Cyfra+ - jaki telewizor?

Data: 2009-08-18 05:25:57
Autor: zixxixx
Cyfra+ - jaki telewizor?
Witam.
Wiem, ze temat walkowany juz pewnie wiele razy, ale nigdzie nie
znalazlem odpowiedzi na moje, konkretne, pytanie.

Zalozylem sobie Cyfre+ bez pakietu HD.
Teraz stoje przed wyborem telewizora i ponieważ nie mam zielonego
pojecia w temacie, prosze Was o pomoc ;)

Telewizor ma byc min. 42 calowy

A zatem jaki telewizor kupic? LCD? Czy plazme? FullHD, czy HD Ready?
Jedni pisza, ze jesli telewizja nie jest w HD, to tylko plazma, inni,
ze LCD. Czytalem tez, ze LCD moze dawac jakies zaklocenia przy
ogladaniu zwyklej telewizji... Mi chodzi tylko o to, zeby dobrze
odbieral Cyfre - nie mysle o przyszlosci, bo telewizory sa teraz tak
tanie, ze jak za 5 lat HD bedzie juz standardem i wszystkie kanaly
beda w nim nadawane, to pewnie kupie nowy...

Prosze o pomoc, bo juz zglupialem.

Z tego co widze plazmy sa nieco tansze... pradu tez juz specjalnie
duzo nie ciagna - znalazlem nawet taka, ktora ciagnie niecale 200W.

Data: 2009-08-18 14:54:23
Autor: Boombastic
Cyfra+ - jaki telewizor?
[...]

Jak za 5 lat wszystko będzie w HD to mi kaktus na ręce wyrośnie. Jak nie masz sygnału fullHD to nie ma sensu płacić więcej za coś czego i tak nie wykorzystasz. A co do wyboru plazma czy LCD to trzeba po prostu bezposrednio porównac. W teorii plazma ma lepiej odzwierciedlać przejścia kolorów.

Data: 2009-08-18 14:57:25
Autor: strach
Cyfra+ - jaki telewizor?
"zixxixx" <wolim@interia.pl> wrote in message news:dd824db8-0a02-4ef1-8040-14cb8fcabefbk6g2000yqn.googlegroups.com...
Zalozylem sobie Cyfre+ bez pakietu HD.

Polecam dopłacić do pakietu HD. Szkoda kupić TV i nie wykorzystywać jego możliwości dla zaoszczędzenia paru zł miesięcznie na pakiecie - a różnica ze zwykłym SD jest bardzo przyjemna :)

Telewizor ma byc min. 42 calowy
A zatem jaki telewizor kupic? LCD? Czy plazme? FullHD, czy HD Ready?

Programy HD TV sat są nadawane w rozdzielczości, do której wystarczy HD Ready. Full HD tylko wtedy, jeśli będziesz grał na konsoli lub oglądał filmy na dyskach Blue Ray. Poza tym nawet wtedy większą rozdzielczość zobaczysz dopiero przy odpowiednio dużej przekątnej i odpowiednio małej odległości fotela od ekranu (znajdź sobie w necie wykres).

Jedni pisza, ze jesli telewizja nie jest w HD, to tylko plazma, inni,
ze LCD.

Tu chodzi o sygnał analogowy z którym plazma podobno lepiej sobie radzi, a Ty będziesz miał cyfrowy (choć nie HD).

Mi chodzi tylko o to, zeby dobrze
odbieral Cyfre - nie mysle o przyszlosci, bo telewizory sa teraz tak
tanie, ze jak za 5 lat HD bedzie juz standardem i wszystkie kanaly
beda w nim nadawane, to pewnie kupie nowy...

Full HD pewnie standardem nie będzie jeszcze bardzo długo, bo nadawanie w takiej rozdzielczości wymaga dużo więcej kosztownego pasma na satelicie. Z tego powodu żadna telewizja nie nadaje full HD (chociaż nie jestem na bieżąco). Nie wiem czy telewizory full HD stanieją w horyzoncie kilku lat, ale na pewno nie z powodu rozpowszechnienia się telewizji full HD.

Data: 2009-08-18 15:19:37
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?
Użytkownik "strach" <strach3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6e95l$6bk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Bez sensu wydane kilkanaście/kilkadziesiąt zł miesięcznie. Różnica nie warta tych kilkunastu/kilkudziesięciu zł.

Krzysiek

Data: 2009-08-18 15:28:42
Autor: strach
Cyfra+ - jaki telewizor?
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> wrote in message news:h6e9p9$lou$1news.onet.pl...
[...]

