Cyanogenmod na Defy

Data: 2012-01-13 13:13:49
Autor: atm
Cyanogenmod na Defy
Wczoraj kupilem Defy, pobawilem sie troche systemem w wersji Motoroli,
no coz, nie jest to demon predkosci ale spokojnie da sie pracowac. Przypominam jest to dosc niskobudzetowy smartfon, ktorego odroznia od konkurencji jedynie wodo/pyloszczelna, wstrzaso/upadkoodporna obudowa
(800MHz, tradycyjny lcd 3.7", 512MB RAM)
Postanowilem zainstalowac na niej Cyanogenmod, zeby w koncu osobiscie doswiadczyc jak sie sprawuje ten ROM.
Najpierw ROOT:
http://www.addictivetips.com/mobile/how-to-root-motorola-defy-with-superoneclick/
nastepnie zrobilem obraz calego systemu NANDROID BACKUP
http://motoroladefy.com/index.php?/topic/270-how-to-backup-your-defy/
na koniec instalacja Cyanogenmod:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1054447

Ogolnie calosc jest bezbolesna i wydaje sie calkowicie bezpieczna (postepowalem dokladnie wg opisow). Choc poczatkowo z pewnoscia zabiera to wiecej czasu, gdy brak wprawy.
Ostatecznie jestem bardzo zadowolony z zamiany ROMu. System jest wyraznie szybszy i nie sadze, zeby byla to jedynie zasluiga domyslnego overclockingu do 1GHz (ustalone sa trzy progi predkosci 300, 600, 1000MHz z czego przy prostych zastosowaniach zdecydowana wiekszosc czasu telefon spedza na 300MHz).
Telefon dostal niezwyklego przyspieszenia w tescie Quadrant Benchmark.
Na ROMie Motoroli bylo bodajze 1117, obecnie 1976!!!
Inna rzecz to mozliwosc wplywu na wczesniej zablokowane elementy systemu. Pierwotnie, po wlaczeniu blokady ekranu wzorkiem musialem najpierw wcisnac guzik, nastepnie zrobic slide zeby w koncu narysowac wzorek. W Cyanogen moge wylaczyc srodkowy krok. Mozna tez zamienic ikonke baterii na notifications bar na procenty. Nie zauwazylem tez problemow z wifi, ktore co jakis czas dawaly o sobie znac na domyslnym ROMie. Standardowo CM przychodzi z ADWLauncher, ktory jakos sie haczy, nie jest tak plynny jakbym oczekiwal. Zainstalowalem GOLauncher i chodzi teraz bardzo plynnie.
Zapewne mniejszych i wiekszych usprawnien kryje sie w systemie wieksza ilosc. Wiele umknelo mi w ciagu tych kilku godzin po instalacji. Jednak to co zauwazylem robi bardzo pozytywne wrazenie.
Podsumowujac, jesli ktos chce troche podlubac i w zamian otrzymac znacznie wiecej niz pierwotnie przewidzial producent - szczerze polecam.

Data: 2012-01-13 15:16:32
Autor: AT
Cyanogenmod na Defy
> [...]
Podsumowujac, jesli ktos chce troche podlubac i w zamian otrzymac znacznie wiecej niz pierwotnie przewidzial producent - szczerze polecam.

Czy ten
Cyanogenmod w stantardzie dla wszystkich romów ma
2 WAY Call recording odblokowany?

Data: 2012-01-15 22:15:48
Autor: Maciej Muran
Cyanogenmod na Defy
Użytkownik "AT" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał
Cyanogenmod w stantardzie dla wszystkich romów ma
2 WAY Call recording odblokowany?

Odblokowanie 2wcr to kwestia zmian w kernelu a ten jest przygotowywany dla konkretnego urządzenia. Jakiś czas temu jedynie kilka modeli HTC zostało zaszczyconych tym ficzerem. Jak jest teraz - nie wiem. Szukaj na xda.

--
M.

Data: 2012-01-26 11:19:36
Autor: AT
Cyanogenmod na Defy
> Odblokowanie 2wcr to kwestia zmian w kernelu a ten jest przygotowywany dla
konkretnego urządzenia. Jakiś czas temu jedynie kilka modeli HTC zostało zaszczyconych tym ficzerem. Jak jest teraz - nie wiem. Szukaj na xda.

Obecnei przesiadłem sie na rom MIUI i jak narazie jest to najleszy rom na jakim
pracowałem, działa płynnie z app2sd, wirtalną pamięcą wewnętrzna na aplikacje 1GB
i nagrywa rozmowy. Ma w sobie filtrowanie rozmow w standardzie i kilka przydatnych opcji
jak licznik danych itp.

pozdrawiam i polecam ten rom

Data: 2012-01-26 16:58:14
Autor: atm
Cyanogenmod na Defy
On 2012-01-26 11:19, AT wrote:
> [...]

aplikacje 1GB
i nagrywa rozmowy. Ma w sobie filtrowanie rozmow w standardzie i kilka

Przez chwile rowniez testowalem ten rom. Pierwsze wrazenie bardzo pozytywne - wszelkie przewijania chodza bardzo plynnie. Podoba mi sie tez szata graficzna, czysta, przejrzysta troche applowa jednak mi to nie przeszkadza. Z MIUI wiaze sie pewna teoria spiskowa ;] Tworca tego romu sa Chinczycy a niudostepniaja zrodel, niektorzy wiec podejrzewaja, ze mogli zaszyc w srodku kilka robakow... ;]
To co mi sie spodobalo to brak sortowania kontakrow wg nazwiska i brak mozliwosci wylaczenia pl znakow w smsach (co wystepuje rowniez CM).
Zabraklo mi rowniez kilku innych malych rzeczy i ostatecznie powrocilem do CM.

Cyanogenmod na Defy