Czarna ksi臋ga komunizmu

Data: 2013-03-01 02:22:10
Autor: Przemys艂aw W
Czarna ksi臋ga komunizmu
Komunizm jako system wyr贸s艂 na bazie tez zawartych w pracach Karola Marksa i Fryderyka Engelsa. Pocz膮tki odeologii sierpa i m艂ota wi膮偶臋 si臋 z publikacj膮 ich "Manifestu komunistycznego" w 1848 roku. Jak bardzo myli艂 si臋 Marks, od samego pocz膮tku do ko艅ca, dowiod艂a historia na przestrzeni ca艂ego, dwudziestego wieku. I dowod贸w kolejnych wci膮偶 przybywa.

  "Czarna ksi臋ga komunizmu" jest pozycj膮 wybitn膮, jedn膮 z najlepszych, je艣li chodzi o wszechstronn膮 analiz臋 ideologii komunistycznej. Ta zbiorowa praca historyk贸w z kilku kraj贸w - w tym wybitnego specjalist臋 polskiego, prof. Andrzeja Paczkowskiego - analizuje z艂o komunizmu pod wszelkimi, mo偶liwymi wzgl臋dami: historycznym, ideologicznym, politycznym i wreszcie socjologicznym oraz psychologicznym. Je艣li kto艣 interesuje si臋 tymi zagadnieniami g艂臋biej, to "Ksi臋ga" jest lektur膮 obowiazkow膮. Opatrzona przedmow膮 i wst臋pem, bada nast臋pnie komunizmy we wszystkich krajach, gdzie ideologia ta si臋 zadomowi艂a: ukazuje fakty, liczby, relacje 艣wiadk贸w, przera偶ajace opisy g艂odu, 艣mieci i tortur milion贸w ludzi, by w finale rzeczowo wyja艣ni膰 dlaczego ta najwi臋ksza tragedia XX wieku mog艂a sta膰 si臋 realna. Czyta si臋 z zapartym tchem, cho膰 nie jest to lektura ani prosta, ani przyjemna.

  Sny Karola Marksa i czerwone piek艂o.

  By艂 Karol Marks wizjonerem. Trzy czwarte swego 偶ywota sp臋dzi艂 w czytelni zamkni臋tej biblioteki pisz膮c swe wizje powszechnej szcz臋艣liwo艣ci, r贸wno艣ci ludzi, spo艂ecznego dobrobytu. Ca艂e 偶ycie klepa艂 bied臋 funkcjonuj膮c g艂贸wnie dzi臋ki po偶yczkom udzielanym mu przez niemieckich kapitalist贸w. Tych samych, kt贸rych gromi艂 za ucisk przeci臋tnego proletariusza i ekonomiczne zniewolenie. Kiedy umar艂, nad jego grobem Engels wypowiedzia艂 z艂owieszczo - prorocze memorandum: "Imi臋 jego 偶y膰 b臋dzie przez stulecia i przez stulecia 偶y膰 b臋dzie jego dzie艂o".

  Komunizm, kt贸ry wedle Marksa mia艂 by膰 ostatecznym stadium socjalizmu jako zniesienie wyalienowania pracy, opiera艂 si臋 na jego tak zwanym materializmie dialektycznym, za艣 ten z kolei wywi贸d艂 autor "Kapita艂u" (ciekaw jestem czy kto艣 czyta艂 t臋 bibli臋 socjalizmu) z prawide艂 lewicowego determinizmu spo艂ecznego - pr膮du my艣lowego, dowodz膮cego, i偶 jednostka determinowana jest przez uwarunkowania spo艂eczne (czyli nie do ko艅ca odpowiada za swe czyny, jest to zanegowanie wolnej woli, poddawanie w w膮tpliwo艣膰 rozr贸偶niania przez cz艂owieka dobra od z艂a - jak偶e do dzi艣 popularny pogl膮d w艣r贸d lewicuj膮cych elit intelektualnych).

  Uwa偶a艂 Marks nadej艣cie socjalizmu za naturaln膮 konsekwencje istnienia 艣wiata kapitalist贸w, w jego mniemaniu system w艂asno艣ci prywatnej si臋 wyczerpa艂 i jego kres jest bliski. Jak偶e si臋 bardzo myli艂, wiemy to dzisiaj.

  I tak jego tezy zosta艂y podchwycone, najpierw w carskiej Rosji a potem plaga socjalistycznego komunizmu rozlewa艂a si臋 na kolejne kraje 艣wiata. Wychodz膮c od marksizmu, komuni艣ci poszczeg贸lnych nacji dodawali do niego w艂asne elementy tworz膮c maoizmy, leninizmy, stalinizmy, polpotyzmy i tak dalej. Z czasem w komunistycznych pa艅stwach by艂o coraz mniej ideologii marksizmu - cho膰 do ko艅ca istnienia systemu by艂a to baza podstawowa czewonych dyktatur - a coraz wi臋cej technologii w艂adzy. Wszak socjali艣ci - ideali艣ci od zawsze stanowili tylko garstk臋 nikomu nie zagra偶aj膮cych idiot贸w.