Co kto woli. Ja w życiu bym nie zrezygnował z pakietu HD dla kanałów filmowych i przyrodniczych, zwłaszcza że w C+ kosztuje to 10-15 zł/mc. Na szczeście jest to opcja i każdy niedowidzący może zaoszczędzić ;P

Data: 2009-08-18 15:26:44
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "zixxixx" <wolim@interia.pl> napisał w wiadomości news:dd824db8-0a02-4ef1-8040-14cb8fcabefbk6g2000yqn.googlegroups.com...
Prosze o pomoc, bo juz zglupialem.

Z tego co widze plazmy sa nieco tansze... pradu tez juz specjalnie
duzo nie ciagna - znalazlem nawet taka, ktora ciagnie niecale 200W.

Moim zdaniem lepiej kupic minimalnie droższy LCD gdyż mimo wszystko są mniej prądożerne.
A najlepiejj popatrzeć w sklepie na uruchomione tv. KJeśli jakośc obrazu odpowiada to wziąć najmniej prądożerny telewizor z danego przedziału cenowego. I nie dać się omamić parametrom z ulotek(kontrast itp).
W praktyce różnicy nie zauważysz(tylko cena większa za tv z lepszymi "parametrami)

Krzysiek

Data: 2009-08-18 15:28:14
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ea6k$n1u$1news.onet.pl...
W praktyce różnicy nie zauważysz(tylko cena większa za tv z lepszymi "parametrami)

A i jeszcze jedno- wybrać model w sklepie i poszukać go w necie. W zdecydowanej większości przypadków kupisz dużo taniej.

Krzysiek

Data: 2009-08-18 15:46:48
Autor: lukas
Cyfra+ - jaki telewizor?
Dnia 18-08-2009 o 15:26:44 kris <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl>  napisał(a):

A najlepiejj popatrzeć w sklepie na uruchomione tv. KJeśli jakośc obrazu
odpowiada

i tu jest problem... w większości (wszystkich) duĹźych sklepach mają duĹźo  telewizorĂłw, na ktĂłre wysyłany jest sygnał z jednego nadajnika. Jest on  dzielony i o jakości sygnału wtedy nie ma co mĂłwić. Jeśli jakiś TV się  podoba, to trzeba poprosić o podłaczenie bezpośrednio jakieś DVD, albo coś  podobnego

--
Pozdrawiam,
  lukas

Data: 2009-08-18 15:51:54
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "lukas" <lukasm6@wp.pl> napisał w wiadomości news:op.uyu1wakw6j1rgylaptop-adaml...
i tu jest problem... w większości (wszystkich) dużych sklepach mają dużo
telewizorów, na które wysyłany jest sygnał z jednego nadajnika. Jest on dzielony i o jakości sygnału wtedy nie ma co mówić.

Ale można porównać między soba kilka modeli i z regułyu okazuje się że nie widac różnicy pomiedzy najnowszymi/najdrozszymi modelami a tymi troszke z niższej półki

Jeśli jakiś TV się  podoba, to trzeba poprosić o podłaczenie bezpośrednio jakieś DVD, albo coś  podobnego

To fakt
I wtedy do domu do internetu i zamówienie przez net;)))

Krzysiek

Data: 2009-08-18 23:44:51
Autor: Kot Prezydenta
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ea6k$n1u$1news.onet.pl...

Moim zdaniem lepiej kupic minimalnie droższy LCD gdyż mimo wszystko są mniej prądożerne.

Jakieś dowody na to posiadasz ?

Srednie zużycie prądu przez plazmę jest porównywalne do LCD za to kolorystyka o niebo lepsza

Data: 2009-08-19 09:14:18
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "Kot Prezydenta" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6f7cj$f71$1inews.gazeta.pl...

Srednie zużycie prądu przez plazmę jest porównywalne do LCD za to kolorystyka o niebo lepsza

Jakieś dowody na to posiadasz? Szczególnie na tę lepszą;))0 kolorystykę.

Krzysiek

Data: 2009-08-20 00:17:55
Autor: Kot Prezydenta
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6g8ob$4ft$1news.onet.pl...

[...]

Poszukaj w necie - hasło ilość wyświetlanych kolorów, zaś co do prądożerności to podstawowy problem oceniających a nie posiadających plazmy polega na tym że czytają tabliczki na tv gdzie podany jest maksymalne zapotrzebowanie na prąd. W praktyce zaś średnie zuzycie jest znacząco mniejsze, bo w odróżnieniu od LCD plazma pobiera mniej prądu w scenach ciemnych a więcej w jasnych - w praktyce więc zuzycie będzie zależne od tego co ogladasz.

