Cz艂owiek, kt贸ry "zagi膮艂" Gmyza. "Dzwonili z Polski i gratulowali"

Data: 2012-11-18 17:31:44
Autor: Bogdan Idzikowski
Cz艂owiek, kt贸ry "zagi膮艂" Gmyza. "Dzwonili z Polski i gratulowali"
W 艣rodowy wiecz贸r go艣ciem radia TOK FM by艂 Cezary Gmyz. Autor tekstu o trotylu na wraku samolotu Tupolew odpowiada艂 na pytania s艂uchaczy. Dr in偶. Grzegorz Szewczyk dopytywa艂 o st臋偶enie rzekomego trotylu. Zastanawia艂 si臋, w jakich jednostkach zosta艂o wyra偶one, pyta艂, czy by艂y to PPM-y. Po serii pyta艅, by艂y ju偶 dziennikarz "Rzeczpospolitej" przyzna艂: Musz臋 powiedzie膰, 偶e mnie pan tutaj zagi膮艂.

I tu dochodzimy do zasadniczej rzeczy. Ja rozumiem, pan i pan prowadz膮cy jeste艣cie humanistami, ale jest te偶 podej艣cie techniczne (...). Od trzydziestu lat zajmuj臋 si臋 analiz膮 instrumentaln膮 wszystkich zwi膮zk贸w, w tym r贸wnie偶 zwi膮zk贸w wysokoenergetycznych - m贸wi艂 dr Szewczyk.
O co chodzi z tym trotylem?
Dr Szewczyk t艂umaczy, 偶e w ca艂ej sprawie mniej istotny jest fakt znalezienia trotylu. Wi臋ksze znaczenie ma pytanie: czy na miejscu zdarzenia wykryto 艣lady zwi膮zk贸w chemicznych b臋d膮cy produktami reakcji wybuchu trotylu. Nawet, je艣li znaleziono by trotyl w du偶ej ilo艣ci, powiedzmy kilogram, to dop贸ki nikt nie wywo艂a eksplozji, to jest to tylko kilogram 偶贸艂to-szarej substancji chemicznej, 艣ci艣lej m贸wi膮c substancji organicznej o wzorze (NO2)3C6H2CH3. A jak ju偶 nast膮pi eksplozja, to nie ma trotylu, s膮 za to produkty gwa艂townej reakcji jego spalania - wyja艣nia. Reakcja spalania 鈥 m贸wi膮c popularnie 鈥 jest reakcj膮 chemiczn膮, w kt贸rej bierze udzia艂 spalany zwi膮zek chemiczny i tlen. Wybuch jest reakcj膮 wydzielaj膮c膮 du偶e ilo艣ci ciep艂a (reakcja egzotermiczna). To ciep艂o powoduje zgazowanie wi臋kszo艣ci substancji, ale odpowiednia aparatura i tak wykryje produkty ko艅cowe rozpadu - dodaje. I tu, jak m贸wi, jest pies pogrzebany: trzeba bowiem stwierdzi膰, czy znaleziono produkty wybuchu, czy produkty rozpadu naturalnego. S膮 one bowiem absolutnie r贸偶ne i 艣wiadcz膮 o tym, jaka reakcja mia艂a miejsce.
Na koniec pytamy dr. Szewczyka o odbi贸r tego wszystkiego, co dzieje si臋 w ok贸艂 katastrofy smole艅skiej, z perspektywy zagranicy. Jego odpowied藕 jest bardzo kr贸tka: Wszyscy si臋 艣miej膮 z Polski. Polska przegrywa. Za艣 o pomy艣le powo艂ania mi臋dzynarodowej komisji, m贸wi: Niech pani nawet tego nie pisze. To by艂by wstyd dla Polski. Mamy przecie偶 w Polsce ludzi, kt贸rzy si臋 na tym znaj膮.

wi臋cej: http://tiny.pl/hkj35

==============================

Jaja jak berety.
Proponuj臋 wszystkim przeczyta膰 ca艂y artyku艂. Jest niezmiernie ciekawy i bardzo niewygodny dla wyznawc贸w zamachu smole艅skiego.

