Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu

Data: 2009-11-27 04:06:47
Autor: stefanf
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
Witam,
naczytałem się o tej zmianie regulaminu, mam CP od 2007 roku, w tej
chwili umowa na czas nieokreślony (czyli 3 miesięczny okres
wypowiedzenia). Dzwoniłem do nich z zapytaniem, czy wysłali mi to
powiadomienie o zmianie regulaminu, i niestety jeszcze nie :/
W związku z tym pytanie do lepiej zorientowanych: czy mam szanse
dostać tą zmianę w rozsądnym terminie, czy jednak już wypowiedzieć
umowę z tym 3-miesięcznym okresem?
Bo, jeśli się nie mylę, nie mogę wypowiedzieć do czasu aż nie otrzymam
tej informacji o zmianie?

Btw. czy ktoś posiadający umowę na czas nieokreślony pakiet relax mix+
(czy tam jakoś w ten deseń) dostał informację o zmianie?

Pozdrawiam
s.

Data: 2009-11-30 09:58:39
Autor: uzytkownik
stefanf pisze:
[...]

jeśli zapisy w nowym regulaminie są zmieniane na korzyść konsumenta lub polegają na dostosowaniu regulaminu do zmiany prawa krajowego to konsumentowi nie przysługuje prawo wypowiedzenia umowy w związku z taką zmianą regulaminu.
Ty posiadając umowę na czas nieokreślony możesz w każdym memencie ją wypowiedzieć zachowując trzymiesięczny okres.

Data: 2009-11-30 10:04:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
uzytkownik wrote:

[...]

Zapis o "korzystnym dla konsumenta"  upadł z jednego słusznego powodu - kto miałby tę korzyść określać? Pewnie operator :-) Natomiast zmiana przepisów prawa _i_ usunięcie klauzul niedozwolonych obowiązuje.

Data: 2009-11-30 09:34:10
Autor: Waldek Godel
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
Dnia Mon, 30 Nov 2009 10:04:08 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Zapis o "korzystnym dla konsumenta"  upadł z jednego słusznego powodu - kto miałby tę korzyść określać? Pewnie operator :-) Natomiast zmiana przepisów prawa _i_ usunięcie klauzul niedozwolonych obowiązuje.

Maciek, twierdzisz, że prawo telekomunikacyjne obowiązuje Cyfrę?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-30 15:50:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

W zakresie rozsyłu sygnału? IMO tak.

Data: 2009-11-30 14:56:00
Autor: Waldek Godel
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
Dnia Mon, 30 Nov 2009 15:50:05 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Maciek, twierdzisz, że prawo telekomunikacyjne obowiązuje Cyfrę?

W zakresie rozsyłu sygnału? IMO tak.

Nie, w zakresie zawierania umów z klientami.

A co do prawa komunikacyjnego i rozsyłu - Polska zaanektowała Francję?
Kiedy?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-30 15:54:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu

Maciek, twierdzisz, że prawo telekomunikacyjne obowiązuje Cyfrę?

W zakresie rozsyłu sygnału? IMO tak.

Mam akurat otwarty regulamin CP i w § 15 masz dobrze znane stwierdzenie:

1. Cyfrowy Polsat powiadamia Abonentów na piśmie o każdej zmianie w Regulaminie z wyprzedzeniem
co najmniej jednego Okresu Rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
Abonent w przypadku braku akceptacji zmian ma prawo wypowiedzenia Umowy Abonenckiej.
2. W razie skorzystania przez Abonenta z tego prawa, Cyfrowemu Polsatowi nie przysługuje
roszczenie odszkodowawcze ani zwrot ulgi udzielonej Abonentowi przy zawieraniu Umowy Abonenckiej,
chyba że konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów
prawa, w tym usunięcia niedozwolonych postanowień umownych. W przypadku, gdy Abonent
nie wypowiedział Umowy w wyżej przewidziany sposób, uważa się, że wyraził zgodę na zmianę
Regulaminu.

Data: 2009-11-30 14:58:01
Autor: Waldek Godel
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
Dnia Mon, 30 Nov 2009 15:54:00 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

Świetnie, to dobrze, że CP nie posunął się do wprowadzenia do regulaminu
zapisów niezgodnych z prawem, to dobrze o nich świadczy (dobrze, że chociaż
to, ale to nie temat tego wątku). Tylko wciąż nie wiem co to ma wspólnego z
Prawem Telekomunikacyjnym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-01 00:51:38
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)

http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/msg/36878e7760f37498

Data: 2009-11-30 23:57:18
Autor: Waldek Godel
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
Dnia Tue, 01 Dec 2009 00:51:38 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

O.. fajne.. to co jeszcze mogę podpiąć pod Prawo Telekomunikacyjne?
Może gwarancję samochodu? Jest w nim radio zamontowane..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-01 01:04:01
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

Waldek, nie wiem, sam mam wątpliwości. Z jednej strony widzę, jak regulacje PT trafiają do zapisów platform satelitarnych, widzę, komu tak naprawdę zależy na cyfryzacji dyfuzji naziemnej itp. itd. W paru miejscach w PT jest - z imienia i nazwiska - wymieniona telewizja cyfrowa. Jest też definicja sieci i usługi telekomunikacyjnej. WIęc raczej wszystko wskazuje, że TAK.

