Cz jest rejestr czynnych vat-owców?

Data: 2014-05-13 19:11:53
Autor: 666
Cz jest rejestr czynnych vat-owców?
Czy jest mo¿liwo¶æ szybkiego sprawdzenia, czy nasz kontrahent jest czynnym podatnikiem vat?
Pomiñmy rejestr eurovat, bo chodzi o "drobnych" vat-owców i sprawdzenie, czy wystawiane rachunki/faktury jako zw. s± uczciwe (czy kontrahentowi rzeczywi¶cie przys³uguje zwolnienie podmiotowe).

Data: 2014-05-14 06:17:44
Autor: jureq
Cz jest rejestr czynnych vat-owców?
Dnia Tue, 13 May 2014 19:11:53 +0200,  666 napisaÅ‚(a):

Czy jest możliwość szybkiego sprawdzenia, czy nasz kontrahent jest
czynnym podatnikiem vat?
Pomińmy rejestr eurovat, bo chodzi o "drobnych" vat-owców i sprawdzenie,
czy wystawiane rachunki/faktury jako zw. sÄ… uczciwe (czy kontrahentowi
rzeczywiście przysługuje zwolnienie podmiotowe).

A możesz mnie oświecić jakie ujemne konsekwencje grożą kontrahentowi takiego, któremu zwolnienie nie przysługuje a mino to wystawi "zw."?

Data: 2014-05-14 17:51:10
Autor: 666
Cz jest rejestr czynnych vat-owców?
A to byłaby odpowiedź na następne pytanie.
Jeżeli Twój kontrahent wystawia Ci faktury ze zw. na łączne obroty w roku około 200 tys., to powinieneś się domyśleć (należyta staranność), że coś jest nie w porządku.
Tym bardziej, jeśli dla Ciebie VAT jest brutto nie do odliczenia.
Odnosisz wówczas jako nabywca korzyść o te 23%.
Wymigasz się od współuczestnictwa?

-- -- -