Cycling to work schema - czy doczekamy?

Data: 2013-05-08 17:17:04
Autor: bkr
Cycling to work schema - czy doczekamy?
On 07/05/13 21:26, Jameson wrote:
Witam grupę.

Właśnie rozmawiałem z synem mieszkającym w normalnym kraju. W Irlandii.
Kupił dla żony taki sobie rowerek Cubic Analog 26. Bo jeżdżą po górkach.
Ile zapłacił? W ramach programu Cycling to Work Schema - nic.
Całą kasę zapłacił pracodawca synowej. Część z tej kwoty odliczy sobie
(onże - pracodawca) od podatku. Część zaś będzie potrącał przez 10 m-cy
z pensji, zmniejszając tym samym (nieznacznie) podstawę opodatkowania.
Taka nieopodatkowana pożyczka z bonusem podatkowym :-)
Czy ktoś będzie sprawdzał, czy nabywca roweru jeździ do pracy na nim?
Wolne żarty. To nie Polska. To normalny kraj. Ale synowa będzie jeździć
na tym rowerze do pracy.

To tak dla Waszej wiadomości, ku pokrzepieniu serc mieszkających w tym
Zakładzie Fotoradarowym - Polska.
Panie Rostowski i spółka - mamy dobry wzór do naśladowania. Ściągać od
prymusów a nie od durniów.

Hehehe. Wszystko jest fajnie dopoki ci nie przyjdzie do glowy zwolnic
sie z roboty. Popytaj syna jaka wtedy ekwilibrystyka sie zaczyna i ile
musisz zaplacic za "swoj" rower. ;->
Nie wszystko zloto co sie swieci. Fakt ze cuda na kiju mozna kupic w
ramach CtW ale zaprade powiadam ci ze lepiej jest wziasc np kredyt na
bajka z 0% interest. Wiesz co masz, wiesz za co placisz, wiesz czyj to
jest rower.

bkr

Data: 2013-05-08 18:45:07
Autor: Jameson

Użytkownik "bkr" <good@heaven.org> napisał w wiadomości news:kmdtps$au8$1speranza.aioe.org...
[...]

Pozdrawiam

-- bkr

Nie wiem, jak to by było z własnością roweru przy zwolnieniu się u tegoż pracodawcy przed upływem 10 m-cy (10 rat) ale sądzę, że spłata pozostałej części należności załatwiłaby sprawę. W Irlandii. Bo w Polsce jeszcze dzisiaj czepiają się kratek w samochodach kupionych 10 lat temu. I to jest ta różnica.

Data: 2013-05-08 19:09:54
Autor: JDX
On 2013-05-08 18:45, Jameson wrote:
[...]
Bo w Polsce jeszcze dzisiaj czepiają się kratek w samochodach
kupionych 10 lat temu.
Bo w Polsce znaczna część społeczeństwa uważa, że "im się, k..wa,
należy" i z związku z tym "państwo ma dać i już". I takie są tego efekty.

I to jest ta różnica.
No właśnie.

Data: 2013-05-08 20:02:24
Autor: Jameson

Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomości news:518a86e2$0$26710$65785112news.neostrada.pl...
On 2013-05-08 18:45, Jameson wrote:
[...]
[...]

Włącz myśenie. to nie boli.
W NORMALNYM świecie, jeśli firma potrzebuje  samochodu, to go kupuje. Jest to koszt. Zaznaczam - w NORMALNYM świecie.
W Polsce wymyślono, że tylko samochody ciężarowe można kupować jako inwestycję. OK. Zrobiono cieżarowe, przez dodanie kratki. No, to urzędnicy znowu wymyślili, że podłokietnik na tylnym siedzeniu musi być stale otwaty i kawałem blachy w tej pozycji zablokowany. Bo na tylnym siedzeniu było zbyt dużo miejsca na ewentualny ładunek.
Nie, nie przekonasz mnie, że Polska to normalny kraj. Ja nic od państwa nie chcę. Nawet nie chcę, żeby dzieciom zamieniło rzetelną edukację na naukę religii w szkołach. Ale niech dadzą żyć.
Niestety, ale ty ze swoim tokiem myślenia akurat wpisujesz się w ten scenariusz podstkomunosolidaruszy. Chyba domyślam się twoich sympatii politycznych. Ale masz do tego pełne prawo.
Pozdrawiam cię i kończę udział w wątku.

