKaO SA
5. LoLa z Aliora

żadna autoryzacji nie wymagała, przy okazji usunąłem debetówkę z Mille, właśnie tam zamknąłem konto, już nie chcieli przedłużyć promocji

ps
a obciążenie/blokada na Gold z Mille nadal wisi, ciekawe kiedy zdejmą?

Data: 2020-07-02 05:54:12
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 17:24:45 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

czy teraz wydają już może na 5? - bo MC wydawali w 2015 już na 5 lat - przekonam się w marcu - a i przy okazji przypomniało mi się o nowej karcie "owsiakowej" - już zamówiona).

Przyszła ekspresem - wg papierka wysłana 1 lipca, doszła dziś rano - 2 lipca (a zamówiona 30 czerwca po 17 - aż musiałem sprawdzić we własnym poście, bo nie wierzyłem własnym oczom jak dziś ją w skrzynce znalazłem).
Żeby poczta polska tak działała to ja nie pamiętam. Pomogła militaryzacja?

Data: 2020-07-02 16:24:47
Autor: J.F.
Curve zawieszone
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:69ee8510-df7c-4f09-ac9a-6893fa94e5f4o@googlegroups.com...
[...]

Moze zaplacili za priorytet :-)

Wysylane z Polski czy z zagranicy ?

Bo w zasadzie ... gdzie sie maja te listy podziewac przez dwa dni ?

Natomiast jakos tak blyskawicznie spersonalizowali, zapakowali w koperte, dostarczyli na poczte ...

Ewentualnie ... czyzby teraz mniej kart, i listow, to i kolejki krotsze ?
No i moze sezon urlopowy sie jeszcze nie zaczal.

A propos - oni sie chwalili ile maja klientow w Polsce ?
Bo przygotowac np 100 tys kart ...

J.

Data: 2020-07-02 07:50:40
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu czwartek, 2 lipca 2020 16:24:49 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

No i moze sezon urlopowy sie jeszcze nie zaczal.

A propos - oni sie chwalili ile maja klientow w Polsce ?

Też bym się napił...
Nie chodziło o kartę curve - bo tych nie wysyłali nowych, bo nie musieli - tylko o "limitowaną MC" z mBąka - tym razem wydaną z okazji 26. pol'and'rock (dawniej zwanego przystankiem woodstock).
Kart mBąk przygotował 15 tysięcy, wg licznika na stronie
https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/karta-polandrock-2020/
zostało jeszcze 12656 sztuk, więc nie ma jakiego oszałamiającego zainteresowania.

Ale tak czy siak do tej pory kartę D+2 od zamówienia (i to jeszcze zamówienie w D+0 późnym popołudniem, a doręczenie D+2 z rana - inna sprawa, że jak już to tylko z rana, bo tylko wtedy listonosz chodzi) dostałem jedynie platynę z santandera - wysyłaną kurierem (choć tak szybko dotarła tylko dlatego, że przesyłka mieści się do skrzynki - bo co z tego, że kurier ma dla mnie na drugi dzień paczkę, jak mnie nie ma w domu).
Zwykle czeka się ok. tygodnia - choć tu też pytanie, ile czeka się na produkcję, ile na dostarczenie z banku na pocztę, a ile na dostarczenie przez pocztę do skrzynki.
Do tej pory jakiekolwiek próby przyśpieszania, np. przez santander poprzez wysyłkę kredytówek mc world poleconym, powodowały jedynie wqurwienie klientów - musiałem po tą kartę iść na pocztę i stać ponad pół godziny (to była inspiracja do zamówienia usługi "polecony do skrzynki" - polecam, niestety nie działa dla poleconych z potwierdzeniem odbioru - ale takie to tylko z sądu albo od podatku od nieruchomości - którego swoją drogą w tym roku jeszcze nie dostałem, po tym jak w DC mieli "bardzo dobry pomysł", by przenieść to z wydziałów budżetowych dzielnic do wspólnego "centrum obsługi podatnika").

Więc się zastanawiam, czy pomogło zmilitaryzowanie poczty, czy też może na "wybory kopertowe" tak się zupgrade'owali? A może rzeczywiście listów mniej (w sprzedaży KK w ogóle jest zapaść) i dają radę dostarczać?