  Na bazie marskistowskiego socjalizmu zacz臋艂y wyrasta膰 nieludzkie systemy ucisku ca艂ych narodowo艣ci, jako 偶e znale藕li si臋 ludzie, kt贸rzy posi艂kuj膮c si臋 Marksem i na nim bazuj膮c ow艂adni臋ci byli szale艅czymi wizjami poodwracania spo艂ecznych porz膮dk贸w za wszelk膮 cen臋: cen臋 g艂odu, 艣mierci i tortur milion贸w niewinnych istot  w imieniu kt贸rych rzekomo, mieli oni prowadzi膰 ludzko艣膰 do socjalistycznego raju. Te porz膮dki by艂y sprzeczne z wszelkimi, mo偶liwymi prawami: spo艂ecznymi, politycznymi i gospodarczymi. Wywo艂ywa艂y wi臋c bunty spo艂eczne. Reakcj膮 na bunt by艂 terror wspomagany propagand膮. Tak w prostych s艂owach mo偶na wyt艂umaczy膰 prze艂o偶enie si臋 marksowskiego idealizmu na najbardziej krwawy rozdzia艂 w historii 艣wiata.

    Sam Marks, ani te偶 Engels - jakkolwiek nienawidzili kapitalizmu XIX-wiecznego - nigdy nie postulowali aby rewolucja proletariacka mia艂a zak艂ada膰 krew, zbrodni臋 i przemoc. By艂oby aberracj膮 oskar偶a膰 Marksa o 艣mier膰 milion贸w ludzi. Autorzy "Manifestu komunistycznego" uwa偶ali raczej, 偶e socjalizm ustanowiony zostanie na drodze pokojowej, na drodze ewolucji jako 偶e - w ich ocenie - mo偶liwosci kapitalizmu wyczerpuj膮 si臋. Uwa偶ali nadej艣cie socjalizmu za naturalne. I tutaj po raz kolejny bardzo si臋 pomylili.

  Karol Marks nie艣wiadomie obudzi艂 do 偶ycia krwo偶ercze monstrum, kt贸re zjada艂o nie tylko robotnik贸w i ch艂op贸w - dla kt贸rych mia艂o ustanowi膰 raj na ziemi - ale i w艂asnych aktywist贸w, kiedy stawali si臋 niepotrzebni. Has艂a socjalistyczne i komunistyczne pos艂u偶y艂y do zaprowadzenia morderczych dyktatur niszcz膮cych wszystkich i wszystko, co mog艂o im stan膮膰 na drodze realizacji wyimaginowanych porz膮dk贸w, nierealnej i zab贸jczej utopii. Ta utopia, realizowana z diabelsk膮 konsekwencj膮 przez J贸zefa Stalina, Mao Zedonga, Pol Pota i innych tyran贸w - przy wydatnej pomocy psychopat贸w zarzadzj膮cych organami bezpiecze艅stwa w poszczeg贸lnych krajach - doprowadzi艂a do 艂agr贸w, ka藕ni i 艣mierci w m臋czarniach ponad 100 milion贸w ludzi na ca艂ym globie. Komunizm jest najwieksz膮 katastrof膮 w historii ludzkiej cywilizacji, systemem zorganizowanej zbrodni i ideologi膮 k艂amstwa opakowanego w pi臋kne lecz niemo偶liwe do realizacji has艂a.

Przyjrzyjmy si臋 charakterystyce komunizm贸w w kilku pa艅stwach, w kt贸rych uchwycil on w艂adz臋.

  1. Zwi膮zek Socjalistycznych Republik Radzieckich (ZSRR).

  Czas trwania systemu: 1917-1991.

  G艂贸wni dyktatorzy: W艂odzimierz Lenin, J贸zef Stalin, Nikita Siergiejewicz Chruszczow.

  Partia: WKP(b) - Wszechzwi膮zkowa Komunistyczna Partia (bolszewik贸w), przemianowana w 1952 roku na KPZR - Komunistyczn膮 Parti臋 Zwi膮zku Radzieckiego.

  Szacunkowa liczba ofiar: 50 milion贸w.

  W 1917 roku w Rosji, sko艂atanej doszcz臋tnie wyniszczajac膮 wojn膮, oddzia艂y bolszewickie zajmuj膮 Pa艂ac Zimowy. Dochodzi do zamachu stanu i obalenia caratu. Wodzem rewolucji zostaje W艂odzimierz Iljicz Uljanow - Lenin, potajemnie przewieziony do Moskwy poci膮giem z Finlandii. Car i jego rodzina zostaj膮 zamordowani. Rewolucyjna po偶oga rozlewa si臋 na ca艂e bezkresne po艂acie ogromnego pa艅stwa.

  Tak rodzi si臋 pierwsza dyktatura, kt贸ra daje pocz膮tek kolejnym re偶imom na ca艂ym 艣wiecie. Co ciekawe, Marks uwa偶a艂, 偶e rewolucja dokona si臋 w pa艅stwie o najwy偶szych stosunkach kapitalistycznych (Niemcy). Lenin wprowadza doktryn臋 (leninizm) o rewolucji w najbardziej s艂abym ogniwie pa艅stw imperialistycznych (Rosja carska).