Ale zawsze mogę się mylić :-)

Data: 2009-12-01 00:31:03
Autor: Waldek Godel
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
Dnia Tue, 01 Dec 2009 01:04:01 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

Ty nie wiesz? a kto ma wiedzieć?

Art. 60a 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:

1) doręcza abonentowi na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków
umowy, w szczególności, o której mowa w art. 56 ust. 3,

2) doręcza abonentowi na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść
każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie, o
którym mowa w art. 59 ust. 1, oraz

3) podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany
warunków umowy określonych w regulaminie, o którym mowa w art. 60

- z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed
wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać
poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji
tych zmian.

2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust.
1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje
roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust.
6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian,
o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w
tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.

No to jeszcze sprawdźmy te publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne:

31) publicznie dostępna usługa telekomunikacyjna - usługę telekomunikacyjną
dostępną dla ogółu użytkowników;

48) usługa telekomunikacyjna - usługę polegającą głównie na przekazywaniu
sygnałów w sieci telekomunikacyjnej;

35) sieć telekomunikacyjna - systemy transmisyjne oraz urządzenia
komutacyjne lub przekierowujące, a także inne zasoby, które umożliwiają
nadawanie, odbiór lub transmisję sygnałów za pomocą przewodów, fal
radiowych, optycznych lub innych środków wykorzystujących energię
elektromagnetyczną, niezależnie od ich rodzaju;

Mamy jak zwykle masło maślane, ale sam wiesz dobrze, że mimo iż operatorzy
cyfrowi SĄ wymienieni w tej ustawie, to podciągnięcie telewizji cyfrowej
pod sieć telekokomunikacyjną jest z lekka mówiąc karkołomne. Choć wiem, nie
niemożliwe w Banana Republic of Poland, zwłaszcza po tym co podrzuciłeś w
temacie tego sądu z Katowic.
Ale jeżeli jednak ktoś to podciągnie pod usługi telekomunikacyjne, to
będzie problem z karą, bo OIDP Cyfra w żaden sposób nie jest dostepna w
wersji bezcyrografowej, a tunery są wypożyczane, więc będzie w zasadzie
niemożliwe wyliczenie kwoty udzielonego rabatu. A to - jak wiesz - oznacza,
że JEŻELI wspomniana wcześniej zmiana regulaminu nie jest podstawą do
zerwania umowy TO nie będzie się dało wyliczyć zgodnie z prawem kary za
zerwanie, ergo - nie będzie kary.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-01 01:54:24
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Waldek Godel wrote:

[...]

Taki lekko Off Topic: wszyscy piszą o karach, ale... PT mówi o udzielonych ulgach. Jestem ciekaw pierwszego procesu z inteligentną papugą po stronie klienta :-)

Data: 2009-11-30 15:56:46
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:hf0ma9$qu6$2news.onet.pl...

Maciek, twierdzisz, że prawo telekomunikacyjne obowiązuje Cyfrę?

W zakresie rozsyłu sygnału? IMO tak.

Mam akurat otwarty regulamin CP i w § 15 masz dobrze znane stwierdzenie:

Cyfra ma inne zapisy.

Data: 2009-11-30 16:11:38
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Cavallino wrote:
[...]

IMO lepsze dla klienta, chociaż spisane w porąbany sposób.

Data: 2009-11-30 16:20:17
Autor: Cavallino
Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:

Cyfra ma inne zapisy.

IMO lepsze dla klienta,

Ale nie pozwalające na bezkarne zrywanie umów gdy klientowi się nie pogarsza.

Data: 2009-11-30 10:18:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:hf01qa$tjf$1news.onet.pl...
uzytkownik wrote:

[...]

Znaczy co?
Uważasz, że jak operator doda dodatkowy program do pakietu który masz wykupiony, to możesz rozwiązać umowę bez kary?

Data: 2009-11-30 11:12:34
Autor: jerzyn
[...]

Kto ma tego pilnowac, moze ten urzad co nagrody dostaje razem z FT ?
jerzyn

Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu