Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z p odstawy i poĹźary

Data: 2013-07-24 09:16:00
Autor: mk
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z p odstawy i poĹźary
Alo
W firmie mamy taka fuchę i powstały instrukcje na wszelkie wypadki, jedna z nich mówi o wyłączaniu z prądu po wyjściu z pracy czajnika bezprzewodowego. Dopuszczane jest odstawianie go z podstawy.
"Strażak" powiedział, że jako biegły specjalista miał do czynienia z przypadkami pożarów spowodowanych czajnikiem pozostawionym na podstawie
Czy jest taka techniczna możliwość, że taki czajnik podczas spoczynku może zadziałać, czy to tylko uzasadnienie obecności takiej fuchy?
Pdr. M

Data: 2013-07-24 09:48:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 24.07.2013 09:16, mk pisze:

Czy jest taka techniczna możliwość, że taki czajnik podczas spoczynku
może zadziałać, czy to tylko uzasadnienie obecności takiej fuchy?

Zadziałać nie powinien, ale może zacząć przeciekać i spowodować spięcie.

Chociaż jak z tego może powstać pożar... hmm...

Data: 2013-07-24 10:17:30
Autor: Kukus Minipalus

"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> schrieb im Newsbeitrag news:kso0su$t2$1node2.news.atman.pl...
[...]

Wszechwiedzący Lawo, czy ty kurwa nie możesz pójść na działkę, albo na basen?
Tylko pierdolisz te swoje głupoty w dzień i w nocy?

Data: 2013-07-24 11:14:25
Autor: mk
W dniu 2013-07-24 09:48, Andrzej Lawa pisze:
Zadziałać nie powinien, ale może zacząć przeciekać i spowodować spięcie.

Właśnie tak sobie to próbuję wyjaśnić.

Pdr. M

Data: 2013-07-24 11:56:38
Autor: Kukus Minipalus

"mk" <dwaskrzydla@tlen.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kso5th$3rp$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
W dniu 2013-07-24 09:48, Andrzej Lawa pisze:
Zadziałać nie powinien, ale może zacząć przeciekać i spowodować spięcie.

Właśnie tak sobie to próbuję wyjaśnić.

Pdr. M

Nie tylko, spotkałem się z czajnikiem z wadliwym wyłącznikiem. Potrafił sobie tak sam sobie z siebie strzelić. Przy pierwszym strzeleniu zagotował wode i się wyłączył, ale skończyło to się (szczęśliwie bo płyta kuchenna była z granitu) dużą kałźżą stopionego plastiku i potężnym smrodem.

Data: 2013-07-25 15:08:12
Autor: Andrzej Lawa
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z podstawy i pożary
W dniu 24.07.2013 11:56, Kukus Minipalus pisze:

[...]

Pewnie sam w "pomroczności jasnej" go włączyłeś, pijacka mordo.

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-25 20:43:24
Autor: Kukus Minipalus

"Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> schrieb im Newsbeitrag news:ksr7vs$l90$1node1.news.atman.pl...
[...]

Lawa, do ciebie to chyba tylko tak można:

spierdalaj, ćwoku.....

Data: 2013-07-25 22:49:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.07.2013 20:43, Kukus Minipalus pisze:

[...]

Możesz mi skoczyć, szczylu.

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-26 09:35:03
Autor: Kukus Minipalus

"Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> schrieb im Newsbeitrag news:kss30q$pm$1node2.news.atman.pl...
[...]

Poziom dzidziusia ze żłobka.....

Data: 2013-07-26 10:49:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.07.2013 09:35, Kukus Minipalus pisze:

Lawa, do ciebie to chyba tylko tak można:

spierdalaj, ćwoku.....

Poziom dzidziusia ze żłobka.....

Fakt. Cieszę się, że dostrzegasz swój problem. Co z tym zrobisz?