  Szybko okazuje si臋, 偶e do utrzymania w艂adzy i szerzenia socjalizmu, konieczny b臋dzie terror i stworzenie aparatu bezpiecze艅stwa. Polski szlachcic, Feliks Dzier偶y艅ski tworzy Czek臋 - Wszechrosyjsk膮 Nadzwyczajn膮 Komisj臋 do Walki z Kontrrewolucj膮 i Sabota偶em. Tajn膮 policj臋 polityczn膮 potem przemianowan膮 kolejno na: GPU, OGPU, NKWD, NKGB, KGB. W dzisiejszej Rosji W艂adimira Putina, sukcesorsk膮 tamtej mrocznej tradycji sowieckiej Czeki jest FSB czyli Federalna S艂u偶ba Bezpiecze艅stwa Federacji Rosyjskiej.

  W 1924 roku umiera Lenin - jesli wierzy膰 Krupskiej, wdowie po nim - zosta艂 otruty przez Stalina, kt贸ry zniszczy艂 r贸wnie偶 testament wodza rewolucji. Lenin bal si臋 Gruzina u w艂adzy, ba艂 si臋 jego psychopatycznych sk艂onno艣ci i bezwzgl臋dno艣ci. Widzia艂 Lwa Trockiego jako swego nast臋pc臋 (zamordowany na rozkaz Stalina przez NKWD, w Meksyku, w 1940 roku).

  Iosif Wissarionowicz D偶ugaszwili zwany Kob膮 czyli Stalin (cz艂owiek ze stali) do marksizmu-leninizmu wprowadza w艂asn膮 ideologi臋 - staliznizm. Jego g艂贸wne za艂o偶enie to nieograniczona w艂adza dyktatora i kult jednostki. Stalin sam okre艣la艂 co mo偶na uznawa膰 za marksizm a co ju偶 nie. Gruzin o niskim czole - jak nazywa tego tyrana prof. Norman Davies - rz膮dzi krwawo i bezwzgl臋dnie a偶 do  艣mierci, 5 marca 1953 roku.

  Stalin by艂 prawdziwym geniuszem z艂a, cz艂owiekiem o diabelnej inteligencji i szata艅skim sprycie. Towarzyszy艂 mu ca艂y legion wiernopdda艅czych ps贸w, zdemoralizowanych w艂adz膮 i pr贸偶no艣ci膮, ka偶dego dnia dr偶膮cych ze strachu przed tyranem. Gdy przestawali by膰 potyrzebni niszczy艂 ich zastepuj膮c kolejnymi, potem tych kolejnych nast臋pnymi. W ten spos贸b rz膮dzi艂 krwawo przez 30 lat. W "Ksi臋dze Rekord贸w Guinnesa" figuruje na "zaszczytnym", pierwszym miejscu pod kategori膮: "masowy morderca".

  Po zako艅czeniu II wojny 艣wiatowej, na konferencji w Ja艂cie, ameryka艅ski prezydent, Franklin Delano Roosvelt i brytyjski premier Winston Churchill oddali mu we w艂adanie (Imperium Z艂a) ca艂膮 po艂udniowo - wschodni膮 Europ臋. I poja艂ta艅ski porz膮dek trwa艂 a偶 do roku 1989, kiedy to komunizm zacz膮艂 na zasadzie kostek domina wali膰 si臋 kolejno we wszyskich krajach, gdzie panowa艂 przez dziesi臋ciolecia.

  Po 艣mieci Stalina, sched臋 po nim przej膮艂 Nikita Chruszczow. Po jego s艂ynny referacie wyg艂oszonym na XX zjezdzie KPZR w 1956 roku terror nieco zel偶a艂 a czasy stalinowskiej tyranii zosta艂y okre艣lone jako "okres b艂臋d贸w i wypacze艅".

2. Chi艅ska Republika Ludowa (ChRL)

  Czas trwania: 1949 - po dzie艅 dzisiejszy.

  G艂贸wny dyktator: Mao Zedong ( Mao tse-tung).

  Partia: KPCh - Komunistyczna Partia Chin

  Szacunkowa liczba ofiar: 60 - 65 milion贸w.

  Pocz膮tek chi艅skiego komunizmu datuje si臋 na 1949 rok, kiedy to po D艂ugim Marszu utworzono Chi艅sk膮 Rebublik臋 Ludow膮. Trwa po dzie艅 dzisiejszy, tyle, 偶e jedynie w sensie ideologicznym i do pewnego stopnia politycznym, gospodarczo w Chinach panuj膮 stosunki kapitalistyczne.

