Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]

Data: 2009-06-02 20:46:27
Autor: Waldo
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
Mam do sprzedania blenderskie manometry cyfrowe ECO1 firmy Keller (wersja
tlenowa) w klasie dokładności 0,5% (1% zakr.max).

Cena 729 zł brutto ( faktura VAT ).

Więcej informacji :
http://nurkuj.com/modules/news/article.php?storyid=31
lub

Tel. 609 205030

PS. Tradycyjnie już zapraszam Smoka vel Demolanta do Krakowa na demonstrację działania manometru ze szczególnym uwzględnieniem możliwości oszacowania przepływu. Jeżeli Smok przyjmie zaproszenie, to gwarantuję specjalną ofertę cenową, a wieczorkiem piwko na Kazimierzu :)

--
Pozdrawiam, Waldemar
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-06-02 20:50:49
Autor: Zi
Waldo pisze:
[...]

Waldo, zrobiłeś straszny błąd, pisałeś na temat, to na bank Rysiu odezwie się zupełnie o czymś innym. Trzeba by poruszyć jakiś temat niezwiązany z manometrami to może by go skłoniło o napisaniu właśnie o manometrach.
A tak pewnie usłyszymy o cienkiej miedzianej kapilarze etc etc etc...

Data: 2009-06-02 19:32:38
Autor:
Zi <bigas@o2.pl> napisał(a):

A tak pewnie usłyszymy o cienkiej miedzianej kapilarze etc etc etc...

Powiedz co to jest klasa miernika, jak określa się błąd pomiaru ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-02 21:35:06
Autor: Zi
demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Zi <bigas@o2.pl> napisał(a):

A tak pewnie usłyszymy o cienkiej miedzianej kapilarze etc etc etc...

Powiedz co to jest klasa miernika, jak określa się błąd pomiaru ?

pozdrawiam rc

A co to ma do rzeczy?

Data: 2009-06-02 21:37:11
Autor: Zi
Zi <bigas@o2.pl> napisał(a):

A tak pewnie usłyszymy o cienkiej miedzianej kapilarze etc etc etc...

Powiedz co to jest klasa miernika, jak określa się błąd pomiaru ?

pozdrawiam rc

A co to ma do rzeczy?

Rysiu, podśmiechujki sobie robie a Ty to na poważnie odbierasz. Czy śmiejesz sie tylko wtedy gdy to Ty dopierdalasz ludziom?
Trochę dystansu do siebie Panie Czarnecki, bo sie upodobnisz do tego z PiSu.

Data: 2009-06-03 05:30:25
Autor:
Zi <bigas@o2.pl> napisał(a):
Zi pisze:

> A co to ma do rzeczy?

Ciągle o tej dezinformacji mówię, miernik ma klasę dokładności 0,5 typowo, 1%
maksymalnie. Co daje błąd już w przedostatniej cyfrze już w połowie zakresu (w
optymistycznym wariancie). Z tego że jest zastosowany wyświetlacz dużo
dokładniejszy nie wynika nic, dla dokładności przetwarzania ciśnienia.

Rysiu, podśmiechujki sobie robie a Ty to na poważnie odbierasz. Czy śmiejesz sie tylko wtedy gdy to Ty dopierdalasz ludziom?
Trochę dystansu do siebie Panie Czarnecki, bo sie upodobnisz do tego z PiSu.

Wracając do kapilary, to wiesz że w układzie elektrycznym możemy zastosować
różne ograniczniki prądu (reprezentant ilości przelewanego gazu), oporniki
(kapilara jest odpowiednikiem), diody zenera (zawór ze sprężyną jest
odpowiednikiem, taki jak rezerwa dławiąca), źródła prądowe (dysza o
przepływach nadkrytycznych jest odpowiednikiem). Miernik napięcia niestety nie
będzie ogranicznikiem prądu w układzie. Kapilara miedziana jak najbardziej
spełni tą funkcję, tyle że trzeba coś takiego posiadać, używam ich od ponad 20
lat do przelewania gazów.
Gdyby ktoś rozumiał celowość (wątpię żeby znalazł się choć jeden) i
potrzebował to mam jeszcze kilka szt. rozwinięta długość kilka metrów
wewnętrzna średnica 0,5-0,8 mm (różni producenci stosują róże średnice,
Draeger, Auer, Faser).

