Czantoria - Sto偶ek - Sosz贸w - Istebna

Data: 2012-10-24 20:36:38
Autor: biodarek
Czantoria - Sto偶ek - Sosz贸w - Istebna
W dniu 2012-10-24 20:15, Vince pisze:
Witam!

Mam pytanie. Kukam w艂a艣nie na map臋 i zastanawiam si臋, czy nie
wykorzysta膰 najprawdopodobniej ostatnich ju偶 wzgl臋dnie przyzwoitych
jesiennych promyczk贸w s艂o艅ca i tak w zaciszu domowego ogniska sobie
rozmy艣lam. W艂a艣ciwie od strony Beskidu 艢l膮skiego "do kompletu" brakuje
mi ju偶 w艂a艣ciwie tylko pasma Czantorii. W zwi膮zku z powy偶szym mam
pytanie. Czy wyje偶d偶aj膮c wcze艣nie rano poci膮giem, doje偶d偶aj膮c do Wis艂y
(tudzie偶 jakiego艣 innego Ustronia) da艂oby rad臋 zaliczy膰 Czantori臋 -
Sosz贸w - Sto偶ek, a poterm zjecha膰 do Istebnej i wr贸ci膰 do Wis艂y, tak
偶eby wyrobi膰 sie na wieczorny poci膮g? Zak艂adaj膮c, 偶e ko艂o 10:00 m贸g艂bym
by膰 na miejscu, czas na przejazd za艂贸偶my do 17:00 (w sumie ok. 7-7,5h) .
R贸偶nica wzniesie艅 pomi臋dzy poszczeg贸lnymi punktami nie przekracza chyba
300 m, wi臋c nie jest chyba tragicznie. Jak oceniacie poziom trudno艣ci
takiej eskapady? Da艂oby rad臋 przy odrobinie szcz臋艣cia zaliczyc jeszcze
co艣 takiego w tym roku (tempem spacerowym w ci膮gu jednego dnia)?

艁atwiej mo偶e by膰 na bieg贸wkach ni偶 rowerem ;)
Przynajmniej w ten weekend.

--
biodarek

Data: 2012-10-24 20:38:59
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-24 20:36, biodarek pisze:
[...]

Na wiosn臋 uda艂o mi si臋 tylko wjecha膰 na Ma艂膮 Czantori臋:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/PoszukiwanieWiosnyWBeskidach#5726914007183579010

--
biodarek

Data: 2012-10-25 21:28:54
Autor: Vince
Czantoria - Sto偶ek - Sosz贸w - Istebna
Takoye nie 艂adniejsze- http://w315.wrzuta.pl/obraz/powieksz/48t14R7ewaQ ? ;)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-10-25 22:23:27
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-25 21:28, Vince pisze:
Takoye nie 艂adniejsze- http://w315.wrzuta.pl/obraz/powieksz/48t14R7ewaQ
? ;)

Moje oddawa艂o rzeczywisty brak kolor贸w wtedy panuj膮cy :)

Jeszcze lu藕na uwaga - zawsze przed wyjazdem warto spojrze膰, opr贸cz prognozy pogody, na kamery internetowe. Ustro艅:
http://kamera004.ustronet.pl/

Ja jeszcze przegl膮dam fotogalerie rowerowe. Z galerii preclowicz贸w, z Beskidem 艢l膮skim kojarz膮 mi si臋:
http://www.solar.blurp.org/galeria_rowerowa.html
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543

A z nie preclowicz贸w:
https://picasaweb.google.com/102986222754399884338
https://picasaweb.google.com/116254946604017263679

Na powy偶szym przyk艂adzie zreszt膮 wida膰, 偶e co nie uda艂o si臋 mi - uda艂o si臋 komu艣 innemu w dzie艅 mojego wyjazdu z Ustronia :)
https://picasaweb.google.com/116254946604017263679/MaAIDuzaCzantoria#5726506917032028130

PS. A od niedzieli ma si臋 poprawi膰 pogoda, wi臋c mo偶e jeszcze nadarzy si臋 okazja.

biodarek

Data: 2012-10-24 20:39:20
Autor: Vince
Czantoria - Sto偶ek - Sosz贸w - Istebna
艁atwiej mo偶e by膰 na bieg贸wkach ni偶 rowerem ;)

Rozumiem. W takim razie chyba powoli zaka艅czam sezon ;)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-10-24 20:39:45
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-24 20:39, Vince pisze:
艁atwiej mo偶e by膰 na bieg贸wkach ni偶 rowerem ;)

Rozumiem. W takim razie chyba powoli zaka艅czam sezon ;)

Nie wiem jak poda膰 linka, ale sp贸jrz na new.meteo.pl

--
biodarek

Data: 2012-10-24 22:34:41
Autor: Jacek G.
Czantoria - Sto偶ek - Sosz贸w - Istebna
W dniu 2012-10-24 20:36, biodarek napisa艂(a)::
W dniu 2012-10-24 20:15, Vince pisze:
Witam! takiej eskapady? Da艂oby rad臋 przy odrobinie szcz臋艣cia
zaliczyc jeszcze co艣 takiego w tym roku (tempem spacerowym w ci膮gu
jednego dnia)?

艁atwiej mo偶e by膰 na bieg贸wkach ni偶 rowerem ;) Przynajmniej w ten
weekend.
Pogoda mo偶e rzeczywi艣cie nie sprzyja膰, ale abstrahuj膮c od warunk贸w
meteo, mo偶na zawsze wjecha膰 pod Czantori臋 wyci膮giem i w贸wczas taka trasa
jest wykonalna. Kiedy艣 zaliczy艂em z 偶on膮 tak膮 p臋tl臋 z Istebnej do Czech - do Pisku, stamt膮d do chaty Bachenec (szlak 6086) przez sedlo Gronicek na Filipk臋, dalej w d贸艂 do Nydka, podjazd i kr贸tkie podprowadzenie na prze艂. Beskidek i granic膮 w stron臋 Sto偶ka. Na Wielki Sosz贸w musieli艣my wepcha膰, ale kr贸tko, potem fajny zjazd a偶 do Ma艂ego Sto偶ka. Wpychanie roweru na Sto偶ek, to by艂 ju偶 hardkor :) A z kolei za Sto偶kiem zasta艂 nas zmrok - by艂o to te偶 jako艣 w pa藕dzierniku, dzie艅 kr贸tki. Zjazd z Kiczor na Kubalonk臋 by艂 bardziej sprowadzaniem ni偶 jazd膮 - za trudny technicznie jak dla nas - zw艂aszcza po ciemku, a ni偶ej pot臋偶ne b艂ota i rozlewiska. Lepszy by艂by chyba wariant do Istebnej Wilcze. A chc膮c wraca膰 do Ustronia, to nie wiem, czy warto pcha膰 si臋 na Sto偶ek.
W ka偶dym razie taka trasa zaj臋艂a nam - niezbyt zaawansowanym "kolarzom g贸rskim" ok. 10 godz. - fakt, 偶e za p贸藕no wyjechali艣my.
Zatem zrobienie trasy od Czantorii do Sto偶ka i powr贸t asfaltem do Ustronia z wykorzystaniem wyci膮gu jest chyba realne w rozs膮dnym czasie, zw艂aszcza gdy kto艣 ma nieco wi臋cej pary ni偶 my.
--
Jacek G.

Czantoria - Sto偶ek - Sosz贸w - Istebna