  Mao Zedong by艂 nie mniejszym sadyst膮 od Stalina, uczyni艂 z siebie prawdziw膮 gwiazd臋 ludzko艣ci, kt贸ra mia艂a uczyni膰 z Pa艅stwa 艢rodka oaz臋 szcz臋艣cia. Jak ka偶dy komunistyczny tyran wys艂a艂 na tamten 艣wiat dziesi膮tki milion贸w niczemu nie winnych Chi艅czyk贸w, wprowadzaj膮c w 偶ycie oszala艂y plan tzw. Wielkiego Skoku. Mia艂 on uczyni膰 z Chin pot臋g臋 rolnicz膮 i gospodarcz膮 a przyczyni艂 si臋 jedynie do g艂odu i 艣mierci w obozach ca艂ych prowincji. R贸wnie absurdaln膮 koncepcj膮 Mao by艂a Rewolucja Kulturalna, tw贸r sztuczny i nijak nie przystaj膮cy do otaczaj膮cych reali贸w. Mao pozostawi艂 po sobie zgliszcza, zw艂oki i setki tysi臋cy czaszek w艂asnych rodak贸w, zakatowanych na 艣mier膰 przez sadystycznych stra偶nik贸w jego tyranii. Po jego 艣mierci terror chin艅ski nieco zel偶a艂 ale ludzie dalej umierali z g艂odu, zjadaj膮c si臋 nawzajem, dalej konali w nieludzkich warunkach i dalej niewolniczo pracowali na chi艅skich polach.

  呕ycie ludzkie jako towar niewiele wart, do dzi艣 zatruwa chi艅sk膮 rzeczywisto艣膰, gdzie za kradzie偶 kurczaka z bazaru g艂odnemu Chi艅czykowi odci臋to r臋ce. Za艣 kar臋 艣mierci wykonuj臋 si臋 tam za byle przest臋pstwo.

  3. Kambod偶a (Demokratyczna Kampucza).

  Czas trwania: 1975-1979.

  Jedyny dyktator: Pol Pot (Saloth Sar).

  Partia: Komunistyczna Partia Kambo偶y.

  Szacunkowa liczba ofiar: dwa miliony (na nieco ponad trzy miliony mieszka艅c贸w!).

  Kambod偶a艅scy komuni艣ci - partyzanci walcz膮cy z rezimem Lon Nola - po batut膮 Pol Pota, obj臋li w艂adz臋 po obaleniu starego re偶imu i w dniu 17 kwietnia 1975 roku ustanowili tzw. Demokratyczn膮 Kampucz臋, w kt贸rej si艂膮 przewodni膮 by艂a partia komunistyczna.

  Kambod偶a jest wyj膮tkowo ponurym rozdzia艂em "Czarnej Ksi臋gi" zatytu艂owanym: "W krainie niepoj臋tej zbrodni". Kambod偶a艅ska dyktatura trwa艂a tylko cztery lata, za to jej sadyzm i bezwzgl臋dno艣膰 przekracza艂y wszelkie miary ludzkiej wyobra藕ni. W ci膮gu tych zaledwie czterech lat Czerwoni Khmerzy (tak okre艣lano ludzi Pol Pota, jest te偶 nazwa inna: polpoty艣ci) wymordowali okrutnie dwie trzecie (!) narodu a kraj pogr膮偶yli w prehistorii.

  Pol Pot mia艂 ambicj臋 uczyni膰 z Kambo偶y pot臋g臋 rolnicz膮 stoj膮c膮 na uprawach ry偶u. Wyp臋dzi艂 niemal偶e wszystkich mieszka艅c贸w miast do pracy na polach ry偶owych. Zniszczy艂 totalnie inteligencj臋, in偶ynier贸w i inne warstwy spo艂eczne, uznaj膮c je za paso偶yt贸w. Samo przyznanie si臋 do zawodu lekarza czy in偶yniera by艂o r贸wnoznaczne ze 艣mierci膮. Jemu by艂a potrzebna wy艂膮cznie niewolnicza si艂a robocza. Zniszczy艂 ca艂y przemys艂. Wzoruj膮c si臋 na chi艅skim maoizmie (ch艂opi jako si艂a przewodnia rewolucji i dobrobyt oparty na pracy w rolnictwie), doprowadzi艂 wszystko do totalnej skrajno艣ci. Ludzi zabijano na naw贸z, zw艂okami nawo偶ono pola ry偶owe. Unicestwi艂 stosunki rodzinne i mi臋dzyludzkie, czyni膮c ze swych rodak贸w ot臋pia艂ych donosicieli i konfident贸w. Dzieci mianowa艂 stra偶nikami w obozach reedukacji. Te zamienia艂y si臋 tam w sadystyczne potwory, kt贸rym nie mogli dor贸wna膰 doro艣li.

  Banda ob艂膮kanych szale艅c贸w - Czerwonych Khmer贸w - mia艂a ambicj臋 "roku zerowego", chcieli zniszczy膰 dos艂ownie wszystko, co wi膮za艂o si臋 ze starym porz膮dkiem i zacz膮膰 od zera w艂a艣nie. Historia Kambod偶y wedle nich rozpoczyna艂a si臋 od 17 kwietnia, kiedy przej臋li w艂adz臋 pogr膮偶aj膮c kraj w oceanie krwi.