Śmieszne to jest to, że dużo osób kupiło manometry, bo wystarczyło zapewnienie
że są super.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-03 10:03:00
Autor: Waldo
[...]

No to zajmijmy się tą dezinformacją :)
Precyzja wyświetlacza zgodnie z parametrami technicznymi wynosi 100mbar (1 miejsce po przecinku), więc rzeczywiście podczas pracy w zakresie ciśnienia 300 bar, miejsca dziesiętne nie ukazują precyzji przetaczania gazu, ponieważ jego dokładność w tym zakresie sięga 3 bar.
Ale przy pracach blenderskich w zakresach ciśnień 0 - 50 bar, dokładność wynosi 0,25 bar, a przy 100 bar dokładność sięga 0,5 bar.

Tak więc precyzja zastosowanego wyświetlacza dla manometru o zakresie pomiatrowym 0-300 bar, jest adekwatna do dokładności urządzenia.

Wyświetlacz o rozdzielczości 10 mbar (2 miejsca po przecinku)  jest zastosowany w manometrze niskociśnieniowym.o zakresie pomiarowym 0 - 30 bar.

Gdybyś przyjął moje zaproszenie na prezentację manometru, nie miałbyś takich wątpliwości :-)

PS. A zaproszenie jest nadal aktualne ;-)
--
Pozdrawiam, Waldemar
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-06-03 08:48:35
Autor:
Waldo <waldo@cyfrowka.com> napisał(a):
> [...]

Gdybyś przyjął moje zaproszenie na prezentację manometru, nie miałbyś takich wątpliwości :-)

PS. A zaproszenie jest nadal aktualne ;-)

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1095874&pid=1095875&MID=%3Cgrv7r6%24p93%241%40inews.gazeta.pl%3E

Nie zmieniłem swojego zdania, natomiast Ty podszkoliłeś się i zbliżasz się do
mojego poglądu wyrażonego dawno, GRATULUJĘ.
Gdybyś jeszcze wiedział co to jest błąd piedestału i kilka innych, dawno byśmy
doszli do porozumienia.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-03 11:22:23
Autor: Waldo
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
Nie zmieniłem swojego zdania, natomiast Ty podszkoliłeś się i zbliżasz się do
mojego poglądu wyrażonego dawno, GRATULUJĘ.

Ciekawe rzeczy opowiadasz, ponieważ właśnie zaprzeczam Twojemu poglądowi :)

[...]

Piszesz o przedostatniej cyfrze, czyli cyfrze opisującej jedności, podczas gdy jego dokładność w maksymalnym zakresie sięga 3 bar ?
Z tego właśnie powodu zapraszam na prezentację możliwości manometru ECO-1 ;-)

Gdybyś jeszcze wiedział co to jest błąd piedestału

Z ciekawości wrzuciłem to określenie do wszystko wiedzących googli i zgadnij jaką otrzymałem odpowiedź ? :-)

Kapilara miedziana jak najbardziej
spełni tą funkcję, tyle że trzeba coś takiego posiadać, używam ich od ponad 20
lat do przelewania gazów.

Scubatech posiada w swojej ofercie przetoczki tlenowe wykonane w oparciu o kapilarę i wyposażone w manometr ECO-1.
--
Pozdrawiam, Waldemar
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-06-04 05:48:15
Autor:
> [...]

>Kapilara miedziana jak najbardziej
>spełni tą funkcję, tyle że trzeba coś takiego posiadać, używam ich od ponad >20

W pełni prawdziwe zdanie, mogę to potwierdzić jako autor.

Co to jest błąd piedestału, błąd różniczkowy i całkowy przetwornika możesz się
dowiedzieć z bardziej zaawansowanych źródeł pisanych, odsyłałem do publikacji
i kowertewach AD i DA. Takie proste określenia pojawiają się w danych
katalogowych które cytowałem. Wypada je rozumieć handlując tym sprzętem, PRAWDA ???

Scubatech posiada w swojej ofercie przetoczki tlenowe wykonane w oparciu o kapilarę i wyposażone w manometr ECO-1.