Data: 2020-07-02 20:34:28
Autor: J.F.
Curve zawieszone
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7e16485e-03ce-4e53-8e15-6653e002a579o@googlegroups.com...
> [...]

Ale tak czy siak do tej pory kartę D+2 od zamówienia (i to jeszcze zamówienie w D+0 późnym popołudniem, a doręczenie D+2 z rana

no coz - mbankowi sie pewnie nie chce pracowac po nocy, ale podwykonawca ... kto wie.

Zakladajac, ze maja to zautomatyzowane - rano bank wysle plik z zamowieniami, albo nawet przechodza na biezaco,
personalizacja odbedzie w D+1 przed poludniem, poczta odbierze, do sortowni wysle, w D+2 rano trafi do placowki i listonosz doniesie ...

Zwykle czeka się ok. tygodnia - choć tu też pytanie, ile czeka się na produkcję,

Personalizacja chyba prosta, pytanie jak kolejka dluga.
Albo ile trzeba poczekac na uzbieranie sensownej ilosci tej jednej serii.
Chyba ze z uwagi na mala ilosc robia to chaupniczo w banku ...

ile na dostarczenie z banku na pocztę,

Raczej szybko.

a ile na dostarczenie przez pocztę do skrzynki.

Ogolnie nie powinno byc zbyt dlugo ... ale przeciez zwykly list trzeba przetrzymac, bo kto kupi priorytet :-)

Najszybsza obsluge mialem w Inposcie - zamowione cos ok poludnia w Walbrzychu  na drugi dzien rano bylo w paczkomacie we wroclawiu.

No coz, widac sprzedawca sie nie ociagal, kurier odbierajacy sie nie ociagal,
ze Inpost miedzy miastami sie nie ociagal to mnie nie dziwi,
a kurier rano dostal paczki do paczkomatu i tez sie nie ociagal.

Więc się zastanawiam, czy pomogło zmilitaryzowanie poczty, czy też może na "wybory kopertowe" tak się zupgrade'owali?

raczej wczesniej
https://www.youtube.com/watch?v=Fuw8mOmLTqg
https://www.youtube.com/watch?v=sdfRtL2qhDM

swoja droga podziwiam za odczytywanie adresow.

J.

Data: 2020-07-02 22:52:00
Autor: Alf/red/
Curve zawieszone
[...]

Nie, decyzją Trzaskowskiego jest zawieszone bo koronawirus.
Nie dość że nie mają wieczystego, to jeszcze te groszowe podatki wstrzymują...

--
Alf/red/

Data: 2020-07-02 23:57:51
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu czwartek, 2 lipca 2020 22:52:03 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

Nie, decyzją Trzaskowskiego jest zawieszone bo koronawirus.
Nie dość że nie mają wieczystego, to jeszcze te groszowe podatki wstrzymują...

O, seryjnie?
Czego to nie można się dowiedzieć na usenecie ;>
U mnie to nie takie grosze, ponad 150zł za garaż. A na naliczenie drugich 150 za komórkę czekam już kilka lat...
Inna sprawa, że - choć może trudno w to uwierzyć - w styczniu koronawirus był jeszcze anegdotą (choć możliwe, że nas właśnie wtedy siekło) - a z wydziału budżetowego Mokotowa od lat dostawałem pismo z wymiarem z datą na koniec stycznia.

To są jaja... Pamiętam, jak obdzwaniałem kolejne urzędy, żeby się dowiedzieć, jak zapłacić ekwiwalent żyta za wyłączenie działki z produkchi rolnej - w końcu w którymś się dowiedziałem, że Hania to odwołała/umorzyła - ale w umowie sprzedaży było.
Podatki śmichu-chichu, ale wqu*ce, płacisz za wypis aktu, który idzie do gminy - ale musisz tam też pojechać, żeby się do podatku zgłosić, bo akt nie trafi.
Probkem masz dopiero jak chcesz iueszkanie sprzedać - trzeba przyjść z czekoladkami, to szybko wyliczą - a w kasie za 5 lat wstecz może trochę zaboleć ;>

Data: 2020-07-03 23:15:12
Autor: Alf/red/
Curve zawieszone
z wydziału budżetowego Mokotowa od lat dostawałem pismo z wymiarem z datą na koniec stycznia.

