Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła

Data: 2011-06-17 07:12:16
Autor: PeJot
Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła
Czołem.

Pewna rowerzystka od dawna narzekała na gniecenie z przodu, więc pochyliłem siodło * o jeden ząbek w jarzemku * w dół. Gniecenie ustało, ale teraz użytkowniczka narzeka na to że zsuwa się do przodu - faktycznie, siodło temu sprzyja. Sztyca na jedną śrubę nie pozwala na ustawienie "gdzieś pośrodku", zatem wypadało by zastosować sztycę na dwie śruby. Ciekawi mnie, jaki kąt przypada na jeden ząbek w takiej prostej sztycy, tego typu

http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_wspornik-siodla-sp-495-ACCENT__P_53010166-53010001__PZTA_1__PD_53010603.html

Sam od lat jeżdżę na sztycy na dwie śruby, a ponadto zasadniczo nigdy nie byłem kobietą, dlatego nie wiem jak się do tematu przeniesienia ustawienia kąta zabrać. Chyba najprostsze będzie mierzenie odległości od wybranego punktu na czubku do poziomej rury ramy. Samo siodło wygląda na "babskie", ale może trzeba będzie go zmienić, tylko na co ? Author Sport for Lady zdecydowanie za wąskie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 07:30:49
Autor: Ignacy
Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):   Chyba najprostsze będzie mierzenie odległości od
wybranego punktu na czubku do poziomej rury ramy.

  Przyklej Sobie tasmą klejącą prostą listewkę wzdłuż ramy do   tego na czym siedzisz a dalsze postepowanie tak jak to sam określiłeś.
  A przy okazji chciałem zapytać co z Twoimi kolanami.

  Ignac

Data: 2011-06-17 15:13:57
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-17 09:30,  Ignacy pisze:
PeJot<PeJot@o2.pl>  napisał(a):
[...]

Odkryłem że bloki SPD dają się regulować na boki :) Buty przesunięty maksymalnie do korby *) i jest nieźle, choć chciałbym spróbować używanych time, niestety korespondencja w tej  sprawie się urwała.

*) ostatecznie dało by się jeszcze ze 2 mm korbę podfrezować i było by jeszcze lepiej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 14:14:19
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Odkryłem że bloki SPD dają się regulować na boki :) Buty przesunięty maksymalnie do korby *) i jest nieźle, choć chciałbym spróbować używanych time, niestety korespondencja w tej  sprawie się urwała.

Jesli chodzi o korespondencje ze mna, to nie mam pojecia, czemu sie urwala...
Sprawa jest aktualna.

rmikke

Data: 2011-06-17 18:10:45
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-17 16:14, Ryszard Mikke pisze:

Jesli chodzi o korespondencje ze mna, to nie mam pojecia, czemu sie urwala...
Sprawa jest aktualna.

OK, spróbuję się odezwać. Być może mój serwer pocztowy dostał amnezji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 16:35:06
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
> [...]

> Sprawa jest aktualna.

OK, spróbuję się odezwać. Być może mój serwer pocztowy dostał amnezji.

Na wszelki wypadek sprawdzilem ostatnia wyslana do Ciebie wiadomosc pod katem
adresu, z jakiego wyslalem. Z gmaila, czyli odpowiedzi powinny do mnie trafiac.

rmikke

Data: 2011-06-17 18:51:05
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-17 18:35, Ryszard Mikke pisze:
PeJot<PeJot@o2.pl>  napisał(a):

[...]

Podesłałem korespondencję - dotarła ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 16:57:35
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
> [...]
..

> [...]
> adresu, z jakiego wyslalem. Z gmaila, czyli odpowiedzi powinny do mnie trafia

Jak dotad - nie.

Ja do Ciebie tez wyslalem maila pare chwil temu (na o2), moze doszla?

rmikke

Data: 2011-06-17 19:00:15
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-17 18:57, Ryszard Mikke pisze:

Podesłałem korespondencję - dotarła ?

Jak dotad - nie.

Ja do Ciebie tez wyslalem maila pare chwil temu (na o2), moze doszla?

*.o2 to jest ślepy adres. Coś się z moim serwerem dzieje. Postaram się odezwać z innego adresu, ale dopiero w poniedziałek.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 17:05:41
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

> Jak dotad - nie.
>
> Ja do Ciebie tez wyslalem maila pare chwil temu (na o2), moze doszla?

*.o2 to jest ślepy adres.

To pewnie dlatego nie masz maili ode mnie :D

Coś się z moim serwerem dzieje. Postaram się odezwać z innego adresu, ale dopiero w poniedziałek.