  Kanibalizm szerzy艂 si臋 niczym pandemia na skal臋 masow膮. Oszalali z g艂odu ludzie zjadali w艂asne dzieci, s膮siad贸w, zjadali nawet zdech艂e szczury. Szczeg贸lnie zapada w pami臋膰 pewien fragment relacji jednego z wie藕ni贸w, kt贸ry prze偶y艂 ten niewyobra偶alny koszmar: g艂odni wi臋藕niowie zakatowali ci臋偶arn膮 kobiet臋, p艂贸d wyrzucili a serce i w膮trobe zjedli.

  Z tamtego piek艂a na ziemi nar贸d kambod偶a艅ski do dzisiaj si臋 do ko艅ca nie otrz膮sn膮艂.

    Powy偶ej dokona艂em og贸lnej charakterystyki panowania komunizmu tylko w trzech krajach. I cho膰 czerwone re偶imy jednakowo unicestwia艂y wsz臋dzie w艂asne narody, i nie tylko, to w Zwi膮zku Radzieckim, Kambod偶y oraz Chinach (a tak偶e w Korei P贸艂nocnej) dokona艂y si臋 najbardziej przera偶aj膮ce masakry i piek艂o.

  Inne kraje gdzie re偶imy komunistyczne dokonywa艂y mniejszych i wi臋kszych zbrodni przeciwko ludzko艣ci to kolejno: Albania, Afganistan, Korea P贸艂nocna (piek艂o trwa tam po dzi艣 dzie艅). Polska (PRL) wraz ze wszystkimi pa艅stwami by艂ego bloku sowieckiego. Komunizmy Ameryki 艁aci艅skiej z Kub膮 na pierwszym miejscu oraz Nikaragu膮 i Peru. A tak偶e komunizmy afryka艅skie: Etiopia, Angola i Mozambik.

  Rozliczenie zbrodni komunizmu

  Po zako艅czeniu II wojny 艣wiatowej trybuna艂 w Norymberdze os膮dzi艂 i skaza艂 zbrodniarzy nazistowskich. Powojenne Niemcy przeprowadzi艂y denazyfikacj臋, wypalaj膮c zbrodnicz膮 ideologi臋 gor膮cym 偶elazem. Dzi艣 propagowanie nazizmu jest 艣cigane na mocy prawa karnego i zakazane. Nazistowska ideologia zosta艂a rozliczona i wykorzeniona.

  Zdumiewaj膮ce, 偶e nic takiego nie mia艂o miejsca w odniesieniu do zbrodni komunistycznych. A komuni艣ci unicestwili o wiele wi臋cej ludzi od zbrodniarzy hitlerowskich. W dzisiejszej Rosji cz臋艣膰 spo艂ecze艅stwa uwa偶a J贸zefa Stalina za bohatera narodowego, pa艅stwo wydaje znaczki z podobiznami czerwonych morderc贸w, ich wizerunki ostatnio zdobi艂y autobusy w jednym z rosyjskich miast. No ale dzisiejsz膮 Rosj膮 rz膮dz膮 czeki艣ci z Putinem na czele.

  Relatywizowanie z艂a komunizmu jako systemu masowej zbrodni jest zas艂ug膮 przede wszystkim ci膮g艂ego wp艂ywu na Europ臋 zachodnich, lewicuj膮cych elit intelektualnych. Cz臋sto potomkowie dzisiejszych aktywist贸w zachodnich byli aktywnymi komunistami b膮d藕 dzia艂aczami Kominternu (Mi臋dzynarod贸wka komunistyczna). Wielu kolaborowa艂o z re偶imami komunistycznymi, zak艂adaj膮c w zachodniej Europie kanapowe partie komunistyczne. Dop贸ki ci ludzie b臋d膮 zachowywa膰 wp艂ywy w europejskich kr臋gach politycznych, dop贸ty z艂o komunistycznych dyktatur b臋dzie umniejszane i relatywizowane.

  Ideologia komunistyczna jest z艂em totalnym i wcielonym. Doprowadzi艂a do najwi臋kszej katastrofy w historii cywilizacji. Jest zbrodni膮 r贸wn膮 nazizmowi, co neguj膮 lewicowi doktrynerzy doszukuj膮c si臋 - swoimi starymi sposobami - "kontekst贸w". Kiedy w 1997 roku ukaza艂a si臋 na europejskim rynku "Czarna Ksi臋ga Komunizmu", w mediach, kr臋gach politycznych i o艣rodkach akademickich rozpocz臋艂a si臋 burza i pr贸by rehabilitacji komunizmu pod k艂amliwymi pretekstami. Autorzy wbili kij w mrowisko politycznie poprawnego zak艂amania i przymykania oczu na t臋 tragedi臋 dziesi膮tk贸w milion贸w ludzi.

  Co interesuj膮ce: podczas proces贸w norymberskich nazist贸w s膮dzili m. in. sowieccy prokuratorzy, kt贸rzy sami winni zasi膮艣膰 na 艂awie oskar偶onych obok takich morderc贸w jak cho膰by Herman Goring.

  Historia musi do ko艅ca os膮dzi膰 t臋 hekatomb臋 cz艂owieczego nieszcz臋艣cia, cierpienia i m臋ki.