Data: 2009-08-20 10:31:42
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "Kot Prezydenta" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6htmp$oi4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale dlaczego każsz mi szukać jakiegoś marketingowego bełkotu.
Marketingowcy każdą głupote potrafią uzasadnić.
A wystarczy stanąć w sklepie obok dwóch telewizorów i popatrzeć na obrazy.
Jak półtora roku temu kupowałem tv(37cali- tak na marginesie wielkość optymalna do normalnego salonu) to gościu namawiał mnie na plazmę za 6000pln i cytował parametry z ulotki(kontrast, rozdzielczość itp) Z boku stał lcd Samsung za 2900pln(parametry z ulotki dużo "gorsze"). Na obu tv był ten sam obraz(mecz piłkarski leciał). Mówie do sprzedawcy żeby mi powiedziła czy i gdzie widzi różnice w obrazach. Gołym okiem różnicy nie było widać oczywiście. Sprzedawca stwierdził ze faktycznie różnicy nie ma ale ta plazma to ma kontrast 15.....:1 i takie tam teksty nawijał.
Ponieważ ciężko zarabiam na swoje pieniadza a jak nie ma różnicy to przepłacac nie lubię kupiłem ten tańszy TV(był faktycznie jeszcze tańszy bo kupiłem przez net) i nie żałuję.
Zresztą producenci powoli wycofują ze swojej oferty plazmy.

Krzysiek

Data: 2009-08-20 11:27:52
Autor: Kot Prezydenta
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j1lf$npr$1news.onet.pl...

[...]

To że ty nie widziałeś to nie znaczy że jej nie ma .(pomijam już warunki sklepowe, zapewne ani odrobiny starań aby wykonac najmniejsza choćby regulację etc) Różnica między plazma a lcd jest zarówno w parametrach jak i obrazie. Znasz kogoś kto ma plazmę ? idź i obejrzyj sobie ciemne sceny u ciebie na (najleposzym 37") LCD a potem u niego i dopiero porozmawiamy. Zobacz gdzie zieleń będzie bardziej naturalna a nie plastikowa etc.

A przepłacanie ? właśnie LCD od porownywalnej jakościowo plazmy jest droższy.

Zresztą producenci powoli wycofują ze swojej oferty plazmy.

Jestes producentem czy tylko słyszałeś ?

Data: 2009-08-20 11:52:29
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?
Użytkownik "Kot Prezydenta" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6j4up$ho2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Parametry mnie nie interesuja.
A przy normalnym oglądaniu telewizji róznicy wdocznej gołym okim nie ma

Zobacz gdzie zieleń będzie bardziej naturalna a nie plastikowa etc.

Mam wrażenie że cytujesz slogany z ulotek

A przepłacanie ? właśnie LCD od porownywalnej jakościowo plazmy jest droższy.

Plazmy sa tańsze to fakt ale bardziej prądożerne to też fakt.
Stań w sklepie koło plazmy i koło lcd. Z plazmy wali ciepło jak z dobrego grzejnika.

Jestes producentem czy tylko słyszałeś ?

http://www.technonews.pl/Technonews/1,94439,6159622,Telewizory_plazmowe_znikna_z_Europy_.html
Np. Pionier i Hitachi oficjalnie wycofali się z produkcji plazm

Krzysiek

Data: 2009-08-20 15:42:30
Autor: Kot Prezydenta
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j6ct$4s0$1news.onet.pl...

[...]

To twoja opinia tylko i wyłącznie i coś mi się wydaje że na podstawie jednego pobytu w sklepie

Zobacz gdzie zieleń będzie bardziej naturalna a nie plastikowa etc.

Mam wrażenie że cytujesz slogany z ulotek

a ja mam pewność że widziałes plazmę raz w zyciu i zupełnie nie wiesz o czym piszesz

A przepłacanie ? właśnie LCD od porownywalnej jakościowo plazmy jest droższy.

Plazmy sa tańsze to fakt ale bardziej prądożerne to też fakt.

Wczesniej pisałeś coś innego o cenach ? prądożerne, w sklepie zmierzyłeś ?

Stań w sklepie koło plazmy i koło lcd. Z plazmy wali ciepło jak z dobrego

Ale ja nie musze chodzić do sklepu żeby zobaczyć plazmę, daj już spokoj z tym sklepem, mam porównanie i wiem o czym mówię - średie zuzycie energii przez plazmę to kilka watów przy nieporównywalnie lepszym odwzorowaniu braw, przejściach tonalnych etc.

