Data: 2015-04-28 18:43:07 | |
Autor: Jawi | |
Czajnik i indukcja | |
W dniu 2015-04-27 o 22:30, filip.ratkowski@gmail.com pisze:
Kupiłem czajnik "Irokez" w Carrefour. Ma na dnie wszystkie potrzebne ikonki ale nie chce działać na kuchence indukcyjnej! Podarłem kwitek. Czy da się jakoś usprawnić?jak płaciłeś kartą wydrukuj numer transakcji i do sklepu :) Generalnie nie potrzebny paragon, po numerze transakcji chyba znajdą co kupiłeś. Ja w zeszłym roku tak zrobiłem w sklepie sportowym. -- "Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka, że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią" |
|
Data: 2015-04-28 19:09:26 | |
Autor: Ikselka | |
Czajnik i indukcja | |
Dnia Tue, 28 Apr 2015 18:43:07 +0200, Jawi napisał(a):
jak płaciłeś kartą wydrukuj numer transakcji i do sklepu :) "Co w przypadku, kiedy sprzedawca odmawia przyjęcia rzeczy do reklamacji bez paragonu? Daniel Reck, Partner w Kancelarii DurajReck &Partnerzy: Na początek można wysłać do sprzedawcy pismo, w którym wskażemy, że zgodnie z art. 11 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r., sprzedawca nie może ograniczyć uprawnień konsumenta wynikających z ww. ustawy przez wymaganie przedstawienia paragonu w celu reklamacji towaru. Można również wskazać przykłady klauzul niedozwolonych, których rejestr prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przykładowo, za klauzule niedozwolone UOKiK uznał postanowienia: ?Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT)? oraz ?Do reklamowanego lub zwracanego produktu konieczne jest dołączenie paragonu?. W piśmie warto również zażądać wskazania podstawy prawnej, na podstawie której sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji. Mając pisemną odpowiedź sprzedającego możemy zwrócić się z pozwem o uznanie klauzuli za niedozwoloną do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. Wystąpić z takim pozwem możemy również bez ww. odpowiedzi sprzedającego, jednak posiadanie takiej pisemnej odpowiedzi z pewnością zapewni nam korzystniejszą pozycję procesową i wpłynie na przyspieszenie procesu. ? tłumaczy adwokat. Innym rozwiązaniem jest zwrócenie się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Rzecznik powinien zażądać od nieuczciwego sprzedawcy wyjaśnień, do złożenia których jest on zobowiązany. W razie niezłożenia wyjaśnień przedsiębiorca naraża się na karę grzywny w wysokości nie mniejszej niż 2.000 złotych. " http://www.prawo.egospodarka.pl/115128,Reklamacja-bez-paragonu-To-latwiejsze-niz-myslisz,1,84,1.html -- XL Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE! http://wpolityce.pl/smolensk/241048-rozwalic-prawde-w-drobny-mak-kolejna-smolenska-wrzutka-tym-razem-wiecej-niz-szpetna-po-prostu-haniebna |
|