rozbawiony

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2012-11-18 09:14:14
Autor: Marek
Cz硂wiek, kt髍y "zagi背" Gmyza. "Dzwonili z Polski i gratulowali"
W dniu niedziela, 18 listopada 2012 17:32:28 UTC+1 u縴tkownik Bogdan Idzikowski napisa:
W 秗odowy wiecz髍 go禼iem radia TOK FM by Cezary Gmyz. Autor tekstu o trotylu na wraku samolotu Tupolew odpowiada na pytania s硊chaczy. Dr in. Grzegorz Szewczyk dopytywa o st昕enie rzekomego trotylu. Zastanawia si, w jakich jednostkach zosta硂 wyra縪ne, pyta, czy by硑 to PPM-y. Po serii pyta, by硑 ju dziennikarz "Rzeczpospolitej" przyzna: Musz powiedzie, 縠 mnie pan tutaj zagi背.

I tu dochodzimy do zasadniczej rzeczy. Ja rozumiem, pan i pan prowadz眂y jeste禼ie humanistami, ale jest te podej禼ie techniczne (...). Od trzydziestu lat zajmuj si analiz instrumentaln wszystkich zwi眤k體, w tym r體nie zwi眤k體 wysokoenergetycznych - m體i dr Szewczyk..

O co chodzi z tym trotylem?

Dr Szewczyk t硊maczy, 縠 w ca砮j sprawie mniej istotny jest fakt znalezienia trotylu. Wi阫sze znaczenie ma pytanie: czy na miejscu zdarzenia wykryto 秎ady zwi眤k體 chemicznych b阣眂y produktami reakcji wybuchu trotylu. Nawet, je秎i znaleziono by trotyl w du縠j ilo禼i, powiedzmy kilogram, to dop髃i nikt nie wywo砤 eksplozji, to jest to tylko kilogram 矿硉o-szarej substancji chemicznej, 禼i秎ej m體i眂 substancji organicznej o wzorze (NO2)3C6H2CH3. A jak ju nast眕i eksplozja, to nie ma trotylu, s za to produkty gwa硉ownej reakcji jego spalania - wyja秐ia. Reakcja spalania - m體i眂 popularnie - jest reakcj chemiczn, w kt髍ej bierze udzia spalany zwi眤ek chemiczny i tlen. Wybuch jest reakcj wydzielaj眂 du縠 ilo禼i ciep砤 (reakcja egzotermiczna). To ciep硂 powoduje zgazowanie wi阫szo禼i substancji, ale odpowiednia aparatura i tak wykryje produkty ko馽owe rozpadu - dodaje. I tu, jak m體i, jest pies pogrzebany: trzeba bowiem stwierdzi, czy znaleziono produkty wybuchu, czy produkty rozpadu naturalnego. S one bowiem absolutnie r罂ne i 秝iadcz o tym, jaka reakcja mia砤 miejsce.

Na koniec pytamy dr. Szewczyka o odbi髍 tego wszystkiego, co dzieje si w ok蟪 katastrofy smole駍kiej, z perspektywy zagranicy. Jego odpowied jest bardzo kr髏ka: Wszyscy si 秏iej z Polski. Polska przegrywa. Za o pomy秎e powo砤nia mi阣zynarodowej komisji, m體i: Niech pani nawet tego nie pisze. To by砨y wstyd dla Polski. Mamy przecie w Polsce ludzi, kt髍zy si na tym znaj.

wi阠ej: http://tiny.pl/hkj35

=============================> Jaja jak berety.

Proponuj wszystkim przeczyta ca硑 artyku. Jest niezmiernie ciekawy i bardzo niewygodny dla wyznawc體 zamachu smole駍kiego.

rozbawiony

Toby potwierdzalo teorie, ze ktos , cedzac informacje, od "przecieku", do "przecieku" bawi sie w ciagle, prowokacyjne, wywolywanie kolejnych afer...