Odróżniasz wężownicę od kapilary ?
W jednej jest przepływ turbulentny, w drugiej laminarny i turbulentny (w
wysokich różnicach ciśnień).
Kapilara w wykonaniu profesjonalnym (Draeger, Auer, Interspiro, Sebe-Gorman,
Faser) ma linkę, żeby jej nie uszkodzić wężownica w wykonaniu amatorskim nie
ma takich zabezpieczeń. Do prawdziwej kapilary zawór iglicowy jest zbędny.

Masz trudność  w ogarnięciu, co to jest klasa przyrządu i czym się różni od
dokładności wyświetlacza. Zawieszę w dogodnej chwili skan z "Matematiczeskaja
Orabotka i Oformlenije Rezultatow Eksperimenta" Mogłem wybrać Szydłowskiego
ale jest po polsku, to by było zbyt łatwe.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-10 21:36:52
Autor: Waldo
[...]

A mądre głowy powiadają, że jeżeli czegoś nie ma googlach, to ponoć nie istnieje ;-)

Wypada je rozumieć handlując tym sprzętem, PRAWDA ???

Nawet nie próbuję się zastnawiać nad takimi zagadnieniami, ponieważ idąc tym tropem, doszedłbym za chwilę do parametrów procesora OKI, oraz technologii jego produkcji :)
Takie analizy poozostawiam Tobie, za Ci jestem bardzo wdzięczny :-D

Masz trudność  w ogarnięciu, co to jest klasa przyrządu i czym się różni od
dokładności wyświetlacza.

O ile "błąd piedestału" google nie znajdują, co niekoniecznie musi oznaczać, że tworzysz własne pojęcia (jak niektórzy już sugerowali na tej grupie), to pojęcia klasy, czy też dokładności przyrządu jest już bardziej "cywilizowane", a dokładność wskazań wyświetlacza to już banał :) Więc tym bardziej nie rozumiem, dlaczego masz problem w wyrażaniu swoich opinii w tym zakresie :)

cyt. "Ciągle o tej dezinformacji mówię, miernik ma klasę dokładności 0,5 typowo, 1%
[...]

Powtarzam więc po raz drugi, ostatnia cyfra na manometrze ECO-1 dotyczy dziesiętnych części, a przedostatnia cyfra na wyświetlaczu dotyczy jedności, więc wynika z tego, nie bardzo wiesz o czym piszesz.

Ale nie sprzeczajmy się o drobiazgi, jak zwykle serdecznie Cię zapraszam do Krakowa na demonstrację mozliwości ECO-1.
A z uwagi na pomoc marketingową, rabat dla Ciebie rośnie :)
--
Pozdrawiam, Waldemar
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-06-10 20:18:58
Autor:
[...]

"Przetworniki analogowo-cyfrowe i cyfrowo-analogowe"
ISBN 83-206-0654-3 Tu jest wyjaśnione co znaczy co, tyle że to nie jest dla ... .

[...]

Z tego wynika że nadal nie rozumiesz, błąd wyświetlacza to plus minus jeden
ostatnia cyfra (to slang). Można to także odnaleźć w danych katalogowych.
Klasa całego przyrządu jest niższa wynosi 0,5 dla dolnego zakresu. To różnice
większe niż na ostatniej cyfrze.
Sprzedawca może tego nie wiedzieć (zwłaszcza obecnie, reklama że jest super
wystarcza), podobnie ... kupujący też może nie wiedzieć. Wiem i banda technokratów też wie (i mają ubaw, za co dziękuję). Na podsumowanie: Cyfrowy manometr jest dużo bardziej odpornym mechanicznie
przyrządem niż analogowy manometr tej samej klasy. Za to płacimy 10 razy
więcej. Za przyrząd w klasie 0,05 płacimy jeszcze więcej. To jest sprzęt z
błędem odpowiednio małym żeby w pełni zaufać wskazaniom. W tym momencie błędy
sprężystości zbiornika są większe (spokojny jestem że większość czytających
nie ma o tym pojęcia, ile wynosi to dla ich butli, można od producenta
pozyskać te dane).

pozdrawiam rc --

Data: 2009-06-10 22:47:42
Autor: Waldo
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
Tu jest wyjaśnione co znaczy co, tyle że to nie jest dla ... .

Jak się możemy domyślać, chiałeś nam przekazać, że kto nie przyswoił sobie wiedzy z zakresu przetworników analogowo-cyfrowych, jest ... :-) Dlatego tak bardzo Cię wszyscy kochamy, a Ty znajdujesz coraz szersze grono wielbicieli :)

Z tego wynika że nadal nie rozumiesz, błąd wyświetlacza to plus minus jeden
ostatnia cyfra (to slang).