Data: 2009-08-20 16:35:49
Autor: Dawid
Cyfra+ - jaki telewizor?
Kot Prezydenta pisze:

[...]

Piszesz o LCD z przed paru lat.Nowych chyba jeszcze nie widziałeś?
To niby dlaczego te super plazmy tak tanio wszyscy gonią ze sklepów?
Plazma mimo wszystko * żre* więcej prądu, dużo więcej.
Plazmy zatrzymały się w rozwoju i koniec, znikną.
Nowe LCD biją je i tyle.
Pozdrawiam

Data: 2009-08-20 18:38:57
Autor: Kot Prezydenta
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "Dawid" <maniera@neostada.pl> napisał w wiadomości news:h6jn4b$5m1$1atlantis.news.neostrada.pl...

Piszesz o LCD z przed paru lat.Nowych chyba jeszcze nie widziałeś?

Nie, piszę o LCD w cenie porównywalnej z plazmą

To niby dlaczego te super plazmy tak tanio wszyscy gonią ze sklepów?

Bo calkiem spora grupa userów tak jak ty powtarza głupoty

Plazma mimo wszystko * żre* więcej prądu, dużo więcej.

Tu zacytuję Ciebie, piszesz o plazmach sprzed ( nie "z przed") kilku lat, poczytaj np o panasach

Plazmy zatrzymały się w rozwoju i koniec, znikną.

tak ? pierwszy z brzegu news
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,6943283,Panasonic_Viera_TX_P42V10E___najlepsza_plazma_w_Europie.html

Nowe LCD biją je i tyle.

oczywiście, tyle że kosztują o kilka tysięcy więcej niż porównywalne z nimi plazmy

widzę że poza urażona duma posiadacza LCD (zapewne LG z 1300 z promocji) wiedzy za wiele nie masz, jak dla mnie EOT

Data: 2009-08-20 20:36:23
Autor: Marek Dyjor
Cyfra+ - jaki telewizor?
kris wrote:
[...]

propaganda...

Plazma ma lepsza czerń i lepiej sie oglada w warunkach jasnego pokoju.

LCD ma słąbą czerń.

Data: 2009-08-22 23:10:38
Autor: Marcopolo
Cyfra+ - jaki telewizor?
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):
kris wrote:
> [...]
> są mniej prądożerne.

propaganda...

Plazma ma lepsza czerń i lepiej sie oglada w warunkach jasnego pokoju.

    .........On i Twoja żona~~~~....

Data: 2009-08-18 15:58:23
Autor: BQB
Cyfra+ - jaki telewizor?
zixxixx pisze:

[...]

W twoim przypadku zainteresowałbym się LCD - ze względy na mniejsze zapotrzebowanie na prąd. Warto też poszukać takiego modelu, który ma wejście na karty pamięci - np z aparatu cyfrowego. HDMI to ma chyba każdy. Są też telewizory z tunerem SAT wbudowanym, gdzie z boku wsadza się tylko kartę dostępu, ale nie wiem, czy dostępne na polskim rynku.

Data: 2009-08-18 16:07:31
Autor: lukas
Cyfra+ - jaki telewizor?
Dnia 18-08-2009 o 15:58:23 BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a):

Są teĹź telewizory z tunerem SAT wbudowanym, gdzie z boku wsadza się  tylko kartę dostępu

tylko, Ĺźe problemem, dla kaĹźdych kart dostępu jest (głupie) parowanie kart  z dekoderami (tylko c+ tego nie robi). Dotyczy to takĹźe kablĂłwek i dostępu  cyfrowego. Po co taki fajny wypasiony telewizor skoro i tak tzreba do  niego podłaczyć tuner...

Data: 2009-08-18 16:17:38
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4a8ab37c$1news.home.net.pl...
zapotrzebowanie na prąd. Warto też poszukać takiego modelu, który ma
wejście na karty pamięci - np z aparatu cyfrowego.

Ew wejście usb aby miożna było film z pendriva obejrzeć

każdy. Są też telewizory z tunerem SAT wbudowanym, gdzie z boku wsadza się tylko kartę dostępu, ale nie wiem, czy dostępne na polskim rynku.

W Polse tunera wbudowanego w TV nie wykorzystasz do niczego.
Karty dostepowe sa parowane.

Krzysiek

Data: 2009-08-18 23:43:07
Autor: Kot Prezydenta
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ed62$kb$1news.onet.pl...

