Cz jest rejestr czynnych vat-owc體?

Data: 2014-05-14 06:17:44
Autor: jureq
Cz jest rejestr czynnych vat-owc體?
Dnia Tue, 13 May 2014 19:11:53 +0200,  666 napisa艂(a):

Czy jest mo偶liwo艣膰 szybkiego sprawdzenia, czy nasz kontrahent jest
czynnym podatnikiem vat?
Pomi艅my rejestr eurovat, bo chodzi o "drobnych" vat-owc贸w i sprawdzenie,
czy wystawiane rachunki/faktury jako zw. s膮 uczciwe (czy kontrahentowi
rzeczywi艣cie przys艂uguje zwolnienie podmiotowe).

A mo偶esz mnie o艣wieci膰 jakie ujemne konsekwencje gro偶膮 kontrahentowi takiego, kt贸remu zwolnienie nie przys艂uguje a mino to wystawi "zw."?

Data: 2014-05-14 17:51:10
Autor: 666
Cz jest rejestr czynnych vat-owc贸w?
A to by艂aby odpowied藕 na nast臋pne pytanie.
Je偶eli Tw贸j kontrahent wystawia Ci faktury ze zw. na 艂膮czne obroty w roku oko艂o 200 tys., to powiniene艣 si臋 domy艣le膰 (nale偶yta staranno艣膰), 偶e co艣 jest nie w porz膮dku.
Tym bardziej, je艣li dla Ciebie VAT jest brutto nie do odliczenia.
Odnosisz w贸wczas jako nabywca korzy艣膰 o te 23%.
Wymigasz si臋 od wsp贸艂uczestnictwa?

-- -- -