Teraz to się nie wymiguj slangiem, ponieważ napisałeś otwartym tekstem o błędzie na przedostatniej cyfrze.
Nie kombinuj i po prostu przyznaj, że myślałeś, iż dokładność wyświetlacza wynosi 2 cyfry po przecinku, tak jak to ma miejsce dla wersji ECO-1 z zakresem do 30 bar - przyznaję, że wtedy miałbyś rację !

Mimo tych drobnych nieporozumień, nadal Cię zapraszam na piwko i prezentację ECO-1 :)

--
Pozdrawiam, Waldemar
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-06-11 13:43:51
Autor:
> [...]

Nie kombinuj i po prostu przyznaj, że myślałeś, iż dokładność wyświetlacza wynosi 2 cyfry po przecinku, tak jak to ma miejsce dla wersji ECO-1 z zakresem do 30 bar - przyznaję, że wtedy miałbyś rację !

http://portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?p=2488#2488
W tej radzieckiej publikacji jest jasno napisane co to jest błąd przyrządu,
jak podana jest klasa przyrządu. Dla przykładu ustrój miernika V640 ma klasę
0,1 a cały miernik tylko 1,5. Tak samo jest z tym miernikiem który
sprzedajesz. Wyświetlacz ma mały błąd, cały przyrząd całkiem duży.
Nadal tego nie rozumiesz ???

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-11 16:52:02
Autor: Waldo
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
Tak samo jest z tym miernikiem który
sprzedajesz. Wyświetlacz ma mały błąd, cały przyrząd całkiem duży.
Nadal tego nie rozumiesz ???

A Ty oczekiwałeś, że wyświetlacz będzie miał większy błąd niż dokładność miernika ?

Rozdzielczość wyświetlacza na poziomie 100mbar, jest dobrze dopasowana do dokładności miernika, który w typowym zakresie wynosi 0,5%.  I nawet Twoja ułańska fantazja tego nie zmieni :).

--
Pozdrawiam, Waldemar
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0r1mn$8kc$1inews.gazeta.pl...
> [...]

bardzo Cię wszyscy kochamy, a Ty znajdujesz coraz szersze grono wielbicieli
:)

Data: 2009-06-11 17:08:48
Autor:

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1096516&pid=1096566&MID=%3Cgtoj6t%241nk%241%40inews.gazeta.pl%3E
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1095874&pid=1095875&MID=%3Cgrv7r6%24p93%241%40inews.gazeta.pl%3E

    * Dokładność 0,5% zakresu max
Takie dane podawał Waldemar Kociumbas. Wcześniej mówił o błędzie 100mbar
(myląc dokładność wyświetlacza z dokładnością przyrządu jako całości).

    * Dokładność: 0,5% zakr. typ | 1% zakr. max
Takie dane podawał odbiorca manomertów.
       Genauigkeit 0,5% FS typ. 1% FS max
Takie dane podaje producent.

200at*0,5*(1/100)=1at to trochę więcej niż 0,1at (to przyjęcie klasy dla
dolnego zakresu, dla górnego jest trochę gorsza (2at))
Nadal nieboraku nie rozumiesz co to jest klasa przyrządu, smutne i żałosne
zarazem.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-12 00:25:13
Autor: Waldo
[...]

Ryśku, wytłumaczyłeś nam już jasno i klarownie :)

Przyznaję, że spodziewałem się, iż klasa dokładności dotyczy wartości mierzonej, a nie zakresu, czemu jednak przeczy kilka publikacji znalezionych w sieci.

Smoku, pamiętasz o piwku na Kazimierzu i specjalnej cenie dla Ciebie (rabat jest naprawdę pokaźny) ? ;-)

--
Pozdrawiam, Waldemar
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-06-12 08:51:01
Autor:
[...]