W Polse tunera wbudowanego w TV nie wykorzystasz do niczego.
Karty dostepowe sa parowane.

Tak ? mam cyfrę (od 10 lat) a o to pyta kolega i jakoś parowania nie zauważyłem.

Data: 2009-08-19 11:42:31
Autor: BQB
Cyfra+ - jaki telewizor?
kris pisze:
[...]

Tylko w Polsacie i N. Cyfra oraz TNK nie.

Data: 2009-08-19 15:25:01
Autor: doslaw
Cyfra+ - jaki telewizor?
zixxixx pisze:

Zalozylem sobie Cyfre+ bez pakietu HD.
Teraz stoje przed wyborem telewizora i ponieważ nie mam zielonego
pojecia w temacie, prosze Was o pomoc ;)

Telewizor ma byc min. 42 calowy

Prosze o pomoc, bo juz zglupialem.

poczytaj sobie to http://hdtv.com.pl/forum/ , popytaj
wtedy dopiero bedziesz mogl powiedziec, ze zglupiales :)

ale moze cos ci doradza, co ci mentalnie bedzie pasowac

zreszta, ztcp firma obslugujaca to forum ma w swojej ofercie taki myk, ze moga przyjechac z kilkoma telewizorami do klienta, zeby klient u siebie mogl poogladac kazdy i podjac decyzje o zakupie konkretnego modelu

Data: 2009-08-20 01:04:40
Autor: zixxixx
Cyfra+ - jaki telewizor?
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Wybrałem ostatecznie plazmę LG 42pg200r
http://www.nokaut.pl/telewizory-plazmowe/plazma-lg-42pg200r.html

Powody:
1. Przemówiły do mnie argumenty Bombastica i stracha (nie potrzebne
jest FullHD do odglądania Cyfry+ nawet w HD).
2. Telewizor ma funkcję ECO obniżającą zużycie prądu do 181W, czyli
jak LCD.
3. Ponoć plazmy mają żywsze kolory (np. dobrze odwzorowują czerń)
4. Ma niezłe recenzje w sieci.
5. Najważniejszy powód - znalazłem u siebie gościa, który właśnie
likwiduje sklep i sprzedał mi tę plazme za 1700 zł ;).

Pozdry,
MW

Data: 2009-08-20 10:38:49
Autor: kris
Cyfra+ - jaki telewizor?

Użytkownik "zixxixx" <wolim@interia.pl> napisał w wiadomości news:03d9f1e5-2b6a-49b2-8bae-1cc77aaeb480e18g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

Dobra cena- zawsze to prawie 300zł taniej jak w sieci.

Krzysiek

Data: 2009-08-20 20:37:24
Autor: Marek Dyjor
Cyfra+ - jaki telewizor?
zixxixx wrote:
[...]

LG to raczej marnawy sprzęt ale czego wymagać za 1700 zł  :)

Data: 2009-08-21 01:10:35
Autor: zixxixx
Cyfra+ - jaki telewizor?
On 20 Sie, 20:37, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
zixxixx wrote:
> [...]

> likwiduje sklep i sprzedał mi tę plazme za 1700 zł ;).

LG to raczej marnawy sprzęt ale czego wymagać za 1700 zł  :)

Przetestowałem na kablówce i Cyfrze+.
Z kablówką obraz nie jest rewelacyjny, ale niewiele odbiega od CRT.
Z Cyfrą obraz jest super - tylko kilka kanałów delikatnie szumi -
kanały typu PULS, TV4, czyli te marnawe.

Jeśli się nie będzie psuł, to jak dla mnie jest to sprzęt zdecydowanie
dobrej jakości ;)

Pozdrawiam,
MW

Data: 2009-09-09 07:20:43
Autor: maanj
Cyfra+ - jaki telewizor?

[...]

Ja posiadam plazme z panasonica 37 cali
tez chyba przez miesiac wertowalm oferty ogladalem tv w sklepach czytalem opinie
czy lcd czy plazma
najlepsze plazmy na rynku ma Philips drugie miejsce zajmuje Panasonic
tylko z tym ze plazmy z philipsa sa drozsze o blisko raz tyle - ranking z zeszlego roku z jakiejs niemieckiej gazety rtv

to czego nie da ci zadne LCD to: naturalna barwa kolorów , szczególy detali , itp itd pozatym plazma jest lepsza
gdy nie masz tv cyfrowej

KUP PLAZME A NIE BEDZIESZ ZALOWAC :)

Cyfra+ - jaki telewizor?