OK, kontroluje poczte na gazecie rowniez.

rmikke

Data: 2011-06-17 08:11:25
Autor: Dominik Mirowski
Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła
PeJot wyklepał(a) :

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg
Najlepiej to zrobić tak :)
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-17 08:19:07
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-17 08:11, Dominik Mirowski pisze:

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg

Najlepiej to zrobić tak :)

W XXI wieku powinien być tam wyświetlacz :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 06:30:35
Autor: piotrpo
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
W XXI wieku powinien być tam wyświetlacz :)

I łącze z internetem, poprzez które sztyca wrzucała by na Facebooka informacje, że jeździec pierdnął.

Data: 2011-06-17 10:21:25
Autor: cytawa
Dominik Mirowski pisze:

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg

Najlepiej to zrobić tak :)

Taka sztyca ma za maly "offset" i nie zawsze przynosi skutek. Czasami trzeba przesunac siodlo mocno do tylu inaczej spada sie z siodla niezaleznie od kata pochylenia. Ale generalnie wsporniki bez osobnego jarzma maja w miare plynne ustawianie.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-17 07:16:30
Autor: Rowerex
On 17 Cze, 09:21, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Dominik Mirowski pisze:

> [...]

trzeba przesunac siodlo mocno do tylu inaczej spada sie z siodla
niezaleznie od kata pochylenia. Ale generalnie wsporniki bez osobnego

Zgadza sie. Dodam do tego, ze podobne znaczenie ma ustawienia
wysokosci. Przy zbyt wysokim ustawieniu kazde siodelko bedzie
wywolywalo uczucie "gniecenia z przodu", a proba jego pochylenia w dol
spowoduje niemal skokowe przejscie do uczucia "zsuwania sie do
przodu".

Nie wiem jak inni, ale ja wyczuwam zmiany wysokosci siodelka rzedu
2mm, a pochylenia o pojedyncze stopnie. Nawet inne spodenki z inna
wkladka, grubsze skarpety, czy inne buty, powoduja, ze inaczej
odczuwam to samo siodelko z tym samym ustawieniem. Czesto sa to
roznice na tyle drobne, ze nie ma potrzeby by cos korygowac, ale bywa
ze podniesienie na probe siodelka o 2mm powoduje pojawienie sie
dretwienia rak i uczucia, ze kierownica jest sporo za wysoko...

Ustawienie siodleka to wg mnie jedno z trudniejszych zadan. Uzywam
kilku siodelek i aby ten problem obejsc, prawie kazde moje siodelko ma
swoja sztyce z zaznaczona wysokoscia...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-27 19:02:22
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 17.06.2011 10:21 użytkownik cytawa napisał :
Dominik Mirowski pisze:

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg

Najlepiej to zrobić tak :)

Taka sztyca ma za maly "offset" i nie zawsze przynosi skutek.

Nie ma problemu. ;-)
http://www.performancebike.com/images/performance/products/1500/50-0793-BLK-SIDE.jpg

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-06-17 08:15:06
Autor: Ignacy
Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła
PeJot <PeJot@o2.pl>   Jeżeli chodzi o ustawienie to kąty między zjeżdzaniem z siodła
 do przodu a ciśnięciem na krocze w pozycji nawet mocno pochylonej.
 A co wybrać to na strone cykloturu masz od groma siodeł np. tych
 z serii ATB i paradoksalnie właśnie babskie siodła są dostatecznie
 szerokie i przede wszystkim mają równe powierzchne siedzące luknij
 np. na Twiggie Accent...ja jak kupowałem swoje to w sklepie stacjonarnym
 i zastrzegałem sobie że jeżeli nie będzie mi odpowiadać to zwrot.

 Ignac

Data: 2011-06-17 17:01:35
Autor: Wojtek Sobociński
Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła
W dniu 2011-06-17 07:12, PeJot pisze:
Czołem.
. Samo siodło wygląda na
"babskie", ale może trzeba będzie go zmienić, tylko na co ? Author Sport
for Lady zdecydowanie za wąskie.

Znajdź sklep który oferuje siodła do jazdy testowej i pomiar odległości kości kulszowych. Siada się na taką żelową poduszkę z podziałką i wiadomo jakiej szerokości siodło potrzebne. Wtedy się zostawia kaucję i bierze siodło do pojeżdżenia. Specialized robi chyba trzy szerokości siodełek. W Warszawie można to załatwić w www.airbike.pl, gdzie indziej - nie wiem, ale wujek google pomoże :)

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-27 17:20:47
Autor: PeJot
[...]

Z pomiarów ( kątomierz warsztatowy + poziomica ) wychodzi że to jest jakieś 3.5 stopnia. Niby niewiele, a jednak.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-27 23:35:42
Autor: x
[...]

A nie dałoby się dorobić jednego ząbka pomiędzy tymi dwoma wspomnianymi?

Data: 2011-07-08 11:36:25
Autor: Coaster
On 6/27/11 11:35 PM, x wrote:
A nie dałoby się dorobić jednego ząbka pomiędzy tymi dwoma [...]?

Takie pytanie musisz zadac swojemu dentyscie. :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła