Czajnik przeplywowy ?

Data: 2010-01-16 09:36:45
Autor: AA
Czajnik przeplywowy ?
Witam

Moj stary sprawdzony czajnik Tefal wyzional ducha po 7 latach. Zaczal cieknac, proba ratowania wykazala, ze to juz koniec - plastiki rozluznily sie, uszczelki sparcialy, naprawa bezsensowna.

Pomyslalem, ze moze teraz czas na czajnik przeplywowy ?
Wygodny, grzeje tyle wody ile potrzebne.

Ale obawiam sie kilku wad:
- wyplywajaca woda to nie jest wrzatek, i mimo iz taka powinno sie zalewac herbate/kawe, to jest roznica wzgledem lekko ostudzonego wrzatku...
- czasu zalania kilku kubkow wody, co z tego, ze wrzatek leje sie po 3sek, jezeli pozniej kilka herbat bede robil kilka minut
- trwalosci - do biezacego grzania potrzebne ~3kW mocy w niewielkiej grzalce, do tego pompka wody
- odkamieniania

Czy ktos z Was uzywal takiego czajnika i moze sie wypowiedziec ?

AA

Data: 2010-01-16 23:14:39
Autor: Jarek P.
Czajnik przeplywowy ?
AA <a@a.pl> wrote:

Czy ktos z Was uzywal takiego czajnika i moze sie wypowiedziec ?

Używać nie używałem, dopisuję się, bo również miałem na ten wynalazek dużą ochotę i... i póki co nie miałem smiałości :-)
W pomyśle dla mnie minusem, przynajmniej w tym Tefalowym wynalazku są filtry, kórych póki co nigdzie nie można dostać i kosztują niemało.

J.

Data: 2010-01-17 00:08:35
Autor: AA
Czajnik przeplywowy ?
Używać nie używałem, dopisuję się, bo również miałem na ten wynalazek dużą ochotę i... i póki co nie miałem smiałości :-)

Zamowilem dzis. Za jakis czas opisze wrazenia.

W pomyśle dla mnie minusem, przynajmniej w tym Tefalowym wynalazku są filtry, kórych póki co nigdzie nie można dostać i kosztują niemało.

Powinny byc w duzych sieciach AGD, koszt okolo 26pln.

AA

Data: 2010-01-20 22:48:31
Autor: AA
Czajnik przeplywowy ?
AA pisze:
Używać nie używałem, dopisuję się, bo również miałem na ten wynalazek dużą ochotę i... i póki co nie miałem smiałości :-)

Zamowilem dzis. Za jakis czas opisze wrazenia.

Opisuje, mam go kilka godzin:

Czajnik grzejac i nalewajac wode mruczy jak ekspres do kawy. Ciche to nie jest, ale trwa krotko.

Nalanie kubka wody (200ml) trwa od wcisniecia przycisku ~30sekund.

Nalewanie mozna wylaczyc w dowolnym momencie, po 200ml czajnik sam przerwie, trzeba ponownie nacisnac.

Jest tez przycisk nalewania zimnej wody - czyli da sie odkamieniac bez wlaczania grzalki.

Piany na wodzie nie ma.

Rozwiazanie dobre na male ilosci wody, wrzatku nie daje (to jednak 90*C). Klasyczny czajnik moze byc potrzebny, ale moze juz blaszak na gaz wystarczy. Wiecej doswiadczen za jakis czas, po uzywaniu...

AA

Data: 2010-01-17 08:14:02
Autor: Kane
Czajnik przeplywowy ?
Ale obawiam sie kilku wad:
- wyplywajaca woda to nie jest wrzatek, i mimo iz taka powinno sie zalewac herbate/kawe, to jest roznica wzgledem lekko ostudzonego wrzatku...

Jesli chcesz w tym grzac "kranowe" - nie polecam. Smakuje to gorzej niz woda standardowo zagotowana w czajniku, nawet po przejsciu przez filtr czajnika (przy gotowaniu zapewne wiecej chloru ulatnia sie z wody - jest subst lotną o ile dobrze pamietam). Jesli jednak chcesz w tym grzac wode z butli (eden, sklepowe mineralne) czy po osmozie - wszystko fajnie. Wtedy mozesz i wymontowac calkiem ten filtr z czajnika, zmniejszasz koszt eksploatacji. Pamietaj jednak ze dochodzi (czy z filtrem czy bez) okresowe odkamienienie czajnika - te rurki w srodku napewno zarosna kamieniem ;)

Co do kawy: ja pije z ekspresu ale czasami znajdzie sie jaki czlek co lubi kawe parzona (czyli mielona w szklance zalana wrzątkiem). Nie wnikajac kto co lubi - z przeplywowego czajnika nie zrobisz odpowiedniej temperatury by zaparzyc kawe w ten sposob (znow: ja tego nie pije, opieram sie na opini ludzi ktorzy sobie taka kawe zazyczyli).

- czasu zalania kilku kubkow wody, co z tego, ze wrzatek leje sie po 3sek, jezeli pozniej kilka herbat bede robil kilka minut

Tez dostrzegam tą wade - najlepiej by bylo miec dwa urzadzenia. Tu gdzie mieszkam teraz mamy tylko przeplywowy (i ekspres) i jak zjawi sie wiecej ludzi to jest sporo gonienia. U siebie w domu bedziemy miec czajnik metalowy na indukcje na takie sytuacje plus przeplywowy (choc byc moze wykorzystamy po prostu funkcje goracej wody z ekspresu do kawy).

- trwalosci - do biezacego grzania potrzebne ~3kW mocy w niewielkiej grzalce, do tego pompka wody

Narazie mam okolo roku, trzy czajniki Tefala (dwa firma, jeden dom). Tymczasowo bezawaryjne acz oczywiscie - jest to bardziej podatne na uszkodzenie niz zwykly czajnik.

- odkamieniania

Nie jest to kosztowne acz trzeba o tym pamietac. Czajnik sam nie przypomni ;)

Czy ktos z Was uzywal takiego czajnika i moze sie wypowiedziec ?

Rzekłem ! :)

Dodam jeszcze ze u nas w domu multum razy wystepowal problem "grzeje ktos pol czajnika wody na jedna herbate bo MOZE ktos zaraz bedzie tez robil". Zwykle robil dokladnie 5 minut za pozno by wykorzystac ciepla wode z czajnika i znow ja podgrzewal do wrzątku. Jesli jest duzo domownikow i robia napoje gorace w bardzo losowym czasie - taki przeplywowy zwieksza swoj sens. Jesli domownikow jest 2-3 i jeszcze pija tą kawe czy herbate czy cos tam najczesciej razem o jednej porze przy posilku - nie polecam przepływowego.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-02-01 00:00:13
Autor: Xena
Czajnik przeplywowy ?
w wiadomości: hirtr9$mjg$1@inews.gazeta.pl,
AA <a@a.pl> napisał(a):
[...]

Pozytałam o Ywoich doświadczeniach i zapragnęłam ewentualnine zostać posiadaczką tegoż cuda. Ale przeszukanie allegro i kilku innych miejsc nie przyniosło rezultatu. Masz może jakiegoś linka do tego cuda?

pozdrawiam Tatiana
--
Miłość prawdziwa zaczyna się wówczas,
gdy niczego w zamian nie oczekujesz