  艁ukasz Grysiak

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2013-03-01 11:25:55
Autor: Aleksander
Czarna ksi阦a kapitalizmu
Marks si niewiele myli, ale mia racj, system kapitalistyczny jest niepor體nywalnie gorszy od kapitalizmu  -- dla zdecydowanej wi阫szo禼i ludzi, poza bogatymi elitami. A ciekawe ilu krotnie by砤by grubsza czarna ksi阦a kapitalizmu ???
Alx

Data: 2013-03-01 11:57:55
Autor: A. Filip
Czarna ksi臋ga kapitalizmu
"Aleksander" <powazny@tlen.pl> pisze:
Marks si臋 niewiele myli艂, ale mia艂 racj臋, system kapitalistyczny jest niepor贸wnywalnie gorszy od kapitalizmu  -- dla zdecydowanej wi臋kszo艣ci ludzi, poza bogatymi elitami. A ciekawe ilu krotnie by艂aby grubsza czarna ksi臋ga kapitalizmu ???
Alx

A czy to komuni艣ci za komunizmu (na)pisali czarn膮 ksi臋g臋 komunizmu?
Wielce zamordystycznych dyktator贸w kapitalistycznych 艣wiat nie widzia艂
jak ju偶 si臋 praktyki "codzienne" pominie?

Ka偶da pliszka w艂asny ogon chwali (a wra偶y krytykuje).

Jak przyje偶d偶asz do jakiego艣 kraju i zupe艂nie nikt tam nie krytykuje
rz膮du/systemu to bardziej prawdopodobne jest 偶e rz膮d/system jest tak
wspania艂y czy 偶e odwiedzasz ci臋偶ki zamordyzm?

--
A. Filip
Ko艅 ma cztery nogi i te偶 si臋 potknie.   -- Przys艂owie litewskie

Data: 2013-03-01 14:07:32
Autor: Przemys艂aw W
Czarna ksi锚ga kapitalizmu
U偶ytkownik Aleksander napisa艂:
Marks si锚 niewiele myli鲁, ale mia鲁 racj锚, system kapitalistyczny jest
niepor贸wnywalnie gorszy od kapitalizmu  -- dla zdecydowanej wi锚kszo露ci
ludzi, poza bogatymi elitami.

Marks byl zydowskim geniuszem politycznym, dlatego od czasow rewolucji
pazdziernikowej, w Rosji ludzie zyja tam jak paczki w masle i wlasnie tego wielkiego dobrobytu zadrosci im kazdy Anglik, biedny, glodny i bity przez kapitaliste.

>A ciekawe ilu krotnie by鲁aby grubsza czarna
ksi锚ga kapitalizmu ???

Kup bilet do Karl-Marx-Stadt i popytaj ludzi. Ciekawe ilu
komunistow nadal tam mieszka.

Data: 2013-03-01 21:17:03
Autor: Chiron
Czarna ksi锚ga kapitalizmu

--
Demokracja to rz膮dy os艂贸w, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron
U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kgr1nt$nja$1dont-email.me...
[...]

Ja tam wol臋 Groucho Marxa od Karola Marxa. Te偶 呕yd- ale chocia偶 zabawny.

>A ciekawe ilu krotnie by鲁aby grubsza czarna
ksi锚ga kapitalizmu ???

Kup bilet do Karl-Marx-Stadt i popytaj ludzi. Ciekawe ilu
komunistow nadal tam mieszka.

Nie ma komunist贸w, nawet miasto zlikwidowali
http://pl.wikipedia.org/wiki/Chemnitz

Data: 2013-03-02 21:12:15
Autor: jr
Czarna ksi阦a kapitalizmu

U縴tkownik "Aleksander" <powazny@tlen.pl> napisa w wiadomo禼i
Marks si niewiele myli, ale mia racj, system kapitalistyczny jest
niepor體nywalnie gorszy od kapitalizmu

No tak... dlugotrwaly wplyw mysli marksistowskiej.

  -- dla zdecydowanej wi阫szo禼i
ludzi, poza bogatymi elitami. A ciekawe ilu krotnie by砤by grubsza czarna
ksi阦a kapitalizmu ???

Gdyby ktos z uciekl z kapitalizmu do komunizmu, moglby taka ksiege napisac. Niestety nie znalezli sie tacy i pozostala nam Czarna Ksiega Komunizmu.
Najczarniejsza ksiege komunizmu napisaly miliony ludzi, ktorym udalo sie uciec od czerwonego gowna.

Data: 2013-03-01 11:50:27
Autor: Marek Czaplicki
Czarna ksi阦a komunizmu
Przemys砤w W pisze na pl.soc.polityka w dniu pi眛ek 01 marzec 2013 09:22:

czyli nie do  ko馽a odpowiada za swe czyny, jest to zanegowanie wolnej woli, poddawanie w w眛pliwo舵 rozr罂niania przez cz硂wieka dobra od z砤 -
> jak縠 do dzi popularny pogl眃 w秗骴 lewicuj眂ych elit intelektualnych).

