Cytat na dzisiaj

Data: 2011-01-29 16:12:53
Autor: boukun
Cytat na dzisiaj

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdrqdtuspa3a$.1ch78vt603f51.dlg40tude.net...
"Nie wiem, ile wytworzyliśmy niedorzecznych kodeksów postępowania i
bezsensownych wierzeń religijnych; nie wiem też, jakim sposobem wryły się
tak głęboko we wszystkich krajach świata w umysł człowieka; warto jednak
zaznaczyć, że wierzenie wpajane w pierwszych latach życia, gdy mózg jest
wrażliwy, staje się niemal instynktem; a zasadniczą cechą instynktu jest
to, że się go słucha niezależnie od tego, co mówi rozum."
Karol Darwin

Ten Darwin też chyba nie był zbytnio rozgarnięty. Bo od tego dorosły człowiek ma rozum (mózg), żeby mysleć i rozwijać instynkt. Dorosły człowiek o rowniniętym instyncie nie musi wcale myśleć jak dziecko, któremu wpajano niedorzeczne wierzenia religijne...

No chyba, że dorośli ludzie wierzący mają cały czas instynkt na poziomie rozwoju dziecka...

boukun

Cytat na dzisiaj