Data: 2013-05-08 20:52:20
Autor: JDX
On 2013-05-08 20:02, Jameson wrote:
[...]
Niestety, ale ty ze swoim tokiem myślenia akurat wpisujesz się w ten
scenariusz podstkomunosolidaruszy. Chyba domyślam się twoich sympatii
politycznych.
Wątpię aby libertarianie wpisywali się w scenariusz postkomunosolidaruszy...

Poza tym hej, uważasz, że ściganie kratek itp. jest złe, ale darmowy
kredyt od państwa na zakup roweru to już jest OK, nie? Nie ma to jak
filozofia Kalego...

Data: 2013-05-08 23:22:28
Autor: m4rkiz
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:518a9ee5$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
Poza tym hej, uważasz, że ściganie kratek itp. jest złe, ale darmowy
kredyt od państwa na zakup roweru to już jest OK, nie? Nie ma to jak
filozofia Kalego...

ja tam nie nazywalbym np. ew. zaprzestania rozboju dokonywanego na mnie zeby
zasilic zus udzielenim mi darmowego kredytu, ale ja to truskawki cukrem...

Data: 2013-05-08 23:28:15
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 9 maja 2013 00:22:28 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]

zasilic zus udzielenim mi darmowego kredytu, ale ja to truskawki cukrem....

Minister Rostowski by nazwał i kim Ty jesteś, żeby podważać zdanie ministra i wicepremiera?

Tylko nie pytaj mnie, co ON sypie na truskawki. Nie wiem tego, ale musi to być coś mocnego.

Data: 2013-05-14 17:55:09
Autor: Jameson

Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomości news:518a9ee5$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
On 2013-05-08 20:02, Jameson wrote:
[...]
[...]

Nie wiem, czy jesteś "libetarianem" czy tylko myślącym inaczej. I nie interesuje mnie to specjalnie. Nic nie pisałem o ściganiu kratek. Może miałes widzenie? Za wstawiennictwem kogoś?
Co do filozofii Kalego. Ona działa. Zawsze.
10 mld złotych rocznie na kościół katolicki. Filozofia Kalego.
Rosnąc budżety Sejmu, Senatu, Prezydenta. Filozofia Kalego.
Program dotacji do mieszkań dla młodych małżeństw. Filozofia Kalego.
Emerytury dla uprzywilejowanych górników, mundurowych, sędziów, prokuratorów kosztem większości społeczeństwa. Filozofia Kalego.

Czego bys nie ruszył, trąca Kalim.
Tyle, że rower kreuje pewną aktywność w/w nie do końca. Ze szczególnym akcentem na pierwszą z wymienionych pozycji.

Coś mi się wydaje, że bliżej ci w poglądach do komucha niż do liberała. A może bardziej do psa ogrodnika.
I na tym, swój udział w wątku kończąc, pozdrawiam grupę.

Data: 2013-05-14 18:35:26
Autor: JDX
On 2013-05-14 17:55, Jameson wrote:
[...]
Coś mi się wydaje, że bliżej ci w poglądach do komucha niż do liberała.
Słusznie, wydaje ci się. Chociażby dlatego, że ja nie marudzę, że
państwo polskie jest złe ponieważ nie daje darmowych kredytów na rowery.
Co więcej, uważam, że to dobrze, że nie daje takich kredytów. Poza tym z
tego wątku jasno wynika, że sam prezentujesz komusze zapędy w stylu "bo
mi się ku..a należy". Tak jak np. górnicy których raczyłeś wspomnieć.