Data: 2012-11-18 18:25:15
Autor: u2
W dniu 2012-11-18 18:14, Marek pisze:
Toby potwierdzalo teorie, ze ktos , cedzac informacje, od "przecieku", do "przecieku" bawi sie w ciagle, prowokacyjne, wywolywanie kolejnych afer...

Niech by pogadal z chemikiem, a nie z dziennikarzem to by mu wyjasnil co
to jest ppm :)

Data: 2012-11-18 09:36:15
Autor: Marek
Cz硂wiek, kt髍y "zagi背" Gmyza. "Dzwonili z Polski i gratulowali"
W dniu niedziela, 18 listopada 2012 18:25:18 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
> [...]

Niech by pogadal z chemikiem, a nie z dziennikarzem to by mu wyjasnil co

Gmyz rozmawial z prokuratorem - myslal, ze sie czegos dowiedzial...

Data: 2012-11-18 18:48:36
Autor: u2
W dniu 2012-11-18 18:36, Marek pisze:
[...]

Szewczyk to nie prorok, to zwykly chemik, w dodatku nazwisko typowo
zydowskie. :-)

Data: 2012-11-18 20:13:02
Autor: the_foe
[...]

chwilunia, zaraz ruszy narodowo chrzescijanska oddolna kampania lustracji doktora.

juz mamy na salonie24:
"W bazie danych nauka-polska.pl, zawierajej biogramy 121 000 polskich naukowc贸w, jest dw贸ch doktor贸w o imieniu i nazwisku Grzegorz Szewczyk - biofizyk z UJ i le艣nik z Akademii Rolniczej w Krakowie. 呕aden z nich nie ma tytu艂u dr in偶. Polska 艁ubianka nawet porz膮dnie mistyfikowa膰 nie potrafi, niechlujstwo ca艂kiem jak z tym 艣wiat艂omierzem na szyi Putina"
http://wtemaciemaci.salon24.pl/464166,doktor-inzynier-losiew-i-presume

pech niechlujnego bloggera, dziennik zrobil to samo:
Od 24 lat w Finlandii

Postanowili艣my sprawdzi膰, czy dr in偶. Grzegorz Szewczyk rzeczywi艣cie istnieje i czym si臋 zajmuje. Okaza艂o si臋, 偶e dr Szewczyk od 24 lat mieszka poza Polsk膮 - dlatego nie ma go w bazie polskiej nauki. Uko艅czy艂 Wydzia艂 In偶ynierii Procesowej na Politechnice 艁贸dzkiej, gdzie obroni艂 doktorat. Zdarza mu si臋 bywa膰 w Polsce - jest  profesorem wizytuj膮cym na Uniwersytecie 艁贸dzkim, a konkretnie na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej.

W toku swej kariery pracowa艂 m.in. w firmie Metorex Intl. w Espoo, gdzie tworzy艂 modele matematyczne i oprogramowanie instrument贸w do automatycznej analizy sk艂adu metali. Dzi艣 jest g艂贸wnym wyk艂adowc膮 w Katedrze Informatyki Wydzia艂u Technologii i Przedsi臋biorczo艣ci Wy偶szej Szko艂y Zawodowej Centria w Kokkola w Finlandii.

W rozmowie z dziennik.pl zapewnia, 偶e telefon do TOK FM by艂 ca艂kowicie spontaniczny, a pytanie o ewentualn膮 ustawk臋 jest dla niego wr臋cz obra藕liwe. S艂ucha艂em wypowiedzi Cezarego Gmyza i mnie szlag trafia艂, bo on m贸wi艂 rzeczy, kt贸re w og贸le nie s膮 zgodne z rzeczywisto艣ci膮 - t艂umaczy w czasie rozmowy poprzez Skype. Dodaje, 偶e u by艂ego ju偶 dziennikarza "Rzeczpospolitej" dra偶ni go brak logiki. On nie zebra艂 nawet minimum niezb臋dnych informacji na temat fakt贸w, o kt贸rych pisa艂 - dodaje.

--
the_foe

Cz艂owiek, kt贸ry "zagi膮艂" Gmyza. "Dzwonili z Polski i gratulowali"