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-24 16:37:52
Autor: m4rkiz
"mk" <dwaskrzydla@tlen.pl> wrote in message news:ksnuvg$vfd$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

nigdy sie z czyms takim nie spotkalem ani w praktyce ani w opowiesciach

co do zasady jezeli wylacza to sie sam nie wlaczy - to wymaga nieco sily
owszem, uszkodzony w jakis specyficzny sposob wylacznik teoretycznie moglby
doprowadzic do pozaru najpierw wygotowywujac wode a potem topiac caly
czajnik, ale szansa na takie uszkodzenie jest moim skromnym skrajnie znikoma

Data: 2013-07-24 13:54:57
Autor: kogutek444
W dniu środa, 24 lipca 2013 17:37:52 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]

czajnik, ale szansa na takie uszkodzenie jest moim skromnym skrajnie znikoma

Znikoma bo we wszystkich czajnikach jakie rozbierałem z ciekawości co jest w środku były trzy zabezpieczenia. Pierwsze to wyłącznik od zagotowania wody, drugie zabezpieczenie na 100 stopni i trzecie na trochę wyższą temperaturę. Jak nie rozłączy włącznik to rozłączy drugie, to drugie po ostudzeniu znowu załączy. A jak nie rozłączy i wygotuje wodę to zadziała trzecie i wyłączy albo na stałe albo taki dinksik trzeba po rozkręceniu wdusić. Może w tanich czajnikach z czegoś zrezygnowali. Z jakiegoś powodu są tanie.

Data: 2013-07-24 22:59:38
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

może być tańsze zabezpieczenie jednorazowe, które sie rozłaczy i koniec.

Data: 2013-07-24 14:14:59
Autor: kogutek444
W dniu środa, 24 lipca 2013 22:59:38 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
Użytkownik wrote:

> [...]

> czegoś zrezygnowali. Z jakiegoś powodu są tanie.

może być tańsze zabezpieczenie jednorazowe, które sie rozłaczy i koniec.

To i tak są dwa. Odkąd zaczęli robić czajniki w których grzeje całe dno wsadzone do plastikowej obudowy większym problemem jest przeciekanie niż pożar.

Data: 2016-06-24 06:06:51
Autor: trytek.maria
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z podstawy i pożary
Możliwe. Dziś właśnie stopił mi się czajnik. Dobrze że niedługo przed tym zanim wstałam i wyszłam do pracy...

Data: 2016-06-25 12:37:08
Autor: Ikselka
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z podstawy i pożary
Dnia Fri, 24 Jun 2016 06:06:51 -0700 (PDT), trytek.maria@gmail.com
napisał(a):

Możliwe. Dziś właśnie stopił mi się czajnik. Dobrze że niedługo przed tym zanim wstałam i wyszłam do pracy...

Miałam te obawy od dawna i jak widać słusznie, tyle że nie wprowadziłam
wniosków w czyn. Od tej pory przed wyjściem z domu będę odstawiać
czajnik...

Data: 2013-07-25 14:32:33
Autor: nadir
Użytkownik mk napisał:
[...]

Spytaj tylko tego strażaka czy jak czajnik spowoduje pożar w czasie pracy to już wszystko wtedy będzie OK?

Nawet najprostszy czajnik powinien mieć w szeregu z grzałką coś takiego co się zwie "bezpiecznik termiczny", w razie jakiegokolwiek wzrostu temp. ponad zadaną bezpiecznik się po prostu przepala i robi przerwę.
Jeżeli jest poprawnie wykonana instalacja elektryczna to ona też stanowi zabezpieczenie p.poż.
Kolejnym może być instalacja zraszaczowa/tryszkaczowa, czujki dymu i cała masa innych zabezpieczeń p.poż.

Natomiast czajnik przewodowy czy bezprzewodowy jest produkowany tak, żeby nie stanowił zagrożenia ani pożarowego, ani porażenia prądem. Oczywiście zakładamy jakieś "normalne" czajniki, a nie popierdółki ze sklepu "wszystko za 5 zł". W każdym razie jeżeli instrukcja obsługi czajnika nie nakazuje wyłączania go za każdym razem gdy nie gotuje się w nim woda, to spławcie "strażaka" na drzewo i niech najwyżej sam lata po budynku i wyłącza czajniki po godzinach pracy.

Nie wiem w jakiej firmie pracujesz, ale czy wszystkie maszyny i urządzenia wyłączacie z prądu po zakończeniu pracy?
Jeżeli tak, to najprostszym rozwiązaniem będzie odłączenie budynku wyłącznikiem głównym, po prostu ostatni gasi światło.
Bo pewnie macie całą kupę innych urządzeń, które stanowią większe zagrożenie pożarowe niż czajnik.