"Dokładnosc **) % zakresu N 0,5 (BFSL)
% zakresu N 1,0 3)
3) Obejmuje nieliniowosc, histereze, punkt zero i bład pełnego zakresu
(odpowiada błedowi
urzadzenia wg IEC 61298-2. Nieliniowosc % zakresu N 0,4 (BFSL) zgodnie z IEC 61298-2"

Kluczowe jest tu BFSL 0,4 i Obejmuje, czyli wszystkie wymienione razem błędy
mieszczą się w 0,5% typowo.

http://www.sensorland.com/HowPage026.html

Nie jest aż tak źle, tu można posługiwać się klasą w starym przyzwyczajeniu.
Tyle że nie wiemy czy odchylenie od wartości mierzonej jest dodatnie czy
ujemne. Dodatkowo ten miernik ma kalibrację zera.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-12 11:50:54
Autor:
Podniesienie dokładności pomiaru !!!
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Tyle że nie wiemy czy odchylenie od wartości mierzonej jest dodatnie czy
ujemne.

Przypomniałem sobie że kiedyś w Bomisie było stanowisko do kalibracji
manometrów, takie jak w serwisie na ul Miedzianej.
Rozmawiając z właścicielem wspominał że musi swoje manometry wzorcowe, nosić
do Głównego Urzędu Miar.

Tu właściwy pomysł, zakup jednego klasy 0,05 względem którego będą zdejmowane
charakterystyki. To pozwoli na podniesienie dokładności pomiarowej, bo będzie
wiadomo jaki błąd mamy w tym zakresie ciśnienia. Czy jest przekłamanie w górę
czy w dół i o ile. Takie kontrolowanie mogło by się odbywać na zasadach GUM co
roku. Z wydaniem metryki błędów w funkcji ciśnienia.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-12 03:44:48
Autor: trzesiek
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
Witam zainteresowanych tematem.

Nie przypominam sobie z żadnej karty katalogowej przetwornika ciśnienia, a przeglądałem ich sporo, aby którykolwiek producent podawał KLASĘ DOKŁADNOŚCI przetwornika ciśnienia. Oczywiście mogłem nie dotrzeć do takich danych pomimo ich istnienia, więc będę bardzo wdzięczny za przedstawienie przetwornika ciśnienia z podaną klasą dokładności.

Zwykle błąd podawany przez producentów w danych katalogowych, to błąd podstawowy. Do tego dochodzą inne błędy, o których producenci często nie wspominają, jak w przypadku urządzenia Keller ECO-1 :-) Niektóre z tych błędów są kompensowane elektronicznie, np. błąd temperaturowy. Niestety, często nie mówi się o bardzo istotnym, dla przetworników ciśnienia, błędzie stabilności czasowej. Błąd ten określa o ile może zwiększyć się błąd przetwornika po upływie określonego czasu. Z moich obserwacji, błąd ten potrafi corocznie zmniejszyć dokładność przetwornika ciśnienia o wartość błędu podstawowego. Tak wynika z danych katalogowych, jak i z praktyki.

Kolejna, warta podkreślenia kwestia, to rozumienie pojęcia dokładność podawanego przez producentów. Informacja "dokładność wynosi 0,5% zakresu" oznacza w przypadku przetwornika o zakresie do 300 bar, że błąd pomiaru wynosi 300*0,5*(1/100)=1,5 bar. Błąd nie określony dla wartości mierzonej, lecz dla zakresu przetwornika. Wiem, że trudno będzie przełknąć tą informację, ale w przypadku manometru cyfrowego ECO-1 (przetwornika ciśnienia z wyświetlaczem), którego maksymalny błąd podstawowy wynosi 1%, wskazanie wartości 3 bary może oznaczać, że rzeczywiste ciśnienie ma wartość z przedziału 0...6 bar, chociaż "typowo" przedział ten wyniesie od 1,5 do 4,5 bar. Oczywiście w praktyce, dla nowego przetwornika, wskazanie będzie znacznie bliższe wartości rzeczywistej, a podany przykład wynika tylko z danych podanych przez wytwórcę.

