Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła

Data: 2011-06-17 08:11:25
Autor: Dominik Mirowski
Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła
PeJot wyklepał(a) :

Sam od lat jeżdżę na sztycy na dwie śruby, a ponadto zasadniczo nigdy
nie byłem kobietą, dlatego nie wiem jak się do tematu przeniesienia
ustawienia kąta zabrać. Chyba najprostsze będzie mierzenie odległości
od wybranego punktu na czubku do poziomej rury ramy. Samo siodło
wygląda na "babskie", ale może trzeba będzie go zmienić, tylko na co
? Author Sport for Lady zdecydowanie za wąskie.

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg
Najlepiej to zrobić tak :)
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-17 08:19:07
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-17 08:11, Dominik Mirowski pisze:

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg

Najlepiej to zrobić tak :)

W XXI wieku powinien być tam wyświetlacz :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 06:30:35
Autor: piotrpo
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
W XXI wieku powinien być tam wyświetlacz :)

I łącze z internetem, poprzez które sztyca wrzucała by na Facebooka informacje, że jeździec pierdnął.

Data: 2011-06-17 10:21:25
Autor: cytawa
Dominik Mirowski pisze:

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg

Najlepiej to zrobić tak :)

Taka sztyca ma za maly "offset" i nie zawsze przynosi skutek. Czasami trzeba przesunac siodlo mocno do tylu inaczej spada sie z siodla niezaleznie od kata pochylenia. Ale generalnie wsporniki bez osobnego jarzma maja w miare plynne ustawianie.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-17 07:16:30
Autor: Rowerex
On 17 Cze, 09:21, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Dominik Mirowski pisze:

> [...]

trzeba przesunac siodlo mocno do tylu inaczej spada sie z siodla
niezaleznie od kata pochylenia. Ale generalnie wsporniki bez osobnego

Zgadza sie. Dodam do tego, ze podobne znaczenie ma ustawienia
wysokosci. Przy zbyt wysokim ustawieniu kazde siodelko bedzie
wywolywalo uczucie "gniecenia z przodu", a proba jego pochylenia w dol
spowoduje niemal skokowe przejscie do uczucia "zsuwania sie do
przodu".

Nie wiem jak inni, ale ja wyczuwam zmiany wysokosci siodelka rzedu
2mm, a pochylenia o pojedyncze stopnie. Nawet inne spodenki z inna
wkladka, grubsze skarpety, czy inne buty, powoduja, ze inaczej
odczuwam to samo siodelko z tym samym ustawieniem. Czesto sa to
roznice na tyle drobne, ze nie ma potrzeby by cos korygowac, ale bywa
ze podniesienie na probe siodelka o 2mm powoduje pojawienie sie
dretwienia rak i uczucia, ze kierownica jest sporo za wysoko...

Ustawienie siodleka to wg mnie jedno z trudniejszych zadan. Uzywam
kilku siodelek i aby ten problem obejsc, prawie kazde moje siodelko ma
swoja sztyce z zaznaczona wysokoscia...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-27 19:02:22
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 17.06.2011 10:21 użytkownik cytawa napisał :
Dominik Mirowski pisze:

http://bikethomson.com/blog/wp-content/uploads/seatpost_elite_black_upright_002a.jpg

Najlepiej to zrobić tak :)

Taka sztyca ma za maly "offset" i nie zawsze przynosi skutek.

Nie ma problemu. ;-)
http://www.performancebike.com/images/performance/products/1500/50-0793-BLK-SIDE.jpg

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Cyfrowa sztyca, czyli o ustawieniu siodła