Cyferki na strażnikowej fotce

Data: 2009-04-12 18:02:09
Autor: 'Tom N'
Cyferki na strażnikowej fotce
Maciek w <news:grsh98$jhg$1inews.gazeta.pl>:

przyglądam się właśnie fotce, którą dostałem pocztą od warszawskich straszników. Obwiniają mnie w piśmie dołączonym do fotki o popełnienie wykroczenia polegającego na jeździe 81 na dozwolonych 50 km/h, co równa się złotych dwieście i 6 pkt.

Zastanawia mnie tylko to, co wyraźnie można odczytać w wierszu na samym dole zdjęcia:

30m O50,76;C50,76km/h  70mm 07/0226 AD9C

Napisz jakie cyferki są na górze...

IMHO te na dole to parametry ustawień: pomiar z 30m, dozwolona
prędkość do 50km/h, limity dla zrobienia zdjęcia 76km/h O-osobowe,
C-ciężarowe.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-04-14 08:24:45
Autor: Maciek
Cyferki na strażnikowej fotce
Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał
Napisz jakie cyferki są na górze...

IMHO te na dole to parametry ustawień: pomiar z 30m, dozwolona
prędkość do 50km/h, limity dla zrobienia zdjęcia 76km/h O-osobowe,
C-ciężarowe.

Na górze jest 81... Czyli jestem winien :)
Ale reklamować wynik pomiaru nie zaszkodzi. Pokaże to przy okazji wyraźnie, o co tak naprawdę chodzi w tych pomiarach - o wszystko tylko nie o bezpieczeństwo, bo 81 jest równie niebezpieczne jak 76. Tak samo "niebezpieczne" jak 90 km/h radiowozu policji jadącego w trybie "coś dzisiaj nudno".
Cała ta metoda przypomina używanie przez wiejskich policjantów obtłuczonej, powgniatanej suszarki. Kiedyś mi pokazał taki jeden cyferki 95 na 7-segmentowych LED-ach. "Urządzenie pomiarowe" było w takim stanie wizualnym (nie bardzo było wiadomo gdzie tył a gdzie przód) że równie dobrze można ją było wziąć odwrotnie i wynik byłby 56. Ale tamten przynajmniej pogadał jak z człowiekiem ;)
OK, dam znać co i jak z tymi fotkami.

Cyferki na strażnikowej fotce