[Raiffeisen] Cyrki z zamknieciem konta - IBAN size mismatch

Data: 2013-06-11 09:53:43
Autor: xcpy
[Raiffeisen] Cyrki z zamknieciem konta - IBAN size mismatch
Ostatnio wpadlem do Raiffeisen Polbank ok. 17:30,
aby zamknac konta (tu i tu).

Pomijam wzdychanie/sapanie panienek,
ze "przyszedlem za pozno" i ze "dzisiaj sie juz nie da" :).
BTW:
Wczesniej bylem w DB -
- nie dosc, ze zamkneli mi wszystkie rachunki w 5 minut,
to jeszcze obsluga byla nadzwyczaj mila.

Konto w Polbanku zamkneli mi w 10-15 minut bez zgrzytow.
Zamykanie konta w Raiffeisenie nie bylo juz takie proste:
- Prosze podac nr rachunku, na ktore mamy przelac...
- Ale ja tam mam 0zl i nie chce ew. nadwyzki - wezcie ja sobie
- Tak sie nie da
No to podalem nr konta z Alior Sync:
- Nie ma takiego nr konta
- Nie ma? To konto z Aliora, dokladnie z Alior Sync
- Niestety nie mamy takiego banku w bazie
- A suma kontrolna zgadza sie?
- Slucham?
- No te dwie pierwsze cyfry
- ?
- Prosze wpiasc ten nr konta - nie mam przy sobie innego
Wpisala, ale nie wnioski nie wydrukowaly sie
na zadnym z 3 stanowisk i musialem pisac rezygnacje recznie.
Wyszedlem jakies 10-15 po 19...

A teraz najlepsze:
3 dni pozniej pomagalem dziewczynie zamknac konto w Raiffeisenie,
w tym samym miescie:
- Ma pani 0zl - rezygnuje pani z ew. nadwyzke na rzecz banku?
O ciekawe - zupelnie inne podejscie :),
moja juz sie zgadza, ale predko wtracam sie,
ze jednak chcemy podac nr konta - tak, z Alior Sync :).
- Podala mi pani zly nr konta
- Nr na pewno jest poprawny - to konto w Alior Syncu
- Nie mamy takiego banku w bazie, ale ok - jakos wpisze

Bedac w domu patrze na wydruk zamkniecia konta mojej kobiety
a tam jak byk - nr konta z Synca bez sumy kontrolnej (dwoch pierwszych cyfr)
a pod nim duzy napis:
"IBAN size mismatch (24 <> 26)"

Gdyby moja kobieta miala jednak jakies pieniadze na tym koncie,
to zostalyby one przelane na tego nieszczesnego Synca?
:)

Data: 2013-06-11 04:58:12
Autor: Ludwik
W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 09:53:43 UTC+2 użytkownik xcpy napisał:
[...]

Konto zamknięte. Zwrot przyszedł do Synca bez problemu,

Data: 2013-06-11 05:57:59
Autor: mietek
[...]

miałem ten sam błąd i, z punktu widzenia programisty, po prostu nie zgadza się długość nru rachunku. Powinien mieć 26 znaków a ma 24 - faktycznie tyle miał na świstku. Co ciekawe dyktowany i sprawdzany był dwukrotnie, więc coś chyba im system nie ogarnia - wchodzi poprawnie, ale już na potwierdzeniu ucina (bodajże dwie pierwsze cyfry)

Data: 2013-06-11 15:05:06
Autor: xcpy
[...]

Dzieki za wyjasnienie, ale zaloze sie, ze kazdy tu wie co oznacza
prosty zwrot "IBAN size mismatch (24 <> 26)" :).

Ze takie babole im wyskakuja - wstyd jak cholera.
No i jeszcze, ze "nie maja w bazie takiego banku",
gdzie Sync jest juz chyba rok na rynku...

Data: 2013-06-11 14:52:35
Autor: luc
[Raiffeisen] Cyrki z zamknieciem konta - IBAN size mismatch
Przeszedłem się do oddziału - operacja przebiegła dość sprawnie, całość zajęła 5 minut - wszystkie 6 kont na jednym formularzu.

pzdrwm
luc

Data: 2013-06-11 10:00:40
Autor: neoniusz
W dniu 11/06/2013 09:53, xcpy pisze:
[...]

TTTM. Wszystkie znane  mi osoby mialy ten blad przy zamykaniu konta. Pewno system na zaliczenie pisany przez gimbusa.

Data: 2013-06-11 10:06:06
Autor: lolekanabolek
W dniu 2013-06-11 09:53, xcpy pisze:

[...]

ee tam, ja akurat podałem numer do bzwbk, panienka nic nie krzyczała, że nie można wpisać, ale na wydruku potwierdzenia też miałem podobne znaczki ;-))
Byłem z ojcem i razem zamykaliśmy konta, każde swoje przy oddzielnym stanowisku. Ja dostałem tylko wydruk z dziwnym numerem konta, a ojcu dopisali ręcznie na wydruku poprawny numer konta i tyle w temacie

Marcin

Data: 2013-06-11 02:05:58
Autor: luc
[Raiffeisen] Cyrki z zamknieciem konta - IBAN size mismatch
Kurcze, nie straszcie - mam do zamknięcia 3 moczno oszczędzające i 3 codzienne suxcesy. Kanapki i termos mam brać ze sobą?

pzdrwm
luc

Data: 2013-06-11 11:32:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[Raiffeisen] Cyrki z zamknieciem konta - IBAN size mismatch

"luc" a6186e65-dc7e-4ed7-a578-bdc15416b77f@googlegroups.com

: Kurcze, nie straszcie - mam do zamknięcia 3 moczno
: oszczędzające i 3 codzienne suxcesy. Kanapki i termos
: mam brać ze sobą?

Nie możesz obyć się bez jedzenia przez kilka godzin?
Co innego pam_peresy. ;)

Data: 2013-06-11 13:13:37
Autor: Zbynek Ltd.
luc napisał(a) :
Kurcze, nie straszcie - mam do zamknięcia 3 moczno oszczędzające i 3 codzienne suxcesy. Kanapki i termos mam brać ze sobą?

Nie zapomnij o śpiworze :-D

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Raiffeisen] Cyrki z zamknieciem konta - IBAN size mismatch