Ciekawo舵, ale w砤秐ie za rozr罂nianie dobra i z砤 ludzie zostali wygnani z raju.
Rodzaju 3:21 Pan B骻 sporz眃zi dla m昕czyzny i dla jego 縪ny odzienie ze sk髍 i przyodzia ich. 22 Po czym Pan B骻 rzek: "Oto cz硂wiek sta si taki jak My: zna dobro i z硂; niechaj teraz nie wyci眊nie przypadkiem r阫i, aby zerwa owoc tak縠 z drzewa 縴cia, zje舵 go i 縴 na wieki"

Data: 2013-03-01 13:57:13
Autor: Przemys艂aw W
Czarna ksi臋ga komunizmu
U偶ytkownik Marek Czaplicki napisa艂:
Przemys艂aw W pisze na pl.soc.polityka w dniu pi膮tek 01 marzec 2013 09:22:

czyli nie do  ko艅ca odpowiada za swe czyny, jest to zanegowanie wolnej
woli, poddawanie w w膮tpliwo艣膰 rozr贸偶niania przez cz艂owieka dobra od z艂a -
jak偶e do dzi艣 popularny pogl膮d w艣r贸d lewicuj膮cych elit intelektualnych).

Ciekawo艣膰, ale w艂a艣nie za rozr贸偶nianie dobra i z艂a ludzie zostali wygnani z
raju.

Nadal drecza cie te antykoscielne obsesje? Kup sobie
ziolka na uspokojenie.

Data: 2013-03-01 22:39:38
Autor: Marek Czaplicki
Czarna ksi阦a komunizmu

U縴tkownik Marek Czaplicki napisa:

-
[...]

Rozumiem, 縠 cytowanie Biblii  jest antyko禼ielne? :)

Data: 2013-03-02 20:56:53
Autor: jr
Czarna ksi臋ga komunizmu

U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:kgr14i$jqq$1dont-email.me...
[...]

Nie trzeba miec antykoscielnych obsesji, aby sie przekonac, ze teoria Karola Marksa jest mutacja Biblii. Niemal cala marksistowska dialektyka ma swoje odpowiedniki w 'boskim planie zbawienia'.

Data: 2013-03-02 18:06:09
Autor: Przemys艂aw W
Czarna ksi臋ga komunizmu
U偶ytkownik jr napisa艂:

[...]

Ble, ble, ble...ble, ble :)

http://www.omp.org.pl/stareomp/index9e25.html?module=subjects&func=printpage&pageid=230&scope=all

Data: 2013-03-03 01:43:09
Autor: jr
Czarna ksi臋ga komunizmu

U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kgu438$a88$1dont-email.me...
U偶ytkownik jr napisa艂:

[...]

hau hau?

Data: 2013-03-01 17:27:38
Autor: Bezznaczenia
Czarna ksi臋ga komunizmu
Przemek a czy ty zanim to napisales to swoja smierdzaca dupe posadziles w krajach takich jak norwegia czy dania?
   Pewnie nie bo wklejacs bzdury wyssane z palca . Idee socjalizmu i komunizmu nie maja nic wspolnego z tym co zrobil lenin i jego koles stalin to byla dyktatura. Zerknij ty sobie do karola marksa i przeczytaj ze zrozumieniem zanim pierdolniesz nastepna rewelacje z koziej dupy.
Karol marx  to nie karol may nie pomyl sie przypadkiem.

Data: 2013-03-01 13:54:16
Autor: Przemys艂aw W
Czarna ksi臋ga komunizmu
U偶ytkownik Bezznaczenia napisa艂:
Przemek a czy ty zanim to napisales to swoja smierdzaca dupe posadziles
w krajach takich jak norwegia czy dania?

Po co mialbym to robic? Za darmo perfumuja tam dupy takim
jak ty?

   Pewnie nie bo wklejacs bzdury wyssane z palca . Idee socjalizmu i
komunizmu nie maja nic wspolnego z tym co zrobil lenin i jego koles
stalin to byla dyktatura.

Kolejny czerwony trybun, ktoremu tatus nie wytlumaczyl jak odroznic
komunistyczne bajki od komunistycznej rzeczywistosci.

Zerknij ty sobie do karola marksa i przeczytaj
ze zrozumieniem zanim pierdolniesz nastepna rewelacje z koziej dupy.
Karol marx  to nie karol may nie pomyl sie przypadkiem.

Zerknalem, ale nie bardzo mam ochote aby tlumaczyc kazdy
szczegol, bo do durnia z reguly i tak nic nie trafi.
To moze poczytaj sobie sam:

Karol Marks : "Nie mamy wsp贸艂czucia dla nikogo, ani nikogo nie prosimy o wsp贸艂czucie. Kiedy nadejdzie nasza kolej, nie b臋dziemy przepraszali za terror."