Data: 2013-05-14 20:10:44
Autor: Jameson

Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomości news:519267de$0$1253$65785112news.neostrada.pl...
On 2013-05-14 17:55, Jameson wrote:
[...]
[...]

No, dobrze. Ostatnie ad vocem. Należę do grupy, której nic się nie należy oprócz płacenia podatków.
W komunie nie miałem kredytu dla młodych małżeństw ani mieszkania.
Ciężką pracą, głównie za granicą, doszedłem do pewnego poziomu. Nic temu państwu nie zawdzięczam oprócz marnowania moich pieniedzy.
I nic nie chcę od tego państwa. No może z małym wyjątkiem. Żeby się ode mnie odtentegowało i żeby nie wiedziało "lepiej ode mnie" na co wydać moje pieniądze.
Komuny nie znosiłem ale doceniam kilka jej aspektów. M.in. dotowanie państwa w zajęcia dla młodych ludzi. Różne zajęcia. Wiem, był podtekst polityczny. Teraz za to wszyscy na roraty, pielgrzymki, rekolekcje. Zmieniła się tylko doktryna. Z jednej nieludzkiej, na inną. Równie zakłamaną i z jeszcze bardziej krwawą historią.
Dzisiejsze państwo młodym ludziom nie zapewnia nic. A mogłoby symboliczne dopłąty do zdrowego trybu życia. Ale po co? Żeby kiedyś ZUS wykończyli?
To właśnie komusze myślenie. Ty je, niestety, równiesz podzielasz.
I to by było na tyle i więcej nie będzie.

Data: 2013-05-14 21:00:29
Autor: JDX
On 2013-05-14 20:10, Jameson wrote:
[...]
W komunie nie miałem kredytu dla młodych małżeństw ani mieszkania.
Ciężką pracą, głównie za granicą, doszedłem do pewnego poziomu. Nic temu
państwu nie zawdzięczam oprócz marnowania moich pieniedzy.
Łał, wzruszająca jest twa martyrologia. Ale właściwie co tu jeszcze
robisz? Zamiast żyć godnie np. w Jackowie. :-D Jak dla mnie jest to
zadziwiający i jakże powszechny brak konsekwencji.[*]

To właśnie komusze myślenie. Ty je, niestety, równiesz podzielasz.
A od kiedy to sprzeciwianie się rozdawnictwu/redystrybuowaniu
państwowych pieniędzy jest cechą charakterystyczną komuszego myślenia? :-D

I to by było na tyle i więcej nie będzie.
No, już chyba trzeci raz to piszesz...

[*] Nie, nie jestem jakimś specjalnym patriotą ani tym bardziej, za
przeproszeniem, narodowcem. :-D

Data: 2013-05-16 19:13:42
Autor: Kosu
On 2013-05-14, Jameson <Jim@Jim.bim> wrote:
[...]

Po prostu małe masz pojęcie o roli państwa :). Wydaje Ci się, że taki
jesteś super i mógłbyś sobie po prostu spokojnie żyć bez całej tej
polityki, nie? :D

Powiem Ci tak. Dziś pewnie byłeś w pracy. Pomijam tak oczywiste rzeczy
jak to, że bez państwa najpewniej jechałbyś do pracy po łące. Do tej
pracy dotarłeś bezpiecznie m.in. dlatego, że istnieje prawo. To tak
oczywista rzecz, że osoby słabo ogarniające rzeczywistość w ogóle
nie zwracają na nią uwagi. Gdyby nie było państwa, to zostałbyś
okradziony, zgwałcony i potrącony przez pojazd (raczej terenowy
lub konia, no bo łąka).

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-05-17 08:48:58
Autor: cytawa
  Kosu pisze:

oprócz płacenia podatków.
W komunie nie miałem kredytu dla młodych małżeństw ani mieszkania.
 Nic temu
państwu nie zawdzięczam oprócz marnowania moich pieniedzy.

Lekka przesada.

[...]

Lekka przasada, w druga strone.

Jan Cytawa

Cycling to work schema - czy doczekamy?