Cykle pracy silnika FSI

Data: 2009-06-04 20:51:19
Autor: Krzysztof DmytrĂłw
Cykle pracy silnika FSI
Witam

Od jakiegoś czasu jeżdżę Golfem Plusem 1.6 FSI. Jak czytałem opis, to silnik ten możne pracować w dwóch trybach - w pierwszym, przy niewielkim obciążeniu silnika, wykorzystywana jest uboga mieszanka uwarstwiona, a w drugim, przy dużym obciążeniu, stosuje się mieszankę stechiometryczną. Pomijając to, co to oznacza, jazda na mieszance uwarstwionej pozwala obniżyć zużycie paliwa, zaś stosowanie mieszanki stechiometrycznej podnosi osiągi silnika. Mam pytanie - jak dokładnie trzeba jeździć, żeby silnik stosował mieszankę uwarstwioną, a jak, żeby stosował stechiometryczną? Czy zależy to od obrotów silnika? Jeżeli np. przełączam się na wyższy bieg przy niecałych 3000 rpm, to czy silnik stosuje mieszankę uwarstwioną, a jak np. jeżdżę bardziej agresywnie, wykręcam go pod 5000-6000 rpm, to czy wówczas stosuję mieszankę stechiometryczną? Czy nie jest to aż takie do końca oczywiste? Czy ktoś ma jakieś info na ten temat lub jakieś własne doświadczenia? Nadmienię, że jeżdżąc "delikatnie" poza miastem, czyli z prędkością do 100 km/h z włączoną klimatyzacją osiągnąłem średnie spalanie niecałe 5,9 l/100 km. Czy to oznacza, że w użyciu była mieszanka uwarstwiona? Nie wiem, czy ten wynik to niskie spalanie, czy takie sobie?

Z góry dzięki za info :).

pozdrawiam serdecznie
Krzysiek

Data: 2009-06-04 12:25:56
Autor: przemek.jedrzejczak
Cykle pracy silnika FSI
Testowany przez nas 115-konny motor 1.6 FSI (z bezpo¶rednim wtryskiem
paliwa) jest nowoczesn± jednostk± - zapewnia Golfowi V przyzwoite
osi±gi przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Nowoczesny układ
zasilania służy głównie obniżeniu toksyczno¶ci spalin przy zachowaniu
odpowiednio wysokiej mocy i dobrej dynamiki auta. Jednostka FSI nie
przynosi jednak wymiernych oszczędno¶ci paliwa tym, którzy lubi±
dynamiczn± jazdę, ani tym, którzy poruszaj± się głównie po mie¶cie .
Jej zalety mog± się ujawnić dopiero podczas spokojnej jazdy poza
miastem. W sukurs przychodzi też szósty bieg - jego wł±czenie obniża
obroty silnika do poziomu, na którym może on pracować na zubożonej
mieszance.

cało¶ć:
http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,71358,2330644.html

P.

Data: 2009-06-04 21:43:37
Autor: Krzysztof Dmytrów
Cykle pracy silnika FSI
Dzięki, fajny artykuł - czytałem parę innych, ale na ten nie trafiłem. Zastanawiam się także nad paliwem do niego - nie jest to moje auto, a więc nie chce lac byle czego :). Do tej pory generalnie tankowałem 98 na Neste, czasami na Auchan, ale zastanawiam się, czy nie lepiej zainwestować w paliwo bezsiarkowe typu Verva, Suprema, Ultimate czy Dynamic (o Shellu V-Power Racing nie my¶lę, bo uważam, że te ponoć 100 oktanów to ¶ciema - jest sporo droższe niż Verva i podobne, a nie s±dzę, żeby było w jakikolwiek sposób lepsze, przynajmniej dla zwykłego silnika).

pozdrawiam serdecznie
Krzysiek

Data: 2009-06-04 21:50:00
Autor: Michal
Cykle pracy silnika FSI
[...]

koledze w 1,6 fsi na trasie paliwa premium palilo tego mniej...
na tyle ze przy roznicy ceny wyszlo na to samo jakby lal 98...

Cykle pracy silnika FSI