A to inny mechanizm - w tym roku był armagedon z likwidacją wieczystego, staruszki (przepraszam) się w styczniu obudziły że ich to też dotyczy, a ostateczny termin koniec lutego... i zdaje się, że zwyczajnie nie było w urzędach komu przygotować cyklicznych naliczeń :)

--
Alf/red/

Data: 2020-07-04 03:16:58
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu piątek, 3 lipca 2020 23:15:14 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

A to inny mechanizm - w tym roku był armagedon z likwidacją wieczystego, staruszki (przepraszam) się w styczniu obudziły że ich to też dotyczy, a ostateczny termin koniec lutego... i zdaje się, że zwyczajnie nie było w urzędach komu przygotować cyklicznych naliczeń :)

Hmm, to co to, Los Alamos, gdzie siedziały dziewczyny z liczydłami i udawały komputer (mieli też mechaniczne "prakomputery" i nawet wymyślili jakąś niesamowitą metodę poprawiania błędów w obliczeniach - pisał o tym we wspomnieniach Feynman, który przy bombje pracował jako młody fizyk)?

Czyli czy nie mają komputerów?
Bo niby co ma człowiek do roboty przy tym oprócz wyjmowania kartek z drukarki (o ile w ogóle, bo są przecież firmy, do których mailem lecą pliki a wychodzą gotowe worki z pocztą)?

Podobno rozsyłali od 6 marca, wstrzymali 22 - i teraz masz gościu audiotele - wysłali do ciebie czy korona-nosz (zwaby dawniej listonoszem) wyrzucił awizo do kosza (u mnie nawet nie noszą poleconych z potwierdzeniem, tylko od razu awizo, bo nie mają tych nieszęsnych komputerków)?

Jakbyśmy mieli w DC pis, to by wysłali poleconym z potwierdzeniem informację, że decyzję dostaniemy później ;>

Data: 2020-09-26 12:06:05
Autor: Alf/red/
Curve zawieszone
[...]

Zaczęli rozsyłać. Dostałem dla dwóch dzielnic, oczywiście z tego nowego Centrum Obsługi Podatnika.
Nadane 21.09 i 23.09. Dla mieszkań :)

--
Alf/red/

Data: 2020-09-26 05:35:59
Autor: Dawid Rutkowski
Curve zawieszone
W dniu sobota, 26 września 2020 12:06:09 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

> [...]

Zaczęli rozsyłać. Dostałem dla dwóch dzielnic, oczywiście z tego nowego Centrum Obsługi Podatnika.

Ja na Mokotowie dostałem już w sierpniu (zapłaciłem 10 sierpnia), oczywiście mało brakowało a trafiłoby dokładnie w urlop - jakim trzeba być mocarzem umysłowym, by to rozsyłać w wakacje...
Żeby było jeszcze trudniej, pozmieniali numery decyzji - a przede wszystkim numery indywidualnych kont do wpłat - ciekawe, czy to z okazji otwarcia tego "centrum" (swoją drogą nadane zupełnie z innego adresu).
Nawet dołączyli kartkę, że są numery indywidualne - ale że od zawsze taki miałem, to tylko przypadkowy rzut oka na to miejsce w decyzji uratował mnie od wysłania kasy na stare konto, zapisane w "odbiorcach".

Oczywiście naliczenia za komórkę nadal nie ma, a kupiona już ponad 3 lata temu... Chyba dam z tym spokój, a jak będę ew. sprzedawał tą chałupę to po prostu zapłacę za 5 lat wstecz (chyba tak to się przedawnia).

Zapomniałem, w którym wątku o tym pisaliśmy - myślałem, że znów się coś stało z curve ;>

Data: 2020-06-29 11:52:25
Autor: J.F.
Curve zawieszone
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:62d4621e-243c-48f3-9425-8917ae65f499o@googlegroups.com...
[...]

Czyzby WireCard ?

Ciekawe, jak mocno walnie to w curve - i kiedy znów zaczną działać.

kon trojanski ze strony innych bankow, czy kto mial zarobic, ten juz zarobil :-)

J.

Curve zawieszone