Data: 2013-07-25 15:32:29
Autor: Waz
W dniu 2013-07-24 09:16, mk pisze:
[...]
przypadkami poĹźarĂłw spowodowanych czajnikiem pozostawionym na podstawie
Czy jest taka techniczna możliwość, że taki czajnik podczas spoczynku
może zadziałać, czy to tylko uzasadnienie obecności takiej fuchy?
Pdr. M

jak najbardziej moĹźliwe

Data: 2013-07-25 13:05:30
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 15:32:29 UTC+2 użytkownik Waz napisał:
> [...]

> Czy jest taka techniczna możliwość, że taki czajnik podczas spoczynku

> może zadziałać, czy to tylko uzasadnienie obecności takiej fuchy?

jak najbardziej możliwe

Z wyjątkiem otworzenia parasola w dupie i założenia hełmu wojskowego na lewą stronę wszystko jest możliwe. Na bank dziennie na Świecie jeden czajnik elektryczny się zjara.

Data: 2013-07-25 13:11:51
Autor: Kris
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z podstawy i pożary
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 15:32:29 UTC+2 użytkownik Waz napisał:

jak najbardziej możliwe

Rozwiniesz?
Ciekawi mnie jak może sie sam włączni w czajniku włączyć.
Samochód też się sam może uruchomić?

Data: 2013-07-25 22:50:57
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.07.2013 22:11, Kris pisze:
[...]

Jedyne co mi przychodzi do głowy to tak spartaczony czajnik, że wszystko się rozsypuje i dochodzi do jakiegoś spięcia.

Ale to już coś na poziomie prawdopodobieństwa podobnym do pożaru wadliwej instalacji elektrycznej - czyli co, wyłączać wszystkie bezpieczniki przed wyjściem z domu?

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-25 15:56:44
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 22:50:57 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> Rozwiniesz?

> Ciekawi mnie jak może sie sam włączni w czajniku włączyć.

> Samochód też się sam może uruchomić?

Jedyne co mi przychodzi do głowy to tak spartaczony czajnik,
 Jesteś pewny że to nie wsza?

Data: 2013-07-27 12:41:34
Autor: Ghost

Użytkownik "mk" <dwaskrzydla@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ksnuvg$vfd$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Te pozary do obstawiam, ze najczesciej po wlaczeniu (przez czlowieka) czajnika bez wody. Sporo modeli po prostu sie wtedy potrafi(lo?) nie wylaczyc. Skutek koncowy taki jak opisal strazak.

Data: 2013-07-27 14:25:43
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 27 lipca 2013 12:41:34 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

Te pozary do obstawiam, ze najczesciej po wlaczeniu (przez czlowieka) czajnika bez wody. Sporo modeli po prostu sie wtedy potrafi(lo?) nie wylaczyc. Skutek koncowy taki jak opisal strazak.

Coś bredzisz z tym nie wyłączeniem i czajnikiem bez wody. One zawsze miały po kilka zabezpieczeń. Poza tym wtedy to kiedy. I jakie modele. Jedyny czajnik bez żadnych zabezpieczeń jaki miałem, w sumie to dwa. Ten pierwszy to do gotowania na gazie. Ten drugi to oryginalny produkcji ZSRR fabryczny czajnik buzała. On ze względów oczywistych nie mógł się ani przepalić ani coś zapalić. Były jeszcze takie produkcji polskiej kamionkowe bezprzewodowe jak się przewód odczepiło. Kamionka z zasady się nie pali a i tak zabezpieczenie miały. Tak że gościu nie zmyślaj. Jak chcesz sobie coś napisać to załóż jakiś nowy temat.

Data: 2014-09-16 20:11:45
Autor: marzenasa43.msa
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z podstawy i pożary
A ja Wam powiem,że ostrożności nigdy nie za wiele.Ja nie wyłączam zawsze z kontaktu,ale nalewam wody.Może się zdażyć,że rano,np.wodę zakręcą,ale to inna bajka.Tego się nie spodziewałam,że czajnik w środku nocy zagotuje mi wody.Byłam z moim facetem i tu brakuje mi słów,by opisać,co żeśmy poczuli,tym bardziej,że czajnik jest teraz grzeczny i działa jak należy.Może mnie ktoś oświeci i wytłumaczy logicznie co jest przyczyną ?

Data: 2014-09-17 02:58:15
Autor: kogutek444
W dniu środa, 17 września 2014 05:11:45 UTC+2 użytkownik marzena...@gmail.com napisał:
[...]

duch.

Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z p odstawy i poĹźary