Karol Marks : "Te klasy oraz te rasy, kt贸re s膮 za s艂abe, by doskonali膰 te nowe warunki 偶ycia 鈥 musz膮 znikn膮膰"

Karol Marks: "Wsp贸艂czesna generacja przypomina tych 呕yd贸w, kt贸rych Moj偶esz prowadzi艂 poprzez dzik膮 pustyni臋. Ta generacja musi nie tylko, 偶e zdoby膰 nowy 艣wiat, musi ona tak偶e zgin膮膰 w celu zrobienia miejsca tym ludziom, kt贸rzy b臋d膮 w stanie tworzy膰 ten nowy 艣wiat."

Fryderyk Engels: "Nast臋pnie, odb臋dzie si臋 tam walka, nieub艂agana walka na 艣mier膰 i 偶ycie przeciwko tym S艂owianom, kt贸rzy zdradz膮 nasz膮 rewolucj臋; b臋dzie to unicestwiaj膮ca walka oraz bezwzgl臋dny terror 鈥 nie w interesie Niemiec, lecz w interesie tej rewolucji!"

Data: 2013-03-02 20:57:13
Autor: jr
Czarna ksi臋ga komunizmu

U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:kgr0v2$isc$1dont-email.me...
[...]

A gdzie linki? (Nie cytuj bez odnosnikow razorku)

Data: 2013-03-02 18:00:54
Autor: Przemys艂aw W
Czarna ksi臋ga komunizmu
U偶ytkownik jr napisa艂:

[...]

Podam ci jeden, reszte musisz sobie pietrzykowski
poszukac samodzielnie:

"Then there will be a struggle, an 鈥渋nexorable life-and-death struggle鈥, against those Slavs who betray the revolution; an annihilating fight and ruthless terror 鈥 not in the interests of Germany, but in the interests of the revolution!"

http://www.marxists.org/archive/marx/works/1849/02/15.htm

Data: 2013-03-03 01:41:46
Autor: jr
Czarna ksi臋ga komunizmu

U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kgu3pe$8m0$1dont-email.me...
U偶ytkownik jr napisa艂:

[...]

To Pietrzykowski jeszcze zyje?

Data: 2013-03-01 17:49:01
Autor: u2
Czarna ksi臋ga komunizmu
W dniu 2013-03-01 17:27, Bezznaczenia pisze:
Karol marx  to nie karol may nie pomyl sie przypadkiem.

Zdecydowanie wole Karola Maya od Karla Marxa...-;)

Data: 2013-03-01 18:09:38
Autor: Bezznaczenia
Czarna ksi臋ga komunizmu
W dniu 2013-03-01 17:49, u2 pisze:
W dniu 2013-03-01 17:27, Bezznaczenia pisze:
Karol marx  to nie karol may nie pomyl sie przypadkiem.

Zdecydowanie wole Karola Maya od Karla Marxa...-;)

Bo budowac komunizm to mozna z robotnikami z tradycjami z dziada pradziada nie z mazowieckim chlopstwem .Dlatego nam ten numer sie nie uda艂 a niemcom i francuzom tak.

Data: 2013-03-01 18:37:33
Autor: u2
Czarna ksi臋ga komunizmu
W dniu 2013-03-01 18:09, Bezznaczenia pisze:
[...]

Sciemniasz, pewnie nigdy nie byles we francji, ani w niemczech..-;)

Data: 2013-03-01 19:18:23
Autor: Bezznaczenia
Czarna ksi臋ga komunizmu
W dniu 2013-03-01 18:37, u2 pisze:
[...]

Narazie to sciemniasz tymi linkami ktore wsylasz nieustannie na grupe .
ile ci placa OD linku ?

Data: 2013-03-02 20:56:33
Autor: jr
Czarna ksi臋ga komunizmu

 I tak jego tezy zosta艂y podchwycone, najpierw w carskiej Rosji

Do Rosji marksizm przyszedl przez Niemcy i Krolestwo Kongresowe (Polskie).
Najpierw marksistowskie ugrupowania zakladano w Niemczech i w Europie Zachodniej. Niemieccy i zydowcy komunisci zalozyli SDKP poszerzona z pozniej o Wilno (SDKPiL). Z kolei tamtejsi kresowi dzialacze (glownie Polacy i Zydzi) wspoltworzyli w Minsku Bialoruskim Rosyjska Socjaldemokracje od ktorej odlaczyl sie odlam bolszewikow. Trzon rosyjskiej bolszewii stanowili wszyscy ci, ktorzy nienawidzili Rosji i caratu (stad taka mnogosc Zydow i Polakow). Lenin tez mial tylko 25% rosyjskiego pochodzenia. Zamachu stanu w Piotrogrodzie dokonal przy pomocy niemieckiej agentury na zlecenie niemieckich sztabow wojskowych.
Bracia Lenina i Pilsudskiego (Aleksander i Bronislaw) dzialali w jednej organizacji terrorystycznej (jak ja jawnie nazwali), ktorej celem bylo zabicie cara. Byc moze Pilsudski z Leninem rowniez osobiscie sie znali. Nic dziwnego, ze
w czasie wojny polsko-bolszewickiej Pilsudskiemu lepiej rozmawialo sie z Julkiem Marchlewskim niz generalem Denikinem.

Czarna ksi臋ga komunizmu