Wracając do klasy dokładności. Klasą przyrządu pomiarowego nazywa się wyrażony w procentach stosunek maksymalnego błędu bezwzględnego do zakresu pomiarowego. W przypadku przetworników ciśnienia, producenci niechętnie podają tą wielkość, ponieważ znacznie lepiej wygląda dokładność :-)

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2009-06-27 19:01:08
Autor:
trzesiek <nur2000usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Bardzo proszę, jest wielkość błędu także funkcją wielkości wskazania w
precyzyjniejszych urządzeniach.
"
Błąd pomiaru:

dla r > 10 <= 0,25% , dla 10 < r <=30 <=0,5%

dla r <= 10 <= ( 0.0029 * r + 0.071 ) %
dla 10 < r <=30 ( 0.0045 * r + 0.071 ) %
dla 30 < r <= 100 ( 0.005 * r + 0.05 ) %

dla r <= 10 <= ( 0.0029 * r + 0.071 ) %
dla 10 < r <=30 ( 0.0045 * r + 0.071 ) %

Błąd pomiaru:
Współczynik błedu ( zwężenie zakresu ):

r = max. zakres pomiarowy / początek zakresu ustawionego

r = max. zakres pomiarowy / początek zakresu ustawionego

r = max. zakres pomiarowy / początek zakresu ustawionego"

http://www.casp.pl/pl/katalog/siemenscisnienie_inteligentne

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-02 23:55:51
Autor: agornicki

lubhttp://www.allegro.pl/show_item.php?item=652547964

[...]

Polecam te manometry są rewelacujne, dokładne i łatwe w obsłudze
ja robię z nich 300 barowe przetoczki z zaworem igłowym - czyste
tlenowo, jak ktoś by był zainteresowany.
Pozdrawiam

Data: 2009-06-28 09:14:09
Autor:
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
Klasę miernika tworzy kilka parametrów nie tylko ilość miejsc wyświetlacza.
W tym przypadku największą wartość błędu będzie wprowadzał element próbkujący
i wiele innych. Myślę, że osoba z Pro-Control dokładnie to wyjaśni.

Data: 2009-06-28 11:21:53
Autor: adam
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
W tym przypadku największą wartość błędu będzie wprowadzał element próbkujący
i wiele innych.

Co masz namyśłu "wiele innych"

Data: 2009-06-28 10:06:32
Autor:
adam <17771123ds@wpp.pl> napisał(a):
> W tym przypadku największą wartość błędu będzie wprowadzał element > próbkujący
> i wiele innych.

Co masz namyśłu "wiele innych"

1 element mierzący ciśnienie piezo ceramiczny lub piezoelektryczny, układ
zamiany na sygnał elektryczny.
2 ADC przetwornik analogowo cyfrowy, wielkość słowa cyfrowego decyduje o
precyzji. Do specjalnych celów wprowadzono niemonotoniczne kody np Graya,
uzyskuje się mały błąd śledzenia wartości mierzonej.
3 układ linearyzacji realizowany na CPU.
4 pamiętanie cyfrowe obarczone małym błędem.
5 wyświetlacz mający najmniejszy błąd w tym szeregu przetwarzania wartości
mierzonej. pozdrawiam rc

Data: 2009-06-28 12:13:07
Autor: adam
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
4 pamiętanie cyfrowe obarczone małym błędem.

a jak definiujesz mały bład?

Data: 2009-06-28 10:21:39
Autor:
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
adam <17771123ds@wpp.pl> napisał(a):
> 4 pamiętanie cyfrowe obarczone małym błędem.

a jak definiujesz mały bład?

http://portalnurkowy.pl/forum/download.php?id=269
To zależy od szybkości zmian sygnału, odsyłam do dalszych stron tej publikacji.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-28 12:49:46
Autor: adam
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
To zależy od szybkości zmian sygnału, odsyłam do dalszych stron tej publikacji.

Czytałem.
Dlamnie to strasznie amatorskie lanie wody, bez obrazy

Adam

Data: 2009-06-28 13:10:27
Autor:
Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]
adam <17771123ds@wpp.pl> napisał(a):
Czytałem.
Dlamnie to strasznie amatorskie lanie wody, bez obrazy

Załóżmy z tym czytaniem że to prawda, zapisanie jakieś liczby w rejestrze nie
jest jednoznaczne z rzeczywistą wartością parametru mierzonego. Jeszcze
pozostaje kwantyzacja i nadążanie za zmianami. W wyświetlaczu jest tylko
wyświetlenie na szeregu 7 segmentowych liczb, tu błąd jest najmniejszy.
To sprawdźmy coś z przeczytanej książki. Co oznacza określenie 5 i 1/2 cyfry ?

pozdrawiam rc  --

Cyfrowy manometr tlenowy KELLER ECO - 1 [Market]